Deținerea unei mașini implică o mare responsabilitate. Trebuie să o verificați și să efectuați în mod regulat întreținerea necesară.
Mulți oameni nu se preocupă însă de acest lucru și își vând pur și simplu mașina atunci când încep să apară aceste probleme. Acesta este motivul pentru care ar trebui să verificați această listă înainte de a cumpăra o mașină nouă – pentru a găsi oricare dintre aceste probleme înainte de a vă angaja la o achiziție.
Top 15 cele mai frecvente probleme auto
Cele mai frecvente probleme auto sunt problemele cu frânele sau senzorii defecți ai motorului auto. Piesele electrice defecte sunt adesea marcate cu un indicator de avertizare pe tabloul de bord. Acest lucru duce adesea la un consum mai mare de combustibil, care este, de asemenea, o problemă comună.
Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente 15 probleme și probleme auto pe care le puteți observa atunci când dețineți o mașină.
Motorul zgomotos
Un motor normal ar trebui să fie silențios. Cu toate acestea, dacă observați că motorul dumneavoastră produce un sunet de stropire, ciocănitură sau zăngănit, ar putea fi un semnal de probleme.
Un motor de mașină are o presiune ridicată a uleiului, asigurându-se că nu există piese de metal contra metal una împotriva celeilalte în motor. O mașină uzată sau care nu a urmat întreținerea necesară poate începe să scoată multe zgomote din motor atunci când funcționează. Aceasta nu este absolut deloc o mașină pe care doriți să o cumpărați, deoarece poate duce la costuri de reparații foarte mari.
Desigur, ar putea fi pur și simplu din cauza unei piese ieftine, dar nu merită riscul!
Luminile de avertizare din tabloul de bord
Tabloul de bord este prevăzut cu un set de lumini care vă informează imediat în cazul în care apare vreo problemă la motor. Dacă motorul dumneavoastră se supraîncălzește, are un nivel scăzut de combustibil sau se confruntă cu probleme la baterie, pe tabloul de bord se va aprinde o lumină roșie.
Cele mai multe motoare moderne sunt prevăzute acum cu o unitate de control al motorului (ECU) cu senzori atașați la diferite componente ale motorului.
Atunci când există o problemă cu mașina, veți primi un cod de eroare, care va aprinde o lumină de avertizare.
Verificarea luminilor de avertizare este destul de ușoară și este un lucru pe care ar trebui să îl faceți dacă cumpărați o mașină folosită.
Rulmenți de roți defecți
Rulment de roată foarte uzat
Rulmenții de roată proști sunt o problemă comună la mașinile moderne. Puteți auzi un rulment de roată atunci când conduceți la viteze mari.
Veți identifica un rulment de roată defect ascultând sunetul drumului în timp ce virați încet la stânga sau la dreapta. Dacă zgomotul se schimbă, cu siguranță aveți un rulment de roată defect.
Fumul de la eșapament
O mașină care funcționează produce ceva fum în ceea ce privește gazele de eșapament. Acesta este adesea incolor – deși adesea nu și atunci când porniți mașina în timpul iernii.
Cu toate acestea, fumul excesiv este un semnal de probleme grave ale motorului. Culoarea și mirosul fumului vor oferi indicii cu privire la ceea ce este în neregulă.
Dacă fumul este de culoare albă, atunci este posibil ca lichidul de răcire să aibă scurgeri, în timp ce dacă aveți un fum gros de culoare albastră, ar putea fi vorba de ulei care pătrunde în camerele de combustie. Dacă este negru, poate însemna că motorul funcționează prea bogat în combustibil.
Eficiența slabă a combustibilului
Motoarele prost întreținute consumă mai mult combustibil. Senzorii de debit masic de aer, filtrele de combustibil, filtrele de aer și senzorii O2 contribuie la utilizarea eficientă a combustibilului.
Cu toate acestea, cu timpul, aceste componente se înfundă cu murdărie, ceea ce face ca mașina dumneavoastră să consume mai mult combustibil. Întreținerea de rutină a acestor componente va readuce motorul mașinii dumneavoastră la o stare bună de funcționare.
Înțeparea anvelopelor
Este obișnuit să vă confruntați ocazional cu înțepături de anvelope. Anvelopele se uzează, iar când se întâmplă acest lucru, sunt mai predispuse la înțepături. Se recomandă să evitați să conduceți mașina dincolo de uzura recomandată a benzii de rulare.
Este recomandat să vă schimbați toate anvelopele după fiecare 80.000 km. De asemenea, le puteți roti după fiecare 10.000 de km, în cel mai rău caz.
Baterie auto proastă
Bateria alimentează motorul mașinii împreună cu alternatorul. Cu toate acestea, cu timpul, bornele se contaminează cu acid, iar bateria nu mai alimentează componentele electrice din mașină. La fel ca și în cazul anvelopelor, trebuie să vă schimbați bateria după fiecare cinci ani sau la fiecare 80.000 de kilometri – în funcție de ce se întâmplă mai întâi.
Conducerea unei mașini cu o baterie muribundă poate fi stresantă, deoarece mașina se poate bloca în orice moment. Unele dintre semnele unei baterii descărcate includ faruri slabe, incapacitatea de a alimenta sistemul stereo sau AC și probleme la pornirea mașinii dimineața. Dacă bateria funcționează bine, atunci problema ar putea fi la alternator.
Plăcuțe de frână uzate
Este periculos să conduci o mașină cu plăcuțe de frână uzate. Plăcuțele de frână se uzează din cauza frecării constante. Atunci când se uzează, veți observa adesea un sunet de scârțâit.
În plus, va trebui să apăsați puternic frânele pentru ca acestea să fie eficiente. Acest lucru poate fi dezastruos în timpul unei frânări de urgență. Solicitați mecanicului dumneavoastră să vă inspecteze plăcuțele de frână dacă bănuiți că este ceva în neregulă cu ele.
Demaror defect
Demarorul și bateria lucrează împreună pentru a porni motorul. Cu toate acestea, anumite componente ale demarorului pot înceta să mai funcționeze din cauza uzurii. Acestea includ releul de pornire, solenoidul și motorul de pornire. Când se întâmplă acest lucru, veți auzi un sunet de zăngănit ori de câte ori porniți contactul și porniți mașina.
Motoarele de demaror sunt destul de scumpe și, din păcate, ceva ce trebuie înlocuit uneori. Totuși, un demaror rezistă adesea în jur de 10 ani, în funcție de modelul mașinii și de cât de des porniți mașina.
Oprirea motorului
Acest lucru poate provoca alarmarea noilor automobiliști. Conduceți fără probleme, apoi, dintr-o dată, mașina se oprește complet în mijlocul drumului.
Dacă acest lucru se întâmplă pe o autostradă, vă puteți trezi provocând accidente grave. Printre principalele motive pentru care se produce blocarea se numără filtrele defecte, conductele de combustibil sau un senzor de poziție al arborelui cotit defect.
Supraîncălzirea
Atunci când mașina dumneavoastră se supraîncălzește, ar putea fi un semnal pentru probleme serioase ale motorului. Sistemul de combustie internă produce multă căldură. Lichidul de răcire joacă rolul vital de a răci blocul motor prin disiparea excesului de căldură către radiator.
Cu toate acestea, scurgerile de lichid de răcire ar putea însemna că mai puțin lichid de răcire ajunge la blocul motor. Acest lucru poate cauza supraîncălzirea, care, atunci când nu este stăpânită, poate duce la alte probleme ale motorului.
Tremuratul volanului
Volanul pentru o mașină bine întreținută ar trebui să fie stabil și să fie ușor de rotit. Cu toate acestea, dacă rulmenții roților sau suspensiile sunt uzate, volanul va tremura, chiar și pe drumuri netede. La viteze mai mari, acest lucru poate face ca șofatul să fie periculos și poate provoca accidente grave.
Solicitați mecanicului dumneavoastră să inspecteze roțile și suspensiile. De asemenea, ar trebui să aveți anvelopele aliniate în mod regulat și toate roțile să fie umflate cu aceeași presiune.
Probleme de presiune a uleiului
Uleiul joacă un rol vital în lubrifierea tuturor pieselor mobile din mașină. Atunci când uleiul este vechi, se va forma un nămol care face dificilă funcționarea eficientă. Acest lucru va cauza o fricțiune inutilă între piesele mobile, ceea ce va duce la supraîncălzire și uzură.
Problemele de presiune a uleiului sunt ceva ce nu vă doriți niciodată, deoarece pot duce la costuri de reparații costisitoare, cum ar fi înlocuirea motorului.
De asemenea, identificați tipul corect de ulei care are oferă o vâscozitate bună. În zilele noastre, mulți automobiliști preferă să folosească uleiuri sintetice.
Frânele scârțâie
Scârțâitul frânelor poate fi adesea cauzat de plăcuțele de frână uzate sau de discurile de frână uzate. Se poate întâmpla, de asemenea, dacă o piatră rămâne blocată între discul de frână și plăcuțele de frână.
Frânele uzate sunt foarte frecvente în cazul mașinilor care nu sunt îngrijite suficient.
Încărcare scăzută de la alternator
Atunci când mașina ta începe să îmbătrânească, alternatorul va fi din ce în ce mai prost în a-și face treaba. Acest lucru se datorează faptului că periile din interiorul acestuia se uzează. În unele cazuri, puteți înlocui periile, dar uneori trebuie să înlocuiți întregul alternator.
Verificarea alternatorului cu un multimetru este ușoară. Ar trebui să aveți în jur de 13,5-14,5 volți la ralanti dacă funcționează corect.