Mirosul neplăcut din mașina dumneavoastră poate duce la costuri de reparații costisitoare. Iată ce trebuie să faci dacă mașina ta miroase a cauciuc ars.

Există unele mirosuri de mașină care provoacă alarmă. Unul dintre acestea este mirosul de cauciuc ars. Nu este niciodată un semn bun atunci când cauciucul miroase ca și cum ar fi ars. Din această cauză, vrei să știi de ce mașina miroase a cauciuc ars.

În acest ghid, analizăm principalele cauze și discutăm cum să rezolvăm problema. Răspundem, de asemenea, la cele mai multe întrebări pe care ni le puneți despre mirosul de cauciuc ars.

Motivele pentru care o mașină miroase a cauciuc ars

Dacă simțiți miros de cauciuc ars, ar putea exista o scurgere de ulei de motor sau o scurgere de lichid de răcire a radiatorului. De asemenea, ar putea fi cauzat de o curea serpentină care alunecă, de frânele lipite sau de un ambreiaj uzat în cazul unei transmisii manuale. Luați în considerare că este vorba și de un scurtcircuit electric, un obiect blocat în compartimentul motor sau un convertizor catalitic uzat.

Haideți să evaluăm mai atent unele dintre aceste posibilități.

Scurgere de ulei de motor

Poate nu credeți că uleiul de motor poate emana un miros de cauciuc ars, dar așa este. Dacă uleiul care se scurge intră în contact cu componentele fierbinți de sub capotă, începe să ardă.

Scurgerea de ulei poate proveni de la bușonul de golire, capacul supapei, garniturile, filtrul de ulei sau garnitura carterului de ulei. Oricum ar fi, trebuie să o reparați cât mai repede posibil, deoarece motorul ar putea să nu primească lubrifierea de care are nevoie sau s-ar putea supraîncălzi. Cu oricare dintre aceste probleme, pot apărea daune permanente la motor, ceea ce duce la facturi de reparații mult mai costisitoare. Scurgerile de ulei care lovesc eșapamentul pot duce, de asemenea, la un incendiu de mașină, cu care nu vrei să te confrunți.

Scurgere de lichid de răcire a radiatorului

Lichidul de răcire are un miros unic din cauza etilenglicolului care este inclus în amestec. Direct din sticlă, lichidul de răcire emană un miros dulce, asemănător cu cel al siropului de arțar. De aceea, este atât de periculos să fie în preajma copiilor și a animalelor de companie.

Cu toate acestea, atunci când există o scurgere de lichid de răcire și lichidul ajunge pe piesele fierbinți ale motorului, mirosul se schimbă ușor. Deși va exista în continuare un miros dulce atașat, acest miros se combină cu un miros de tip cauciuc ars. Este esențial să abordați imediat o scurgere de lichid de răcire pentru a vă asigura că motorul nu se supraîncălzește.

Alunecarea curelei de transmisie

Cureaua serpentină, cunoscută și sub numele de curea de transmisie, este responsabilă pentru transferul de putere de la motor la mai multe componente critice. Există, de asemenea, o curea de distribuție care trebuie să sincronizeze rotația arborelui cu came și a arborelui cotit.

În orice caz, dacă o curea este nealiniață, deteriorată sau slăbită, ar putea începe să alunece. Rezultatul este o fricțiune mai mare și un miros puternic de arsură. În plus, furtunurile din apropiere ar putea freca cureaua dacă aceasta alunecă, ceea ce duce la un miros și mai puternic de cauciuc.

CITEȘTE ȘI:
De ce tremură volanul la viteze mici și mari?

Frânele care se lipesc

Dacă etrierul de frână se blochează, acesta nu își va elibera strânsoarea pe plăcuțele de frână, care împing pe rotor. Ca urmare, etrierul începe să se încălzească și să provoace un miros de arsură. Mai mult, căldura intensă ar putea duce la apariția fumului de pe roată. În cel mai rău caz, ar putea crea, de asemenea, scântei, care s-ar putea transforma într-un incendiu. De cele mai multe ori, un etrier blocat va duce la tragerea pe o parte, astfel încât veți putea identifica cu ușurință situația.

Există, de asemenea, posibilitatea ca pur și simplu să fi folosit frânele în exces, ceea ce duce la mirosul de arsură. Dacă frânele încep să se supraîncălzească din cauza mersului, mirosul poate fi similar. De asemenea, este posibil să observați o scădere a performanțelor de frânare în această perioadă.

Alunecarea ambreiajului (manual)

Există, de asemenea, un miros de arsură normal atunci când ambreiajul este uzat. Acest miros unic provine de la suprafața ambreiajului, care este similară cu o plăcuță de frână. Pe măsură ce ambreiajul alunecă, materialul începe să ardă și puteți vedea fumul care iese din compartimentul motor.

Veți ști că ambreiajul alunecă pentru că va exista o întârziere între viteze. De asemenea, este posibil să observați o pedală de ambreiaj moale. Alunecarea poate fi cauzată de utilizarea prea frecventă a ambreiajului, de faptul că nu îl eliberați complet între viteze sau de tractarea unei sarcini grele peste capacitatea vehiculului dumneavoastră. De asemenea, apare și atunci când există o defecțiune mecanică.

Scurtcircuit electric

Cu mai mult de 5.000 de metri de cabluri electrice în automobilele de astăzi, sunt multe lucruri care pot merge prost. Un scurtcircuit sau o deconectare poate duce la un miros masiv de arsură. De asemenea, poate provoca un incendiu de mașină, așa că nu este ceva de neglijat.

Cea mai mare problemă cu scurtcircuitele electrice este găsirea lor. Dacă nu puteți determina ce sistem este afectat, ați putea fi într-o vânătoare de gâște sălbatice timp de mai multe zile, urmărind toate firele până când se găsește avaria. De aceea, problemele sistemului electric pot fi unele dintre cele mai scumpe de reparat.

Obiecte externe blocate în compartimentul motor

Golful motorului este locul de sub capotă care găzduiește motorul și alte componente vitale, cum ar fi alternatorul, bateria, transmisia, pompa de servodirecție și altele. Dacă de sub capotă vine un miros de arsură, este posibil să existe ceva în compartimentul motor care nu-și are locul. La urma urmei, aceste componente devin extrem de fierbinți în timp ce motorul este în funcțiune.

Poate că ați lucrat sub capotă și ați uitat o unealtă în urmă. Dacă există plastic sau cauciuc pe ea, este posibil ca acea piesă să ardă. De asemenea, este posibil ca problema să fie o pompă de servodirecție, un alternator sau o altă componentă supraîncălzită sau deteriorată.

CITEȘTE ȘI:
Este mersul la ralanti rău pentru mașina dumneavoastră?

Convertizor catalitic uzat

Convertizorul catalitic este o parte esențială a sistemului de emisii al mașinii. Atunci când începe să cedeze, acesta emană un miros de ou stricat care poate fi confundat uneori cu cel de cauciuc ars. Acest miros provine de la hidrogenul sulfurat care iese din convertizorul catalitic.

În plus, ați putea simți un miros de cauciuc dacă resturile s-au prins pe convertizorul catalitic. Deoarece gazele de eșapament se încălzesc foarte tare, acestea pot arde orice intră în contact cu ele.

Cum se diagnostichează un miros de cauciuc ars

Nu trebuie să fii un mecanic profesionist pentru a-ți da seama ce se întâmplă cu mașina ta. În multe cazuri, trebuie doar să te uiți mai atent. Haideți să evaluăm câteva modalități de a ajunge la miezul problemei.

Efectuați o inspecție vizuală

Primul pas este să vă asigurați că nimic nu este depus în compartimentul motor. Deschideți capota și aruncați o privire atentă în jur. Dacă vedeți ceva care nu este la locul lui, scoateți-l cu grijă. Dacă tocmai ați condus, orice lucru de sub capotă ar putea fi extrem de fierbinte, așa că aveți grijă.

Puteți, de asemenea, să aruncați o privire sub mașină pentru a vedea dacă s-a blocat ceva pe eșapament. Încă o dată, acest sistem va fi foarte fierbinte, așa că cel mai bine este să așteptați să atingeți orice resturi pe care le găsiți.

Următorul pas este să verificați curelele. Dacă există o curea care alunecă sau este slăbită, este timpul să o înlocuiți.

Căutați scurgeri

Nu este dificil să găsești scurgeri de ulei sau lichid de răcire. Dacă vă îngrijorează scurgerile de lichide, puneți o bucată de carton sub vehicul peste noapte. Când vă întoarceți dimineața, este posibil să vedeți o baltă pe carton.

Dacă este maro sau neagră, este probabil ulei de motor. Lichidul de răcire poate fi de diverse culori, de la verde la albastru și orice altă opțiune din curcubeu. Cu toate acestea, veți ști că este lichid de răcire pe baza mirosului dulce pe care îl are. Odată ce ați găsit scurgerea, trebuie să o reparați. Nu este niciodată înțelept să continuați să conduceți cu vehiculul având scurgeri de lichide.

Consultați manualul de service

Pentru orice alte probleme, este posibil să aveți nevoie de ceva mai multă expertiză mecanică. Verificarea etrierilor blocate nu este mult mai dificilă decât schimbarea frânelor, dar s-ar putea să vă fie greu să găsiți un scurtcircuit electric. Puteți consulta manualul de service din fabrică pentru a obține sfaturi și îndrumări pas cu pas pentru vehiculul dvs. particular.

În caz contrar, s-ar putea să vă simțiți mai confortabil să consultați un mecanic profesionist în acest moment. Nu este sigur să continuați să conduceți cu un miros de arsură care provine din mașină. Nu luați problema cu ușurință sau vă puteți trezi pe marginea drumului urmărind cum vehiculul dumneavoastră ia foc.

Ar trebui să-mi conduc mașina dacă miroase a cauciuc ars?
CITEȘTE ȘI:
Volanul nu este drept? (Cauze comune)

Categoric nu. Ar putea fi ceva critic în neregulă care ar putea declanșa un incendiu. Ar trebui să trageți pe dreapta într-un loc sigur și să încercați să găsiți sursa mirosului de arsură înainte de a continua să conduceți. Dacă există ceva blocat în compartimentul motor sau o explicație logică, este posibil să puteți porni din nou la drum în siguranță

De ce mașina mea miroase a cauciuc ars, dar nu se supraîncălzește?

Este posibil să existe ceva pur și simplu depus în compartimentul motor care nu-și are locul. În plus, mirosul ar putea proveni de la niște etriere blocate, de la o curea care alunecă sau de la un convertizor catalitic defect. Aceste probleme nu ar cauza supraîncălzirea motorului, dar sunt la fel de periculoase, așa că ar trebui să vă opriți din condus și să aruncați o privire.

Poate un alternator defect să provoace un miros de arsură?

Este posibil ca orice piesă auto deteriorată să creeze un miros de arsură. Dacă alternatorul se defectează, este posibil să simți un miros de arsură, mai ales dacă există o problemă electrică cu componenta. Este important să aruncați o privire la ce se întâmplă înainte de a conduce mai departe, deoarece nu doriți să izbucnească un incendiu auto.

Uleiul scăzut poate cauza un miros de arsură?

Da, dacă există o scurgere de ulei și lichidul atinge o componentă fierbinte, este posibil să simțiți un miros de arsură. Există o mulțime de piese fierbinți situate sub capotă și ca parte a eșapamentului. Chiar și mici picături de ulei pe aceste piese fierbinți pot crea un miros îngrozitor. De asemenea, scurgerea vă expune la riscul unui incendiu auto, așa că reparați-o imediat.

Lichidul de răcire care arde miroase a cauciuc?

Lichidul de răcire are un miros dulce care îl face unic față de alte lichide auto. Dacă lichidul de răcire are scurgeri și atinge componentele fierbinți de sub capotă sau prin eșapament, ar putea crea un miros unic de arsură care seamănă cu cel de cauciuc. Dacă simțiți miros de cauciuc ars în timp ce conduceți, cel mai bine este să trageți pe dreapta și să aruncați o privire pentru a vedea ce se întâmplă.

Concluzie

Dacă mașina miroase a cauciuc ars în timp ce conduceți, aceasta nu este o problemă pe care doriți să o ignorați. Este ceva serios în neregulă care necesită atenția ta. Poate că este la fel de simplu ca niște resturi blocate sub capotă, care ar fi ușor de rezolvat. Acesta este cel mai bun scenariu. În caz contrar, s-ar putea să vă confruntați cu ceva mult mai grav.

De exemplu, dacă aveți o scurgere de ulei sau de lichid de răcire, lăsați motorul neprotejat. Nu numai atât, dar fluidele care se scurg pe componentele fierbinți pot provoca un incendiu auto. Este important să remediați ceea ce creează mirosul de arsură înainte să apară consecințe dezastruoase. Dacă nu sunteți sigur ce trebuie să faceți, apelați la un mecanic local.