Un ghid despre cum să diagnosticați și să reparați problemele care cauzează codul de defecțiune P0340

Un cod P0340 este stocat în modulul de control al motorului atunci când acesta a primit un semnal defect de la senzorul de poziție al arborelui cu came.

Există câteva cauze posibile ale acestui lucru, iar în acest articol, veți învăța cum să îl diagnosticați corect.

P0340 Definiție

Senzor de poziție a arborelui cu came – defecțiune de circuit

Ce înseamnă P0340?

Un P0340 înseamnă că există o defecțiune în circuitul senzorului de poziție a arborelui cu came A.

Acest lucru poate însemna că există un senzor de poziție a arborelui cu came defect sau firele de pe drumul către senzor. Doar nu vă confundați cu o sincronizare proastă a arborelui cu came cu acest cod de defecțiune.

Simptomele P0340

Cel mai frecvent simptom pe care îl veți avea cu codul P0340 este o stare de pornire dificilă. Motorul mașinii folosește senzorul de poziție al arborelui cu came, mai ales când motorul este pe cale să pornească.

  • Motorul nu funcționează corect
  • Pierdere de putere a motorului
  • Blocarea mașinii
  • Pornire dificilă sau mașina nu reușește să pornească
  • Lumina de control a motorului se aprinde

Cât de grav este codul P0340?

Grav – Motorul folosește destul de mult senzorul de poziție a arborelui cu came pentru sincronizarea aprinderii și alimentarea cu combustibil.

Dacă nu remediați problema, s-ar putea să rămâneți blocat dimineața când porniți mașina. De asemenea, pot apărea daune interne ale motorului din cauza sincronizării greșite a aprinderii și a alimentării cu combustibil care s-ar putea întâmpla.

Cauzele codului P0340

Cea mai frecventă cauză a codului P0340 este, de fapt, un senzor de poziție a arborelui cu came defect. Pot exista, de asemenea, orice probleme cu cablurile senzorului sau coroziune în fișa de conectare a senzorului arborelui cu came.

  • Un senzor de poziție a arborelui cu came defect
  • Cablajele defecte ale senzorului de poziție a arborelui cu came
  • Coroziune în fișa de conectare a senzorului de poziție a arborelui cu came
  • Baterie slabă
  • O Unitate de control a motorului defectă
CITEȘTE ȘI:
Codul P0339 - Semnificație, cauze, simptome și cum se repară

Ce reparații pot rezolva cu codul P0340?

  • Înlocuiți senzorul de poziție al arborelui cu came
  • Curățați fișa de conectare a senzorului de poziție a arborelui cu came
  • Reparați cablurile de la senzor
  • Încărcați bateria mașinii și ștergeți codurile
  • Înlocuiți modulul de control al motorului

Greșeli comune de diagnosticare

O greșeală frecventă pe care mulți oameni o fac atunci când văd P0340 este să intre în panică din cauza unui lanț sau a unei curele de distribuție defecte. P0340 indică în mod clar că există o problemă electrică în circuitul către senzorul de poziție al arborelui cu came.

Prin urmare, codul de defecțiune P0340 nu este cauzat de o sincronizare defectuoasă a arborelui cu came.

  • Instrument de diagnosticare OBD Scan Tool
  • Multimetru
  • Unelte de mână de bază
  • Manual de reparații auto
  • Curățător de contacte electrice

Cum se diagnostichează codul P0340

Conectați un scaner OBD2 și căutați orice cod de defecțiune aferent. Puteți încerca să eliminați codul pentru a vedea dacă revine direct.

Aveți acum două opțiuni dacă codul a revenit. Măsurarea senzorului de poziție a arborelui cu came este destul de dificilă dacă nu sunteți obișnuit cu aceasta. Puteți fie să-l măsurați găsind valorile ohmice corecte sau verificând semnalul cu un osciloscop, fie puteți pur și simplu să înlocuiți senzorul de poziție a arborelui cu came A. Senzorii de poziție a arborelui cu came sunt adesea destul de ieftini și ușor de înlocuit. Așa că decideți dacă vreți să vă asumați riscul. La urma urmei, cea mai frecventă problemă cu acest cod de defecțiune este de fapt un senzor de arbore cu came defect.

CITEȘTE ȘI:
Honda martorul cheie aprins: Semnificație, cauze și remedieri

Dacă ați măsurat senzorul sau l-ați înlocuit și codul de defecțiune revine în continuare – trebuie să măsurați și să inspectați cablurile dintre modulul de control al motorului și senzor. Deconectați senzorul și unitatea de control a motorului. Verificați dacă există scurtcircuite între fire sau scurtcircuite la masă. Dacă cablurile par a fi în regulă, nu mai există decât un singur lucru care poate fi problema – o unitate de control al motorului prăjită. Acestea sunt foarte scumpe și necesită o codificare specială după înlocuire, așa că ar trebui să vă asigurați cu adevărat că unitatea de control a motorului este problema. Puteți măsura 5v+, masa și semnalul, care ar trebui să iasă din unitatea de control a motorului, dacă aveți experiență.