Dacă aveți probleme cu pornirea mașinii uneori, acest lucru se poate datora unui demaror defect. Iată și alte modalități de a vă da seama că demarorul este defect.
Să ai un demaror funcțional și în stare foarte bună este foarte important, pentru că ce poate fi mai enervant decât o mașină care nu reușește să pornească dimineața devreme, când te grăbești la o întâlnire importantă?
Din păcate, demarorul duce o viață destul de dură și, prin urmare, se întâmplă din când în când ca acesta să cedeze.
Dar cum știți dacă este pe cale să cedeze, astfel încât să îl puteți înlocui înainte ca acest lucru să se întâmple? În acest articol, vom discuta despre cele mai frecvente simptome ale demaror defect, locația și modul în care îl puteți testa. Să începem cu o privire rapidă asupra semnelor.
Care sunt simptomele unui demaror defect?
- Nici o activitate
- Zgomot de vâjâit
- Sunet de măcinare sau de zdrăngănit
- Un miros urât la pornire
- Fumul care iese de la demaror
Acestea sunt cele câteva modalități pe care le puteți folosi pentru a determina dacă starterul dumneavoastră este defect sau nu. Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente semne ale unui demaror defect:
Simptomele unui demaror defect
1. Nici o activitate
În mod ideal, demarorul ar trebui să pornească imediat motorul atunci când rotiți cheia de contact. Dacă nu există absolut nicio activitate a motorului după încercarea dumneavoastră de aprindere, înseamnă probabil că solenoidul de pornire sau demarorul s-a defectat.
Cablurile proaste sau o baterie descărcată ar putea, de asemenea, să cauzeze acest lucru, așa că ar trebui să fie diagnosticat corect înainte de a înlocui piesele.
2. Zgomot de vâjâit
Dacă porniți contactul și auziți un zgomot de vâjâit, dar nu pare să se întâmple nimic cu motorul în sine, acesta poate fi cauzat de un solenoid de pornire defect sau de un angrenaj de pinion defect.
Atunci când rotiți contactul, acesta ar trebui să trimită curent la demaror și, în același timp, să trimită un semnal către solenoidul de pornire pentru a se angaja. Atunci când solenoidul de pornire primește semnalul, acesta angrenează un angrenaj care este împins spre exterior pentru a se angaja la volant pentru a roti motorul.
În cazul în care solenoidul de pornire nu reușește să cupleze angrenajul sau există o problemă cu angrenajul volanului – este posibil să se audă un zgomot de vâjâit.
3. Sunet de măcinare sau de clănțănit
Din același principiu ca și un zgomot de vâjâit, este posibil să simțiți și un zgomot de măcinare sau zdrăngănit din partea demarorului atunci când rotiți contactul, dacă acesta nu funcționează.
Acest lucru se poate datora unor piese interne rupte, cum ar fi axele sau rulmenții rupți. Pentru a determina ce piesă din interiorul starterului s-a stricat, trebuie să dezasamblați motorul de pornire pentru o privire mai atentă.
Putem determina, totuși, că dacă există un zgomot ciudat de la demaror atunci când rotiți contactul, dar nu se întâmplă nimic cu motorul, există o problemă în interiorul acestuia.
4. Miros urât la pornire
Un demaror este un motor electric care are un solenoid care funcționează ca un „ambreiaj”. Dacă aveți experiență anterioară cu motoare electrice, probabil știți că acestea pot începe să miroasă urât dacă sunt pe cale să cedeze.
Același lucru este valabil și pentru demaror. Dacă simțiți un miros de arsură în același timp în care încercați să porniți motorul, există un risc mare ca ceva din interiorul motorului de pornire să fie defect.
De asemenea, poate fi cauzat de o conexiune defectuoasă a firelor de alimentare care merg la demaror, așa că verificați cu atenție de unde provine mirosul.
5. Fumul care se ridică de la demaror
Un demaror defect nu poate provoca doar un miros urât de la acesta. Dacă acesta s-a stricat, poate începe de fapt și să iasă fum din el.
De asemenea, fumul poate proveni de la o mulțime de părți diferite ale motorului dumneavoastră, dar dacă fumul apare doar atunci când porniți motorul de la o locație din apropierea starterului – există un risc uriaș ca fumul să provină de la starter.
Lăsați un prieten sau un membru al familiei să verifice în jurul demarorului atunci când porniți motorul pentru a determina dacă provine de acolo.
Locația demarorului
Demarorul este amplasat în partea din spate a blocului motor, lângă volan, între motor și transmisie.
Poate fi dificil de accesat prin el deoarece trebuie să fie situat în partea din spate a motorului.
De cele mai multe ori îl veți găsi fixat cu șuruburi pe blocul motor, dar în unele cazuri poate fi instalat și pe cutia de viteze îndreptat spre motor.
Testarea demarorului
De asemenea, puteți testa un demaror pentru a vă asigura că funcționează înainte de a-l instala din nou sau pentru a vă asigura că este defect înainte de a-l înlocui.
Din păcate – pentru a-l testa în mod corespunzător, trebuie să-l scoateți din vehicul.
Este posibil să îl testați atunci când este instalat pe mașină, dar cu siguranță nu este recomandat, deoarece atunci când îl testați, acesta va porni motorul, ceea ce reprezintă o problemă de securitate atunci când aveți în același timp brațele în compartimentul motor.
Costul înlocuirii demarorului
Costul mediu de înlocuire a demarorului este între 250 și 900 de euro, în funcție de modelul de mașină și de costurile forței de muncă. Un demaror de înlocuire vă poate costa între 150 și 400 de euro, iar manopera costă între 100 și 500 de euro.
Costul starterului depinde, de asemenea, de modelul mașinii și de disponibilitatea starterului pe piață.
Unele demaroare sunt super ușor de înlocuit și pot fi înlocuite în 10 minute, în timp ce la alte modele de mașini, poate dura câteva ore.
Pentru a înlocui singur un demaror, de multe ori aveți nevoie de cel puțin cunoștințe de bază despre mașini, iar aceasta nu este o treabă recomandată pentru începători.
Întrebări frecvente despre motorul de demaror
Poți să pornești o mașină cu un demaror defect?
Dacă demarorul este defect, nu va fi de ajutor pentru a porni mașina. Acest lucru se datorează faptului că demarorul este deja alimentat, deci nu aceasta este problema. Cu toate acestea, dacă bateria mașinii este descărcată, ceea ce face ca starterul să fie mort – va ajuta.
Cum se ocolește un starter defect?
Cel mai simplu mod de a „ocoli” un demaror este de a trece un fir între solenoidul demarorului și cablul pozitiv de pe motorul de pornire. Acest lucru va face ca motorul să se învârtă dacă este instalat pe vehicul, așa că asigurați-vă că mașina este neutră și că nu aveți degete în apropierea pieselor în mișcare.
Cum vă puteți da seama dacă este vorba de demaror sau de baterie?
Cel mai simplu mod de a determina dacă există o problemă la demaror sau la bateria mașinii este să măsurați tensiunea bateriei cu un multimetru. Lăsați un prieten să stea în interiorul mașinii și să pornească motorul în timp ce măsurați tensiunea bateriei. Dacă citiți în jur de 11-13 volți, înseamnă că bateria mașinii este în regulă.
Care sunt cauzele care determină defectarea unui demaror?
Cea mai frecventă cauză a defectării unui demaror este pur și simplu uzura normală. Demarorul este adesea instalat spre sistemul de ambreiaj, ceea ce va face ca praful și resturile să intre în interiorul acestuia. De asemenea, demarorul trebuie să facă mii de porniri în timpul vieții sale și, prin urmare, uneori cedează.