Un butuc de contact defect poate cauza cele mai nebunești probleme electrice în mașina dumneavoastră. Iată cum vă puteți da seama dacă butucul de contact este defect și cât costă înlocuirea acestuia.

Butucul de contact este o parte foarte importantă a autovehiculului dvs. deoarece alimentează literalmente fiecare dispozitiv electronic din mașină.

Prin urmare, este posibil să înțelegeți, de asemenea, că orice problemă cu această mică piesă poate provoca probleme enorme cu mașina dvs.

Este o piesă de tehnologie foarte inteligentă care trebuie să fie îmbunătățită și actualizată în mod constant pentru a ține pasul cu securitatea vehiculului dvs. Dar ce se întâmplă atunci când butucul de contact se strică? Haideți să aflăm!

Cel mai frecvent simptom al unui butuc de contact defect este o mașină care nu pornește sau un motor care se blochează în timpul condusului. Dacă observați un instrumentar de bord care clipește sau dacă contactul rămâne pornit după ce ați scos cheia, este, de asemenea, un semn puternic că este defect.

Acestea sunt cele mai frecvente lucruri pe care le puteți observa atunci când aveți un butuc de contact defect. Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente simptome ale unui butuc de contact defect:

Simptomele unui butuc de contact defect

1. Mașina nu pornește

Când rotiți cheia în contact – ar trebui să se întâmple două etape. Prima etapă este că aprinderea ar trebui să pornească. Când o rotiți puțin mai mult, contactul ar trebui să fie în continuare pornit, dar comutatorul de contact ar trebui să trimită și un semnal motorului de pornire pentru a se roti.

În interiorul butucului de contact, există o parte electrică care conectează circuitele electrice atunci când rotiți cheia. Dacă această mică piesă este uzată, s-ar putea să întâmpine dificultăți în acest sens, iar dacă lipsește oricare dintre acești doi pași, mașina dumneavoastră nu va porni deloc.

CITEȘTE ȘI:
5 Simptome ale unui demaror defect (și costul înlocuirii)

Acest lucru poate face atât ca starterul să pornească motorul fără să-l pornească, cât și ca acesta să fie complet mort.

2. Mașina se blochează în timpul condusului

Același lucru se aplică și aici, așa cum am menționat anterior – dacă există o conexiune proastă în butucul de contact, aceasta poate face ca aprinderea să se oprească atunci când nu ar trebui.

Acest lucru poate face ca mașina să se oprească în timp ce conduceți brusc, iar pentru a diagnostica acest lucru; cel mai simplu este să vă uitați la tabloul de bord. Dacă toate luminile de pe tabloul de bord se sting împreună cu motorul mașinii – există un risc mare ca ceva să fie în neregulă cu butucul de contact.

3. Clipește tabloul de bord sau alte accesorii

O altă problemă pe care o puteți observa este că luminile de pe tabloul de bord sau alte accesorii electrice din interiorul mașinii dumneavoastră clipesc sau se aprind și se sting sporadic.

Acest lucru semnifică faptul că placa de conectare a butucului de contact este defectă și poate fi cauzată de coroziune sau uzură. De cele mai multe ori, acesta este un lucru care nu poate fi reparat și trebuie să înlocuiți butucul. Din fericire, de multe ori puteți înlocui comutatorul de aprindere în loc de întreaga încuietoare de aprindere.

4. Aprinderea este pornită în mod constant

Dacă v-ați condus mașina și urma să o opriți, dar, spre surprinderea dumneavoastră, mașina era încă în funcțiune atunci când ați oprit contactul și ați scos cheia – se întâmplă din cauza unui întrerupător de contact defect.

Acesta este un lucru care nu este foarte frecvent, dar se poate întâmpla cu siguranță. Dacă imobilizatorul este deblocat o dată – nu trebuie să recunoască din nou cheia până când mașina nu este repornită și, prin urmare, mașina va funcționa bine fără cheile în contact.

CITEȘTE ȘI:
Simptome ale unui alternator defect

5. Cheia nu pornește contactul

Deci, poate că cheia poate fi introdusă și se rotește în interiorul butucului, dar contactul tot nu pornește mașina. Atâta timp cât bateria vehiculului conține suficientă încărcătură, acest lucru ar indica un întrerupător de contact defect.

Unele butucuri de contact vor permite ca unitatea electrică de pe spatele butoiului cheii să fie schimbată independent de butoiul propriu-zis. Cu toate acestea, este mai frecvent ca întregul butuc de contact să fie vândut ca o unitate completă.

6. Cheia nu se rotește

Aceasta este o defecțiune frecventă la cheile care au un design mai cilindric al lamei lor. În timp, crestăturile și canelurile se rotunjesc și devin netede. Acest lucru împiedică cheia să poată deplasa diversele știfturi din interiorul butuculuiîn pozițiile corecte.

Dacă știfturile nu sunt mutate în poziție, atunci cheia nu se va roti. Din nou, aceasta este o defecțiune care adesea se va agrava treptat și din ce în ce mai mult, așa că încercați să obțineți înlocuirea lamei cheii dacă observați că este rotunjită cât mai curând posibil.

Funcția butucului de contact

Butucul de contact are două componente majore. Există cea mecanică și cea electronică.

Partea mecanică a comutatorului de aprindere este barilul cheii (desigur, acest lucru nu se aplică unui sistem de pornire fără cheie). Barilul cheii funcționează în același mod ca orice alt baril de cheie de pe o încuietoare. O serie de știfturi sunt împinse în poziție prin intermediul canelurilor și crestăturilor din lama cheii dumneavoastră. Odată ce cheia a fost introdusă și toate știfturile au fost împinse la locul lor, cheia dumneavoastră poate porni contactul.

CITEȘTE ȘI:
Cum să verificați sănătatea bateriei auto la domiciliu (8 pași)

Părțile electrice conțin unele circuite electrice care se conectează atunci când rotiți cheia în încuietoarea de contact. De exemplu, atunci când contactul este pornit, se vor conecta doi conectori care vor trimite apoi energie la releul de aprindere, care pornește majoritatea componentelor vehiculului.

Locația butucului de contact

Butucul este de obicei situat pe partea din spate a cilindrului de aprindere a încuietorii de contact, unde introduceți cheia de la mașină.

Pentru a ajunge la comutatorul de aprindere, deseori trebuie să îndepărtați toate capacele din jurul volanului și să dezasamblați întregul cilindru de blocare a contactului.

La unele modele de autoturisme, puteți scoate comutatorul de aprindere din cilindrul de aprindere – dar, uneori, acesta este o piesă integrată.

Costul înlocuirii butucului de contact

Costul mediu de înlocuire a comutatorului de aprindere este cuprins între 120 și 250 de euro, în funcție de modelul de mașină și de costul forței de muncă. Un comutator de aprindere costă între 20 și 50 de euro, în timp ce manopera costă între 100 și 200 de euro.

Dacă aveți un model de mașină puțin mai vechi, cel mai probabil se va înlocui doar comutatorul de aprindere, iar în acest caz, vă puteți aștepta la un cost de 20-50 de europentru comutator.

La unele modele de autoturisme, trebuie să înlocuiți întregul butuc al blocării contactului, ceea ce face ca procedura să fie mult mai scumpă.

Din nefericire, deoarece piesa va fi de obicei disponibilă doar prin intermediul producătorului vehiculului, iar codificarea trebuie să fie efectuată de un specialist, acest tip de reparație va costa adesea peste 1000 de euro.