Motorul trebuie să funcționeze la temperaturi optime pentru eficiență și performanță. Atunci când nu poate, s-ar putea să vedeți lumina Check Engine Light aprinsă și codul P0128 în scanerul dumneavoastră, dar ce înseamnă acest lucru?
În acest ghid, vom acoperi semnificația codului de defecțiune P0128. De asemenea, examinăm ce nu a mers bine, vă arătăm simptomele pe care le-ar putea prezenta și vă oferim câteva sfaturi pentru a-l repara.
Definiția codului
P0128 – Termostatul lichidului de răcire (Temperatura lichidului de răcire sub temperatura de reglare a termostatului)
Ce înseamnă codul P0128?
Codul P0128 indică faptul că lichidul de răcire a motorului nu s-a încălzit suficient în intervalul de timp corespunzător. Modulul de control al motorului (ECM) este responsabil pentru monitorizarea temperaturii ambientale și pentru a determina dacă aceasta este în conformitate cu specificațiile producătorului.
Pentru a determina dacă motorul a atins temperaturile normale de funcționare, ECM-ul examinează durata de timp în care vehiculul este în funcțiune. De asemenea, se uită la viteza vehiculului, la senzorul de temperatură a lichidului de răcire a motorului (ECT) și la citirea senzorului de temperatură a aerului de admisie (IAT).
Simptomele codului de defecțiune P0128
Cel mai frecvent simptom cu codul de defecțiune P0128 este incapacitatea de a aduce temperatura motorului la specificațiile normale de funcționare. Nu există multe simptome pe care le va cauza această condiție, ceea ce face ca identificarea problemei să fie simplă.
Iată care sunt cele mai frecvente simptome care apar cu P0128:
- Motorul nu atinge temperatura normală de funcționare
- Motorul are nevoie de mai mult timp pentru a ajunge la temperatura normală de funcționare
- Temperatura motorului scade în timpul conducerii la viteze mari.
Cauzele codului P0128
Cea mai frecventă cauză a codului de defecțiune P0128 este un termostat blocat deschis. Această piesă este necesară pentru a controla temperatura motorului. Cu toate acestea, există și alte condiții posibile pe care ar trebui să le luați în considerare.
Cât de grav este codul P0128?
Mediu – Un motor care nu atinge temperaturile normale de funcționare nu este la fel de periculos ca unul care se supraîncălzește. Cu toate acestea, nu doriți să treceți cu vederea daunele care pot fi provocate atunci când folosiți un motor care nu atinge temperaturile corespunzătoare.
Ar trebui să reparați defecțiunea cât mai curând posibil. Utilizarea îndelungată a unui motor prea rece poate duce la probleme de performanță și la o scădere a economiei de combustibil. În cele din urmă, poate crea daune motorului, care sunt costisitoare de reparat.
Ce reparații pot remedia codul P0128?
În majoritatea cazurilor, termostatul trebuie să fie înlocuit pentru a remedia codul de defecțiune P0128. Cu toate acestea, există mai multe reparații care ar putea remedia defecțiunea. De aceea, este vital să efectuați o examinare de diagnosticare în profunzime înainte de a decide asupra reparației.
Iată câteva dintre soluțiile posibile:
- Înlocuiți termostatul defect
- Completați nivelul lichidului de răcire a motorului
- Înlocuiți ventilatorul de răcire
- Înlocuiți senzorul de temperatură a lichidului de răcire (ECT)
- Înlocuiți senzorul de temperatură a aerului de admisie (IAT)
- Repararea/înlocuirea cablajului
Greșeli comune de diagnosticare P0128
Majoritatea mecanicilor vor fi de acord că cea mai evidentă cauză a P0128 este un termostat defect. De fapt, este considerată cea mai frecventă reparație pentru această defecțiune.
Cu toate acestea, nu doriți niciodată să trageți concluzii pripite și să înlocuiți termostatul fără un diagnostic complet. Există momente în care un termostat nu va rezolva codul de defecțiune, așa că este important să vă asigurați că acesta trebuie schimbat mai întâi. În primul rând, doriți să vă asigurați că nivelul lichidului de răcire este bun.
Cum se diagnostichează codul de defecțiune P0128
Iată care sunt pașii pe care un mecanic profesionist îi va urma pentru a diagnostica codul de motor P0128.
Începeți cu termostatul lichidului de răcire al motorului. Răciți complet mașina. Porniți motorul și puneți mâna pe furtunul radiatorului. Aveți grijă, deoarece acest furtun ar trebui să se încălzească foarte tare. Dacă nu se încălzește sau se încălzește încet, termostatul este de vină. Fiți atenți la orice piesă în mișcare, care poate duce la răniri grave! Unul dintre furtunurile de la radiator, ar trebui să fie rece până când temperatura motorului a atins temperatura maximă, apoi să se deschidă încet. Dacă ambele furtunuri sunt la aceeași temperatură, ar putea fi vorba de un termostat blocat deschis. Verificați de două ori nivelul și starea lichidului de răcire, deoarece lichidul de răcire contaminat poate cauza un termostat blocat. Puteți verifica nivelul lichidului de răcire chiar dacă furtunul se încălzește imediat. Ascultați ventilatorul de răcire pentru a vedea dacă este blocat. Verificați senzorul de temperatură a lichidului de răcire cu instrumentul de scanare. Ar trebui să faceți o citire manuală și să o comparați cu un termometru cu infraroșu. Temperatura tipică ar trebui să fie în jur de 93 de grade Celsius. Dacă aceste citiri nu se potrivesc, trebuie să inspectați conectorii și cablajul. După ce reparați problema, ștergeți codurile. Luați mașina pentru un test drive și vedeți dacă codul revine.
Costul estimativ al reparației
În funcție de ceea ce trebuie reparat, aveți o varietate de costuri de reparație. Aceste estimări presupun că trebuie să plătiți piesa și manopera.
- Înlocuiți termostatul defect – 450-600 de euro
- Completarea nivelului lichidului de răcire a motorului – 15-45 de euro
- Înlocuiți ventilatorul de răcire – 550 – 700 euro.
- Înlocuiți senzorul de temperatură a lichidului de răcire (ECT) – 150 – 300 euro.
- Înlocuiți senzorul de temperatură a aerului de admisie (IAT) – 75-150 euro.
- Repararea/înlocuirea cablajului – 50-1.500 euro.
Sfaturi pentru mecanici cu privire la codul P0128
Atunci când lucrați cu codul P0128, ați putea fi tentat să intrați direct acolo și să efectuați diagnosticarea. Cu toate acestea, trebuie să fiți întotdeauna prudent și să lăsați motorul să se răcească. Cu motorul cald, lichidul de răcire este presurizat. Acesta poate provoca arsuri grave din cauza cât de fierbinte este.