Dacă mașina dvs. se confruntă cu o scurgere de vid, este posibil să observați o serie de probleme de manevrabilitate. Aerul nedorit va strica amestecul aer-combustibil, ceea ce va duce la o rulare mai dură. Cu toate acestea, chiar și fără multă experiență, puteți învăța cum să găsiți și să reparați o scurgere de vid.

În acest ghid, vă oferim câteva sfaturi de siguranță necesare și vă prezentăm diferite metode de găsire a scurgerii. De asemenea, analizăm unde ar putea avea loc scurgerea de vid, discutăm despre cum să o reparăm și vă răspundem la principalele întrebări.

Siguranță pentru găsirea scurgerilor de vid

Nu este sigur să lucrați sub capotă în căutarea unei scurgeri de vid dacă nu luați măsuri speciale de precauție. Aceasta nu este o treabă pe care să o luați ușor. Chiar și ca mecanici profesioniști, ne asigurăm că respectăm toate regulile de siguranță pentru a ne proteja.

Iată câteva dintre cele mai bune sfaturi ale noastre.

  • Puneți-vă ochelari de protecție.
  • Purtați mănuși pentru a vă proteja pielea.
  • Nu vă apropiați degetele de piesele în mișcare.
  • Nu atingeți nicio piesă care ar putea fi caldă.
  • Fiți atenți la orice obiect inflamabil pe care îl folosiți pentru testare.

Dacă nu sunteți sigur că efectuați corect un test sau nu vă simțiți calificat, cel mai bine este să vă duceți mașina la un atelier de reparații. Această lucrare nu este la fel ca un simplu schimb de ulei. Poate fi complicată și periculoasă.

Cum să găsiți o scurgere de vid

Pentru a localiza scurgerea de vid, începeți cu o inspecție vizuală și ascultați orice zgomot de fluierat. De asemenea, puteți efectua un test de fum profesional sau puteți utiliza spray-uri inflamabile pentru a găsi scurgerea. În ceea ce privește partea de bază, puteți aplica niște apă și săpun cu o sticlă cu pulverizator pentru a găsi o scurgere.

Iată opțiunile dvs. mai în detaliu.

Inspecția vizuală

Cel mai bun mod de a găsi o scurgere este să vă uitați la furtunuri și la conexiuni. Doriți să urmăriți toate conexiunile din jurul compartimentului motorului pentru a vedea dacă ceva pare în neregulă. Puteți găsi o diagramă sub capotă pentru majoritatea mașinilor. În caz contrar, este posibil să fie nevoie să achiziționați un manual de service pentru o diagramă pe care să o urmați.

Dacă vedeți o ruptură sau o crăpătură în vreun furtun, știți ce trebuie reparat. Cu toate acestea, dacă nu vedeți nimic fizic, este posibil să trebuiască să vă bazați pe unul dintre celelalte simțuri.

Ascultați zgomotele de fluierături

Urmând aceeași schemă, puteți asculta diferitele componente pentru a vedea dacă există un sunet de fluierat în locul în care aerul este aspirat. Dacă auziți aerul, este posibil să puteți depista defecțiunea în acea zonă.

CITEȘTE ȘI:
De ce mașina mea nu iese din P (parcare)?

Amintiți-vă doar să fiți atenți pe măsură ce vă introduceți urechea în compartimentul motorului. Părul, barba și degetele vă pot fi ușor prinse de orice piesă în mișcare, ceea ce poate duce la consecințe dezastruoase.

Testul de fum

Un test profesional include o mașină de fum. Majoritatea mașinilor de fum nu sunt prea scumpe, dar există și modalități de a face o mașină de fum ieftină.

În orice caz, pompați fumul în sistem și urmăriți să vedeți de unde vine. Oriunde iese din sistem este cauza scurgerii dumneavoastră. O mașină de fum este un instrument neprețuit care face diagnosticarea mult mai ușoară.

Folosiți cu grijă un spray inflamabil

Există mai multe spray-uri inflamabile diferite pe care le puteți alege pentru acest test. Unii oameni preferă o torță cu propan, în timp ce alții vor folosi detergent pentru carburatori sau lichid de pornire. Oricum ar fi, este imperativ să fii extrem de prudent în timpul acestui test.

Pulverizați cu atenție produsul ales pe diversele conexiuni de vid și locații ale garniturilor. În timp ce faceți acest lucru, doriți să ascultați ralantiul. Când turațiile cresc brusc, știți că substanța inflamabilă a intrat în sistem. Aceasta este sursa de scurgere.

Vă rugăm să păstrați un extinctor în apropiere în timpul acestor teste. Nu se știe niciodată când lichidul inflamabil va atinge o suprafață prea fierbinte și se va aprinde.

Săpun și apă

Găsirea unei scurgeri de vid poate fi la fel de simplă ca și folosirea unui amestec de apă și săpun într-o sticlă cu pulverizator. Puteți pulveriza soluția peste sistem și puteți vedea de unde provin bulele.

Apa și săpunul nu ar trebui să fie suficiente pentru a provoca daune motorului, dar ar trebui să afecteze ralantiul. Este un instrument util pentru a găsi fisuri care sunt greu de observat.

Locuri comune pentru scurgeri de vid

Unde pot apărea scurgeri de vid? Există mai multe locații comune pentru aceste scurgeri. Haideți să ne uităm mai atent la anumite părți ale sistemului pentru a vedea unde pot fi problemele.

Furtunurile de vid

Furtunurile de vid se referă la tuburile flexibile care transmit puterea de vid către componentele esențiale ale vehiculului. Pe măsură ce furtunurile devin mai mici ca dimensiune, ele sunt cunoscute în schimb ca tuburi sau linii de vid, dar funcția este aceeași.

Colectorul are orificii care funcționează ca surse de vid. Furtunurile se conectează la aceste porturi și la diversele accesorii sau componente care necesită vid. La unele autovehicule puteți găsi furtunuri de vid care merg la servofrână, avansul în vid, supapa PCV, comenzile HVAC, supapa EGR și supapa de control a încălzitorului.

CITEȘTE ȘI:
Mașină greu de pornit la rece (5 cauze și ce trebuie făcut)

Servofrână

Amplificatorul de frână mărește forța care este aplicată pe pedala de frână. Amplificatorul este componenta care transformă sistemul de frânare din manual în servoasistat.

Cele mai multe servofreze se bazează pe vidul din motor. Cu toate acestea, se folosesc și servofreze hidraulice.

Garnitura colectorului de admisie

Garnitura colectorului de admisie este garnitura care se găsește între capul cilindrului și colectorul de admisie. Colectorul de admisie este necesar pentru a alimenta capul cilindrilor cu aer.

Garnitura este responsabilă pentru menținerea aerului și a combustibilului separate între capul de cilindru și colector. Atunci când se deteriorează, poate apărea o scurgere de vid.

Solenoizi și actuatoare

În funcție de tipul de vehicul pe care îl conduceți, există o varietate de actuatoare și senzori care se bazează pe vid pentru a funcționa. Ca un exemplu, senzorul de presiune absolută a colectorului (Manifold Absolute Pressure – MAP) are nevoie de vid, pentru a putea măsura presiunea aerului exterior.

Dacă senzorul MAP are o scurgere de vid, sincronizarea aprinderii și eficiența consumului de combustibil sunt afectate. De asemenea, scurgerea de vid poate împiedica deschiderea supapei EGR, ceea ce duce la emisii mai mari și la supraîncălzirea motorului.

Corpul de accelerație

Corpul de accelerație este responsabil de reglarea cantității de aer care intră în motor cu ajutorul supapei sale care se rotește în carcasă. La un motor cu carburator, corpul de accelerație se află în interiorul carburatorului. Mașinile de astăzi cu injecție de combustibil au un corp de accelerație între colectorul de admisie și filtrul de aer.

Există o garnitură între colectorul de admisie și corpul de accelerație care poate prezenta o scurgere. În unele cazuri, șurubul de montare a corpului de accelerație trebuie pur și simplu să fie strâns. În caz contrar, garnitura ar trebui înlocuită.

Cum se repară o scurgere de vid

Odată ce ați găsit scurgerea de vid, sunteți gata să o remediați. Iată câțiva pași simpli pentru a vă ajuta să începeți.

Dacă aveți un furtun sau o conexiune deteriorată, înlocuiți-o. Costul înlocuirii acestuia poate fi cuprins între 100 și 600 de euro, în funcție de cât de dificil este de accesat. Strângeți șurubul de montare a corpului de accelerație dacă există o scurgere. Dacă acest lucru nu funcționează, înlocuiți garnitura. Acest cost de reparație este adesea între 150 și 650 de euro. Înlocuiți garnitura colectorului de admisie dacă prezintă scurgeri. Așteptați-vă să cheltuiți între 300 și 650 de euro pentru această reparație. Nu uitați să testați autovehiculul și să verificați din nou vidul după ce l-ați reparat.

CITEȘTE ȘI:
De ce s-a stins brusc și de la sine lumina de verificare a motorului?

Dacă aveți probleme în găsirea sau repararea scurgerii de vid, duceți vehiculul la un mecanic profesionist.

Care sunt simptomele unei scurgeri de vid?

O scurgere de vid produce aproape întotdeauna o lumină de verificare a motorului cu un cod de defecțiune corespunzător. Poate duce, de asemenea, la probleme de pornire a motorului, ralanti bruște și un consum crescut de combustibil. Uneori, puteți auzi scurgerea, care creează un sunet de fluierat sau de bufnitură.

Este costisitoare repararea unei scurgeri de vid?

Depinde de ceea ce cauzează problema. De exemplu, dacă trebuie să înlocuiți un furtun de aspirare la care este ușor de ajuns, este posibil să cheltuiți 100 de euro pentru a-l repara. Pe de altă parte, ați putea cheltui 650 de euro sau mai mult pentru a înlocui garnitura corpului de accelerație, garnitura colectorului de admisie sau un furtun dificil.

Pot să conduc cu o scurgere de vid?

Nu vă recomandăm să conduceți cu o scurgere de vid. Există pericolul ca mașina dvs. să se blocheze în timp ce vă aflați în mijlocul unei autostrăzi aglomerate. Scurgerea de vid poate crea mai multe daune motorului, ceea ce duce la o reparație mai costisitoare dacă nu o remediați imediat.

Cât costă repararea unei scurgeri de vid?

Ați putea cheltui între 100 și 650 de euro pentru a repara o scurgere de vid, în funcție de ceea ce este în neregulă. Pentru a înlocui un simplu furtun, aveți cel mai mic cost de reparație. Cu toate acestea, înlocuirea garniturii corpului de accelerație, a garniturii colectorului de admisie sau a unui furtun la care este dificil de ajuns face ca factura de reparație să fie mult mai mare.

Cum sună o scurgere de vid?

Atunci când scurgerea începe pentru prima dată și este minimă, poate suna ca un șuierat sau un fluierat. De asemenea, poate semăna cu un zgomot ușor de scâncet care este greu de auzit dacă nu ești atent. Cu toate acestea, dacă scurgerea de vid este severă, se va auzi ca și cum motorul ar aspira aer.

Deoarece este nevoie de o cantitate corectă de vid pentru ca motorul să funcționeze corect și pentru ca alte componente să funcționeze normal, este important să luați în serios orice scurgere. La primul semn de probleme, doriți să găsiți scurgerea înainte ca aceasta să se agraveze.

Puteți inspecta și repara singur sistemul sau îl puteți duce la un mecanic local. Singurul lucru pe care nu vreți să îl faceți este să tergiversați și să amânați reparația. A permite ca o scurgere să continue să continue duce doar la consecințe mai dezastruoase.