Pompa de combustibil alimentează motorul cu combustibil și, fără ea, motorul dumneavoastră s-ar opri imediat. Iată cum vă puteți da seama dacă pompa de combustibil este defectă

Pompa de combustibil este o componentă importantă a vehiculului dumneavoastră. Fără ea, mașina dumneavoastră ar muri iminent

La toate vehiculele moderne pe benzină și diesel, este necesară o pompă de combustibil, în timp ce, la vehiculele mai vechi, funcția depinde exclusiv de gravitație pentru a livra combustibilul.

O pompă de combustibil poate fi deteriorată sau se poate defecta din diverse motive, cum ar fi utilizarea constantă a combustibilului contaminat sau a unui combustibil de proastă calitate.

În acest articol, veți afla care sunt cele mai frecvente simptome ale unei pompe de combustibil defecte, locația și costul de înlocuire. Să începem prin a arunca o privire rapidă asupra semnelor la care ar trebui să fiți atenți.

Simptomele unei pompe de combustibil defecte

Cele mai frecvente simptome ale unei pompe de combustibil defecte sunt sughițuri ale motorului, rateuri de aprindere, fum excesiv din eșapament și un motor care se blochează. De asemenea, este posibil să observați o lumină de verificare a motorului aprinsă pe tabloul de bord.

Acest lucru vă poate oferi câteva răspunsuri rapide, dar probabil că doriți să aflați mai multe despre aceste probleme. Din fericire, iată o listă mai detaliată a semnelor pe care trebuie să le căutați pentru o pompă de combustibil stricată sau defectă:

Mașina experimentează sughițuri

Mașinile au nevoie de combustibil pentru a conduce, la fel cum noi, oamenii, avem nevoie de hrană. Este ușor de înțeles cât de important este combustibilul și, de asemenea, este ușor de înțeles că mașina dumneavoastră nu va răspunde așteptărilor dumneavoastră dacă nu este garantată alimentarea corectă cu combustibil.

Dacă apăsați accelerația și simțiți că mașina dumneavoastră are sughițuri, este posibil să aveți probleme cu pompa de combustibil.

Este posibil ca pompa de combustibil să se înece din cauza unui combustibil de calitate inferioară sau ca pompa de combustibil să nu genereze suficientă presiune pentru a împinge combustibilul înainte în sistem.

CITEȘTE ȘI:
8 cauze ale compresiei scăzute la un motor de mașină (și cum se remediază)

Defecțiuni de aprindere

O alimentare insuficientă cu combustibil în camera de combustie nu va crea o excitație suficientă în cameră pentru a provoca o explozie. Lipsa combustiei înseamnă că motorul nu va porni deloc. Chiar dacă pornește, veți constata că vă va lua mult timp pentru a ajunge la aprindere.

Dacă vă confruntați cu faptul că mașina dumneavoastră are rateuri de aprindere sau sună ca un tractor la ralanti, este posibil să aveți o presiune scăzută a combustibilului din cauza pompei de combustibil.

Oprirea bruscă a motorului

Motorul are nevoie de combustibil pentru a funcționa, iar dacă pompa de combustibil este defectă, motorul nu va primi combustibil. Dacă motorul nu pornește deloc sau dacă aveți opriri bruște ale motorului în timpul condusului, este posibil să existe o problemă la pompa de combustibil.

Dacă acest lucru se întâmplă în mod regulat, este timpul să aranjați o întâlnire cu mecanicul dumneavoastră local.

Rateuri de aprindere

Deoarece o pompă de combustibil proastă poate da o cantitate intermitentă de combustibil motorului, puteți avea rateuri de aprindere din cauza cantității prea mici de combustibil.

Motorul poate primi, de asemenea, prea mult combustibil, ceea ce duce la combustibil nears în țeava de eșapament, ceea ce va provoca reaprinderi din țeava de eșapament.

Lumina de verificare a motorului se aprinde

Din fericire, mașinile moderne sunt dotate cu senzori care pot detecta orice număr de probleme imediat ce acestea apar. Unul dintre acești senzori este un senzor de presiune a combustibilului care măsoară inteligent presiunea combustibilului. Dacă este detectată o neregulă, senzorul trimite un semnal către ECU, care aprinde lumina de verificare a motorului.

Puteți verifica cu ușurință codul de eroare afișat de Check Engine Light prin intermediul unui scanner OBD2 .

Fumul gros de culoare neagră sau albă de la eșapament

În mod normal, autovehiculele nu emit fum negru din eșapament decât dacă sunt alimentate cu motorină. Dacă mașina dumneavoastră pe benzină emite un astfel de fum, de obicei există o avarie la motor.

Una dintre cauzele fumului negru sau alb este o pompă de combustibil defectă, ceea ce face ca motorul dumneavoastră să obțină un amestec bogat de combustibil. În cele mai multe cazuri, o pompă de combustibil defectuoasă dă un amestec sărac, așa că aceasta nu este una foarte frecventă.

CITEȘTE ȘI:
Lumina de verificare a motorului (Check Engine Light) după schimbarea uleiului - Cauze posibile și cum se repară

Turbocompresorul are performanțe scăzute

În primul rând, nu toate mașinile au un turbocompresor, dar cele care au unul au un simptom bonus. Turbocompresoarele funcționează prin comprimarea aerului pentru a roti o turbină care livrează putere suplimentară motorului.

Turbinele au nevoie de timp pentru a porni aerul; acest timp se numește de obicei turbo lag. Așadar, dacă simțiți că există o mare întârziere a turbo, pompa de combustibil ar putea fi o problemă.

Bujiile se vor defecta mai repede

Combustibilul răcește de fapt părțile interne ale motorului. Cu un amestec aer-combustibil prea sărac, puteți face de fapt ca bujiile să se încingă prea tare. O pompă de combustibil defectă interferează cu funcționarea internă a motorului.

Cea mai mică deteriorare are loc în cilindrul propriu-zis, iar cele mai mici componente suportă cele mai mari daune. Acest lucru înseamnă că bujiile pot muri înainte de vreme.

Așadar, dacă simțiți că bujiile trebuie înlocuite prea devreme, este posibil să aveți de-a face cu o pompă de combustibil defectă.

Ce este o pompă de combustibil?

Funcția principală a pompei de combustibil este de a livra combustibil către injectoarele de combustibil, injectând combustibilul în sistemul motorului cu combustie. În cele mai multe cazuri, motoarele cu carburator utilizează funcția pompelor de combustibil mecanice, care sunt montate în afara rezervorului de combustibil și funcționează în condiții de presiune scăzută.

În afară de motoarele cu carburator, motoarele diesel folosesc adesea două pompe principale pentru a furniza combustibil, care funcționează electric și îmbunătățește eficiența performanței.

O pompă este instalată în interiorul rezervorului de combustibil, care livrează mai mult combustibil la presiune scăzută, în timp ce o altă pompă este instalată în apropierea sau în interiorul motorului, care aspiră cantitatea necesară de combustibil la o presiune mai mare.

Pentru o eficiență maximă și o funcționare corectă, pompa de combustibil funcționează în anumite condiții care sunt reglate electronic pentru a optimiza amestecul aer-combustibil al motorului cu combustie. Dacă motorului i se furnizează mai mult combustibil, raportul aer-combustibil este perturbat, iar tot combustibilul nu poate arde eficient.

CITEȘTE ȘI:
Fum alb care iese din motor? Iată cauzele

Amplasarea pompei de combustibil

Pompa de combustibil este aproape întotdeauna amplasată în partea superioară și în interiorul rezervorului de combustibil la mașinile mai noi. Unele mașini au un capac care trebuie îndepărtat sub bancheta din spate sau în portbagaj pentru a ajunge la locația pompei de combustibil.

Din nefericire, la unele mașini trebuie să scoateți sau să coborâți rezervorul de combustibil pentru a ajunge la ea.

Unele mașini mai vechi au, de asemenea, o pompă de combustibil externă situată în afara rezervorului.

Cât costă înlocuirea unei pompe de combustibil?

Costul mediu de înlocuire a pompei de combustibil este cuprins între 100 și 700 de euro, în funcție de modelul de mașină și de costurile forței de muncă. O pompă de combustibil costă între 50 și 400 de euro, iar costul forței de muncă este între 50 și 300 de euro.

Dacă aveți un motor pe benzină cu o pompă de combustibil electronică, pompa de combustibil nu este adesea foarte scumpă. Partea costisitoare este să lăsați un mecanic să înlocuiască pompa. Pompa se află adesea în interiorul rezervorului de combustibil, ceea ce înseamnă că există un capac pentru a ajunge la ea de sub bancheta din spate, dacă aveți noroc. Dar, există modele de mașini la care trebuie să scoateți întregul rezervor de combustibil pentru a ajunge la ea. Vă puteți imagina timpul pe care îl necesită.

În unele cazuri, o poți face singur dacă ai ceva experiență, dar nu uita că este o treabă foarte urâtă și nu este bună pentru sănătate.

Dacă aveți un motor diesel și doriți să înlocuiți pompa de combustibil mecanică, vă puteți aștepta la un cost de înlocuire mult mai mare. Aceste pompe pot costa până la 1.500 de euro dacă sunteți ghinionist, iar costul de înlocuire este adesea, de asemenea, foarte ridicat. După aceasta, de multe ori aveți nevoie și de o ajustare a acestor pompe.