Senzorul de presiune a uleiului monitorizează presiunea uleiului din motor și, dacă acesta nu funcționează, poate duce la probleme grave. Iată cum vă puteți da seama că senzorul de presiune a uleiului este defect

Poate că nu ați mai auzit niciodată de un senzor de presiune a uleiului. Sau, poate că ați auzit, dar nu aveți nicio idee despre ce este sau cum funcționează.

În acest ghid, încercăm nu doar să te informăm despre ce este un senzor de presiune a uleiului, ci și să îți spunem câteva dintre simptomele unui senzor defect și cât costă înlocuirea acestuia dacă al tău este defect.

Senzorul de presiune a uleiului este o parte crucială a motorului dumneavoastră. Așadar, cum vă puteți da seama dacă este defect și nu mai funcționează?

Simptomele unui senzor de presiune a uleiului defect

Principalele simptome ale unui senzor de presiune a uleiului defect includ:

  • Lumină de presiune a uleiului pe tabloul de bord
  • Lanț de distribuție și motor zgomotos
  • Scurgere de ulei de la senzor

Iată o listă mai detaliată a semnelor pe care trebuie să le căutați în cazul unui senzor de presiune a uleiului defect sau în stare proastă:

1. Lumina de presiune a uleiului pe tabloul de bord

Unul dintre cele mai frecvente simptome ale unui senzor de presiune a uleiului defect este aprinderea becului de presiune a uleiului pe panoul de bord. Această lumină se aprinde atunci când senzorul de presiune a uleiului detectează o presiune scăzută sau ridicată a uleiului și trimite un semnal către ECU, care transmite apoi un semnal către panoul de bord, aprinzând lumina de avertizare a uleiului.

În teorie, așa funcționează. Cu toate acestea, dacă senzorul dumneavoastră este defect, atunci va aprinde lumina de ulei chiar dacă presiunea uleiului este în regulă.

Cel mai simplu mod de a determina această defecțiune este să verificați manual presiunea uleiului cu ajutorul unui manometru. Dacă presiunea uleiului este normală, atunci acest lucru ar indica un senzor defect. O altă metodă de diagnosticare a acestei defecțiuni este de a utiliza un cititor de coduri de defecțiune și de a vedea dacă există defecțiuni stocate în ECU-ul vehiculului dvs. referitoare la senzorul de presiune a uleiului.

2. Lanțul de distribuție și motorul zgomotos

Dacă motorul dumneavoastră are un lanț de distribuție alimentat cu ulei, atunci a avea o presiune corectă a uleiului este și mai importantă. Acest lucru se datorează faptului că lanțul dvs. folosește uleiul pompat de la pompa de ulei pentru a se menține lubrifiat și a se mișca liber. Întinzătoarele care mențin tensiunea lanțului sunt, de asemenea, adesea alimentate cu ulei, ceea ce reprezintă din nou un alt motiv pentru care menținerea presiunii uleiului este vitală.

CITEȘTE ȘI:
Simptomele unei pompe de ulei defecte (și costul înlocuirii)

În cazul în care presiunea uleiului din motor scade, acest lucru poate face ca dispozitivele de tensionare a lanțului să se relaxeze, ceea ce vă lasă cu un lanț slăbit, care se mișcă și este aruncat împotriva diverselor scripeți și carcase. Acest lucru se aude de obicei când stați lângă vehicul în timp ce motorul este la ralanti. Se va auzi ca un zgomot profund, metalic, de zăngănit care provine din blocul motor.

Dacă auziți acest zgomot de la motor și totuși becul de ulei nu s-a aprins, acesta poate fi un semn al unui senzor de presiune a uleiului defect. Dacă lanțul dvs. și-a pierdut tensiunea din cauza lipsei de presiune a uleiului și nu vi s-a aprins becul de ulei pe panoul de bord, atunci, după ce ați efectuat reparațiile necesare la motor pentru a remedia defecțiunea lanțului, este important să înlocuiți și senzorul de presiune a uleiului.

De asemenea, este posibil să aveți și alte părți ale motorului zgomotoase dacă presiunea uleiului este scăzută.

3. Scurgeri de ulei de la senzorul de presiune a uleiului

Senzorul de presiune a uleiului este proiectat pentru a fi așezat în sistemul de ulei al mașinii dvs. astfel încât să poată detecta presiunea uleiului. Cu toate acestea, acest lucru poate duce uneori la scurgeri de ulei din presiunea de ulei, fie din firele de filet, fie prin centrul senzorului propriu-zis.

Opelurile sunt cunoscute pentru această problemă comună la unele dintre modelele lor, în care senzorul de presiune a uleiului pierde ulei prin centrul corpului său, umplând conectorul blocului și stropind compartimentul motor cu ulei.

Puteți diagnostica cu ușurință această defecțiune verificând dacă există scurgeri de ulei din jurul senzorului de presiune, scoateți conectorul blocului senzorului pentru a verifica dacă există ulei în interior, dacă găsiți ulei în oricare dintre aceste locații, atunci va trebui să înlocuiți senzorul. Puteți, de asemenea, să inspectați vizual senzorul în timp ce motorul este la ralanti și să vă asigurați că nu există niciun semn de scurgere de ulei din corpul senzorului.

Ce este un senzor de presiune a uleiului?

Majoritatea mașinilor moderne au un senzor de presiune a uleiului montat undeva pe blocul motor. Acest senzor permite ECU-ului vehiculului să determine – da, ați ghicit – presiunea de funcționare a uleiului din motor.

Acest lucru permite motorului să monitorizeze în mod pasiv dacă sistemul de ulei pierde presiune. Dacă, din orice motiv, motorul dumneavoastră pierde presiunea uleiului, acest lucru poate duce la deteriorarea majoră a restului motorului, acesta fiind principalul motiv pentru care este monitorizat în mod constant.

CITEȘTE ȘI:
Simptome ale unui regulator de presiune a combustibilului defect

Presiunea este creată de pompa de ulei a autovehiculului dumneavoastră, care pur și simplu ridică uleiul de motor din carterul de ulei la capul motorului pentru a răci și lubrifia diferitele componente ale motorului. Dacă presiunea uleiului scade, atunci motorul dvs. nu mai este capabil să se mențină lubrifiat sau răcit în mod eficient și poate duce la griparea componentelor, provocând daune ireversibile și o factură mare.

Acesta este principalul motiv pentru care presiunea uleiului este monitorizată în mod constant. Așadar, de îndată ce se aprinde becul de presiune a uleiului, opriți motorul și nu reporniți până când nu este reparat. Făcând acest lucru, veți preveni apariția unor daune suplimentare.

Locația senzorului de presiune a uleiului

Locația exactă a senzorului de presiune a uleiului poate varia în funcție de marcă, model și motor.

Senzorul de presiune a uleiului este adesea amplasat în blocul motor, în apropierea părții inferioare a capului cilindrului. Dar poate fi instalat și pe capul cilindrului. Acesta va avea un conector de bloc atașat la el și va avea 1 sau 2 fire subțiri atașate.

Costul înlocuirii senzorului de presiune a uleiului

Costul mediu de înlocuire a senzorului de presiune a uleiului este cuprins între 50 și 250 de euro, în funcție de modelul mașinii și de costurile forței de muncă. Un senzor de presiune a uleiului costă între 30 și 100 de euro, iar manopera costă între 20 și 150 de euro.

Costul pentru un senzor de presiune a uleiului va depinde în întregime de numărul de produs specific al piesei pentru vehiculul dumneavoastră, dar vă puteți aștepta să plătiți între 5 și 100 de euro. Din fericire, dacă doriți să plătiți pe cineva să îl monteze, manopera va fi, de obicei, doar între 30 de minute – 1 oră, în funcție de locul unde este amplasat senzorul.

Diagnosticarea unui senzor de presiune a uleiului defect

Diagnosticarea unui senzor de presiune a uleiului defect este adesea destul de simplă dacă aveți măsurătorile corecte ale senzorului. Senzorul are adesea doar unul sau doi pini, care ar trebui să aibă o rezistență specifică la masă. Pentru a cunoaște rezistența exactă, de care aveți nevoie la o anumită presiune a uleiului; trebuie să verificați manualul de reparații sau manualele producătorului senzorului de presiune a uleiului.

Întrebări frecvente

Se poate conduce cu un senzor de presiune a uleiului defect?

Dacă aveți un senzor de presiune a uleiului defect, cel mai bine este să îl înlocuiți cât mai curând posibil. Senzorul de presiune a uleiului este responsabil pentru monitorizarea presiunii uleiului în motor și acționează ca un sistem de avertizare în cazul în care presiunea devine prea scăzută. Acest lucru poate ajuta la prevenirea deteriorării motorului cauzată de presiunea scăzută a uleiului. Deși puteți conduce cu un senzor de presiune a uleiului defect, nu este recomandat să faceți acest lucru, deoarece există riscul de a deteriora motorul dacă nu puteți vedea când presiunea uleiului este scăzută.

CITEȘTE ȘI:
Fum alb de la eșapament

Cât durează senzorii de presiune a uleiului?

Senzorii de presiune a uleiului sunt concepuți să dureze mult timp, de obicei cât durata de viață a vehiculului la majoritatea modelelor de mașini. De asemenea, este destul de rar ca aceștia să se uzeze. Cu toate acestea, la fel ca orice altă componentă a mașinii dumneavoastră, aceștia se pot defecta în cele din urmă.

Cât durează înlocuirea unui senzor de presiune a uleiului?

Depinde de marca și de modelul autovehiculului dumneavoastră, dar, în general, nu ar trebui să dureze mai mult de 1 oră pentru a înlocui un senzor de presiune a uleiului. Cu toate acestea, dacă nu sunteți familiarizat cu lucrul la mașini, poate dura mai mult și este întotdeauna cel mai bine să consultați un mecanic profesionist pentru a vă asigura că treaba este făcută corect.

Cum se resetează senzorul de presiune a uleiului?

Nu există nicio modalitate de a reseta un senzor de presiune a uleiului normal. După ce îl instalați pe cel nou, porniți motorul mașinii și ar trebui să vedeți că dispare becul de presiune a uleiului dacă totul este în regulă și nu există alte probleme cu presiunea uleiului sau cu cablajele.

Concluzie: Senzor de presiune a uleiului defect

Cele mai frecvente simptome ale unui senzor de presiune a uleiului defect sau rău sunt o lumină de presiune a uleiului pe tabloul de bord, un motor zgomotos sau probleme de performanță a motorului. De asemenea, este posibil să observați că senzorul de presiune a uleiului prezintă scurgeri de ulei.

Datorită designului simplu al senzorului de ulei, acestea tind să fie destul de ieftin de luat și ușor de înlocuit. Aveți grijă, pe măsură ce înlocuiți senzorul, să urmăriți dacă nu se scurge ulei în timp ce scoateți senzorul din blocul motor. De asemenea, veți dori să aveți grijă să nu strângeți prea tare noul senzor, deoarece acest lucru se poate întâmpla cu ușurință.

Ori de câte ori lucrați la o parte a motorului care implică ulei, este întotdeauna cel mai bine să purtați mănuși pentru a vă proteja pielea de substanțele chimice dăunătoare care sunt încorporate în ulei. De asemenea, după ce lucrarea este finalizată, verificați nivelul de ulei cu vehiculul așezat pe o suprafață plană și nivelată și completați dacă este necesar.