Volanta menține motorul într-o mișcare lină. Iată cum vă puteți da seama dacă volanta este defectă și cât costă înlocuirea acesteia.

Volanta pare o piesă simplă a mașinii tale, dar de fapt are multe scopuri, mai ales la modelele de mașini mai moderne.

Dacă bănuiți că volanta autovehiculului dumneavoastră se uzează, trebuie să o înlocuiți cât mai repede posibil, înainte ca problema să se agraveze și să înceapă să afecteze alte componente ale vehiculului dumneavoastră.

Dar ce este o volantă și cum știți când se uzează? Vom explica totul în cele ce urmează. Să începem cu semnele pe care trebuie să le căutați.

Cel mai frecvent simptom ale unei volante defecte este zgomotul neplăcut la ralanti. De asemenea, puteți simți vibrații, alunecare a angrenajelor sau un miros de arsură care vine din transmisie. De asemenea, este posibil să observați și alte probleme de schimbare a vitezelor.

Deși nu sunt toate semnele posibile, sunt cele mai frecvente. Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente simptome ale unui volan prost.

Simptomele unei volante defecte

1. Zgomote neplăcute la ralanti

Dacă aveți o volantă cu masă dublă, pe care o au multe mașini moderne, probabil că veți auzi mult zgomot de la transmisie atunci când motorul este la ralanti. Acest lucru poate fi identificat ca niște bubuituri puternice.

Acest lucru se întâmplă doar dacă aveți o volantă cu masă dublă pe modelul dumneavoastră de mașină.

2. Zăngănitul ambreiajului (vibrații)

Zăngănitul ambreiajului poate proveni de la diverse probleme, inclusiv discuri de ambreiaj uzate, plăci de presiune sau rulmenți de declanșare.

Cu toate acestea, o altă cauză potențială este o volantă deformată. Deși nu este cea mai frecventă cauză, este cu siguranță ceva ce trebuie să verificați.

CITEȘTE ȘI:
8 simptome ale unei transmisii automate defecte (și costul înlocuirii)

3. Alunecarea angrenajului

Patinarea ambreiajului se poate întâmpla dacă suprafața pe care este atașat ambreiajul tău este foarte uzată sau are o suprafață proastă. Alunecarea treptelor de viteză se produce atunci când treceți într-o treaptă de viteză mai mare și turația motorului crește, dar viteza roților rămâne aceeași.

Cu cât lași problema să dureze mai mult timp, cu atât este mai probabil să fie nevoie să înlocuiești atât volanta, cât și ambreiajul!

4. Pornirea inconsecventă

De jur împrejurul volantei, există dinți. Acești dinți alcătuiesc inelul de pornire, iar acesta este ceea ce conectează demarorul pentru a porni motorul. În timp, acești dinți se pot rupe, iar atunci când demarorul încearcă să se cupleze cu acești dinți rupți, veți auzi un zgomot de măcinare.

Dacă dinții sunt problema, odată ce încercați din nou ar trebui să pornească. În cazul dinților rupți, este o problemă intermitentă care se va agrava cu cât durează mai mult timp pentru a o repara. Chiar mai rău, va duce la deteriorarea pornirii dumneavoastră dacă o lăsați nerezolvată prea mult timp.

5. Miros de arsură

În timp ce cea mai frecventă cauză a unui ambreiaj cu miros de arsură este utilizarea necorespunzătoare, dacă atunci faci totul corect, este un semn al unei probleme mecanice mai profunde. Dacă simți un miros de ambreiaj ars, trebuie fie să reevaluezi modul în care conduci, fie să înlocuiești ambreiajul sau volanta.

6. Probleme la schimbarea treptelor de viteză

Deși este puțin probabil ca o volantă ruptă să fie cauza, nu este nici imposibil. Dacă ai probleme la schimbarea vitezelor, înseamnă că volanta este extrem de deformată și probabil că ai avut niște probleme pe care le ignori de ceva vreme.

CITEȘTE ȘI:
Cât de des se schimbă uleiul diferențial

În plus, este îndoielnic că singura problemă va fi volanta dacă te chinui să schimbi vitezele. Dacă problema este suficient de gravă, s-ar putea să ajungeți să aveți nevoie și de o transmisie nouă!

Funcția volantei

Volanta are patru funcții principale pentru vehiculul dumneavoastră. Aceste patru funcții sunt:

  • asigură inerția de rotație pentru a menține motorul în mișcare
  • echilibrează arborele cotit
  • ajută la pornirea motorului
  • transfera puterea de la motor la transmisie (împreună cu ambreiajul)

Prima funcție a unei volante este de a menține motorul în mișcare chiar și atunci când nu mai accelerați. Acesta este motivul pentru care volanta trebuie să fie semnificativ mai grea decât o placă flexibilă. Pentru că, în timp ce un motor automat are un convertor de cuplu, unul manual nu are. Volantul motor servește această funcție.

De aici, asigură o contragreutăți naturală pentru arborele cotit. Această contragreutate este încorporată chiar în volan, motiv pentru care este atât de important să obțineți o volantă specifică pentru vehiculul dumneavoastră.

Volanta ajută la pornirea motorului cu ajutorul dinților din jurul inelului de pornire de pe volan. Demarorul lovește și apucă acești dinți și forțează volanta să se rotească pentru a porni motorul. Acest lucru oferă motorului forța necesară pentru a porni.

În cele din urmă, volanta acționează ca mijloc de transfer al puterii de la motor la transmisie. Atunci când apăsați ambreiajul, ceea ce faceți de fapt este să deconectați volanta de la transmisie. Când eliberați ambreiajul, totul se angrenează din nou pentru a furniza putere.

Amplasarea volantei

Volanta autovehiculului dvs. este întotdeauna situată spre partea din spate a motorului, direct între motor și transmisie. Carcasa învăluie complet volanta, așa că nu veți vedea totul decât dacă scoateți transmisia motorului.

CITEȘTE ȘI:
8 simptome ale unei transmisii automate defecte (și costul înlocuirii)

Cu toate acestea, de obicei, puteți vedea o porțiune din volantă printr-un orificiu de acces sau puteți scoate demarorul. Dar pentru a scoate complet volanta și a o înlocui, va trebui să deconectați transmisia pentru a avea acces complet.

Costul înlocuirii volantei

Costul mediu de înlocuire a volantei este cuprins între 500 și 2.500 de euro, în funcție de modelul mașinii și dacă înlocuiți și ambreiajul în același timp. Așteptați-vă la 200 până la 1000 de euro în piese și 400 până la 1500 de euro în manoperă.

Trebuie să luați în considerare doi factori principali atunci când obțineți o ofertă pentru o înlocuire a volantei, piesele și manopera. O volantă costă de obicei între 60 și 1000 de euro, în funcție de ce mașină conduceți, iar dacă primiți o piesă de schimb OEM, ar putea costa chiar mai mult!

De acolo, trebuie să luați în calcul costurile forței de muncă. Având în vedere că, de obicei, este nevoie de aproximativ opt ore pentru a înlocui o volantă, vă puteți aștepta să cheltuiți încă 400 euro până la 1500 euro numai în manoperă!

Desigur, dacă puteți înlocui singur volanta, puteți face treaba cu mai puțin de 100 de euro la vehiculele mai mici și cu puțin sub 1.000 de euro la unele dintre cele mai scumpe automobile.

Rețineți doar că înlocuirea volantei autovehiculului dvs. nu este cea mai simplă treabă de pe piață. Nu numai că este o sarcină complicată din punct de vedere tehnic, dar veți avea nevoie de acces la o mare varietate de unelte, inclusiv un cric de transmisie, pentru a face treaba.

Deși puteți economisi o tonă de bani dacă o faceți singur, nu merită frustrarea și potențialele daune dacă nu știți ce faceți.