Vă întrebați dacă ar trebui să opriți motorul la culoarea roșie a semaforului sau când staționați? Aflați răspunsul la această întrebare frecventă și la multe altele, cu ajutorul explicațiilor noastre despre mersul la ralanti.

Pe vremuri, era normal ca oamenii să își încălzească motorul mașinii lăsând vehiculul să meargă la ralanti. Cu vehiculele moderne de astăzi, nu există niciun motiv pentru a face motorul să funcționeze inutil. Cu toate acestea, poți să pornești motorul dacă vrei și este mersul la ralanti rău pentru mașina ta?

În acest articol, analizăm ce înseamnă mersul la ralanti și motivele pentru care ar trebui să evitați această practică. De asemenea, abordăm unele momente în care mersul la ralanti ar putea avea mai mult sens decât oprirea vehiculului.

Mersul la ralanti este rău pentru mașina dumneavoastră?

A lăsa motorul mașinii dumneavoastră să meargă la ralanti pentru o perioadă lungă de timp poate fi rău pentru motorul dumneavoastră și nu este necesar pentru motoarele moderne ale mașinilor. Atunci când mașina ta merge la ralanti, motorul nu este folosit în niciun scop. Este posibil ca arderea să nu aibă loc în mod corespunzător, iar gazele de eșapament sunt pompate în atmosferă fără niciun motiv.

Cel mai bine este să opriți mașina dacă nu aveți de gând să plecați nicăieri. O puteți reporni atunci când sunteți gata.

Ce înseamnă să lași mașina la ralanti?

Atunci când lăsați mașina în funcțiune chiar dacă nu plecați nicăieri, acest lucru se numește ralanti. În acest timp, vehiculul nu se mișcă nicăieri. Motorul este pornit și funcționează, dar roțile nu se învârt. Schimbătorul de viteze poate fi amplasat în Park sau îl puteți avea în Drive cu piciorul pe frână.

Iată câteva motive frecvente pentru care oamenii aleg să își lase mașina la ralanti.

  • Ați rămas blocat într-un ambuteiaj, dar vă așteptați ca acesta să se pună din nou în mișcare în scurt timp.
  • Intrați în fugă într-un magazin, dar mai este cineva care așteaptă în spatele vehiculului.
  • Vreți să încălziți motorul mașinii când afară este frig.
  • Sperați să răciți interiorul mașinii într-o zi toridă de vară.
CITEȘTE ȘI:
De ce tremură volanul la viteze mici și mari?

Cu toate acestea, nu toate aceste motive sunt valabile pentru a lăsa motorul la ralanti. Haideți să aprofundăm motivele pentru care ar trebui să vă gândiți să opriți mașina, unele dintre ele vă afectează sănătatea, în timp ce altele vă afectează buzunarul.

Motive pentru a nu lăsa mașina să meargă în gol

1. Periculos pentru mediu

Gazele de eșapament create de mașina dumneavoastră au un impact asupra atmosferei. Atunci când nu conduceți nicăieri, aceste emisii nu-și au rostul.

Dacă conduceți un motor pe benzină standard, mașina dumneavoastră ar putea pompa o livră de dioxid de carbon în aer la fiecare zece minute de mers în gol. Aceasta este o cantitate mare de poluare care nu trebuie să apară.

2. Rău pentru sănătate

Fumul creat de mersul la ralanti poate fi periculos pentru sănătate. Atunci când mașina nu este în mișcare, gazele nu se disipă în același mod.

Aceste fumuri au fost legate de boli respiratorii, cum ar fi astmul. De asemenea, pot provoca cancer sau boli de inimă dacă expunerea continuă.

3. Uzura motorului

Este destul de rău că poți dăuna atmosferei și sănătății tale. Cu toate acestea, s-ar putea să aveți nevoie de un alt motiv pentru a evita mersul la ralanti. În unele cazuri, mersul la ralanti poate fi periculos pentru motorul mașinii tale. Dacă ați evaluat vreodată costul unui motor de înlocuire, știți că acesta este un lucru pentru care nu doriți să plătiți.

Atunci când motorul nu funcționează la temperaturi optime în mod constant, modul în care arde combustibilul se poate schimba. Este posibil să nu ardă complet din cauza temperaturilor diferite. Atunci când combustibilul rămâne în urmă, poate apărea un reziduu care duce la deteriorarea sistemului de evacuare.

CITEȘTE ȘI:
Volanul nu este drept? (Cauze comune)

La celălalt capăt al spectrului, veți auzi o mulțime de oameni care vă vor spune că oprirea motorului și repornirea mașinii este la fel de dăunătoare. Oprirea motorului și repornirea acestuia poate fi dificilă pentru bateria mașinii, dar acest lucru este minim în comparație cu ceea ce ați putea face motorului dumneavoastră. Ce piesă ați prefera să înlocuiți prematur?

4. Risipește combustibilul

Dacă vă uitați la clasificarea EPA a mașinii dumneavoastră, veți vedea că aceasta parcurge în medie un anumit număr de kilometri în oraș și un altul pe autostradă. Atunci când totul este optimizat, te poți aștepta să atingi acest rating sau aproape de el.

Cu toate acestea, atunci când lăsați motorul la ralanti, mașina nu se mișcă nicăieri. În acest timp, motorul încă folosește combustibil, așa că plătiți pentru fiecare minut în care motorul merge la ralanti. Practic, obțineți zero mile pe galon, ceea ce nu este un lucru bun. Dacă sunteți îngrijorat de prețul benzinei și de cât cheltuiți pentru a umple rezervorul, cu siguranță nu doriți să lăsați motorul la ralanti.

5. Șanse crescute de furt

Îți încălzești motorul mașinii în timp ce continui să te pregătești pentru muncă dimineața? Sau sunteți unul dintre cei care intră în fugă în magazin și lasă motorul pornit pentru că nu durează decât un minut? În orice caz, vă expuneți riscului de a fi victima unui furt.

În zonele metropolitane aglomerate, sute de vehicule sunt furate în fiecare an pentru că motorul este la ralanti. Acesta este un risc inutil pe care nu doriți să vi-l asumați. În plus, este un mit faptul că trebuie să lăsați vehiculul la ralanti pentru a încălzi motorul. Cel mai rapid mod de a încălzi motorul este să conduceți efectiv vehiculul. Scoateți înghețul de pe geamuri și puneți-vă în mișcare în schimb.

CITEȘTE ȘI:
Poți face drifturi cu o mașină automată?

Când este în regulă să lăsați mașina la ralanti?

1. Pentru a dezgheța geamurile mașinii

Nu este nevoie să vă încălziți complet mașina în timpul iernii. Cu toate acestea, nu puteți pleca la drum cu gheață sau îngheț pe geamuri, deoarece nu este sigur.

Din acest motiv, are sens să lași mașina la ralanti suficient de mult timp pentru a dezgheța geamurile. Puteți ajuta la desfășurarea procesului folosind racleta de gheață pentru a îndepărta solidele în loc să așteptați ca vehiculul să facă toată treaba.

2. Statul la semafor

Este firesc să stați la ralanti la un semafor. Nu veți opri motorul doar pentru a-l reporni în câteva secunde. Există unele mașini moderne care fac acest lucru în mod automat, fără să trebuiască să faci ceva în plus. Caracteristica se numește funcție de pornire-oprire automată.

Dacă ar fi să efectuați acest lucru pe cont propriu, i-ați reține pe toți la semafor atunci când acesta se face verde. Oamenii s-ar supăra pe tine dacă ai face din acest lucru o practică obișnuită.

3. Rămâi fără benzină

Dacă mașina ta rămâne fără combustibil și ești în drum spre benzinărie, poți lua în considerare posibilitatea de a lăsa motorul la ralanti în timp ce ești oprit. S-ar putea folosi ceva mai multă benzină pentru a reporni motorul decât pentru a merge la ralanti.

În timp ce mașina este în funcțiune, s-ar putea să absoarbă doar gaze de eșapament, ceea ce nu va fi suficient pentru a o reporni. Fă-ți o favoare și nu lăsa rezervorul să fie atât de gol data viitoare. Nu numai că duce la multă panică, dar este rău și pentru pompa de combustibil.