Dacă ați observat că din eșapamentul mașinii dvs. iese ulei, acesta ar putea fi un semn al unei probleme grave la motor. Descoperiți cauzele comune și soluțiile în postarea noastră.
Atunci când din eșapamentul mașinii tale iese ulei, ai tot dreptul să te alarmezi. În mod clar, uleiul de motor nu este menit să se deplaseze prin țevile de eșapament, așa că știi că există o problemă. Încercarea de a afla ce este în neregulă și de a o repara înainte de a se produce mai multe daune este esențială pentru a vă păstra mașina în stare bună.
În acest ghid, acoperim principalele motive pentru care puteți vedea ulei în eșapament. Vă arătăm, de asemenea, cum să îl reparați și vă oferim câteva răspunsuri la întrebările pe care le auzim puse.
Motive pentru care iese ulei din eșapament
Uleiul poate ieși din eșapament atunci când turbocompresorul se defectează sau dacă există o supapă PCV înfundată. De asemenea, este posibil și din cauza garniturilor de supapă defecte, a unei garnituri de cap sparte, a inelelor de piston defecte, a pistoanelor deteriorate sau dacă blocul sau capul s-a fisurat. Unele dintre aceste probleme pot fi grave.
Haideți să le evaluăm în profunzime pe fiecare în parte, astfel încât să știți la ce vă confruntați.
Turbocompresor defect
Atunci când un turbocompresor se strică, uleiul din componenta respectivă poate ajunge în sistemul de evacuare. De cele mai multe ori, acest ulei se arde, așa că ar trebui să vedeți că iese în principal fum negru sau albastru.
Un turbocompresor defect va crea, de asemenea, o accelerație slabă, un consum crescut de combustibil și o lumină Check Engine Light. Turbo-ul defect creează, de asemenea, un sunet unic de sirenă care provine de la motor.
Supapa PCV înfundată
Supapa de ventilație pozitivă a carterului (PCV) este responsabilă pentru eliberarea gazelor de eșapament și a oricărui combustibil nears din motor. Dacă supapa PCV se înfundă, volumul de gaze se acumulează și creează o presiune excesivă.
Atunci când uleiul iese din țevile de eșapament din cauza PCV, acesta tinde să creeze fum albastru. De asemenea, este posibil să observați bujii acoperite cu ulei.
Garnituri de etanșare a supapelor proaste
Garniturile de etanșare a supapelor sunt necesare pentru a menține uleiul în carter și în afara cilindrilor. Dacă garniturile supapei sunt defecte, veți vedea fum albastru la evacuare, deoarece are ulei în ea.
Această problemă cauzează, de asemenea, bujii acoperite cu ulei și o economie de combustibil slabă. De asemenea, va exista și o ralantie neregulată și o accelerație slabă.
Garnitura bloc motor
Garnitura blocului motor este garnitura de etanșare necesară între bloc și capetele motorului. Atunci când garnitura blocului motor se sparge, fluidele se pot infiltra dincolo de garnitură și se pot amesteca în sistemul de evacuare. Atunci când uleiul ajunge acolo unde nu ar trebui, îl veți vedea ieșind din eșapament. De asemenea, este posibil să vedeți că nivelul uleiului scade pe măsură ce continuă să se scurgă.
Împreună cu aceste simptome, o garnitură de bloc motor va duce la o supraîncălzire a motorului. De asemenea, poate provoca o economie de combustibil slabă și performanțe reduse.
Inele de piston defecte
Dacă un inel de piston este stricat, garnitura dintre piston și camera de ardere este deteriorată. Aceste inele sunt necesare pentru a împiedica pătrunderea uleiului în cameră. De asemenea, ele sunt necesare pentru a menține o cantitate corectă de presiune.
Cu un inel de piston defect, uleiul se poate scurge în timp ce motorul funcționează, în special atunci când este supus unei sarcini. Din cauza presiunii crescute, uleiul își forțează drumul prin orificiul de evacuare, contribuind nu numai la deteriorarea motorului, ci și la crearea unui pericol de incendiu.
Pistoane deteriorate
Pistonul motorului este necesar pentru a asigura forța liniară pentru rotirea arborelui cotit. Pistoanele sunt necesare și pentru a comprima amestecul aer-combustibil înainte de aprindere. Atunci când un piston este defect, uleiul se scurge și ajunge în camera de ardere.
Pe măsură ce uleiul arde împreună cu amestecul aer-combustibil, acesta va ieși pe țeava de eșapament sub formă de fum albastru. Emisiile vor fi mai mari și pot apărea și daune la motor.
Bloc sau cap de motor fisurat
În cazul în care blocul sau capul de cilindru se fisurează, uleiul poate ieși prin eșapament. Fisura lasă o cale de evacuare a uleiului. Acesta se amestecă apoi cu gazele de eșapament și iese pe țeava de eșapament sub formă de fum albastru.
Dacă nu este controlată, fisura blocului sau a capului cilindrului poate provoca daune grave la motor. În unele cazuri, va fi necesară înlocuirea motorului.
Cum se repară uleiul care iese din eșapament
Este important să acționați rapid dacă observați că iese ulei din eșapament. Lăsat necontrolat, pot apărea probleme grave, dacă nu au apărut deja. Din acest motiv, am subliniat câțiva pași pentru a vă ajuta să începeți. Chiar dacă aveți doar o experiență minimă în mecanică și puține unelte, ar trebui să puteți efectua unele dintre aceste sarcini.
Scoateți capacul de ulei
Scoateți cu grijă capacul de ulei cu motorul în funcțiune. Fiți extrem de prudent, deoarece uleiul fierbinte se poate pulveriza.
Ceea ce căutați este cantitatea de presiune din carterul motorului. La un motor care funcționează normal, ar trebui să existe o cantitate mică de aer care iese prin capacul de umplere din cauza presiunii.
În cazul în care aerul care iese este excesiv sau are un miros de combustibil, ar putea exista alte probleme, cum ar fi o supapă PCV înfundată. Ar putea însemna, de asemenea, inele de piston uzate. Această condiție este cunoscută sub numele de blow-by al motorului.
Curățați supapa PCV
Supapa PCV este adesea amplasată pe colectorul de admisie. O puteți scoate de pe capacul supapei, păstrând în același timp furtunul atașat. Puneți degetul peste capătul deschis pentru a vedea dacă aspiră. Dacă da, înseamnă că supapa funcționează așa cum trebuie.
Dacă nu aspiră, trebuie să o curățați. Iată câțiva pași de urmat.
Scoateți supapa PCV. Folosiți un detergent pentru frâne sau un detergent pentru carburator pentru a îndepărta orice murdărie sau resturi. Suflați-o cu aer comprimat pentru a elimina lichidul. Reinstalați supapa PCV și vedeți dacă funcționează.
Dacă acest lucru nu rezolvă problema, este posibil să fie nevoie să înlocuiți supapa PCV, care este, de asemenea, o sarcină ușoară.
Efectuați un test de scurgere
Un test de etanșeitate a motorului necesită ceva mai mult timp și veți avea nevoie de un echipament profesional. Cu toate acestea, rezultatele vă vor ajuta să diagnosticați problema. Iată câțiva pași de urmat.
Scoateți bujiile și puneți cilindrul pe care îl testați în punctul mort superior. Conectați adaptorul pentru bujii la manometru și puneți-l în gaură. Cu regulatorul rotit în sens invers acelor de ceasornic, conectați aerul comprimat. Rotiți regulatorul în sensul acelor de ceasornic atunci când doriți să presurizați cilindrul. Înregistrați procentul de scurgere cu fiecare cilindru.
Dacă există o scurgere pe baza specificațiilor producătorului, scoateți jojă de ulei, capacul de umplere a uleiului și capacul radiatorului. Cu corpul de accelerație deschis și filtrul de aer scos, ascultați dacă iese aer. Oriunde scapă aerul este sursa problemei dumneavoastră.
Verificați turbocompresorul
Puteți verifica turbocompresorul în mai multe moduri diferite. Cu toate acestea, cel mai simplu mod este să inspectați vizual rotorul turbocompresorului pentru a vedea dacă există semne de scurgeri de ulei. Doriți să faceți acest lucru atât pentru rotorul de evacuare, cât și pentru cel de admisie. Puteți, de asemenea, să scoateți furtunul de la intercooler și să vedeți dacă acesta este plin de ulei.
De asemenea, doriți să simțiți jocul rotorului și să căutați deteriorări externe pe rotorul de admisie sau de evacuare, ceea ce ar putea indica un rulment prost al turbocompresorului, ceea ce ar putea cauza scurgeri de ulei.
Dacă ați avut probleme în diagnosticarea problemei sau nu aveți instrumentele potrivite, luați în considerare posibilitatea de a plăti un mecanic pentru ajutor. În calitate de tehnicieni profesioniști, am prefera să vedem pe cineva ducându-și mașina la atelier decât să lăsăm să apară mai multe daune la motor.
Puteți găsi magazine calificate online citind recenziile clienților. Prietenii, familia și colegii de muncă pot avea, de asemenea, o recomandare pentru dumneavoastră.
Întrebări frecvente
Da, uleiul se poate scurge din garnitura colectorului de evacuare dacă aceasta a devenit veche și uzată în același timp în care aveți o defecțiune a motorului. Cu toate acestea, dacă vedeți că se scurge ulei în jurul colectorului de evacuare, este mult mai probabil ca uleiul să se scurgă din garnitura capacului supapei de deasupra.
Nu, ar trebui să faceți imediat o verificare a vehiculului. Uleiul care iese din țeava de eșapament poate însemna o problemă majoră care se va agrava din cauza neglijenței. Pe de altă parte, o problemă simplă ar putea fi reparată înainte de a deveni majoră. Dacă nu aveți chef să înlocuiți motorul, cel mai bine este să acționați imediat.
Atunci când fumul care iese din eșapament are ulei în el, culoarea va fi gri-albăstruie. De asemenea, este posibil să simțiți un miros diferit la eșapament. Uleiul din eșapament ar trebui reparat imediat înainte de a se produce daune suplimentare, cum ar fi defectarea convertizorului catalitic.
Uleiul poate ieși din eșapament din cauza mai multor defecțiuni mecanice. Poate că supapa PCV este înfundată sau turbocompresorul a cedat. De asemenea, este posibil să existe o garnitură de cap explodată, garnituri de supapă defecte, pistoane deteriorate, capul sau blocul este fisurat sau inelele de piston au cedat.
Concluzie
Există unele probleme ale mașinii tale care pot fi ignorate pentru o perioadă scurtă de timp, dar uleiul care iese din eșapament nu este una dintre ele. Această condiție arată că ceva s-a defectat grav și ar trebui să te uiți imediat la ea. Nu este momentul să tergiversați.
Inspectând sistemul sau chemând un mecanic să se uite la el, ați putea evita reparațiile costisitoare. De aceea, vă recomandăm întotdeauna să luați în serios această stare, mai ales dacă sperați să mai parcurgeți mulți kilometri cu vehiculul dumneavoastră.