Releul de pornire controlează ieșirea de putere către solenoidul de pornire. Iată cum vă puteți da seama dacă releul de pornire este defect și cât costă înlocuirea acestuia
Ar fi imposibil să porniți un vehicul în mod normal fără a utiliza releul de pornire. Cu toate acestea, această componentă importantă este adesea trecută cu vederea până când nu mai funcționează.
Dacă aveți probleme la pornirea mașinii, s-ar putea să se datoreze acestei piese. Examinăm simptomele unui releu de demaror defect, funcția pe care o îndeplinește, locația sa și costul înlocuirii acestuia. Mai întâi, să facem o scurtă trecere în revistă a semnelor pe care trebuie să le căutați.
Simptomele unui releu de pornire defect
Cele mai frecvente simptome ale unui releu de pornire defect sunt faptul că mașina dumneavoastră nu pornește sau are probleme de pornire intermitentă. În unele cazuri, motorul de pornire poate rămâne pornit în timp ce motorul este în funcțiune dacă releul de aprindere este defect. De asemenea, uneori puteți auzi sunete de clic atunci când rotiți cheia.
Iată o listă mai detaliată a semnelor pe care trebuie să le căutați pentru un releu de pornire defect sau defect:
Vehiculul nu pornește
De obicei, atunci când releul de pornire moare, cel mai evident simptom este că mașina nu pornește. Chiar și atunci când se folosesc chei electronice, este posibil ca problema să fie releul de pornire. Deoarece aceste chei nu folosesc un comutator de aprindere manuală, releul de pornire este în continuare activat atunci când este apăsat butonul.
Fie că rotiți cheia sau apăsați un buton, atunci când vehiculul nu pornește, este posibil să fie vorba de releul de pornire. Cel mai adesea, se datorează circuitului defect care împiedică sistemul de aprindere să se cupleze.
Demarorul rămâne pornit cu motorul în funcțiune
După ce porniți mașina, fie eliberați cheia, fie nu mai apăsați butonul. În acest moment, circuitul ar trebui să se închidă și totul ar trebui să funcționeze în continuare în mod normal. Acest circuit închis înlătură toată energia de la motorul de pornire.
Cu toate acestea, atunci când contactele principale ale releului de demaror se sudează, acesta poate rămâne blocat închis. Veți ști că acest lucru se întâmplă deoarece demarorul rămâne activat chiar dacă motorul este în funcțiune. Veți ști că acest lucru se întâmplă pe baza zgomotului de vâjâit pe care ar trebui să îl auziți.
Dacă releul demarorului rămâne blocat, se vor produce daune suplimentare la alte componente. Nu numai că această problemă va dăuna releului, dar ar putea deteriora și circuitul, demarorul și volantul transmisiei.
Probleme de pornire intermitentă
Atunci când releul de pornire funcționează așa cum ar trebui, acesta trimite energie la demaror de fiecare dată când îl cuplați. Cu toate acestea, această piesă poate fi contaminată de resturi, murdărie și căldură excesivă. Aceste condiții pot forța releul de demaror să funcționeze intermitent.
Dacă porniți vehiculul și nu se activează imediat, dar încercați din nou și funcționează, este posibil ca releul să se strice. Din fericire, primiți un avertisment că releul de pornire se strică, ceea ce vă permite să aveți timp să îl reparați înainte de a rămâne blocat.
Dacă releul în sine nu se strică, este posibil să existe și o conexiune de cablu defectă sau una care s-a corodat sub capotă.
Sunete de clic
S-ar putea să auziți zgomote de clic atunci când bateria mașinii are un amperaj scăzut, dar ar putea fi, de asemenea, un semn că releul de pornire se strică. Se întâmplă atunci când releul nu poate trimite semnalul complet.
De cele mai multe ori, releul funcționează pe baza principiului „totul sau nimic”. Fie va trimite curentul electric complet, fie nu va trimite nimic. Cu toate acestea, atunci când releul de pornire se deteriorează, este posibil ca doar un semnal parțial să fie trimis. Aceasta este ceea ce duce la un sunet de clic atunci când încercați să rotiți cheia.
Funcția unui releu de pornire
Releul de pornire este responsabil pentru trimiterea unui amperaj ridicat către motorul de pornire printr-un circuit de amperaj redus. Acest releu este responsabil pentru alimentarea solenoidului de pornire, care necesită un amperaj ridicat pentru a funcționa.
Această cantitate de amperaj nu este sigură pentru a trece prin intermediul comutatorului de aprindere, dar trebuie alimentat ori de câte ori comutatorul se rotește pe „Start”. Un releu acționează ca o punte și a fost folosit în automobile de zeci de ani.
Atunci când comutatorul de contact este rotit în poziția „Start”, energia electrică este trimisă de la comutator la releul de pornire. Există două circuite în interiorul releului de demaror. Un circuit este folosit pentru a primi semnalul de la comutator și menține celălalt circuit închis în acest timp prin electromagnetism.
Cu acest circuit închis, curentul trece de la bateria mașinii la demaror. Când comutatorul de contact este eliberat, energia electrică încetează să mai ajungă la primul circuit, forțând electromagnetul să deschidă circuitul și să oprească demarorul.
Atunci când releul pierde puterea de la întrerupător, circuitul rămâne deschis și deconectat, iar mașina dumneavoastră nu va porni.
Locația releului de pornire
Releul de pornire este cel mai adesea localizat sub capota mașinii, găsindu-se în centrul de distribuție a energiei. De asemenea, poate fi localizat în blocul de siguranțe din cabină.
Releul are fire care intră și ies din el. Cu toate acestea, există multe alte relee utilizate în mașină care arată similar. Dacă nu sunteți sigur care dintre ele este releul de pornire, consultați manualul de service.
Costul înlocuirii releului de pornire
Costul mediu de înlocuire a releului de demaror este cuprins între 50 și 75 de euro, în funcție de modelul de mașină și de costurile forței de muncă. Piesele releului de demaror ar trebui să vă coste în jur de 20 de euro, iar prețul manoperei între 30 și 55 de euro.
Înlocuirea unui releu de demaror este o treabă simplă, care nu necesită unelte specializate. Dacă sunteți îndemânatic, ați putea prefera să economisiți niște bani și să schimbați singur releul de demaror.
Întrebări frecvente
Deși ați putea încerca să porniți o mașină cu un releu de pornire defect, cel mai probabil, simpla pornire a bateriei nu vă va ajuta deloc. Dar dacă folosiți cablurile de jumper pentru a acționa manual motorul de pornire, ar ajuta.
Cel mai simplu mod de a verifica dacă un releu de demaror funcționează este să folosiți un multimetru. În primul rând, aveți nevoie de o schemă electrică pentru a găsi care pin va da putere la motorul de pornire. Apoi, măsurați tensiunea pe acel pin atunci când rotiți comutatorul de contact în poziția de pornire.
Puteți ocoli un releu de demaror prin crearea unei punți între pinii de intrare și de ieșire a energiei la releu. Dar, pentru a ști acest lucru, trebuie să folosiți o schemă electrică și un multimetru pentru a vă asigura că o faceți corect.
Nu, solenoidul de pornire este situat pe motorul de pornire, iar un releu de pornire este, în majoritatea cazurilor, situat în cutia de siguranțe din compartimentul motorului. Acestea au două scopuri diferite.