Aveți probleme în a menține motorul mașinii dumneavoastră în funcțiune? Aflați care sunt cele mai frecvente motive pentru care se întâmplă acest lucru și ce puteți face pentru a remedia problema.
Atunci când pleci la drum, ultimul lucru cu care te aștepți să ai de-a face este o mașină care nu mai merge. Cu toate acestea, orice număr de defecțiuni mecanice pot provoca această situație, uneori fără nicio notificare. Descoperirea motivelor pentru care mașina dvs. nu rămâne în funcțiune vă poate ajuta să remediați problema pentru o călătorie mai ușoară.
În acest ghid, acoperim principalele motive pentru care este posibil să aveți probleme în a face mașina să meargă. De asemenea, luăm aceste posibilități și vă arătăm soluțiile adecvate pentru fiecare dintre ele. La finalul ghidului nostru, veți găsi o zonă în care să vi se răspundă la întrebări, astfel încât să nu mai existe confuzii.
Motive pentru care mașina ta nu rămâne în funcțiune
Este posibil ca mașina să sufere din cauza lipsei de combustibil, fie pentru că rezervorul este aproape gol, fie din cauza unei defecțiuni. De asemenea, ar putea fi din cauza unei probleme cu imobilizatorul, a unor probleme de aprindere sau a unei scurgeri de vid. În caz contrar, luați în considerare faptul că se datorează unui combustibil de calitate scăzută, unei erori a corpului de accelerație sau unei defecțiuni a IAC.
Haideți să aruncăm o privire peste această listă pentru a determina ce cauzează problema dumneavoastră.
Lipsa de combustibil
Deși ar putea părea prea evident, ești sigur că vehiculul tău nu rămâne fără combustibil? Dacă indicatorul de benzină este scăzut și mașina dumneavoastră se bâlbâie în viraje, ar putea fi doar faptul că este timpul să faceți plinul.
În caz contrar, ar putea fi vorba de o lipsă de combustibil care ajunge la șină. S-ar putea să fie suficient pentru a porni mașina, dar nu suficient pentru a o menține în funcțiune. Această problemă se datorează unei înfundări sau lipsei de presiune a combustibilului.
Problemă cu imobilizatorul
Mașinile din ziua de azi sunt echipate cu sisteme antifurt și imobilizatoare. Deși este foarte bine să le ai, sistemul poate funcționa defectuos, provocând o mulțime de probleme. Dacă imobilizatorul este activ, nu va fi trimisă energie la pompa de combustibil, ceea ce împiedică acumularea de presiune pe șină.
Poate că veți reuși să porniți mașina, dar aceasta nu va continua să funcționeze. Din fericire, problema nu este complicată de rezolvat. Doar citește soluțiile noastre de mai jos.
Probleme de aprindere
Sistemul de aprindere al mașinii dvs. se asigură că o scânteie aprinde amestecul aer-combustibil din fiecare cilindru. Este începutul unei combustii corecte a motorului. Atunci când există o defecțiune în sistem, există câteva părți la care doriți să vă uitați.
S-ar putea să aveți bujii stricate sau bobinele ar putea fi deteriorate. Toate problemele de aprindere pot duce la probleme de pornire a mașinii și pot împiedica funcționarea normală a acesteia. Dacă reușiți să porniți mașina, cel mai bine este să nu o faceți să funcționeze în acest fel. Ați putea provoca mai multe daune componentelor scumpe, cum ar fi convertorul catalitic.
Scurgere de vid
O scurgere de vid apare atunci când sistemul de admisie permite aerului să intre în motor fără a fi măsurat. Această scurgere apare după senzorul de debit masic de aer (MAF).
În cazul acestei scurgeri, raportul aer-combustibil nu este corect, astfel încât motorul nu va funcționa în mod normal, dacă nu chiar deloc. În cazul în care motorul funcționează, acesta poate tremura violent, oferind întotdeauna o amenințare de calare. Cu toate acestea, este posibil ca o scurgere minoră să nu cauzeze probleme majore, astfel încât acestea pot fi dificil de diagnosticat.
Defecțiune a corpului de accelerație sau IAC
Corpul de accelerație al unei mașini conține o supapă fluture care modifică cantitatea de aer care intră în motor. În cazul injecției de combustibil, senzorul de poziție a clapetei de accelerație și senzorul de debit de aer trebuie să comunice pentru a se asigura că în camera de combustie intră o cantitate adecvată de benzină.
Există, de asemenea, o supapă de control al aerului la ralanti (IAC) și senzori de presiune absolută a colectorului (MAP) care lucrează împreună cu corpul de accelerație. Supapa IAC este responsabilă pentru controlul vitezei de ralanti prin eliminarea unor cantități mici de aer din admisie. În comparație, senzorul MAP îi spune computerului cât de mult gaz să injecteze în funcție de vidul din motor.
Dacă motorul are o turație ridicată sau turațiile cresc brusc, este posibil să vă confruntați cu un defect la una dintre aceste piese. Vreți să o reparați înainte ca mașina să nu mai funcționeze.
Combustibil de calitate scăzută
Știai că este posibil să primești combustibil de proastă calitate? Dacă vizitați o stație care are benzină veche sau cu standarde scăzute, ați putea face daune mașinii dumneavoastră. Dacă problemele tale de funcționare apar imediat după ce ai alimentat, aceasta este o problemă de luat în considerare.
Ideal ar fi să preveniți această problemă alegându-vă cu grijă stația de alimentare. Vă recomandăm întotdeauna să folosiți stații care oferă combustibil de top pentru a vă asigura că obțineți cei mai buni detergenți și aditivi.
Cum să repari o mașină care nu stă pornită
Dacă puteți porni mașina, dar aveți probleme în a o menține în funcțiune, este timpul să începeți procesul de diagnosticare. Nu vrei să continui să faci mașina să funcționeze în acest fel sau te-ar putea lăsa în pană.
Iată câteva dintre cele mai bune sugestii ale noastre ca mecanici profesioniști.
Citiți codurile de defecțiune
Atunci când apare o defecțiune în cadrul sistemelor sofisticate ale mașinii, în computer se stabilește un cod. Pentru a vă avertiza, pe tabloul de bord se aprinde lumina Check Engine Light. Cu un scaner compatibil, puteți citi aceste coduri de defecțiune OBD-II.
Multe coduri sunt generice la mai mulți producători. Cu toate acestea, există unele care sunt specifice unei anumite mărci. Din acest motiv, cel mai bine este să cercetați informațiile cu ajutorul bibliotecii noastre de coduri de defecțiune. Odată ce știți ce este în neregulă, veți putea aplica remedierea corespunzătoare.
Verificați presiunea combustibilului
Există câteva modalități de a determina dacă presiunea combustibilului este scăzută. Puteți utiliza un manometru de presiune a combustibilului pentru a vedea ce se întâmplă. Acestea se conectează cu ușurință la șina de combustibil.
Presiunea combustibilului variază în funcție de mașină. Nu veți ști ce este normal decât dacă vă uitați la specificațiile de la producătorul mașinii dumneavoastră. Puteți găsi aceste informații online sau puteți consulta manualul de service din fabrică pentru a afla mai multe.
Dacă presiunea combustibilului este scăzută, următorul pas este să vă dați seama de ce. Probabil că este vorba fie de pompa de combustibil, fie de regulatorul de presiune, fie de un filtru de combustibil înfundat.
Verificați simbolul de imobilizare de pe tabloul de bord
Aruncați o privire la tabloul de bord pentru a vedea dacă sistemul antifurt este activat. În mod normal, apare un simbol cheie, care arată că sistemul este activat. Dacă introduceți cheia în încuietoare sau în contact, simbolul ar trebui să se stingă automat, deoarece recunoaște că sunteți proprietarul cu cheia corectă.
Dacă sistemul rămâne aprins, ar putea fi ceva în neregulă cu cheia. Este posibil să trebuiască să o înlocuiți la un dealer sau printr-un lăcătuș.
În cazul sistemelor aftermarket, este obișnuit să aveți o problemă cu alarma sau cu cablajul. Acest lucru este și mai probabil dacă un tehnician neexperimentat montează sistemul.
Verificați dacă există scurgeri de vid
Pentru început, aruncați o privire sub capotă și vedeți dacă vă iese în evidență ceva evident. Ar putea exista o conductă de vid ruptă sau deconectată care trebuie reparată. Dacă nu se vede nimic evident, trebuie să începeți diagnosticarea.
Efectuați un test de fum prin care pompați fum în admisie. Fumul va ieși prin găurile din sistem, arătându-vă unde este scurgerea.
Curățați și resetați corpul de accelerație sau IAC
Cu un detergent special, puteți elimina orice contaminare de pe corpul de accelerație și IAC. Dacă acest lucru nu funcționează, trebuie să efectuați o diagnoză mai avansată.
Un multimetru vă ajută să testați corpul de accelerație și IAC. Verificați schema electrică din manualul de service din fabrică pentru a ajunge la fondul problemei. De asemenea, puteți urma procedurile de resetare pentru a vedea dacă aceasta rezolvă problema.
Ca un ultim efort, este posibil să vrei să arunci o privire la bateria mașinii și la sistemul de aprindere pentru a vedea dacă mai este ceva în neregulă. Cu toate acestea, este posibil să vă ramificați pe un teritoriu mai avansat dacă nu sunteți sigur de ceea ce faceți.
Dacă ceva vi se pare prea dificil pentru dumneavoastră, cel mai bine este să apelați la un tehnician profesionist. Nu doriți să vă încurcați cu aceste sisteme sofisticate decât dacă știți ce faceți.
Întrebări frecvente
Ar putea fi o lipsă de combustibil sau o problemă de aprindere. De asemenea, este posibil să aveți de-a face cu o scurgere de vid sau pur și simplu să fi introdus combustibil de calitate slabă. În caz contrar, corpul de accelerație sau IAC ar putea fi de vină. Singura modalitate de a afla ce este în neregulă este să diagnosticați sistemele. Cel mai evident răspuns este că nu intră combustibil în sistem. Cu toate acestea, alte cauze includ o scurgere de vid, probleme de aprindere sau o funcționare defectuoasă a corpului de accelerație. Parcurgeți câțiva pași de diagnosticare pentru a determina de unde provine problema înainte ca mașina să se strice. Se pare că există o problemă la sistemul de alimentare cu combustibil care cauzează o lipsă de presiune. Cu toate acestea, problemele de aprindere, scurgerile de vid și defecțiunile corpului de accelerație pot provoca și ele unele simptome similare. Cu ajutorul unor diagnostice simple, vă puteți da seama ce este în neregulă, astfel încât să poată fi reparată.
Mașina poate fi greu de pornit deoarece combustibilul nu poate ajunge la motor. În timp ce mașina este în funcțiune, ar putea să aibă rateuri de ardere sau să aibă un ralanti neregulat. De asemenea, este posibil ca mașina să se blocheze, lăsându-vă într-o situație periculoasă. În plus, ați putea auzi zgomote ciudate venind de la pompa de combustibil, mai ales dacă în sistem se află contaminanți.
Este ceva în neregulă cu echilibrul aer-combustibil din motor sau acesta nu se aprinde corespunzător. Trebuie să existe o cantitate perfect echilibrată de aer și combustibil, în plus trebuie să se aprindă la momentul potrivit. Sistemele avansate din mașină se ocupă de aceste sarcini până când ceva se defectează și se strică.
Concluzie
Când mașina nu stă în funcțiune, este o situație înfricoșătoare. Chiar și în calitate de profesioniști, această situație este suficientă pentru a ne alarma. Cu toate acestea, nu vrei să intri în panică atunci când încep problemele. În schimb, doriți să luați măsuri decisive și să ieșiți cu atenție de pe șosea într-o locație sigură.
Poți parcurge ghidul nostru pentru a afla care este cauza problemei și pentru a te întoarce pe șosea fără alte probleme. Dacă situația pare prea complicată pentru ceea ce ești obișnuit, apelează la un profesionist pentru mai mult sprijin.