Pompa de ulei menține presiunea uleiului în motor. Fără ea, motorul dumneavoastră ar muri în câteva minute. Cum vă dați seama că pompa de ulei este stricată și cât costă înlocuirea ei
Pompa de ulei a autovehiculului dumneavoastră este una dintre componentele la care este puțin probabil să vă treacă prin minte zilnic. Cu toate acestea, atunci când încetează să mai funcționeze așa cum ar trebui, este una dintre cele mai critice piese care trebuie înlocuită cât mai curând posibil.
Dar cum știți dacă pompa de ulei se defectează și cât vă puteți aștepta să cheltuiți pentru a o înlocui? În acest ghid cuprinzător, vom detalia tot ce trebuie să știți despre această componentă critică. Să începem cu o privire rapidă asupra semnelor pe care trebuie să le căutați.
Simptomele unei pompe de ulei defecte
Cel mai frecvent simptom al unei pompe de ulei defecte este o lumină de avertizare a presiunii scăzute a uleiului pe tabloul de bord. De asemenea, este posibil să observați că motorul dumneavoastră a devenit mai zgomotos decât de obicei. Puteți auzi acest lucru deschizând capota la ralanti și ascultând orice zgomot metalic.
Nu există multe simptome diferite, după cum ați putut observa, dar acestea pot fi indicatori foarte puternici.
Iată o listă mai detaliată a semnelor pe care trebuie să le căutați pentru o pompă de ulei stricată sau defectă:
Presiune scăzută a uleiului / Lumina de avertizare a presiunii uleiului
Pompa de ulei este cea care presurizează sistemul de ulei, așa că este logic că, pe măsură ce începe să cedeze, presiunea uleiului din vehiculul dvs. va scădea. Rețineți că este puțin probabil ca întreaga pompă de ulei să cedeze deodată, așa că este mai probabil să aveți presiune scăzută a uleiului în loc de lipsă de presiune a uleiului.
Dacă motorul dvs. nu are un manometru de presiune a uleiului, ar trebui să aibă o lumină de avertizare a presiunii uleiului. De îndată ce această lumină se aprinde, trebuie să vă opriți din condus. Presiunea scăzută a uleiului poate duce rapid la deteriorarea gravă a motorului, care vă poate costa mii de euro.
Până când nu remediați cauza presiunii scăzute a uleiului, nu ar trebui să vă conduceți vehiculul – nici măcar la atelierul mecanic. Optați mai degrabă pentru o remorcare.
Temperatura crescută a motorului
Dacă pompa de ulei a autovehiculului dvs. nu mișcă uleiul în jurul motorului așa cum ar trebui, unul dintre primele lucruri pe care le veți observa este o creștere bruscă a temperaturii motorului.
Deși ar trebui să existe și alte simptome care să însoțească acest lucru, cum ar fi zgomotul motorului sau o lumină de avertizare a presiunii uleiului, o pompă de ulei defectă va face ca motorul să se supraîncălzească dacă veți continua să conduceți.
Zgomote ale motorului
Există mai multe locuri în care motorul tău ar putea face zgomote dacă pompa de ulei nu mai funcționează. În timp ce una dintre cele mai frecvente locații este pompa de ulei în sine, nu este de asemenea neobișnuit să auziți zgomote provenind de la trenul de supape.
Trenul de supape folosește ulei pentru a menține totul lubrifiat, iar fără el, veți avea frecare metal pe metal fără nicio lubrifiere. Acest lucru nu numai că va cauza rapid daune, dar va crea și zgomote îngrozitoare.
Vehiculul nu va porni
Multe vehicule de model mai nou au un întrerupător de presiune scăzută a uleiului care este legat direct de aprinderea vehiculului. Dacă acest întrerupător detectează că pompa de ulei nu funcționează corect, este posibil să împiedice pornirea motorului în primul rând!
Acest lucru acționează ca o modalitate de a vă proteja motorul de daune în timp ce vă străduiți să vă dați seama ce se întâmplă. Este o caracteristică concepută pentru a vă proteja de dumneavoastră, deoarece mulți șoferi încearcă să își șchiopăteze vehiculul până la atelier dacă are o problemă – cu o presiune scăzută a uleiului, acest lucru poate crea mii de dolari în reparații.
Cu toate acestea, caracteristica comutatorului de presiune scăzută a uleiului care vă împiedică motorul să pornească este aproape întotdeauna exclusivă pentru vehiculele mai noi. Așadar, dacă conduceți ceva mai vechi, va trebui să vă luați singuri măsuri de precauție pentru a preveni deteriorarea motorului.
Dacă ați condus mult timp cu presiune scăzută a uleiului până când motorul s-a oprit, iar acum nu mai pornește, ați intrat în probleme mari, care pot duce la o înlocuire a motorului.
Funcția pompei de ulei
În timp ce uleiul de motor în sine are tone de funcții, scopul pompei de ulei este puțin mai simplu. Aceasta ia uleiul din carterul de ulei și îl împinge în tot motorul dumneavoastră. Prin împingerea uleiului prin motor, aceasta presurizează totul și permite uleiului să-și facă treaba.
Aproape toate pompele de ulei sunt acționate de arborele cotit, așa că imediat ce motorul dumneavoastră pornește, pompa de ulei ar trebui să intre în funcțiune.
Locația pompei de ulei
Pompa de ulei a autovehiculului dvs. este situată de obicei în interiorul carcasei de ulei a autovehiculului. În general, aceasta este așezată spre partea superioară a carterului și folosește un tub de preluare pentru a lua uleiul din carter și a-l împinge prin motor. La unele motoare, aceasta este, de asemenea, amplasată în jurul arborelui cotit, în partea din față a acestuia.
Din cauza locației, va trebui să scăpați tigaia de ulei pentru a ajunge la el, ceea ce adaugă ceva mai mult timp și complexitate la această lucrare. Chiar mai rău, trebuie să scoateți capacul principal din față pentru multe vehicule, ceea ce necesită adesea scoaterea și reinstalarea a încă o tonă de piese.
Costul înlocuirii pompei de ulei
Costul mediu de înlocuire a pompei de ulei este cuprins între 300 și 2.500 de euro, în funcție de modelul de mașină și de costurile forței de muncă. Așteptați-vă la 100 până la 500 euro pentru piese și 200 până la 1000 euro pentru manoperă.
Costul de înlocuire a unei pompe de ulei variază puțin. Pentru început, veți avea nevoie de noua pompă de ulei, care costă între 50 și 150 euro. Cu toate acestea, veți avea nevoie, de asemenea, de o nouă garnitură a carterului de ulei și, probabil, de o nouă garnitură principală frontală.
În funcție de modul în care producătorul a proiectat partea principală din față, s-ar putea să ajungeți să înlocuiți toate garniturile asociate cu o reconstrucție a capului superior. Prețul pentru toate aceste garnituri diferite se adună și probabil că veți ajunge să cheltuiți aproape 150-200 de euronumai pe garnituri.
De aici, veți avea nevoie de un ulei nou și de un filtru de ulei, iar dacă trebuie să scoateți garnitura principală față, veți avea nevoie și de lichid de răcire nou. Ambele lichide vă vor costa încă 100-150 de euro.
În cele din urmă, va trebui să luați în calcul toată forța de muncă asociată cu acest lucru. Aceasta poate varia, de asemenea, deoarece numărul de componente pe care va trebui să le scoateți se schimbă de la un vehicul la altul.
Din acest motiv, de obicei, un mecanic va avea nevoie de patru până la opt ore pentru a finaliza reparațiile. Acest lucru lasă un interval de preț destul de extins, de la 200 la 800 de euro.
Țineți minte că, cu cât este mai complicată manopera, cu atât veți economisi mai mult dacă o faceți singur, dar va fi, de asemenea, o durere de cap mai mare.
Întrebări frecvente
O pompă de ulei proastă nu va provoca, în majoritatea cazurilor, un zgomot din partea pompei de ulei în sine, însă o pompă de ulei proastă va face ca presiunea uleiului să scadă. Această scădere a presiunii uleiului va face ca motorul să fie mult mai zgomotos decât de obicei, iar dacă auziți un sunet metalic venind dinspre motor, trebuie să opriți motorul și să remediați problema cât mai curând posibil.
Nu, condusul cu o pompă de ulei stricată poate cauza blocarea completă a motorului și distrugerea acestuia. O pompă de ulei proastă poate cauza o presiune scăzută a uleiului, ceea ce este fatal pentru un motor de mașină atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.
Cel mai simplu mod de a verifica funcționarea unei pompe de ulei auto este de a conecta un manometru manual de presiune a uleiului și de a verifica presiunea uleiului. Ajungerea la pompa de ulei pentru o inspecție vizuală este adesea un proiect destul de dificil, așa că verificarea presiunii uleiului este suficientă în majoritatea cazurilor.
Da, o pompă de ulei proastă va provoca o scădere a presiunii uleiului, ceea ce poate cauza zgomotul motorului. Dacă auziți un zgomot de bătaie din cauza unei pompe de ulei proaste, sunt șanse să auziți bătăi ale tijei, ceea ce ar putea însemna o factură de reparații costisitoare. Prin urmare, nu ar trebui să faceți niciodată să porniți motorul cu o pompă de ulei stricată.