Un senzor de temperatură a lichidului de răcire a motorului defect poate duce la tot felul de probleme cu mașina dumneavoastră. Aflați care sunt simptomele și cât va costa înlocuirea acestuia.
Un senzor de temperatură a lichidului de răcire a motorului este esențial pentru performanța optimă a mașinii dumneavoastră. Treaba senzorului de temperatură a lichidului de răcire a motorului este de a măsura temperatura lichidului de răcire pentru modulul de control al motorului.
Cu aceste informații, modulul de control al motorului ajustează amestecul aer-combustibil în funcție de temperatură.
Ca orice altă componentă, și senzorul ECT se poate deteriora, ceea ce duce la mai multe probleme legate de motor. Prin urmare, este recomandat să vă faceți inspecția mașinii imediat pentru a evita probleme grave.
Care sunt simptomele unui senzor de temperatură a lichidului de răcire defect?
Principalele simptome ale unui senzor de temperatură a lichidului de răcire a motorului defect includ:
- Lumina de verificare a motorului
- Kilometraj scăzut
- Ventilatoare electrice de răcire care nu pornesc
- Fum negru din țeava de eșapament
- Stare de pornire dificilă
- Motorul se supraîncălzește
- Regim de ralanti slab
- Performanță slabă a motorului
Iată o listă mai detaliată a semnelor de detectare a unui senzor de temperatură a lichidului de răcire defect sau defect:
1. Lumina de verificare a motorului
Unul dintre primele semne ale tuturor simptomelor senzorului de temperatură a lichidului de răcire pe care probabil îl veți observa este că pe tabloul de bord va apărea lumina de verificare a motorului.
Dacă computerul detectează vreo problemă cu circuitul senzorului, acesta va aprinde lumina de verificare a motorului, indicând că mașina are nevoie de o inspecție.
Dacă vedeți o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord, este timpul să verificați codurile de defecțiune cu un scaner OBD2.
2. Kilometraj slab
Un senzor ECT defect poate trimite un semnal fals către computerul de bord, ceea ce duce la un amestec aer-combustibil incorect. De exemplu, un senzor defect poate trimite un semnal care indică faptul că motorul este rece când nu este așa, iar mai mult combustibil va încălzi rapid motorul.
Acest lucru va duce la scăderea economiei de combustibil și la scăderea performanțelor motorului.
3. Ventilatoarele electrice de răcire nu se pornesc
Unele mașini folosesc senzorul de temperatură a lichidului de răcire a motorului pentru a controla ventilatoarele electrice de răcire. La majoritatea mașinilor, aveți doi senzori de temperatură separați pentru ventilatoare, indicatorul de bord și managementul motorului.
Cu toate acestea, dacă mașina dvs. are un singur senzor, un senzor de temperatură a lichidului de răcire a motorului defect poate face ca ventilatoarele să nu pornească.
4. Fum negru din țeava de eșapament
Din cauza unui semnal incorect al temperaturii motorului, ECU poate îmbogăți amestecul de combustibil până la un punct în care procesul de ardere devine dificil.
Combustibilul în exces va arde în țeava de eșapament și va produce un fum negru și gros.
5. Stare de pornire dificilă
Momentul de pornire al unei mașini este foarte critic, având în vedere cantitatea de combustibil care se injectează în motor. Dacă amestecul aer-combustibil este defectuos, s-ar putea ca mașina dumneavoastră să fie greu sau imposibil de pornit.
6. Motorul se supraîncălzește
Ventilatorul de răcire, care se află în spatele grilei radiatorului, elimină căldura din lichidul de răcire al motorului. Acest ventilator este controlat electric și se bazează pe semnalul transmis de computerul de bord.
Dacă ventilatorul primește un semnal fals, este posibil ca acesta să nu pornească, ceea ce ar putea duce la supraîncălzirea motorului. Unele vehicule au un senzor separat de temperatură a lichidului de răcire pentru ventilator, dar multe mașini folosesc același senzor.
7. Mersul la ralanti slab
Din cauza unui senzor ECT defect, amestecul de combustibil se va ajusta. Acest lucru va face ca motorul să vibreze sau să tremure atunci când mașina se află la viteză redusă și va duce la alte pierderi de putere și comportamente ciudate.
Motorul este foarte sensibil la amestecuri aer-combustibil greșite la ralanti și aceasta este o condiție în care ați putea observa că ceva nu este în regulă cu senzorul de temperatură a lichidului de răcire al motorului.
8. Performanțe slabe ale motorului
Senzorul de temperatură a lichidului de răcire a motorului poate avea un impact dur asupra amestecului aer-combustibil. Un amestec aer-combustibil necorespunzător poate, de asemenea, să determine scăderea drastică a performanțelor motorului.
Dacă simțiți că performanțele motorului nu mai sunt cele de până acum, este posibil ca acest lucru să se datoreze unui senzor de temperatură a lichidului de răcire a motorului defect.
Ce este un senzor de temperatură a lichidului de răcire a motorului?
Senzorii de temperatură a lichidului de răcire sunt cunoscuți și sub numele de senzori de temperatură a lichidului de răcire a motorului sau senzori ECT. Principiul de funcționare al acestui senzor implică utilizarea unei rezistențe electrice care măsoară temperatura lichidului de răcire. Aceste măsurători produc date esențiale pentru sistemul de motor al vehiculului dumneavoastră.
Citirile produse de senzorul de temperatură a lichidului de răcire sunt transmise unității de control al motorului, unde sunt utilizate ca date pentru reglarea și menținerea timpului de aprindere adecvat și a injecției optime de combustibil prin intermediul unei abordări computerizate.
Amplasarea senzorului de temperatură a lichidului de răcire
Senzorul de temperatură a lichidului de răcire a motorului este de obicei amplasat pe blocul motor sau pe capul cilindrilor. Acesta este adesea instalat pe un furtun de plastic la intrarea lichidului de răcire.
Diferite mărci și producători auto au moduri diferite de amplasare a senzorului de temperatură a lichidului de răcire, în funcție de designul mașinii.
Unele autovehicule pot avea mai mult de un senzor de temperatură, deoarece uneori sunt folosiți senzori diferiți pentru a transmite semnale către tabloul de bord, controlul ventilatorului de răcire și unitatea de control a sistemului motorului dumneavoastră.
Cu doi senzori, considerăm de obicei că trimiterea de semnale către unitatea de control este considerată senzorul de temperatură a lichidului de răcire.
Costul înlocuirii senzorului de temperatură a lichidului de răcire
Costul mediu de înlocuire a senzorului de temperatură a lichidului de răcire este cuprins între 50 și 250 de euro, în funcție de modelul mașinii și de costurile forței de muncă. Un senzor de temperatură a lichidului de răcire costă între 30 și 100 de euro, iar manopera costă între 20 și 150 de euro.
Senzorul de temperatură a lichidului de răcire în sine este adesea destul de ieftin și îl puteți găsi adesea în jur de 40 de euro pentru unul de calitate. Există și altele mai ieftine pe piață, dar vă recomand foarte mult să cumpărați unul de calitate, cum ar fi Bosch, pentru a trece peste bătăile de cap.
Înlocuirea este adesea, de asemenea, destul de simplă, cu excepția faptului că s-ar putea să trebuiască să turnați tot lichidul de răcire din motor și să îl umpleți din nou – ceea ce înseamnă că trebuie să eliminați tot aerul din sistemul de răcire, ceea ce poate fi dificil.
Cu toate acestea, dacă înlocuiți rapid senzorul, de multe ori nu este nevoie să scoateți lichidul de răcire, dar acest lucru necesită anumite abilități.
Nu uitați să vă asigurați întotdeauna că temperatura lichidului de răcire este scăzută atunci când efectuați acest tip de lucrare!!!
Cum se diagnostichează un senzor de temperatură a lichidului de răcire a motorului defect?
Pentru a diagnostica senzorul de temperatură a lichidului de răcire, aveți nevoie de un manual de reparații pentru modelul dvs. de mașină pentru a afla la ce valori de măsurare ar trebui să vă așteptați de la senzorul de temperatură a lichidului de răcire.
Conectați un scanner OBD2 și căutați codurile de defecțiune aferente. Verificați datele live pentru a vedea temperatura de la senzor. Dacă este cu mult în afara intervalului, verificați cablajele și înlocuiți senzorul. Localizați senzorul de temperatură a lichidului de răcire din autovehiculul dumneavoastră consultând manualul de service. Găsiți senzorul de temperatură a lichidului de răcire și scoateți fișele de conectare. Dacă aveți doi pini pe senzorul de temperatură a lichidului de răcire, puteți încerca să măsurați ohm între acești doi pini. Consultați manualul de reparații pentru a afla valoarea corectă a ohmului la o anumită temperatură. Dacă valoarea este greșită – înlocuiți senzorul. Dacă pare în regulă, verificați cablurile și conectorii dintre senzorul de temperatură a lichidului de răcire și modulul de control al motorului.
Întrebări frecvente
Cât durează înlocuirea unui senzor de temperatură a lichidului de răcire?
Cât durează înlocuirea unui senzor de temperatură a lichidului de răcire depinde în întregime de modelul de mașină și de experiența dumneavoastră. Cu toate acestea, înlocuirea celor mai mulți senzori de temperatură a lichidului de răcire durează între 30 și 60 de minute.
Senzorul de temperatură a lichidului de răcire a motorului va împiedica o mașină să pornească?
Da, un senzor de temperatură a lichidului de răcire defect poate împiedica pornirea motorului. De exemplu, dacă afară este foarte frig, dar senzorul îi spune ECM-ului că este cald, acesta nu va injecta suficient combustibil pentru a porni motorul.
Trebuie să goliți lichidul de răcire pentru a înlocui senzorul de temperatură?
Da, la majoritatea modelelor de autoturisme trebuie să goliți lichidul de răcire pentru a înlocui senzorul de temperatură. La unele modele de autoturisme, senzorul este amplasat foarte sus pe motor și, în aceste situații, uneori puteți schimba rapid noul senzor pentru a nu fi nevoie să goliți întregul sistem. Lucrați la motorul mașinii dumneavoastră numai când lichidul de răcire este rece.
Există o siguranță pentru senzorul de temperatură a lichidului de răcire?
Nu, probabil că nu veți găsi o siguranță pentru senzorul de temperatură a lichidului de răcire în sine. Totuși, puteți găsi o siguranță pentru modulul de control al motorului, care trimite semnalul către senzorul de temperatură a lichidului de răcire.
Concluzie: Simptomele unui senzor de temperatură a lichidului de răcire defect
Cele mai frecvente simptome ale unui senzor de temperatură a lichidului de răcire defect includ un kilometraj scăzut, ventilatoarele de răcire care nu se pornesc, probleme de performanță a motorului, un motor supraîncălzit și o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord.
Dacă vă confruntați cu oricare dintre aceste simptome, duceți-vă mașina la un control cât mai curând posibil. Un senzor de temperatură a lichidului de răcire defect poate cauza supraîncălzirea vehiculului dumneavoastră. Acest lucru poate duce la deteriorarea serioasă a motorului, așa că este important să fiți conștienți de simptome și să îl reparați cât mai curând posibil dacă bănuiți că senzorul de temperatură a lichidului de răcire este defect.
Vestea bună este că înlocuirea unui senzor de temperatură a lichidului de răcire este relativ rapidă și ușoară la majoritatea modelelor de mașini și nu va rupe banca, așa că nu trebuie să fiți un profesionist pentru a face treaba. Cu toate acestea, trebuie să fiți atent și să lăsați întotdeauna motorul să se răcească câteva ore după ce l-ați condus.