Încercarea de a găsi motivul pentru care motorul dumneavoastră împrăștie ulei peste tot poate fi dificilă. Citiți ghidul nostru pentru a vă ajuta să diagnosticați problema și să o remediați rapid.
Uleiul de motor este necesar în motor pentru a asigura o lubrifiere adecvată. Dacă există o problemă cu mecanica, uleiul ar putea pulveriza pe motor, lăsând nivelurile mai mici decât ar trebui să fie. Dar, ce ar putea cauza ca uleiul să se pulverizeze pe motor și ce se poate face în acest sens?
În calitate de mecanici certificați, vedem această problemă mai frecvent decât ați crede. De aceea, suntem în măsură să vă răspundem la întrebări și să vă îndrumăm în direcția corectă. De asemenea, la sfârșitul articolului ne facem timp să rezolvăm câteva probleme la care v-ați gândit.
Motive pentru care uleiul se împrăștie peste tot pe motor
Nu este niciodată normal să ai ulei pulverizat pe motor, dar unele probleme sunt ușor de rezolvat. Este posibil ca jojă de ulei să nu fie așezată sau capacul de ulei să fie slăbit. De asemenea, este posibil să aveți un filtru de ulei care curge, o garnitură care prezintă scurgeri, ulei de motor prea plin sau o presiune mare de ventilație a carterului.
O privire rapidă asupra acestor posibilități vă ajută să determinați ce este în neregulă.
Joja de ulei nu este așezată corect
Jojă de ulei vă ajută să determinați cât de mult lichid se află în motor. Este partea pe care o scoateți pentru a vedea dacă motorul are nevoie de mai mult ulei. Dacă jojă nu intră până la capăt, aceasta poate duce la multe probleme. Atunci când se acumulează presiune în motor, uleiul se poate scurge, iar nivelurile pot scădea prea mult.
Dacă jojă nu intră înăuntru, este posibil să aveți una greșită pentru vehiculul dumneavoastră. Aceste piese nu sunt universale. În caz contrar, este posibil ca tubul să se fi deteriorat sau să existe o obstrucție care să blocheze drumul.
Capacul de ulei slăbit
Capacul de ulei este, de asemenea, important. Acesta are rolul de a împiedica contaminanții și murdăria să pătrundă în motor. Dacă capacul de ulei lipsește sau este slăbit, lichidul ar putea începe să se împrăștie pe motor. În plus, murdăria poate intra acum în motor și poate provoca daune majore.
La primul semn de deteriorare a capacului de ulei, cel mai bine este să obțineți un înlocuitor. Deoarece capacul de ulei este ieftin de înlocuit, nu ar trebui să tergiversați. La fel ca și joja de ulei, nici capacul nu este universal. Trebuie să vă asigurați că înlocuitorul pe care îl achiziționați se potrivește vehiculului dumneavoastră.
Scurgerea filtrului de ulei
Dacă tocmai ați făcut un schimb de ulei și observați lichid pe tot motorul, problema ar putea fi filtrul. Filtrul trebuie înlocuit la fiecare schimb de ulei, conform recomandărilor majorității producătorilor. Cu toate acestea, este posibil ca filtrul să nu fi fost instalat corespunzător, ceea ce a dus la o mare mizerie.
Șoferii se confruntă cu această problemă atunci când vizitează o locație de lubrifiere care nu are experiență. Doar din acest motiv, este înțelept să nu mergeți nicăieri bazându-vă doar pe preț, altfel vă puteți trezi cu probleme mai mari.
Singura soluție la această problemă este să înlocuiți din nou filtrul de ulei. De asemenea, ar trebui să instalați o nouă garnitură de cauciuc.
Garnitura care curge
Dacă observați că uleiul se scurge pe motor, trebuie să inspectați motorul și toate garniturile sale. Motorul dumneavoastră are mai multe garnituri care mențin uleiul în interiorul motorului. Dacă piesele au fost prea bine strânse, garnitura s-ar putea deforma și ar putea avea scurgeri. De asemenea, este posibil ca garnitura să nu fi fost instalată corect la început.
Principalele care se scurg pe motor includ garnitura capacului supapei, garnitura capului sau a colectorului de admisie. Atunci când garnitura de cap se sparge, uleiul fierbinte iese dintre motor și capul de cilindru.
Ulei de motor prea mult
Există o anumită cantitate de ulei de care are nevoie fiecare motor. Determinarea capacității uleiului de motor este esențială pentru reglarea nivelului de lichid. Atunci când efectuați un schimb de ulei, doriți să umpleți încet motorul la loc. Verificați des nivelurile și opriți-vă înainte de a depăși linia MAX.
Dacă puneți prea mult ulei în motor, presiunea din carter va crește, iar motorul ar putea împinge afară lichidul fierbinte. Acest spray ar ajunge pe motor, anulând astfel garanția. Dacă motorul funcționează cu puțin ulei, poate duce, de asemenea, la deteriorări.
Presiune ridicată de ventilație a carterului motor
Supapa de ventilație pozitivă a carterului (PCV) reglează presiunea din carterul motorului. Atunci când această piesă cedează, presiunea poate deveni prea mare, ceea ce duce la suflarea uleiului din jojă.
Presiunea ridicată poate fi cauzată, de asemenea, de niveluri incorecte de ulei sau de suflarea motorului. În orice caz, vor apărea daune permanente, așa că nu vreți să vă pierdeți vremea.
Cum să reparați un motor care împrăștie ulei peste tot
La primul semn de scurgere a motorului, doriți să luați măsuri rapide. Pentru cele mai bune rezultate, urmați aceiași pași pe care i-am urma ca un mecanic profesionist.
Curățați motorul
Înainte de a merge mai departe, trebuie mai întâi să curățați uleiul de pe motor. Iată care sunt pașii pentru a curăța compartimentul motorului.
- Lucrați cu un motor rece. Nu curățați un motor fierbinte.
- Îndepărtați orice resturi uscate sau murdărie care poate fi curățată cu o perie.
- Deconectați bateria și protejați orice dispozitiv electronic cu plastic.
- Protejați alternatorul cu o pungă de plastic
- Aplicați un degresant și frecați-l cu peria de întreținere.
- Clătiți-l ușor cu un aparat de spălat cu presiune.
- Ștergeți motorul cu o cârpă din microfibră.
- Reatașați bateria.
Dacă există ulei ars care este dificil de îndepărtat, puteți folosi niște WD-40. O perie mică vă ajută să ajungeți în spațiile înguste.
Puteți, de asemenea, să apelați la un profesionist pentru a curăța motorul dacă nu aveți timp pentru munca de detaliu. Multe spălătorii auto locale și detaileri profesioniști oferă servicii pentru motor.
Porniți motorul
După ce ați curățat totul, nu veți dori să o dați în bară din nou. Înțelegem pe deplin, dar acest pas este vital pentru remedierea problemei.
Porniți motorul și așteptați câteva minute. Lasă motorul să funcționeze sau ia-l la o tură rapidă până când uleiul începe să curgă. Dacă te decizi să iei mașina la plimbare, uleiul poate să sufle mai mult decât te aștepți, ceea ce face mai dificil să îți dai seama de unde provine.
Căutați orice semne de scurgeri
Acum, este timpul să inspectezi motorul. Deoarece suprafața este curată, ar trebui să fie ușor de observat de unde provine acum uleiul.
Dacă nu sunteți familiarizat cu ceea ce vedeți, luați în considerare utilizarea manualului de service. Manualul de service din fabrică oferă diagrame și scheme utile.
Găsiți motivul presiunii ridicate din carterul motorului
Dacă jojă continuă să explodeze și presiunea ridicată a carterului cauzează scurgerea de ulei, trebuie să efectuați mai multe diagnostice pentru a determina ce o creează. Începeți prin a verifica nivelul uleiului pentru a vă asigura că este unde ar trebui să fie.
Dincolo de aceasta, diagnosticul ar putea deveni mai complicat. Trebuie să verificați compresia motorului și supapa PCV.
Lucrul cu motorul nu este o treabă pe care oricine o poate aborda. A fost nevoie de multă experiență pentru a ști la ce ne uităm pentru a avea discernământul necesar pentru a repara motorul.
Dacă nu sunteți familiarizat cu problemele motorului, duceți mașina la un mecanic. Motorul este prea scump și important pentru a risca cu el.
Întrebări frecvente
În majoritatea cazurilor, o cantitate mică de ulei vărsat nu va face rău. În timp ce uleiul se arde, este posibil să observați că din locul unde a fost vărsat uleiul iese puțin fum alb sau albastru. Până când uleiul arde complet, este posibil să aveți de-a face cu acest fum, împreună cu unele mirosuri de arsură. Cu toate acestea, uleiul de pe colectorul de eșapament ar putea sfârși într-un incendiu dacă aveți ghinion și conduceți mașina cu putere, prin urmare, este mai bine să o reparați cât mai repede posibil.
Uleiul de motor nu este un lichid foarte inflamabil, așa că, de obicei, nu ia foc. La urma urmei, acesta curge prin motor la temperaturi extreme. Cu toate acestea, există întotdeauna riscul de pericol pentru simplul fapt că este combustibil. În unele situații, ar putea avea loc un incendiu dacă o cantitate mare ajunge pe colectorul de evacuare sau pe convertorul catalitic.
O cantitate mare de ulei vărsat poate cauza probleme. Cureaua serpentină ar putea să alunece în timpul conducerii, ceea ce ar duce la o lipsă a funcțiilor vitale. Uleiul ar putea deveni, de asemenea, un pericol de incendiu din cauza combustibilității. În loc să conduceți cu uleiul peste tot, curățați motorul înainte de a pleca la drum.
Este puțin probabil ca o mică scurgere de ulei să provoace un incendiu la motor. Uleiul de motor nu este considerat inflamabil, motiv pentru care poate curge prin motor la temperaturi ridicate. Cu toate acestea, nu este imposibil ca un incendiu de mașină să izbucnească dacă ajunge pe o piesă fierbinte de eșapament, motiv pentru care nu doriți să ignorați orice scurgere de ulei de motor.
Concluzie
Nu există o situație normală care să determine ca uleiul să se împrăștie pe motorul mașinii. La primul semn de pulverizare a uleiului de motor, doriți să luați măsuri. Este necesară o inspecție amănunțită pentru a descoperi ce cauzează problema. Nu ar trebui să fie dificil să găsești de unde provine uleiul, mai ales dacă ai curățat mai întâi motorul.
Urmați pașii descriși în ghidul nostru și este posibil să obțineți răspunsuri rapide la întrebările dumneavoastră. Dacă nu, știți că un mecanic certificat va putea ajunge la fundul scurgerii de ulei.