Dacă observați că vă scârțâie frânele, există câteva lucruri care ar putea cauza acest sunet enervant. Aflați care sunt cauzele și cum să remediați scârțâitul frânelor

Nu este anormal să auzi frânele vechi scârțâind, mai ales pe măsură ce se uzează. Cu toate acestea, nimeni nu vrea să audă frânele noi scârțâind. Acest sunet poate provoca adesea alarmă și te poate face să te întrebi dacă vehiculul este sigur de condus.

În acest ghid, analizăm motivele normale și anormale pentru care frânele noi ar putea scârțâi. De asemenea, examinăm alte sunete sau simptome care ar putea să apară și vă arătăm cum să remediați problema.

Cauze ale scârțâitului frânelor noi

Cele mai frecvente motive pentru care frânele noi scârțâie se datorează umidității excesive, căldurii crescute sau unei perioade normale de rodaj. De asemenea, este posibil să fi instalat plăcuțe de frână de calitate inferioară care provoacă zgomotul. Cu toate acestea, un etrier blocat sau rotoare uzate pot fi, de asemenea, de vină.

Iată o listă mai detaliată a ceea ce ar putea cauza scârțâitul frânelor dumneavoastră după ce ați schimbat plăcuțele de frână sau rotoarele:

Umiditate

Orice tip de umiditate se poate acumula pe plăcuțele de frână și pe rotoare. Dacă a plouat, a nins sau a fost gheață recent, este posibil ca plăcuțele de frână să aibă nevoie doar să se usuce.

Chiar și condensul de peste noapte se poate acumula pe piesele metalice pentru a crea rugină de suprafață. Din fericire, câteva frânări de câteva ori ar trebui să rezolve problema.

Rodaj

Dacă ați schimbat singur plăcuțele de frână, trebuie să permiteți o perioadă de rodaj. În timp ce plasarea este imperativă pentru a vă asigura că plăcuțele intră perfect în contact cu rotoarele, este posibil să aveți nevoie să conduceți câteva minute.

Perioada de rodaj este și mai importantă dacă schimbați rotoarele în același timp. Pentru a accelera procesul, conduceți într-o parcare goală și frânați încet, de mai multe ori. Nu vă blocați pe frâne, ci concentrați-vă pe opriri ușoare, lente.

CITEȘTE ȘI:
5 semne ale unui cilindru principal de frână defect (și costul de înlocuire)

Căldura

Când sunt instalate plăcuțele noi, sunteți gata să vă împingeți mașina la limitele sale, dar nu ar trebui să o faceți. Imediat după o schimbare a plăcuțelor de frână nu este momentul să începeți să tractați încărcături grele sau să urcați munți.

În plus, călcatul frânei poate cauza o presiune prea mare pe plăcuțe, care poate duce la temperaturi excesive. În oricare dintre aceste situații, plăcuțele de frână se încălzesc prea tare și este inevitabil să apară scârțâitul. Cu toate acestea, în această perioadă, frânele sunt, de asemenea, mai puțin eficiente, așa că aveți grijă.

Plăcuțe de frână de calitate inferioară

Dacă alegeți un set nou de plăcuțe de frână cu un conținut ridicat de metal, s-ar putea să observați scârțâituri. Majoritatea plăcuțelor de frână vin cu un fel de amestec de metal, inclusiv grafit, cupru, oțel și fier. În funcție de compoziție, este posibil să observați scârțâituri atunci când plăcuța atinge rotorul.

Cu toate acestea, există și alte materiale pentru plăcuțele de frână care ar putea scârțâi mai puțin. Vă puteți uita la plăcuțele organice care conțin cauciuc, sticlă sau rășini, dar cea mai bună opțiune ar putea fi plăcuțele de frână ceramice.

Etrier blocat

Plăcuțele de frână se mișcă din cauza știfturilor etrierului care trebuie să se contracte și să elibereze plăcuțele de pe rotoare. Dacă un știft de etrier se blochează, plăcuța ar putea fi blocată în rotor într-un unghi, ceea ce ar duce la zgomote de scârțâit.

Dacă ați schimbat plăcuțele fără să observați problema, nu ați rezolvat nimic. În plus, dacă ambii pini ai etrierului se lipesc, ați putea observa și un miros de arsură.

Rotoare uzate

Este posibil să fi înlocuit plăcuțele, dar să fi neglijat să schimbi rotoarele. Dacă rotoarele sunt uzate, vor exista în continuare unele probleme, inclusiv sunete de scârțâit atunci când rotoarele nu pot funcționa corect cu plăcuțele.

CITEȘTE ȘI:
Plăcuțe de frână organice sau ceramice?

Cu rotoare stricate, devine mai greu să opriți vehiculul. De asemenea, se poate crea un sunet de măcinare pe măsură ce metalul continuă să se uzeze. În plus, veți uza mai repede plăcuțele de frână dacă folosiți rotoare proaste.

Alte probleme legate de frâne pe care trebuie să le urmăriți

Măcinare

Nu ar trebui să auziți niciodată sunete de măcinare imediat după înlocuirea plăcuțelor de frână. Pentru că nu mai mergeți metal contra metal, este mult mai probabil să apară scârțâituri. Sunetul de șlefuire provine de obicei de la plăcuțele care trec sub indicatorii de uzură și intră în contact cu metalul.

Dacă auziți sunete de șlefuire după ce ați schimbat plăcuțele de frână, ar putea exista o problemă cu feroneria. Vreți să verificați imediat sistemul.

Pulsare

Dacă pedala de frână începe să vibreze atunci când apeși pe ea, trebuie să te uiți la probleme mai mari. De asemenea, este posibil ca acest simptom să se combine cu o lumină de avertizare a frânelor aprinsă și un miros de arsură.

În unele cazuri, senzația de pulsație este cauzată de un etrier blocat. De asemenea, poate crea o senzație de tragere pe roată la frânare.

Cum să remediați zgomotul de frână nou

Îndepărtați umezeala

Repararea scârțâitului de frână depinde de care este problema. Dacă au fost precipitații peste noapte sau o cantitate excesivă de condens, trebuie doar să conduceți puțin pentru a scăpa de umezeala suplimentară.

Odată ce plăcuțele de frână s-au uscat, nu ar trebui să mai existe niciun scârțâit. Dacă scârțâitul persistă, trebuie să vă uitați la una dintre celelalte opțiuni.

Plăcuțele de frână de rodaj

Plăcuțele noi trebuie, de asemenea, să fie rodate. Dacă le-ați montat în mod profesionist, atelierul de reparații ar trebui să le rodeze pentru dumneavoastră.

Cu toate acestea, dacă le înlocuiți pe cont propriu, doriți să conduceți încet și să continuați să frânați până când plăcuțele sunt așezate corect și lucrează fără probleme cu rotoarele. Alegeți o locație sigură pentru a efectua această sarcină, cum ar fi o parcare goală.

CITEȘTE ȘI:
8 simptome ale unui etrier de frână defect (și costul înlocuirii)

Răciți plăcuțele

Dacă ați forțat mult frânele, este posibil ca acestea să fie pur și simplu fierbinți. Este posibil să urcați pante abrupte sau să tractați când se întâmplă.

În acest caz, cea mai bună soluție este să trageți pe dreapta și să lăsați frânele să se răcească. Reducerea căldurii va îmbunătăți, de asemenea, puterea de frânare.

Schimbați plăcuțele

Dacă ați pus plăcuțe de frână ieftine pe vehiculul dumneavoastră, s-ar putea să fie nevoie să efectuați o altă înlocuire. Uneori, nu merită să folosești plăcuțele ieftine, mai ales când te uiți la cât de des ar putea fi nevoie să le înlocuiești.

Plăcuțele ceramice suferă cel mai puțin de scârțâit din cauza lipsei de metal. Pe de altă parte, acestea costă mai mult și nu sunt ideale pentru situațiile de frânare puternică.

Reparați etrierii

Dacă aveți un etrier care se blochează, singura soluție este să îl lubrifiați sau să îl înlocuiți. Etrierii lipiți vor crea, de asemenea, o mașină care trage într-o parte și, eventual, un miros de arsură.

Deoarece această situație menține plăcuța de frână angajată cu rotorul, veți uza materialul mult mai repede. De asemenea, se creează daune la nivelul transmisiei, ceea ce duce la o uzură prematură.

Schimbați/refaceți rotoarele

Dacă ați încercat să schimbați plăcuțele fără să acordați atenție nevoilor rotorului, s-ar putea să trebuiască să faceți mai multă muncă pentru a remedia situația. Atunci când plăcuțele de frână noi sunt instalate cu rotoare proaste, plăcuțele nu pot face contact optim cu suprafața rotorului.

Nu numai că se vor produce mai multe daune plăcuțelor de frână noi, dar sunetul va continua până când veți remedia problema. În unele cazuri, veți putea să reasfaltați rotoarele. Cu toate acestea, dacă nu mai există suficient spațiu rămas sau dacă aveți un rotor subțire, va trebui să le înlocuiți în întregime.