Inelul ABS este utilizat de senzorul ABS pentru a măsura viteza roții. Iată cum îți dai seama dacă senzorul ABS este defect și cât costă înlocuirea lui

Pe măsură ce tehnologia auto a avansat, sistemele de siguranță au fost și ele îmbunătățite și extinse pentru a oferi o experiență mai bună utilizatorului.

Astăzi, sistemul de frânare antiblocare este o componentă a aproape tuturor vehiculelor moderne. Acesta este special conceput pentru a vă ajuta să reglați capacitatea de frânare a vehiculului dumneavoastră în caz de urgență.

De îndată ce sistemul de frânare prezintă simptome problematice, ar trebui să abordați problema cât mai curând posibil, în loc să așteptați să o reparați.

În acest articol, analizăm simptomele unui inel reluctor ABS defect, locația acestuia, funcția și costul de înlocuire în cazul în care trebuie să îl înlocuiți.

Simptomele unui inel ABS defect

Cel mai frecvent simptom al unui inel ABS defect este o lumină ABS aprinsă pe tabloul de bord. De asemenea, este posibil să observați semne cum ar fi o pedală de frână care pulsează în timpul frânării la viteze mici. Dacă conduceți pe suprafețe alunecoase, este posibil să observați că nu există nicio funcție ABS.

Puteți experimenta multe simptome ciudate atunci când unul dintre inelele ABS începe să funcționeze defectuos. Iată o listă mai detaliată a semnelor pe care trebuie să le căutați în cazul unui inel reluctor ABS defect sau care nu funcționează:

Lumina ABS se aprinde

Cel mai evident indiciu al unei probleme cu sistemul ABS este faptul că pe tabloul de bord al mașinii dumneavoastră apare lumina ABS. Lumina ABS ar putea fi numită și lumină de verificare a motorului în unele mașini care nu au un indicator luminos separat pentru cadrul ABS.

Momentul în care lumina se aprinde este, de obicei, principalul semn care indică faptul că ar putea exista o problemă cu sistemul ABS al mașinii dumneavoastră. Este posibil să fi dezvoltat o problemă cu unul dintre senzori sau cu un inel din sistem.

Pedala de frână pulsează la viteze mici

Pedala de frână a mașinii dvs. poate pulsa uneori la viteze mici sau poate scoate un sunet de pocnitură, la fel ca atunci când conduceți pe gheață. Acest lucru înseamnă că ABS-ul dumneavoastră este activat în mod inutil la viteze mici. Acesta este un indiciu clar al unui inel ABS defect.

CITEȘTE ȘI:
De ce pedala de frână ajunge la podea?

Un inel ABS defect nu este considerat o defecțiune de către sistem, motiv pentru care lumina de avertizare ABS nu se aprinde la început, ci se aprinde doar atunci când sistemul s-a oprit complet.

În diverse ocazii, se poate chiar să se aprindă și să se stingă de mai multe ori. Un inel ABS defect furnizează un semnal fals, ceea ce face ca unitatea de control electric a mașinii să pornească sistemul de frânare antiblocare chiar înainte ca mașina să se oprească sau chiar să îl dezactiveze complet, reducând controlul mașinii și prelungind distanța de frânare.

În mod normal, în majoritatea cazurilor, va trebui să înlocuiți doar inelele ABS, nefiind necesară înlocuirea completă a arborelui de transmisie și/sau a articulațiilor.

Nu există nicio funcție ABS

În timpul operațiunilor esențiale de frânare, ABS ar trebui să fie activat în mod normal pentru a reduce viteza vehiculului. În același timp, pierderea tracțiunii și derapajul ar trebui să fie eliminate sau reduse la un nivel nesemnificativ.

Dacă observați că autovehiculul are nevoie de mai mult timp pentru a opri în condiții de frânare copleșitoare sau începe să derapeze și să piardă tracțiune, acest lucru indică un ABS defect. Acest lucru se poate datora unor inele ABS excesiv de corodate sau unui inel ABS fisurat care trimite un impuls defect către unitatea de control ABS, întrerupând procesul de frânare ABS.

Totuși, acest lucru se întâmplă mai ales dacă lumina ABS se aprinde pe tabloul de bord, așa că asigurați-vă că reparați imediat problema dacă o observați.

Frânare bruscă de nicăieri

Unele mașini au și o funcție de frânare în unitatea de control ABS, în special BMW.

Cu un astfel de sistem de frânare, mașina poate crede că mașina derapează dacă un inel de toner ABS este defect. Acest lucru poate determina mașina să corecteze derapajul, ceea ce poate fi periculos atunci când mașina frânează brusc de nicăieri.

Ce este un inel ABS?

Sistemul de frânare anti-blocare este format dintr-un controler, un senzor de viteză, supape și inelul de toner al senzorului de viteză ABS.

CITEȘTE ȘI:
5 semne ale unui cilindru principal de frână defect (și costul de înlocuire)

Sistemul menține tracțiunea anvelopelor pe șosea, iar performanța frânelor la viteze mari este îmbunătățită semnificativ.

Inelul senzorului de viteză ABS este componenta principală a întregului sistem. Acesta monitorizează cu atenție viteza roților și transmite semnale importante care pot alerta sistemul electronic.

Dacă frâna este acționată puternic, forța suplimentară aplicată poate bloca roțile cu ajutorul discurilor de frână, ceea ce poate provoca deraparea mașinii pe șosea. Acest lucru este foarte periculos, dar este atenuat de funcția inelară ABS.

Inelul este folosit pentru a detecta diferența față de viteza celorlalte roți și generează un semnal către controler. În cazul în care inelul ABS cedează, ABS-ul controlat primește citiri incorecte.

Amplasarea inelului ABS

Inelele ABS sunt de obicei amplasate în jurul arborilor de transmisie sau a butucilor roților la majoritatea modelelor de mașini.

Inelele din față sunt adesea instalate pe arborele de transmisie, dacă aveți un autoturism cu tracțiune pe roțile din față. În caz contrar, cel mai probabil le veți găsi în jurul rulmenților sau butucilor roților.

Inelele spate sunt adesea amplasate pe arborii de transmisie spate dacă aveți o mașină cu tracțiune spate și în jurul rulmenților de roată/ butucului de roată în caz contrar. De asemenea, puteți găsi un singur inel în interiorul diferențialului la unele mașini cu tracțiune spate în loc de două inele separate.

În plus, calitatea nu este cu mult mai bună decât cea a inelelor din față, ceea ce le pune într-o stare mai vulnerabilă. Dacă aveți o mașină 4×4, cel mai probabil veți găsi inelele ABS pe toate arborii de transmisie.

Costul înlocuirii inelelor ABS

Costul mediu de înlocuire a inelelor ABS este cuprins între 60 și 300 de euro, în funcție de modelul de mașină și de costurile forței de muncă. Un inel ABS costă între 10 și 50 de euro, iar manopera costă între 50 și 250 de euro.

Inelele ABS în sine sunt adesea foarte ieftine. Problema apare dacă nu există nicio modalitate de a înlocui sau de a cumpăra doar inelul ABS. Trebuie să înlocuiți întregul arbore de transmisie sau întregul rulment de roată și butuc pentru a înlocui inelul ABS la unele modele de mașini. La aceste modele, va fi, bineînțeles, mult mai scump.

CITEȘTE ȘI:
8 simptome ale unui etrier de frână defect (și costul înlocuirii)

Costurile cu forța de muncă sunt uneori chiar mai mari decât piesa în sine, în principal pentru că procesul de înlocuire necesită demontarea roților și a multor alte piese, ceea ce poate necesita mult timp. Dar apoi depinde și de tehnician și de ceea ce vă va cere acesta pentru asta.

Întrebări frecvente

Cum îmi verific inelul ABS?

Puteți inspecta vizual inelul de ton ABS la majoritatea modelelor de mașini. Scoateți roata și priviți inelul ABS în timp ce rotiți roata. Căutați eventuale fisuri în inel și, dacă este foarte ruginit, îl puteți îndepărta ușor cu o perie de sârmă. Cu toate acestea, aveți grijă să nu deteriorați inelul.

Puteți conduce cu un inel ABS defect?

Deși puteți conduce cu un inel ABS defect, nu este recomandat. Atunci când inelul ABS este defect, modulul de control ABS va avea dificultăți în a ști dacă roata se învârte sau nu și acest lucru poate duce la probleme la frânarea vehiculului. De asemenea, poate face ca funcția ABS să dispară complet.

Cât țin inelele ABS?

Nu există un kilometraj sau o vârstă fixă pentru cât timp va dura un inel ABS. Inelele reluctorului ABS sunt fabricate din metal și sunt plasate într-o zonă expusă la murdărie, praf și apă, iar acest lucru poate duce la deteriorarea lor. Prin urmare, durata de viață a unui inel ABS depinde în întregime de locul în care locuiți și de drumurile pe care vă conduceți mașina.

Pot să înlocuiesc singur un inel ABS?

Înlocuirea unui inel ABS poate fi o provocare la multe modele de mașini. Este posibil să fie nevoie să scoateți arborele de transmisie pentru a înlocui inelul ABS, iar această treabă poate fi destul de dificilă, dacă nu sunteți obișnuit să lucrați la mașini. Folosiți un manual de reparații pentru a învăța cum să o faceți, dar fiți pregătit că poate fi o provocare.