Aflați cât de des ar trebui să rotiți anvelopele mașinii dumneavoastră, care sunt beneficiile rotirii acestora și câteva moduri diferite de a le roti pentru diferite tipuri de vehicule.

O sarcină comună de întreținere care trebuie efectuată la vehiculul dumneavoastră este rotația regulată a anvelopelor. Cu această rotație, păstrați anvelopele în cea mai bună stare. Cât de des ar trebui să vă rotiți anvelopele și cât timp durează acest proces?

Răspundem în acest articol la cele mai importante întrebări legate de rotația anvelopelor. Nu numai că analizăm ce este rotația anvelopelor și de ce este importantă, dar vă oferim și o sugestie generală cu privire la cât de des ar trebui făcută.

Cât de des ar trebui să vă rotiți anvelopele?

Majoritatea constructorilor de automobile și a producătorilor de anvelope recomandă ca anvelopele să fie rotite la fiecare 8.000-7.500 de kilometri sau la fiecare șase luni. Există unele excepții de la aceste reguli, motiv pentru care este important să consultați manualul proprietarului mașinii pentru mai multe îndrumări.

Modul în care conduceți și tipul de anvelope pe care le aveți pot schimba, de asemenea, frecvența. Pentru a fi în siguranță, ați putea prefera să faceți rotirea anvelopelor de fiecare dată când schimbați uleiul.

Ce este o rotație a anvelopelor?

Rotația anvelopelor presupune mutarea anvelopelor într-o nouă poziție pe vehicul. Prin rotirea amplasării, ajutați banda de rulare să se uzeze mai uniform pe toată suprafața.

La toate vehiculele, anvelopele se vor uza în ritmuri diferite. Dacă ar fi să le lăsați tot timpul acolo unde sunt, unele dintre anvelope s-ar uza mai repede decât celelalte.

Cât durează rotirea anvelopelor?

Rotația anvelopelor este un serviciu de întreținere rapidă care nu necesită multă așteptare. Dacă vizitați un magazin profesionist de anvelope, puteți obține verificarea presiunii anvelopelor și o rotație efectuată în 30 de minute sau mai puțin.

La aceste magazine profesionale, puteți conta, de asemenea, pe faptul că vor găsi probleme la anvelope pe care poate nu le-ați observat. Cu aceste inspecții regulate, vă puteți asigura o mai bună siguranță pe șosea.

CITEȘTE ȘI:
6 simptome ale anvelopelor dezechilibrate

Cu toate acestea, este de asemenea posibil să vă faceți singuri rotația anvelopelor în garajul de acasă. Deoarece probabil nu aveți aceleași lifturi și echipamente, această rotație a anvelopelor ar putea dura de fapt mai mult timp, deși vă va economisi ceva bani.

Ce se întâmplă în timpul unei rotiri a anvelopelor?

Dacă ați ales să mergeți pe o rotație profesională a anvelopelor, procesul este de obicei același. Tehnicianul va inspecta mai întâi toate anvelopele și va ajusta presiunile, dacă este necesar.

Apoi, tehnicianul schimbă amplasarea anvelopelor în funcție de modelul potrivit pentru vehiculul dumneavoastră. Dacă acestea nu sunt schimbate corect, pot apărea daune.

Modele de rotire a anvelopelor

1. Din față spre spate

Dacă anvelopele dumneavoastră se uzează normal, aceasta este cea mai bună opțiune. Este, de asemenea, un plan bun cu banda de rulare direcțională, ceea ce înseamnă că anvelopele sunt menite să ruleze doar într-un anumit loc. Din acest motiv, nu veți putea schimba partea.

În schimb, anvelopele din spate se vor deplasa spre partea din față a vehiculului. Aceste anvelope vor rămâne pe aceeași parte, în timp ce anvelopele din față se vor deplasa spre partea din spate corespunzătoare.

2. În cruce

Dacă aveți un vehicul cu tracțiune față, s-ar putea să aveți nevoie de rotația crucii înainte. În acest model, anvelopele din față se vor deplasa direct înapoi spre partea din spate corespunzătoare.

Cu toate acestea, anvelopele spate se vor încrucișa și vor fi plasate pe părțile opuse ale punții față. Veți dori să faceți acest lucru atunci când anvelopele nu sunt direcționale și anvelopele spate prezintă o uzură inegală.

3. Traversarea spre spate

Acest model poate fi utilizat cu vehiculul cu tracțiune spate sau integrală. Cu această metodă, deplasați anvelopele din spate direct în sus până la poziția față corespunzătoare.

CITEȘTE ȘI:
Anvelopele pierd aer dacă lipsește capacul de supapă pentru anvelope?

În schimb, anvelopele din față se vor încrucișa spre poziția opusă din spate. Puteți folosi această metodă atunci când există o uzură neuniformă în special la anvelopele față.

4. Modelul X

Modelul X funcționează cu orice tip de vehicul. Este cel mai bun dacă observați o uzură neuniformă și nu aveți anvelope direcționale.

În acest model, anvelopele din față se vor încrucișa spre partea din spate a mașinii. În schimb, roțile din spate se vor încrucișa, de asemenea, înapoi în față.

5. De la o parte la alta

Dacă aveți roți care au dimensiuni diferite în față și în spate, opțiunile dvs. vor fi limitate. Evident, nu le puteți muta din față în spate și invers.

În schimb, veți schimba părțile laterale pe anvelopele din față. Același lucru se va face și cu roțile din spate. Din nou, acest lucru funcționează doar dacă banda de rulare a anvelopei nu este direcțională.

gray steering wheel and tire

Beneficiile rotirii anvelopelor

1. Anvelopele se uzează uniform

Cel mai evident motiv pentru a face rotirea anvelopelor în mod regulat este acela de a menține banda de rulare uniformă. Ați cheltuit bani buni pe anvelope, așa că nu doriți să le înlocuiți prematur.

Cu toate acestea, anvelopele se uzează diferit în funcție de poziția lor pe vehicul. Diferitele roți sunt responsabile de diferite acțiuni, cauzând uneori o uzură mai mare a anvelopelor. Dacă rotiți anvelopele, fiecare dintre ele are posibilitatea de a prelua cea mai mare parte a uzurii, creând astfel un model uniform în final.

Chiar dacă puteți obține un număr minim de kilometri din anvelope, rotația merită costul. Serviciul nici măcar nu durează mult timp pentru a fi realizat, așa că nu vă pierdeți timpul. Dacă îl combinați cu alte servicii, cum ar fi schimbarea regulată a uleiului, nici măcar nu veți observa că a fost făcut.

2. Manevrabilitate crescută

Pe măsură ce banda de rulare a anvelopei se uzează, va exista mai puțină aderență la drum. Dacă vremea se înrăutățește, ați putea avea siguranța compromisă, deoarece anvelopele încep să alunece în loc să rămână lipite de șosea. De asemenea, aveți nevoie de o bandă de rulare decentă a anvelopelor pentru a accelera normal și pentru a opri vehiculul atunci când apăsați pedala de frână.

CITEȘTE ȘI:
Uzura pe interior a anvelopelor: Ce este și cum să o reparați

Pe măsură ce banda de rulare a anvelopelor se uzează neuniform, este posibil să observați, de asemenea, probleme în viraje. Sănătatea corespunzătoare a benzii de rulare este necesară pentru a menține vehiculul echilibrat și sub control. Ultimul lucru pe care doriți să îl faceți este să pierdeți controlul asupra vehiculului atunci când aveți cea mai mare nevoie de el.

3. Cupajul benzii de rulare este prevenit

Cupajul anvelopelor arată ca și cum cineva a luat o lingură  și a îndepărtat bucăți din banda de rulare la fiecare câțiva centimetri. Se mai numește și anvelope cu scobituri.

Oricum ar fi, dacă banda de rulare începe să se strângă, veți observa o mișcare de săritură în timp ce vă îndreptați pe drum. Pentru că există o reducere a tracțiunii în această situație, șofatul dumneavoastră nu mai este sigur. Nu numai atât, dar cupajul poate crea o vibrație și un zgomot iritant. În loc să obțineți o rotație a anvelopelor, veți avea probabil nevoie de anvelope noi.

4. Componentele durează mai mult timp

Dacă anvelopele se uzează, rulajul devine mai dur. Această rulare dură va duce la alte defecțiuni cu care nu vreți să vă confruntați. Menținând anvelopele rotite, nu va trebui să vă faceți griji cu privire la uzura prematură a celorlalte componente ale mașinii.

De exemplu, banda de rulare neuniformă a anvelopelor poate pune mai multă uzură pe frâne. De asemenea, poate provoca deteriorarea rulmenților roților, a osiilor, a roților și a suspensiei. Ceea ce ar costa doar o sumă minimă de bani pentru a obține o rotație a anvelopelor s-ar putea transforma rapid într-o factură masivă de reparații din cauza neglijenței.