Modelele mai vechi de automobile, anterioare anului 1996, foloseau sistemul de diagnosticare OBD1. Iată cum puteți citi aceste coduri și ce înseamnă ele.
Aveți un vehicul fabricat între 1980 și 1995? Dacă da, există o mare probabilitate ca mașina dumneavoastră să aibă un conector OBD1 (ALDL).
Aspectul pozitiv al conectorului OBD1 este că puteți citi codurile de defecțiune acasă, fără instrumente de diagnosticare.
Există instrumente de diagnosticare speciale pentru acest tip de conector, dar nu sunt necesare, deoarece le puteți citi la fel de bine și fără un instrument.
Dacă aveți o mașină mai nouă, după 1996, aveți coduri OBD2 în vehiculul dumneavoastră și acest articol nu se va aplica mașinii dumneavoastră. Puteți verifica celălalt articol al nostru cu codurile OBD2.
Lista codurilor de eroare OBD1
Iată o listă completă a codurilor de eroare OBD1. Semnificațiile codurilor OBD1 pot diferi puțin în funcție de modelul de mașină pe care îl aveți, dar majoritatea sunt aceleași între toți producătorii de mașini. Nu ne asumăm responsabilitatea pentru nicio defecțiune din această listă de coduri. Verificați manualul de reparații pentru a afla codurile de defecțiune ale modelului dumneavoastră de mașină.
Cod | Descriere |
12 | Sistem OK ( Modul de diagnosticare activ ) |
13 | Senzor O2 oxigen – Circuit deschis/nu are activitate |
14 | Senzor temperatură lichid de răcire – Rezistență prea mare sau circuit scurtcircuitat |
15 | Senzor temperatură lichid de răcire – Circuit scăzut sau deschis |
16 | Sistem de aprindere directă (DIS) – Circuit defect/circuit scurtcircuitat |
17 | Senzor de poziție a arborelui cu came – Eroare de circuit/temporizare |
18 | Arborele cu came sau arborele cotit – Eroare de senzor/circuit/temporizare |
19 | Senzor arbore cotit – Eroare de senzor/circuit/temporizare |
21 | Senzor de poziție a clapetei de accelerație – În afara intervalului/performanței |
22 | Senzor de poziție a clapetei de accelerație – Tensiune scăzută |
23 | Senzor de temperatură a aerului de admisie – În afara intervalului, rezistență scăzută |
24 | Senzor de viteză a vehiculului – Defecțiune de circuit |
25 | Senzor de temperatură a aerului de admisie – În afara domeniului, rezistență ridicată |
26 | QDM A ( modul Quad-driver ) – Defecțiune de circuit #1 |
27 | QDM A ( modul Quad-driver ) – Circuitul celei de-a 2-a trepte de viteză |
28 | QDM A ( modul Quad-driver ) – Defecțiune de circuit #2 |
29 | QDM A ( modul Quad-driver ) – Circuitul celei de-a 4-a trepte de viteză |
31 | Solenoid Wastegate – Defecțiune de circuit |
32 | EGR ( Recircularea gazelor de eșapament ) – Defecțiune de circuit |
33 | Senzor de presiune a aerului din colector – Semnal în afara domeniului, rezistență ridicată |
34 | Senzor de presiune a aerului din colector – Semnal în afara domeniului, rezistență scăzută |
35 | Supapa de control a aerului la ralanti / senzor – Defecțiune de circuit |
36 | Sistem de aprindere – Eroare de circuit / defecțiune |
38 | Intrare frână ( senzor comutator frână ) – Defecțiune de circuit |
39 | Intrare ambreiaj ( senzor ambreiaj ) – Defecțiune de circuit |
41 | Senzor arbore cu came – Defecțiune de circuit sau control aprindere – eroare de circuit/error de circuit (în funcție de modelul mașinii) |
42 | EST (sincronizare electronică a scânteii) – Circuit împământat/curtat |
43 | Senzor de zgomot de ciocnire / control electronic al scânteii – Eroare de circuit (în funcție de modelul mașinii) |
44 | Senzor de oxigen O2 – Amestec sărac |
45 | Senzor de oxigen O 2 – Amestec bogat |
46 | Pass-key II – Circuit sau Comutator presiune servodirecție – Eroare de eroare de circuit (în funcție de modelul mașinii) |
47 | Date PCM – Eroare de circuit |
48 | Rateu de aprindere (diagnosticare) |
51 | Eroare de calibrare – Mem-cal, ECM, sau defecțiune EPROM |
52 | Circuitul de temperatură a uleiului de motor – Indicată temperatură scăzută / Eroare de circuit |
53 | Tensiunea bateriei – Joasă/înaltă / Eroare sau Solenoidul supapei Egr 1 – Eroare de circuit (în funcție de modelul de autovehicul ) |
54 | Pompa de combustibil – Eroare de circuit sau Solenoidul supapei Egr 2 – Eroare de circuit (în funcție de modelul de autovehicul ) |
55 | PCM PCM – Eroare de circuit sau Solenoidul supapei EGR 3 – Eroare de circuit (în funcție de modelul de autovehicul ) |
56 | Modulul Quad-driver (QDM B) – Eroare de circuit |
57 | Controlul supraalimentării – Eroare / Defecțiune |
58 | Vehiculul anti-theft system ( VATS ) – Circuit defect |
61 | Performanța sistemului AC (aer condiționat) sau semnal degradat al senzorului de oxigen (în funcție de modelul de autovehicul) |
62 | Senzor de temperatură a uleiului de motor – Indicată temperatură ridicată |
63 | Senzor O2 de oxigen partea dreaptă – Circuit deschis sau MAP (senzor de presiune a aerului din colector) – în afara intervalului (în funcție de modelul de autovehicul) |
64 | Senzor O2 de oxigen partea dreaptă – Slabă indicată amestec slab |
65 | Senzor O2 oxigen dreapta – Indicată amestec bogat |
66 | Senzor de presiune A/C (aer condiționat ) – Circuit presiune scăzută |
67 | Senzor de presiune A/C (aer condiționat ) – Circuit sau ambreiaj A/C – defecțiune de circuit (în funcție de modelul de mașină) |
68 | Releu compresor A/C (aer condiționat ) – Eroare de defecțiune de circuit |
69 | Ambreiaj A/C (aer condiționat ) – Circuit/presiune ridicată |
70 | Presiunea agentului frigorific A/C (aer condiționat ) – Circuit ridicat |
71 | Senzor de temperatură a evaporatorului A/C (aer condiționat ) – Circuit scăzut |
72 | Comutator selector de viteze – Eroare de circuit/ defecțiune |
73 | Temperatura evaporatorului A/C (aer condiționat ) – Circuit ridicat |
75 | EGR digital nr. 2 – Eroare de solenoid/ defecțiune |
76 | EGR digital nr. 3 – Eroare de solenoid/ defecțiune |
77 | EGR digital nr. 1 – Eroare de solenoid/ defecțiune |
79 | Senzorul de viteză al vehiculului (SS) – Semnal de circuit cu rezistență ridicată |
80 | Senzorul de viteză al vehiculului (VSS) – Semnal de circuit cu rezistență scăzută |
81 | Date de intrare frână – Circuit defect |
82 | Controlul aprinderii (IC) 3X – Eroare de semnal/circuit defect |
85 | Prom – Eroare/circuit defect |
86 | Analogic/digital – Eroare Pcm/circuit defect |
87 | Eprom – Eroare/circuit defect |
99 | Managementul energiei – Eroare/circuit defect |
Localizarea conectorului OBD1
Conectorul OBD1 se află de obicei sub volan, sub tabloul de bord. Conectorul poate avea un capac de plastic negru, pe care trebuie să-l îndepărtați înainte de a-l accesa. Conectorul este adesea negru și are 12 pini; destul de ușor de identificat.
Consultați imaginea de mai sus pentru a vedea cum arată un conector OBD1
Cablurile conectorului OBD1
Conectorul OBD1 are 12 pini, dar nu toți sunt folosiți la majoritatea modelelor de mașini. Totuși, pinii standard, cum ar fi masa, alimentarea și un pin de diagnosticare, sunt aceiași la majoritatea modelelor de mașini.
Asigurați-vă că conectați corect firele, deoarece, dacă nu sunteți atent, puteți deteriora sistemul electric și unitățile de control ale vehiculului, ceea ce poate fi foarte costisitor.
Iată cum arată pinout-ul conectorului OBD1 la majoritatea modelelor de mașini, verificați manualul de reparații pentru pinout-ul exact:
- A = masă
- B = Terminal de diagnosticare
- C = A.I.R.
- D = Lumina de service motor în curând
- E = Date seriale
- F = T.C.C.
- G = Pompă de combustibil
- H = Intrarea vitezei de frânare
- J = Nimic
- K = Niciunul
- L = Nimic
- M = Date seriale
Cum să citiți codurile OBD1 la domiciliu
Metoda noastră de citire fără un instrument de diagnosticare este de a face scurtcircuit între pinul A și pinul B. Mașina va intra apoi în modul de diagnosticare și va clipi „Check Engine Light” de mai multe ori, iar noi ar trebui să numărăm clipurile pentru a ne da seama de codurile de diagnosticare.
Cum se citesc codurile OBD1:
- Conectați întotdeauna un încărcător de baterie auto la mașină atunci când efectuați orice lucrare electrică care necesită ca contactul să fie pornit. Tensiunea scăzută poate cauza multe probleme la depanare și multe coduri de eroare pe care nu le dorim.
- Puneți un fir de legătură între PIN A și PIN B. Lăsați firul de legătură să stea acolo și porniți contactul. Nu porniți motorul.
- Lumina de verificare a motorului va începe să clipească. Numărați intermitențele. Va exista o pauză mai lungă între coduri dacă aveți mai multe coduri de defecțiune și o pauză mai scurtă între cifrele codurilor de defecțiune. De exemplu, codul 16 = 1 intermitență * Pauză * 6 intermitențe.
- Când sunt emise toate codurile de defecțiune, va clipi codul 12 – 1 flash * Pauză * 2 flash-uri.
- Notați toate numerele codurilor de defecțiune pe care le-ați obținut și verificați tabelul codurilor de defecțiune mai jos în articol.
- Scoateți cablul de legătură și încărcătorul de baterie auto.
Cititor de coduri OBD1
Există, de asemenea, o mulțime de cititoare de coduri OBD1 pe piață pentru a face munca mai ușoară. Cu un cititor de coduri OBD1, nu trebuie să scurtcircuitezi conectorul și nu trebuie să numeri intermitențele de pe tabloul de bord.
Veți obține problema în text clar pe dispozitivul dumneavoastră, iar aceasta este, desigur, o investiție excelentă dacă citiți o mulțime de coduri de defecțiune de la vehicule mai vechi.
Există mai multe scanere de coduri diferite pe piață, în toate gamele de prețuri diferite. Unele scanere pot citi atât codurile OBD1, cât și OBD2, dar acestea sunt destul de scumpe.