Servodirecție electrică sau hidraulică? Aflați care sunt diferențele, cântăriți avantajele și dezavantajele și descoperiți câștigătorul în această comparație.
Poate fi dificil să rămâi la curent cu toate inovațiile de ultimă oră folosite pe mașinile de astăzi, mai ales dacă ești un mecanic mai vechi. De exemplu, care este diferența dintre sistemul de servodirecție electrică și cel hidraulic și care dintre ele este mai bună?
În acest ghid, le analizăm pe amândouă pentru a determina care dintre ele este de preferat. Examinăm avantajele și dezavantajele ambelor sisteme și răspundem la unele dintre întrebările dvs. de top. Există, de asemenea, o secțiune care descrie și alte tipuri de sisteme de direcție despre care poate nu știați.
Care este mai bună: Servodirecția electrică sau hidraulică?
Ambele au calități bune și rele. Servodirecția hidraulică este încercată și adevărată, deoarece există de atâta timp. Sistemele hidraulice de astăzi sunt bine puse la punct și oferă o experiență bună pentru utilizator. Servodirecția electrică este mai nouă, mai ușoară și conține mai puține componente mobile.
Servodirecția hidraulică necesită mai multă întreținere și are nevoie de lichid. În comparație, servodirecția electrică utilizează senzori pentru a face ajustări. Este dificil să găsești sisteme hidraulice pe mașinile de astăzi, deoarece majoritatea producătorilor auto au trecut la utilizarea celor electrice în locul acestora.
Practic, există două tipuri diferite de sisteme de servodirecție electrică. Unul dintre tipuri este o pompă hidraulică electrică conectată la un sistem de servodirecție hidraulică convențională cu fluid. Celălalt este un motor electric atașat la coloana de direcție. În acest articol, ne vom concentra asupra ultimului tip.
Ce este servodirecția hidraulică?
Servodirecția hidraulică a fost norma timp de multe decenii. Cu acest sistem, aveți o pompă și un cilindru, plus supape care sunt responsabile pentru controlul fluxului de fluid hidraulic. Pompa este acționată de o curea care pornește de la motor și este responsabilă de furnizarea presiunii. Viteza pompei este direct legată de viteza motorului.
Supapele de control sunt utilizate pentru a returna fluidul presurizat înapoi în rezervor pentru a preveni un dezechilibru, în special atunci când se conduce la viteze mari. Cu această configurație, puteți menține un nivel corect de reacție.
Avantaje
Mulți oameni sunt familiarizați cu sistemul de direcție hidraulică. De-a lungul anilor de utilizare, aceste avantaje au strălucit.
- Anii de dezvoltare inginerească au permis o reglare fină
- Mai multă legătură cu drumul prin intermediul volanului de direcție
- O mai mare senzație a direcției permite o manevrabilitate mai bună din partea șoferului
Deoarece drumul comunică în mod esențial cu șoferul prin intermediul acestui sistem, se fac alegeri intuitive, ceea ce duce la o experiență de conducere mai sigură. De fapt, multe mașini sport scumpe și mașini de curse folosesc în continuare direcția hidraulică datorită modului în care răspunde, în special la viteze mai mari.
Dezavantaje
Sistemul de servodirecție hidraulică nu este perfect. Există mai multe dezavantaje de luat în considerare, inclusiv următoarele:
- Este nevoie de lichid de servodirecție
- Întreținerea are loc la fiecare cinci ani sau la 80.000 km, la majoritatea mașinilor
- Scurgerile de lichid sunt frecvente
- Impact asupra economiei de combustibil, deoarece este acționat de motor
- Sistem mai complicat, cu mai multe piese în mișcare
- Este nevoie de spațiu suplimentar pentru motor
Sunt mult mai multe lucruri care pot merge prost cu sistemul hidraulic. De la scurgeri de lichid de servodirecție până la probleme cu pompa, șoferii pot să nu aprecieze întotdeauna facturile de reparații și întreținere.
Ce este servodirecția electrică?
Este posibil ca servodirecția electrică să fi devenit populară recent, dar ea există încă din 1876, fiind inventată de un om cunoscut sub numele de Fitts. Această invenție a avut loc chiar înainte ca prima mașină să fie produsă. Cu toate acestea, nu a devenit o aplicație curentă până în anii 1970.
În loc să se bazeze pe o pompă de fluid hidraulic, acest sistem de direcție utilizează un motor electric. Senzorii comunică cu unitatea de control electronic (ECU) pentru a schimba setările de direcție în funcție de viteza vehiculului și de o listă de alți factori critici.
Când a fost utilizat pentru prima dată, au existat o mulțime de erori de rezolvat, dar sistemele par să se îmbunătățească pe măsură ce ingineria devine mai puternică.
Avantaje
Există câteva motive distincte pentru care acest sistem se regăsește pe mașini mai moderne. Iată câteva dintre avantaje.
- Design mai simplu
- Mai ușor de întreținut
- Nu necesită lichid de servodirecție
- Deoarece puterea este absorbită doar atunci când este nevoie, eficiența combustibilului crește
- Se integrează cu funcțiile de asistență a șoferului, cum ar fi asistența la menținerea benzii de rulare și parcarea automată
- Compensează condițiile de rulare și alinierea necorespunzătoare a roților
De asemenea, pot fi lansate actualizări de software pentru a crește precizia sistemului. Acest tip de direcție reprezintă viitorul mașinilor care se conduc singure.
Dezavantaje
Chiar dacă acestea sunt mai populare, există câteva dezavantaje de luat în considerare. Printre acestea se numără următoarele:
- Lipsa senzației de direcție sau a feedback-ului rutier
- Reparațiile pot fi costisitoare din cauza echipamentelor electronice
Producătorii depun eforturi pentru a crește senzația de senzație a sistemului de servodirecție electrică. În următorii câțiva ani, sistemele ar trebui să poată oferi un feedback mai bun pentru o experiență mai plăcută.
Care sunt principalele diferențe între servodirecția hidraulică și cea electrică?
Să analizăm mai îndeaproape ceea ce face ca fiecare sistem să fie diferit de celălalt. Examinăm designul, nevoile de întreținere și reparații, sursa de alimentare și manevrabilitatea.
Proiectare
Sistemele de servodirecție hidraulică sunt mai complicate decât cele electrice. Acest tip are mai multe piese mobile care ar putea ceda.
În plus, sistemul de servodirecție hidraulică este mai greu și ocupă mai mult spațiu. Amândoi acești factori contribuie la reducerea economiei de combustibil a mașinii.
Necesități de întreținere și reparații
Sistemul hidraulic necesită lichid de servodirecție. Acest fluid trebuie schimbat ca parte a programului de întreținere recomandat. În medie, o schimbare a lichidului de servodirecție poate costa între 25 și 125 de euro. Dacă puteți face singur schimbarea, puteți economisi bani pe manoperă. Deși nu sunt mulți bani, este o cheltuială de care unii șoferi ar fi fericiți să se lipsească.
Majoritatea sistemelor moderne de servodirecție electrică nu folosesc lichid. Prin urmare, există mult mai puțină întreținere la care să vă gândiți.
Dincolo de întreținere, reparațiile sunt un alt aspect de luat în considerare. Mai multe tind să meargă prost cu sistemele hidraulice, de la scurgeri până la probleme cu curelele. Cu toate acestea, multe dintre probleme sunt simplu de rezolvat. Atunci când sistemul de servodirecție electrică se strică, reparația poate fi costisitoare. Există senzori complecși implicați în sistem, care pot fi înlocuiți cu costuri ridicate.
Sursa de alimentare
O curea acționată de motor este utilizată pentru a alimenta sistemul de direcție hidraulică. Pe măsură ce motorul accelerează, la fel face și cureaua. Din cauza acestei configurații, sistemul hidraulic tinde să utilizeze ceva mai mult combustibil.
Da, servodirecția electrică utilizează, de asemenea, motorul, dar indirect. Puterea este absorbită doar atunci când roata este rotită, astfel încât obțineți un consum mai bun de combustibil în general.
Manevrabilitate
Servodirecția hidraulică oferă o mai bună senzație a drumului. Cu acest sistem există un feedback care vine de la drum, motiv pentru care piloții de mașini de curse preferă această configurație.
Sistemul de servodirecție electrică oferă o experiență consistentă la o varietate de viteze. Pe măsură ce trece timpul, producătorii continuă să îmbunătățească sistemul pentru a-l face mai comparabil cu direcția hidraulică.
Alte sisteme de direcție
În timp ce acestea sunt cele mai populare sisteme de direcție, alte sisteme sunt uneori folosite. Iată patru pe care trebuie să le luați în considerare.
Neasistat: Nu conține niciun sistem care să preia sarcina de pe volan, ceea ce face ca direcția să fie foarte greu de condus.
Electro-hidraulică: Amestec de sisteme hidraulice și electrice care utilizează un scripete care pornește de la motor. Pompa electrică presurizează lichidul hidraulic de direcție.
Steer-by-Wire: O formă mai nouă de direcție utilizată frecvent la vehiculele electrice. Volanul de direcție nu este conectat la roți. În schimb, cele două comunică între ele prin intermediul calculatorului și al firelor.
Direcție pe roțile din spate: Acest sistem acționează roțile din față și din spate. Acesta poate implementa servodirecția hidraulică sau electrică pentru a acționa sistemul.
Întrebări frecvente
Da, este posibil să puteți în continuare să conduceți, dar poate fi mult mai dificil. Pentru a preveni această situație, cel mai bine este să faceți să fie verificat sistemul odată ce încep problemele. În multe cazuri, vor exista simptome care să arate că direcția cedează, ceea ce vă dă timp să o reparați.
Producătorii auto susțin că servodirecția electrică este menită să dureze pe toată durata de viață a vehiculului, dar nu este întotdeauna așa. Deoarece sistemul se bazează pe senzori și conexiuni electrice, pot apărea defecțiuni în orice moment. În unele cazuri, o simplă actualizare a software-ului poate fi tot ceea ce este necesar.
Direcția asistată electronic se defectează uneori din cauza motorului electric și a căldurii pe care o suportă. În timp, acest lucru poate duce la defectarea motorului. Există, de asemenea, posibilitatea infiltrării de murdărie, apă sau contaminanți care pot duce la defecțiuni în sistem. Un mecanic certificat poate diagnostica problemele și le poate repara.
Sistemul de servodirecție electrică nu are nevoie de întreținere periodică. Nu există lichid care să fie schimbat sau furtunuri care să se rupă. Cu toate acestea, sistemul de direcție nu este imun la probleme. Orice defecțiune în software sau defecțiune a motorului electric poate duce la probleme de control al vehiculului.
Există foarte puține mașini fabricate în prezent care au sisteme de servodirecție hidraulică. Piloții de mașini de curse încă preferă aceste sisteme, la fel ca și proprietarii de mașini sport de înaltă clasă. În afară de acestea, există câteva modele de performanță și unele camioane care încă se bazează pe fluidul hidraulic pentru direcție, dar este posibil ca acest lucru să nu mai fie cazul peste câțiva ani.
Concluzie
Atunci când alegeți o mașină nouă, nu mai aveți posibilitatea de a alege între sistemele de direcție. Majoritatea mașinilor noi vin cu sistemul de servodirecție electrică. Cu toate acestea, este totuși important să înțelegeți diferențele, mai ales dacă vă uitați la vehicule second-hand de acum câțiva ani. Sistemul hidraulic poate oferi o senzație mai bună, dar, de asemenea, consumă mai mult combustibil și necesită o întreținere regulată.
În calitate de mecanici profesioniști, vedem valul de sisteme de servodirecție electrică care ajunge pe piață. Tehnicienii își schimbă atenția de la tratarea scurgerilor de lichid hidraulic la mai multe erori de software și defecțiuni ale motorului electric. În timp, s-ar putea să nu mai existe niciun vehicul pe șosea care să se bazeze încă pe lichidul de servodirecție.