Există multe lichide de răcire diferite și există, de asemenea, multe culori diferite. Verdele și portocaliul sunt două culori comune pe care le găsiți, dar le puteți amesteca și care este diferența?

Lichidul de răcire a motorului vine în mai multe formate diferite, inclusiv verde și portocaliu. Aceste tipuri pot fi folosite interschimbabil sau există o diferență între lichidul de răcire verde și portocaliu?

Ambele sunt menite să împiedice supraîncălzirea și înghețarea motorului, dar există câteva diferențe distincte. Vehiculele mai vechi sunt construite cu mai multe componente metalice, în timp ce o mașină nouă vine cu piese din nailon și aluminiu. Pentru a proteja mai bine sistemul, lichidul de răcire verde este folosit la vehiculele mai vechi, în timp ce portocaliul este folosit pentru modelele mai noi.

În acest articol, analizăm modul în care funcționează fiecare tip de lichid de răcire. De asemenea, discutăm dacă ar trebui să amestecați cele două lichide de răcire.

Ce este lichidul de răcire?

Lichidul de răcire este un antigel care a fost amestecat cu apă pentru a proteja vehiculul. Lichidul de răcire menține motorul la o temperatură de funcționare sigură, asigurându-se în același timp că acesta nu îngheață.

Pentru a obține majoritatea lichidelor de răcire, amestecați amestecul de antigel cu părți egale de apă. Deși apa va răci motorul de una singură, nu este la fel de eficientă. De fapt, apa se poate evapora atunci când motorul se încălzește prea tare și poate îngheța în climatele mai reci. Ambele condiții lasă motorul vulnerabil la deteriorări.

Culoarea lichidului de răcire provine de la coloranții folosiți la fabricarea acestuia. Producătorii adaugă un anumit colorant în compoziție pentru a se asigura că știți pe care să îl folosiți. Două dintre cele mai cunoscute culori ale lichidului de răcire sunt verde și portocaliu.

CITEȘTE ȘI:
Simptome ale unui radiator defect sau înfundat

Diferențe între lichidul de răcire verde și portocaliu

Principala diferență între antigelul verde și cel portocaliu constă în ingrediente. Lichidul de răcire verde folosește tehnologia aditivilor anorganici, în timp ce cel portocaliu folosește tehnologia acizilor organici. Portocaliul este mai potrivit pentru mașinile mai noi cu un bloc de aluminiu, în timp ce verdele este mai potrivit pentru mașinile mai vechi.

Iată mai multe detalii despre diferențele dintre aceste lichide de răcire:

1. Lichidul de răcire verde

Acest lichid de răcire a motorului a fost făcut special pentru vehiculele mai vechi, datând de dinainte de anul 2000. Lichidul de răcire verde este utilizat în sistemele proiectate cu cupru și oțel. Compoziția verde protejează piesele metalice de coroziune și rugină.

În cadrul compoziției, în amestec se adaugă tehnologia aditivilor anorganici (IAT). IAT conține mai mulți compuși, cum ar fi siliconul și fosfatul amestecate cu etilenglicol și propilenglicol.

Fosfații provin din acidul fosforic și sunt utilizați pentru a îndepărta grăsimea și uleiul, împreună cu înmuierea apei. Silicoanele sunt folosite ca etanșant pentru metale, păstrând materialele împotriva deteriorării cauzate de uzură, substanțe chimice și umiditate. Etilenul sau propilen glicolul este utilizat pentru a menține la distanță temperaturile motorului.

2. Lichid de răcire portocaliu

Antigelul portocaliu ajută, de asemenea, la protejarea împotriva coroziunii și uzurii, dar nu este destinat vehiculelor fabricate cu mult metal. În schimb, este folosit la modelele mai noi care sunt fabricate din nailon și aluminiu.

În interiorul lichidului de răcire portocaliu se află carboxilați, care acționează pentru a reduce coroziunea. Cu toate acestea, aceste substanțe nu dăunează părților nemetalice, așa cum poate face lichidul de răcire verde.

CITEȘTE ȘI:
Ulei în rezervorul de lichid de răcire? Iată cum se repară

Sistemele au început să fie construite cu mai puțin cupru din oțel în anii 1990. Atunci GM a lansat DexCool, care amestecă tehnologii de acid organic (OAT) pentru a reduce instanța de rugină. Cu toate acestea, lichidul de răcire portocaliu permite oxigenului să intre în sistem atunci când acesta devine prea scăzut. Acest defect duce la deteriorarea componentelor interne și la înfundarea acestora. De aceea, este important să păstrați sistemul plin în permanență.

Este în regulă să amestecați tipurile de lichid de răcire?

Nu trebuie să amestecați niciodată lichidul de răcire portocaliu și verde. Atunci când cele două se combină, are loc o reacție chimică, ceea ce duce la o îngroșare care nu ar trebui să aibă loc. Ceea ce vă rămâne este o substanță gelatinoasă care nu funcționează la fel ca lichidul.

Acest gel nu va putea circula corect prin sistem, ceea ce va duce la o multitudine de probleme.

Atunci când sistemul nu poate fi răcit corespunzător, se va supraîncălzi, ceea ce va duce la o defecțiune catastrofală. Ca un exemplu, luați în considerare costul înlocuirii pompei de apă din vehiculul dumneavoastră. În medie, puteți cheltui între 450 și 700 de dolari pentru înlocuirea pompei de apă, piesele costând între 250 și 300 de dolari, iar manopera adăugând alți 200 și 400 de dolari.

Cât de des ar trebui să se înlocuiască lichidul de răcire?

Este important ca sistemul de răcire să funcționeze cât mai bine pentru a asigura o durată de viață lungă a motorului. Completarea lichidului de răcire atunci când nivelurile scad este un pas pentru menținerea sistemului. Cu toate acestea, există momente în care este necesară o înlocuire a lichidului de răcire.

CITEȘTE ȘI:
Încălzirea mașinii suflă aer rece? 7 cauze și cum să o reparați

Nu există un interval de timp prestabilit desemnat pentru o schimbare a lichidului de răcire în general. Cu toate acestea, veți găsi intervalul recomandat pentru vehiculul dumneavoastră în manualul de utilizare. În plus, dealerul vă poate oferi o copie tipărită a programului de întreținere, inclusiv cel mai bun moment pentru serviciul de înlocuire a lichidului de răcire. Formulele mai noi de lichid de răcire sunt făcute să dureze mai mult, permițându-le să funcționeze până la 160.000 de kilometri sau cinci ani, oricare dintre acestea este prima.

De asemenea, ați putea prefera să testați integritatea lichidului de răcire cu un set de benzi de testare de la magazinul local de piese auto. Prin simpla scufundare a uneia în rezervorul de lichid de răcire, puteți determina dacă pH-ul a crescut prea mult, necesitând astfel o înlocuire.

În timpul unei operațiuni de înlocuire a lichidului de răcire, tot lichidul vechi este îndepărtat și se introduce un agent de curățare în sistem pentru a elimina orice contaminanți periculoși. După ce acest agent de curățare este eliminat, se adaugă lichid nou, cu un raport de 50/50 apă și antigel.