Dacă mașina dvs. pierde putere la accelerare, aceasta poate fi cauzată de mai multe lucruri. Iată care sunt cele mai frecvente motive și ce trebuie făcut

Dacă te-ai confruntat cu probleme auto și mașina ta pare să piardă putere la accelerare, nu-ți face griji – nu ești singur. Aceasta este o problemă cu care se confruntă mulți proprietari de mașini, dar există mai multe cauze care pot duce la aceasta.

În această postare, vom analiza unele dintre cele mai frecvente cauze ale acestei probleme și ce puteți face pentru a o rezolva. Așadar, dacă mașina ta ți-a făcut probleme în ultima vreme, continuă să citești pentru mai multe informații.

10 cauze pentru care mașina ta pierde din putere la accelerare

Cel mai des întâlnit motiv pentru care o mașină pierde putere la accelerare se datorează înfundării filtrului de combustibil sau a filtrului de aer al motorului. De asemenea, poate fi cauzat de un senzor deteriorat care perturbă amestecul aer-combustibil, cum ar fi senzorul MAF sau senzorul O2.

Acestea sunt cele mai frecvente tipuri de cauze ale acestui tip de problemă, dar departe de a fi toate motivele posibile. Iată o listă mult mai detaliată a celor mai frecvente cauze pentru care mașina ta pierde putere în timp ce accelerează.

1. Filtrul de combustibil înfundat (atât cel diesel, cât și cel pe benzină)

Un filtru de combustibil are responsabilitatea de a filtra combustibilul înainte de a intra în motor și în camera de combustie. Dacă filtrul de combustibil se înfundă și combustibilul nu ajunge în camera motorului în cantitatea potrivită, motorul nu va funcționa la nivelul său optim.

Veți avea senzația că pierdeți putere în timp ce accelerați. Așadar, atunci când se întâmplă acest lucru, primul lucru pe care ar trebui să îl faceți este să verificați filtrul de combustibil.

Filtrul de combustibil se află în compartimentul motor sau lângă rezervorul de combustibil din portbagajul mașinii dumneavoastră. În cazul în care filtrul de combustibil este înfundat, îl puteți face să fie schimbat de un mecanic care vă va cere o sumă foarte mică.

2. Filtrul de aer înfundat (atât diesel, cât și pe benzină)

Motorul are nevoie de aer curat pentru a funcționa corect. Praful și alte particule pot deteriora camera de combustie. Prin urmare, aerul care intră în sistem trebuie să fie întotdeauna curat. Pentru a asigura acest lucru, un filtru de aer este plasat chiar înainte de corpul de accelerație.

CITEȘTE ȘI:
Este mersul la ralanti rău pentru mașina dumneavoastră?

De îndată ce se deschide clapeta de accelerație, aerul este aspirat și trece prin filtrul de aer dedicat, care curăță aerul de praf și alte particule dăunătoare. Filtrul de aer se deteriorează după câteva mii de kilometri, așa că cel mai bine este să îl schimbați de fiecare dată când mergeți la un schimb de ulei.

3. Convertizor catalitic sau filtru de particule înfundat

Țeava de eșapament elimină toate gazele nocive și inutile din motor. Cu cât evacuarea excretă mai repede aceste gaze, cu atât mai repede motorul poate relua combustia.

Prin urmare, dacă mașina poate excreta gazele mai repede decât le produce, mașina funcționează rapid și fără probleme.

Cu toate acestea, dacă există vreun obstacol în cale, cum ar fi un convertizor catalitic înfundat sau o evacuare înfundată, atunci motorul pierde putere.

4. Defecțiune a senzorului MAF (motoare pe benzină)

Senzorul de debit de aer (MAF) măsoară cantitatea de aer de care mașina are nevoie pentru a accelera. Odată ce obține această măsurătoare, trimite această informație către ECU, care notifică deschiderea corespunzătoare a accelerației.

Dacă MAF este defect și nu măsoară corect debitul de aer, ați putea suferi o pierdere serioasă de putere. Senzorii se pot uza din cauza căldurii și a prafului. Curățarea regulată a acestora poate contribui la îmbunătățirea funcționării lor.

5. Funcționarea defectuoasă a senzorului de oxigen (motoare pe benzină sau gaz)

MAF detectează cantitatea de aer care intră în motor, iar senzorul de oxigen măsoară numărul de gaze care ies din motor. Prin urmare, acesta este amplasat în țeava de eșapament. Dacă citirile MAF se potrivesc cu cele ale senzorului de oxigen, înseamnă că mașina dumneavoastră este în stare perfectă de funcționare.

Senzorul de oxigen afectează, de asemenea, sistemul de injecție a combustibilului, astfel încât funcționarea sa corectă este necesară pentru buna funcționare a mașinii dumneavoastră.

Dacă senzorul de oxigen O2 se defectează, acesta poate cauza o stare de sărăcie în motor, ceea ce va face ca motorul să piardă putere la accelerare.

6. Injectoare de combustibil defecte (atât diesel, cât și pe benzină)

Injectoarele de combustibil introduc combustibilul în camera de combustie. Acestea fac acest lucru trimițând combustibilul la presiune ridicată, la fel ca un spray. Acestea trebuie să pulverizeze cantitatea exactă de combustibil în cameră pentru ca combustia să aibă loc.

CITEȘTE ȘI:
Este mersul la ralanti rău pentru mașina dumneavoastră?

Dacă există chiar și o mică eroare de calcul, ciclul de combustie poate fi perturbat, ceea ce duce la pierderea de putere și, în cel mai rău caz, la ruperea camei sau a pistoanelor.

7. Pompa de combustibil (motoare pe benzină)

Pompa de combustibil livrează combustibilul din rezervorul de combustibil către motor. Pompa de combustibil trebuie să fie suficient de puternică pentru a putea trimite combustibilul la presiune ridicată. Dacă presiunea este scăzută, injectoarele de combustibil nu vor putea pulveriza cantitatea corectă de combustibil în camera de combustie, ceea ce va duce la o pierdere de putere.

O pompă de combustibil defectă nu va pune probleme la viteze mici, dar s-ar putea să rămâneți în pană atunci când căutați o accelerație rapidă. Pompele de combustibil au, de obicei, o durată de viață lungă, așa că verificarea pompei de combustibil de la mașina dumneavoastră nu ar trebui să fie prima acțiune.

8. Bujii de aprindere uzate (motoare pe benzină)

Bujiile fac parte din motor, ceea ce poate cauza probleme cu puterea motorului. Ele creează scânteia care provoacă explozii în interiorul camerei de combustie. Fără ele, mașina ta nici măcar nu va funcționa.

Dacă pierdeți putere, bujiile proaste ar putea fi o problemă în unele scenarii rare. Cel mai adesea veți observa bujii uzate atunci când mașina dumneavoastră are probleme de aprindere.

Dacă motorul mașinii tale nu sună ca de obicei, există posibilitatea ca o bujie să fie uzată și mașina să funcționeze pe un cilindru mai puțin decât de obicei.

9. Compresie slabă a cilindrilor (atât pe motorină, cât și pe benzină)

Cilindrii unui motor trebuie să fie etanși pentru a putea conține exploziile care se petrec în interiorul lor. Mașina funcționează pe acest principiu de bază. Dacă rata de compresie este mare, atunci toată puterea exploziei este folosită pentru a acționa pistoanele. Cu toate acestea, dacă există o scurgere, rata de compresie scade.

În termeni mai simpli, acest lucru înseamnă că cilindrul nu poate comprima explozia, iar puterea nu se transferă complet către roți. Acest lucru poate duce direct la o pierdere de putere în timpul accelerării.

CITEȘTE ȘI:
Este mersul la ralanti rău pentru mașina dumneavoastră?

10. Turbo compresor defect / Scurgere a conductei de supraalimentare (atât diesel, cât și pe benzină)

Dacă mașina dvs. este echipată cu un turbocompresor, este posibil ca turbocompresorul dvs. să fie deteriorat. Turbocompresorul oferă motorului o mulțime de cai-putere în plus, iar fără el – mașina dumneavoastră se va simți ca un tractor.

Un scenariu și mai probabil este că o țeavă de supraalimentare a turbo s-a desprins, astfel încât turbocompresorul nu va crește presiunea turbo. Acest lucru va cauza o scădere serioasă a performanțelor motorului și va provoca ruperea turbocompresorului.

Întrebări frecvente

Bujiile proaste pot cauza pierderea de putere?

Da, bujiile proaste pot cauza pierderi de putere. Atunci când bujiile nu se aprind corect, motorul poate pierde putere și funcționează ineficient. Așadar, dacă vă confruntați cu o pierdere de putere, merită să verificați starea bujiilor pentru a vedea dacă acestea ar putea fi vinovate.

Cum pot verifica dacă filtrul de combustibil este înfundat?

Există câteva moduri diferite de a verifica dacă filtrul de combustibil este înfundat. Un mod este de a efectua o inspecție vizuală a filtrului de combustibil. Dacă benzina din interiorul filtrului de combustibil pare murdară sau înfundată, atunci este probabil ca filtrul să fie înfundat și trebuie înlocuit.

O altă modalitate de a verifica dacă filtrul de combustibil este înfundat este verificarea presiunii combustibilului. Dacă presiunea combustibilului este mai mică decât în mod normal, atunci acest lucru poate fi un indiciu că filtrul de combustibil este înfundat.

Funcționează curățarea unui senzor MAF?

Da, acumularea de murdărie și murdărie pe senzor poate cauza funcționarea defectuoasă a acestuia, ceea ce, la rândul său, face ca motorul mașinii să funcționeze prost și ca motorul să accelereze încet. Prin curățarea senzorului MAF, în esență, eliminați toată acea murdărie acumulată și permiteți senzorului să funcționeze din nou în mod corespunzător.

Poate un filtru de aer murdar să provoace reducerea puterii motorului?

Da, un filtru de aer murdar poate cauza reducerea puterii motorului. Un filtru de aer murdar restricționează cantitatea de aer care poate pătrunde în motor, ceea ce va cauza o pierdere de putere. Se recomandă să schimbați filtrul de aer după programul de service al autovehiculului dumneavoastră.