Supapa EGR reciclează gazele de eșapament din motor pentru a reduce emisiile. Iată cum vă puteți da seama că supapa EGR este defectă și cât costă înlocuirea ei

Deși există o mulțime de afecțiuni care vă pot încetini vehiculul, una dintre cele mai frecvente la vehiculele mai noi este o supapă EGR defectă. În timp ce aceste supape EGR au unele beneficii de performanță și de mediu, ele sunt cunoscute pentru înfundarea lor.

Dacă bănuiți că vehiculul dvs. ar putea avea o supapă EGR defectă, continuați să citiți și vom detalia cele mai frecvente simptome pe care ar trebui să le căutați. Chiar mai bine, dacă restrângeți problema la supapa EGR, vă vom prezenta costurile standard de reparație și unde este localizată pe motor pentru a vă ajuta să accelerați reparațiile. Să ne uităm mai întâi la semne:

Cel mai frecvent simptom al unei supape EGR defecte este o lumină de verificare a motorului aprinsă pe tabloul de bord. De asemenea, este posibil să observați un consum prost de combustibil, o putere redusă și un ralanti dur. De asemenea, este posibil ca mașina dumneavoastră să nu treacă testul de emisii cu o supapă EGR proastă.

Aici, mai jos, veți găsi o listă mai detaliată a celor mai frecvente 6 simptome ale unei supape EGR proaste:

Simptomele unei supape EGR defecte

1. Lumina de verificare a motorului (check engine)

Există o mulțime de senzori care monitorizează emisiile, performanța motorului și chiar performanța supapei EGR. Indiferent dacă supapa EGR este înfundată, blocată în poziție deschisă sau închisă, veți avea o lumină de verificare a motorului.

În timp ce lumina de verificare a motorului vă va îndrepta de obicei direct către supapa EGR, este posibil ca aceasta să se aprindă din cauza unui simptom și nu a unei cauze. De exemplu, s-ar putea să apară o lumină de verificare a motorului care indică o cantitate excesivă de chimicale de evacuare sau rateuri de aprindere, chiar dacă problema provine de la o supapă EGR defectă.

CITEȘTE ȘI:
6 Semne ale unui senzor de poziție a arborelui cu came defect (cost de înlocuire)

2. Emisii crescute

Scopul principal al supapei EGR este de a reduce emisiile, așa că vă puteți aștepta ca, dacă nu funcționează corect, emisiile generale să crească. De fapt, dacă aveți o supapă EGR defectă, cel mai probabil vehiculul dvs. va pica la un test de emisii.

Puteți observa adesea o cantitate ceva mai mare de fum atunci când supapa EGR este defectă, dar cel mai adesea nu este foarte frecventă.

3. Scăderea consumului de combustibil

Supapa EGR funcționează pentru a trimite cantitatea potrivită de gaze de eșapament înapoi în camera de combustie – unul dintre avantajele acestui lucru este că reduce temperatura camerei de combustie și îmbunătățește eficiența.

Dar atunci când supapa EGR este blocată în poziție deschisă, motorul va aspira aerul care este deja măsurat de senzorul MAF, ceea ce duce la un amestec aer-combustibil sărac și la o reducere a consumului de combustibil. Deși acest lucru poate părea un simptom grozav, vă poate deteriora motorul.

4. Putere redusă

Un motor optimizat nu numai că îmbunătățește economia de combustibil, dar îmbunătățește și performanța motorului.

Veți observa problema mai mult la viteze mai mici dacă supapa EGR este blocată deschisă și la viteze mai mari dacă supapa EGR este blocată închisă.

De asemenea, ați putea observa că accelerația a devenit sacadată sau aspră.

5. Regim de ralanti dur

Dacă supapa EGR este blocată deschisă, atunci vei avea un ralanti dur, mai ales când vehiculul tău nu s-a încălzit încă. Acest lucru se datorează faptului că, de obicei, supapa EGR pornește în poziția închisă.

Cu toate acestea, dacă supapa EGR este blocată închisă, veți observa mai multe probleme în timpul mersului la ralanti după ce motorul s-a încălzit deja. Asta pentru că supapa EGR este de obicei deschisă atunci, deoarece recirculă gazele de eșapament pentru a reduce temperatura generală a camerei de combustie.

CITEȘTE ȘI:
8 simptome ale unui filtru de aer murdar (și costul înlocuirii)

6. Ciocnirea motorului

Unul dintre avantajele mai puțin cunoscute ale supapei EGR este că reduce de fapt bătăile motorului. Menținerea camerei de combustie la o temperatură mai scăzută împiedică combustibilul să se aprindă înainte de a se aprinde.

Deși acest lucru nu se va întâmpla întotdeauna dacă aveți o supapă EGR defectă, șansele cresc dramatic dacă supapa este blocată închisă. Dacă lumina de verificare a motorului este aprinsă din cauza unei supape EGR defecte, țineți urechea deschisă pentru a vedea dacă auziți vreun ciocănit.

Dacă puteți, trebuie să faceți imediat reparații înainte de a se produce alte daune.

Funcționarea supapei EGR

Supapa EGR preia cantități specifice de gaze de eșapament și le recirculă înapoi în camera de combustie. Supapa EGR înseamnă supapa de recirculare a gazelor de eșapament, care descompune exact ceea ce face.

Recircularea gazelor de eșapament face câteva lucruri pentru performanța generală. În primul rând, optimizează raportul carburant/aer fără a atrage aer suplimentar din admisie.

Nu numai atât, dar gazele de eșapament au o compoziție chimică diferită de cea a aerului proaspăt. Această compoziție chimică diferită permite camerei de combustie să rămână cu până la 150 de grade Celsius mai rece, ceea ce produce o evacuare mai curată și îmbunătățește performanța generală a motorului.

Deoarece supapa EGR funcționează pe baza unor senzori, aceasta știe când trebuie să se deschidă și când să se închidă pentru a optimiza performanța, dar atunci când acești senzori nu funcționează sau supapa EGR se blochează, atunci veți avea probleme ca rezultat.

Locația supapei EGR

Supapa EGR a autovehiculului dvs. este situată de obicei în partea superioară a motorului și se conectează în general la o țeavă care pleacă de la eșapament. Dacă știți ce căutați, supapa EGR este, de obicei, foarte simplu de găsit și de accesat.

Aceasta poate fi ascunsă adânc în compartimentul motorului la unele modele, așa că a spune că este întotdeauna ușor de localizat ar fi o minciună.

CITEȘTE ȘI:
De ce mașina mea pornește greu când motorul este cald?

Căutați un tub metalic care vine în partea superioară a motorului, apoi localizați supapa care este atașată la acesta și ați găsit supapa EGR la multe modele de mașini! Totuși, unele modele de mașini sunt complet integrate în capul cilindrului și nu au aceste țevi.

Costul înlocuirii supapei EGR

Costul mediu de înlocuire a supapei EGR este între 225 și 800 de euro, în funcție de vehiculul pe care îl conduceți și de locul unde îl duceți la reparații. Vă puteți aștepta ca supapa EGR să coste între 150 și 400 de euro, în timp ce manopera costă între 75 și 400 de euro

Dar înainte de a trece direct la înlocuirea supapei, vezi dacă nu poți să o cureți mai întâi. Începeți prin a scoate supapa EGR, pulverizați-o cu un detergent pentru carburatori și frecați-o cu o perie de sârmă. Dacă acest lucru funcționează, tocmai ați economisit câteva sute de euro!

Dar dacă restrângi problema la supapa EGR și la curățarea acesteia, nu rezolvă nimic. Există vești bune și vești proaste. Vestea bună este că, chiar și cu un pic de cunoștințe tehnice, este simplu de înlocuit. Vestea proastă este că supapa în sine este un pic mai scumpă pentru o piesă atât de mică.

În timp ce puteți găsi o supapă EGR de pe piața secundară pentru unele vehicule la un preț de aproximativ 50 de euro, un cost mai obișnuit este mai apropiat de 150 și 400 de euro. Dacă sunteți în căutarea unei piese de schimb OEM, veți cheltui ceva mai mult, în general între 250 și 600 de euro.

Dacă aveți de gând să solicitați unui mecanic să înlocuiască piesa pentru dumneavoastră, costurile manoperei variază adesea între 75 și 400 de euro. Așadar, deși puteți economisi ceva bani dacă o faceți singur, tot veți fi nevoit să suportați cea mai mare parte a costurilor.