Ați observat ceva ciudat la mașina dumneavoastră în ultima vreme? Aflați care sunt simptomele unei bobine de inducție defecte, locația acesteia și cât va costa înlocuirea sa.

Bobina de inducție este o parte esențială a sistemului de aprindere. Acesta lucrează mână în mână cu bujiile pentru a arde amestecul aer-combustibil din motor. Când un pachet de bobine se strică, veți ști acest lucru, chiar dacă nu sunteți un tehnician profesionist. Simptomele vor fi imposibil de ignorat.

În acest ghid, vom examina principalele simptome ale unui pachet de bobine defect. De asemenea, explicăm funcția acestuia și vă arătăm unde îl puteți găsi. În cele din urmă, analizăm cât de mult vă poate costa înlocuirea unui pachet de bobine și vă răspundem la principalele întrebări despre acest sistem.

Simptomele unui pachet de bobine defect

Atunci când pachetul de bobine se strică, vă puteți aștepta ca lumina Check Engine Light să se aprindă și probabil că va clipi. De asemenea, este posibil ca motorul să aibă rateuri de aprindere, iar consumul de combustibil să crească. Odată cu aceasta, apare un ralanti dur, probleme de accelerare, un sunet schimbat al motorului și un posibil miros de combustibil.

Multe dintre aceste simptome apar ori de câte ori există o problemă cu motorul. Din acest motiv, nu puteți folosi un singur simptom pentru a determina că există o problemă cu pachetul de bobine. Să examinăm mai îndeaproape aceste simptome ale blocului de bobine defecte pentru a vedea cu ce te-ai putea confrunta.

Motor cu rateuri de aprindere

Amestecul aer-combustibil dintr-un motor pe benzină trebuie să fie aprins corespunzător pentru ca motorul să funcționeze fără probleme. Atunci când pachetul de aprindere nu funcționează așa cum ar trebui, acest amestec nu se poate aprinde.

Rezultatul este un motor cu aprindere greșită, care se simte ca și cum scuipă sau tresare atunci când este în mișcare. În timp ce opriți la semafor, rateul de ardere poate fi atât de grav încât face ca motorul să tremure și să vibreze.

Lumina intermitentă de verificare a motorului

Lumina Check Engine Light este concepută pentru a vă spune când ceva nu este în regulă cu motorul. Toate mașinile moderne sunt echipate cu un sistem de autodiagnosticare cunoscut sub numele de OBD-II. Atunci când un senzor al motorului observă că ceva funcționează în afara parametrilor normali, se aprinde Lumina Check Engine Light și se stabilește un cod în sistem. Dacă există o problemă severă, lumina va clipi, spunându-vă să opriți conducerea înainte de a se produce o deteriorare a motorului.

Cu un scaner compatibil, puteți citi codurile de defecțiune provenite de la senzorii motorului pentru a determina ce este în neregulă. Este posibil ca autovehiculul dumneavoastră să arunce un cod P0351, indicând probleme la sistemul de aprindere. De asemenea, este posibil să vedeți un cod legat de rateul motorului.

Consum crescut de combustibil

Bobinele de aprindere se pot defecta spontan sau se pot strica în timp. Pe măsură ce acestea se uzează, economia de combustibil a mașinii dumneavoastră scade treptat. Utilizând un calculator de calcul al consumului de combustibil, puteți urmări îndeaproape economia de combustibil a mașinii dumneavoastră, astfel încât să observați când există o problemă.

CITEȘTE ȘI:
Alternatorul nu încarcă? Iată cum să îl reparați

Chiar dacă descoperiți că scăderea economiei de combustibil este legată de o altă problemă mecanică, veți fi fericit că ați observat-o. La urma urmei, nimeni nu vrea să irosească bani pe benzină.

Rough Idle

Orice defecțiune mecanică care nu reușește să aprindă amestecul aer-combustibil poate duce la ralanti bruște. Din acest motiv, trebuie luate în considerare pachetele de bobine.

Pe lângă blocurile de bobine, filtrele de aer înfundate, bujiile defecte și injectoarele de combustibil murdare pot fi, de asemenea, de vină. De aceea, nu puteți diagnostica problema doar pe baza acestui simptom.

Accelerație dură

Același lucru se poate spune și despre problemele cu accelerarea. Deși este un simptom al unui pachet de bobine prost, poate fi, de asemenea, rădăcina majorității defecțiunilor motorului.

Dacă există o scădere a puterii atunci când apăsați pe accelerație, ceva este în neregulă care trebuie rezolvat imediat. Dacă permiteți ca problema să continue, vehiculul poate începe să se blocheze.

S-a schimbat sunetul motorului

Mai devreme, am vorbit despre un motor cu rateuri de aprindere. Acest simptom vine și el însoțit de niște zgomote ciudate pe care poate nu sunteți obișnuiți să le auziți. Pe măsură ce motorul se mișcă brusc și bâzâie, veți auzi un sunet mai puternic.

Dacă pachetul de bobine este defect, acesta poate face ca motorul să funcționeze pe unul sau mai mulți cilindri mai puțin decât în mod normal, iar acest lucru va face ca sunetul motorului să se schimbe.

În cazuri extreme, mașina ar putea, de asemenea, să facă un backfire. Acest zgomot puternic de bubuitură apare ori de câte ori există combustibil nears care scapă din eșapament. Vreți să remediați acest lucru nu numai pentru a preveni daune suplimentare, ci și pentru a evita jena provocată de sunete.

Miros de combustibil

Dacă amestecul de combustibil nu este ars corespunzător, ai putea simți un miros de benzină. Cu toate acestea, nici problemele de aprindere nu sunt singurul motiv pentru acest simptom.

De fapt, de cele mai multe ori, atunci când există un miros de benzină, acesta este legat de sistemul de alimentare sau de evacuare. Dacă acest simptom apare împreună cu unele dintre celelalte pe care le-am menționat, ar putea fi cauzat de pachetele de bobine sau de bujiile de aprindere.

Care este funcția unui pachet de bobine?

Pachetele de bobine funcționează împreună cu bujiile. Pentru a crea o scânteie, trebuie să existe o alimentare de înaltă tensiune pentru a asigura arderea combustibilului în cilindru. Pe măsură ce începe combustia, pachetul de bobine este responsabil pentru acumularea cantității adecvate de energie. În unele cazuri, aceasta se situează între 50.000 și 75.000 de volți.

Modulul de control electronic, sau calculatorul, trimite apoi semnalul către comanda de aprindere pentru a elibera tensiunea de la pachetul de bobine. Această tensiune ajunge la bujiile de aprindere, unde scânteia poate sări peste distanța dintre ele și poate aprinde amestecul de combustibil și aer din camera cilindrilor.

CITEȘTE ȘI:
5 Simptome ale unui demaror defect (și costul înlocuirii)

Unde este amplasat pachetul de bobine?

Motoarele pe benzină de astăzi folosesc de obicei sisteme de bobine independente, cunoscute sub numele de bobine pe bujie. Această bobină este montată peste fiecare bujie în parte. Astfel, dacă aveți un motor cu opt cilindri cu opt bujii, probabil că aveți și opt bobine.

Cu toate acestea, motoarele mai vechi foloseau un design diferit de bobine montate cu pachete de bobine. În loc de o bobină pentru fiecare bujie, exista un pachet de bobine pentru mai multe bujii. De exemplu, un motor cu opt cilindri poate avea patru pachete de bobine, câte una pentru fiecare două bujii.

Pachetele de bobine pot fi amplasate oriunde pe motor. Fiecare model o face în mod diferit. Adesea, aceste pachete de bobine se află într-o locație diferită de bujiile de aprindere, necesitând un fir pentru a le conecta pe cele două împreună. Dacă urmăriți firul care vine de la bujie, puteți găsi pachetul de bobine atașat la acesta.

Dezavantajul pachetelor de bobine este că, în cazul în care o bobină se defectează, întregul pachet trebuie să fie înlocuit. Pachetele sunt turnate împreună și nu pot fi separate.

Cât costă înlocuirea unui pachet de bobine?

În medie, așteptați-vă să cheltuiți între 250 și 450 de euro pentru înlocuirea unui pachet de bobine. Această estimare include piesele și manopera pentru o mașină standard. Prețurile pot fi diferite în funcție de locul în care locuiți, de tipul de vehicul pe care îl conduceți și de numărul de pachete de bobine care trebuie înlocuite.

În plus, este posibil să doriți să înlocuiți bujiile în același timp. Dacă este aproape timpul să le înlocuiți ca parte a întreținerii obișnuite, ați putea la fel de bine să o faceți în timp ce lucrați deja la mașină.

Dacă puteți efectua oricare dintre aceste lucrări pe cont propriu, veți economisi, de asemenea, ceva bani. La unele vehicule, este simplu să înlocuiți pachetele de bobine cu câteva unelte de mecanic de bază.

Este interesant faptul că prețul de înlocuire a unui pachet de bobine este adesea mai mare decât înlocuirea bujiei peste bobină la modelele mai noi. Deoarece acest sistem gestionează mai multe bujii, este în mod natural mai scump. În plus, acestea pot fi mai greu de găsit, deoarece se află pe vehicule mai vechi. Este posibil să fie nevoie să comandați pachetele de bobine online dacă magazinul local de piese auto nu le are.

Testarea pachetului de bobine

Puteți testa singuri pachetele de bobine pentru a vedea dacă acestea nu funcționează. Vă recomandăm să obțineți un manual de service pentru autovehiculul dumneavoastră, astfel încât să puteți verifica citirile în raport cu specificațiile producătorului. Specificațiile diferă în funcție de tipul de pachet de bobine, dar iată câteva recomandări generale.

Urmați acești pași.

Găsiți pachetul de bobine. V-am arătat locația mai sus. Scoateți cablurile bujiilor de la borne. Scoateți pachetul cu ajutorul unui clichet și a unei prize sau a unei chei. Folosiți un multimetru pentru a citi Ohmi. Setați-l la 200 Ohmi. Conectați multimetrul la bornele corespunzătoare. Testați pachetul de bobine pentru continuitate. Majoritatea bobinelor au continuitate între 0,3 Ohmi și 1,0 Ohmi.

CITEȘTE ȘI:
Cum să verificați sănătatea bateriei auto la domiciliu (8 pași)

În continuare, doriți să verificați rezistența secundară a pachetului de bobine.

Setați multimetrul pe intervalul de 20.000 Ohmi. Puneți sondele pe bornele corespunzătoare. Există un turn proeminent care conectează înfășurarea secundară în bobina de aprindere. Ar trebui să vedeți o citire între 5.000 și 12.000 Ohmi. Valoarea poate citi între 5,0 și 12,0. O citire de O.L sugerează că există o buclă deschisă în circuit.

Dacă citirile nu corespund cu cele din manual, ar trebui să înlocuiți pachetul de bobine. În plus, puteți scana motorul pentru coduri pentru a vedea ce defecțiuni au fost descoperite. Este posibil să găsiți mai multe probleme care apar în același timp.

Întrebări frecvente

Se poate conduce cu un pachet de bobine defect?

Este posibil să puteți încă să folosiți vehiculul, dar nu vă recomandăm să îl conduceți. Nu numai că vor exista probleme de performanță care pot provoca un accident din cauza imprevizibilității, dar este posibil să se strice și alte piese vitale. De exemplu, convertizorul catalitic se va defecta în cele din urmă după ce vă conduceți mașina în acest mod.

Cât de des trebuie să fie înlocuite pachetele de bobine?

Majoritatea producătorilor nu au un interval de service recomandat pentru pachetele de bobine. Această tehnologie mai veche nu este utilizată în vehiculele de astăzi, așa că ar trebui să le înlocuiți doar atunci când este necesar. Este de așteptat ca majoritatea pachetelor de bobine să reziste cel puțin 160.000 km fără probleme.

Care sunt cauzele deteriorării pachetelor de bobine?

Uzura este cel mai frecvent motiv de defecțiune. Mulți ani de abuzuri vor afecta pachetele de bobine de aprindere. În plus, vibrațiile de la motor și de la condus pot provoca ruperea izolației, ceea ce duce la un scurtcircuit în conexiunea electrică.

Pachetele de bobine sunt la fel ca bujiile de aprindere?

Multe surse online vă spun că bujiile și blocurile de bobine sunt aceleași lucruri, dar nu este adevărat. Pachetele de bobine furnizează tensiunea către bujiile de aprindere. La motoarele moderne, există o bobină pe priză pentru fiecare bujie, în timp ce vehiculele mai vechi folosesc adesea un pachet de bobine pentru mai multe bujii.

Concluzie

Sistemul de aprindere al mașinii este fascinant și încă ne minunăm de el și astăzi, după mulți ani de lucru pe vehicule. Dacă totul funcționează așa cum ar trebui, este ca o mașină bine unsă, cu totul la locul său, îndeplinindu-și treaba. Pe de altă parte, în momentul în care ceva se defectează în timpul funcționării, totul pare să se ducă la vale.

Poate că pachetele de bobine nu reprezintă o parte importantă a mașinii, dar au un scop important. Fără ca acestea să își facă treaba, întreaga performanță a motorului are de suferit. Dacă observați probleme cu pachetele de bobine, fie că economia de combustibil a scăzut, fie că motorul are rateuri de ardere, este timpul să le verificați înainte de a apărea probleme mai mari.