Atunci când se aprinde lumina de verificare a motorului mașinii dumneavoastră, codul P0404 ar putea fi cauza. Acest articol explică ce înseamnă acest cod, simptomele și cum să îl remediați.

Tocmai ați văzut că se aprinde lumina Check Engine Light și sunteți nedumerit cu privire la ceea ce ar putea cauza problema. S-ar putea ca scanerul OBD-II să vă dezvăluie codul P0404, dar ce înseamnă acesta?

În acest ghid cuprinzător, acoperim cauzele și semnificația din spatele DTC P0404. De asemenea, vă prezentăm principalele simptome la care vă puteți aștepta și vă oferim câteva sugestii despre cum să îl remediați. Până la final, s-ar putea chiar să înțelegeți mai bine sistemul EGR.

Definiția codului P0404

P0404 – Circuit de recirculare a gazelor de eșapament „A” Gama/performanța circuitului de recirculare a gazelor de eșapament

Ce înseamnă codul P0404?

Codul de diagnosticare a problemelor P0404 înseamnă că s-a produs o defecțiune la circuitul de recirculare a gazelor de eșapament – interval/performanță. Acest cod generic de defecțiune provine de la modulul de control al grupului motopropulsor (PCM), arătând că funcționarea supapei de recirculare a gazelor de eșapament (EGR) nu este precisă.

În mod normal, acest cod indică faptul că parametrii nu sunt în concordanță cu ceea ce ar trebui să fie cu supapa EGR. De exemplu, dacă supapa ar trebui să fie complet deschisă, dar se deschide doar parțial, se va seta acest cod.

Simptomele codului de defecțiune P0404

În cele mai multe cazuri, codul de defecțiune P0404 va determina doar aprinderea luminii Check Engine Light. În caz contrar, este posibil să nu observați nicio problemă de performanță. În unele cazuri rare, ar putea exista și alte simptome.

CITEȘTE ȘI:
Codul P0128 - Semnificație, cauze, simptome (și cum se repară)

Iată care sunt cele mai frecvente simptome P0404.

  • Lumina de verificare a motorului
  • Regim de ralanti neregulat
  • Economie redusă de combustibil
  • Creșterea emisiilor

Cauzele codului P0404

Singura modalitate de a afla care este cauza codului de defecțiune P0404 este să parcurgeți pașii noștri compleți de diagnosticare, listați mai jos. După examinare, s-ar putea să descoperiți că una dintre aceste cauze este de vină.

  • Supapă/senzor EGR defect(ă)
  • Supapă sau conducte EGR înfundate
  • Scurtcircuit electric în circuit sau la masă
  • Funcționare defectuoasă a PCM
  • Scurgere la admisie
  • Senzor MAF/MAP defect

Cât de grav este codul P0404?

Mediu – Deoarece Check Engine Light ar putea fi singura problemă pe care o observați, s-ar putea să credeți că este sigur să conduceți oriunde doriți și să amânați remedierea problemei. Totuși, aceasta este o idee proastă.

Vreți să rezolvați problema cât mai repede. Continuarea conducerii cu această defecțiune ar putea duce la probleme mai mari ale motorului, care ar crește costul reparației mai târziu.

Ce reparații pot remedia codul P0404?

Nu trebuie să vă întrebați ce va repara DTC-ul P0404. În schimb, efectuați o evaluare completă a diagnosticului pentru a descoperi problema. Odată ce știi ce cauzează problema, o poți repara.

Iată câteva dintre cele mai frecvente remedieri ale codului de defecțiune P0404.

  • Reparați scurtcircuitul electric în circuit sau la masă
  • Curățați supapa EGR sau conductele
  • Înlocuiți supapa/senzorul EGR
  • Actualizați/înlocuiți PCM
  • Repararea scurgerilor de admisie
  • Înlocuiți senzorul MAF/MAP

Greșeli comune de diagnosticare P0404

Ultimul lucru pe care doriți să îl faceți este să înlocuiți supapa sau senzorul EGR fără a inspecta mai întâi întregul sistem. S-ar putea să cheltuiți bani pentru a înlocui o piesă atunci când nu este necesară.

CITEȘTE ȘI:
Codul P0340 - Semnificație, cauze, simptome (și cum se repară)

În schimb, problemele dvs. ar putea proveni de la o conexiune defectuoasă sau de la o cablare uzată. În loc să înlocuiți o piesă, ați putea să remediați doar problema de cablare.

Cum se diagnostichează codul de defecțiune P0404

Dacă nu ați lucrat niciodată cu sistemul EGR, este posibil să nu știți cum să diagnosticați o problemă. Avem aceiași pași pe care i-ar folosi un mecanic profesionist, ceea ce face mai ușor să vă dați seama ce este în neregulă.

Iată câțiva pași de urmat, atâta timp cât se încadrează în manualul de service al mașinii tale.

Citiți toate codurile de defecțiune. Folosiți datele de înghețare a cadrelor pentru a identifica cu exactitate ce se întâmplă. Verificați toate conexiunile. Căutați cablajul uzat sau o conexiune slăbită. Inspectați supapa EGR pentru depistarea unei acumulări de carbon. Puteți să curățați carbonul și să vedeți dacă se rezolvă problema. Verificați valorile de la senzorul MAF sau de la senzorul MAP. Curățați senzorul dacă este murdar și înlocuiți-l dacă este necesar. Verificați dacă există scurgeri de admisie sau scurgeri de la conductele EGR. Înlocuiți supapa/senzorul EGR în funcție de ceea ce stabiliți că este în neregulă.

Dacă acești pași nu vă ajută să vă dați seama ce se întâmplă, cel mai bine este să vizitați un mecanic profesionist. Atelierul local de reparații auto are echipamentul necesar pentru a diagnostica mai amănunțit problema. De asemenea, aceștia pot reprograma sau înlocui PCM-ul fără prea multe probleme.

Costul estimativ al reparației P0404

În funcție de ceea ce determinați că este problema, vă așteaptă un cost de reparație variabil. Tot ceea ce estimăm mai jos include taxe aproximative pentru manoperă și piese. Dacă puteți efectua reparația pe cont propriu, este posibil să nu cheltuiți atât de mulți bani.

CITEȘTE ȘI:
Honda martorul cheie aprins: Semnificație, cauze și remedieri

Reparați scurtcircuitul electric în circuit sau la masă – 50-500 euro.

Înlocuirea supapei/senzorului EGR – 250$-650 euro.

Actualizarea/înlocuirea PCM – 250$-2.500 euro.

Înlocuiți senzorul MAF/MAP – 200 – 500 euro.

Sfaturi pentru mecanici despre codul P0404

Înainte de a putea repara complet DTC-ul P0404, trebuie să înțelegeți mai întâi sistemul EGR. Sistemul EGR al mașinii dumneavoastră este responsabil pentru redirecționarea gazelor de eșapament prin motor, astfel încât temperaturile cilindrilor să poată fi reduse. Acest proces reduce, de asemenea, emisiile de oxizi de azot pentru un mediu mai curat.

În sistemul EGR, există o supapă necesară pentru a regla cantitatea de debit de gaze de eșapament care se deplasează înapoi în motor. Această supapă este controlată de PCM. Informațiile sunt, de asemenea, trimise înapoi de la senzor către PCM, indicând poziția acesteia, dacă este închisă, deschisă sau între ele.

Înțelegând sistemul EGR, veți avea o idee mai bună despre ceea ce citiți în manualul de service. Cu aceste cunoștințe, ar trebui să puteți repara problema pe cont propriu după o evaluare completă a diagnosticului. Puteți citi, de asemenea, specificații mai avansate despre sistemul EGR dacă doriți să aprofundați. În caz contrar, va trebui să vizitați un atelier profesionist pentru a obține mai mult ajutor.