Dacă v-ați schimbat recent uleiul și s-a aprins beculețul de verificare a motorului, nu intrați în panică! Aceasta este o problemă comună care poate fi rezolvată cu ușurință. Iată cum.

Este deranjant să vezi lumina Check Engine Light pe tabloul de bord în orice moment, dar este și mai rău după ce a fost efectuat un schimb de ulei. Ce determină aprinderea Check Engine Light după un schimb de ulei și cum ar trebui să o remediați?

În acest ghid, analizăm în profunzime fiecare dintre aceste posibilități. De asemenea, examinăm modalitățile de dezactivare a luminii în funcție de ceea ce este în neregulă.

Cauzele aprinderii Check Engine Light după schimbarea uleiului

Cel mai adesea, Check Engine Light se aprinde după un schimb de ulei deoarece jojă nu este așezată corect sau capacul de umplere a uleiului este pus invers. În caz contrar, se poate datora presiunii scăzute a uleiului, prea mult ulei în sistem, s-a folosit un ulei greșit sau senzorul nu s-a resetat.

Mai jos găsiți informații ceva mai detaliate despre posibilele motive pentru care lumina de verificare a motorului mașinii dvs. se aprinde după un schimb de ulei.

1. Bara de nivel nu este așezată corect

Tija de ulei este necesară pentru a verifica nivelul de ulei din motor. Scoateți joja, o curățați și o puneți la loc. Acest proces face parte, de asemenea, din schimbarea regulată a uleiului.

Când se face corect, joja de ulei se va așeza perfect în tubul său. Cu acest design, inelul O-ring asigură etanșarea sistemului. Cu toate acestea, dacă joja nu este pusă la loc exact cum trebuie, aerul poate pătrunde în motor prin tub. Nu numai că această problemă poate duce la deteriorarea componentelor vitale ale motorului în timp, dar va determina aprinderea luminii Check Engine Light.

2. Capacul de umplere cu ulei este instalat incorect

La fel de important ca și verificarea locației jojei de ulei, trebuie să ai grijă și de modul în care este pus la loc capacul de umplere cu ulei. După ce schimbați uleiul, este posibil să nu puneți la loc corect capacul de umplere cu ulei. Cu toate acestea, la fel ca atunci când puneți la loc capacul de benzină, nu totul se gândește la modul în care ar trebui să fie plasat.

CITEȘTE ȘI:
Presiunea scăzută a uleiului: Simptome și cauze (și cum să o remediezi)

În unele cazuri, este posibil să îl puneți invers sau să nu îl înșurubați până la capăt. Cu oricare dintre opțiuni, sistemul va observa că există un dezechilibru de aer care intră în sistem și s-ar putea să se aprindă lumina Check Engine Light.

3. Presiune scăzută a uleiului

Schimbarea uleiului în sine nu va duce la o presiune scăzută a uleiului. Cu toate acestea, ceea ce s-ar putea întâmpla este că sistemul are nevoie de o secundă pentru a realiza că există suficientă presiune după schimbare.

Când uleiul a fost golit și manometrul de presiune a uleiului se resetează, ar putea dura ceva timp până când acesta citește noile presiuni. Temporar, lumina Check Engine Light ar putea să se aprindă în timpul acestei analize a sistemului.

4. Prea mult ulei

Trebuie să folosiți cantitatea corectă de ulei în motor atunci când îl înlocuiți. Dacă puneți prea mult în sistem, se va aprinde lumina Check Engine Light. De asemenea, ați putea observa unele rateuri de ardere sau un motor lent.

În unele cazuri, prea mult ulei poate duce, de asemenea, la o evacuare cu fum. Acest fum provine de la uleiul care arde prin eșapament. În cele mai grave cazuri, motorul nu va porni deloc.

5. Uleiul greșit

Toate vehiculele trebuie să folosească un anumit tip de ulei pentru ca motorul să funcționeze cât mai bine. Dacă alegeți să folosiți o greutate sau o vâscozitate diferită, aceasta poate cauza o mulțime de probleme pentru vehiculul dumneavoastră. Una dintre cele mai frecvente greșeli este utilizarea de 10W-30 atunci când vehiculul are nevoie de 5W-30.

Uleiul care este excesiv de vâscos nu oferă aceeași cantitate de lubrifiere, asigurând că căldura nu este transferată așa cum ar trebui. În cazul acestei probleme, uleiul se va încălzi mai repede și se va aprinde lumina Check Engine Light.

CITEȘTE ȘI:
6 Simptome ale unei supape EGR defecte (și costul înlocuirii)

6. Senzorul nu s-a resetat

Dacă Lumina de verificare a motorului este aprinsă pentru a vă alerta cu privire la service-ul necesar, schimbarea uleiului ar trebui să o oprească automat atunci când senzorul este resetat. Cu toate acestea, nu toate mașinile au un senzor care se resetează singur.

Dacă senzorul nu se resetează, este posibil să vedeți în continuare lumina Check Engine Light sau avertizarea Service Engine. Fără posibilitatea de a reseta manual această lumină, ea va rămâne aprinsă.

Cum se repară lumina Check Engine Light după schimbarea uleiului

1. Verificați joja de ulei

Dacă credeți că problema provine de la joja de ulei așezată într-o poziție greșită, aveți o soluție simplă la îndemână. Deschideți capota și aruncați o privire la jojă.

Dacă nu este în tubul corect, faceți ajustările necesare pentru a o așeza. De asemenea, ar trebui să vă uitați în jos, în tub, pentru a vă asigura că nu există resturi care împiedică bagheta să intre în poziție.

2. Verificați capacul de umplere a uleiului

La fel ca și în cazul capacului de benzină după ce faci plinul de combustibil, este ușor să ții capacul de umplere a uleiului ușor dezactivat sau în poziție greșită. Pentru a remedia acest lucru, trebuie pur și simplu să vă uitați la capac pentru a vedea cum este plasat.

Dacă este pus invers sau nu pare să se potrivească corect, încercați din nou. De asemenea, vă puteți uita în manualul de service pentru a găsi modul adecvat de a pune capacul, dacă nu sunteți sigur, dar multe mașini permit ca acesta să fie pus doar într-un singur fel.

3. Porniți motorul timp de câteva minute

Dacă problema pare a fi o presiune scăzută a uleiului, s-ar putea să aveți nevoie doar de câteva minute pentru a rezolva problemele. Porniți motorul timp de câteva minute pentru a vedea dacă sistemul își dă seama singur de presiuni.

CITEȘTE ȘI:
5 simptome ale unui capac de supapă defect

Pe măsură ce uleiul nou circulă prin sistem, lumina de verificare a motorului ar trebui să se stingă. Dacă nu se aprinde, înseamnă că se întâmplă ceva mai grav.

Dacă a fost vorba de o presiune a uleiului temporar scăzută, este posibil să fie nevoie să resetați lumina de verificare a motorului cu un scaner OBD2 și s-ar putea să se rezolve problema luminii de avertizare.

4. Îndepărtați excesul de ulei

Dacă uleiul a fost umplut în exces, singura opțiune pe care o aveți este să îndepărtați o parte. Puteți folosi o pompă de aspirație pentru a scurge o parte din ulei.

Unii oameni preferă să efectueze acest proces prin tubul jojă, în timp ce alții vor folosi punctul de acces al capacului. Faceți mai întâi cercetări pentru a determina dacă o pompă automată sau manuală va funcționa mai bine pentru dumneavoastră.

5. Folosiți uleiul adecvat

Dacă ați folosit un ulei greșit și aveți probleme, s-ar putea să aveți nevoie să efectuați un nou schimb de ulei cu vâscozitatea potrivită. Scurgeți uleiul și începeți din nou cu uleiul recomandat în manualul de utilizare.

Odată cu această schimbare de ulei, trebuie să înlocuiți din nou și filtrul. Odată ce ați făcut acest lucru, lumina Check Engine Light ar trebui să se stingă.

6. Resetarea codurilor

Dacă senzorul nu se oprește singur, Lumina de verificare a motorului ar putea rămâne aprinsă după un schimb de ulei. Cu toate acestea, puteți reseta singur acest senzor. Pentru a începe, luați scanerul de coduri și conectați-l sub partea șoferului de pe tabloul de bord. Porniți aparatul și scanați după codurile de defecțiune. Dacă nu există coduri care să indice o altă problemă, puteți șterge codurile cu ajutorul scanerului.

După ce acest lucru este finalizat, lumina ar trebui să se stingă odată ce reporniți vehiculul. Luați mașina pentru un test drive pentru a vă asigura că lumina rămâne stinsă. Dacă revine, este timpul să cereți unui profesionist să se uite la sistem pentru a afla ce este în neregulă.