Benzina din uleiul de motor este dăunătoare pentru motor și îl poate chiar deteriora. Iată care sunt motivele pentru care uleiul tău miroase a benzină și ce trebuie să faci în acest sens

Uleiul de motor are un miros puternic de benzină atunci când mirosiți joja de ulei? Aceasta este, de fapt, o problemă comună la motoarele pe benzină. Dar cât de gravă este această problemă și ar trebui să luați măsuri?

Acest articol va trece în revistă motivele pentru care uleiul motorului dumneavoastră miroase a benzină și cum puteți evita acest lucru. Un pic de ulei va intra întotdeauna în ulei dacă conduceți doar pe distanțe scurte, dar cu siguranță este momentul să vă faceți griji dacă se întâmplă des.

Cauzele pentru care uleiul miroase a benzină

Cel mai frecvent motiv pentru care uleiul de motor miroase a benzină este faptul că conduci doar pe distanțe scurte și nu lași motorul să se încingă foarte tare din când în când. De asemenea, poate fi cauzat de un amestec bogat de aer-combustibil pe care îl pot provoca injectoarele de combustibil defecte sau aprinderile greșite.

Un alt motiv evident este că nu ați schimbat uleiul de motor de ceva vreme. Dacă nu respectați schimbările de ulei programate, acest lucru poate avea ca rezultat faptul că uleiul miroase a benzină după un timp.

Acum ai obținut câteva informații rapide despre ce se poate întâmpla, dar hai să le aprofundăm puțin. Iată o listă mai detaliată a motivelor pentru care uleiul de motor miroase a benzină.

Amestecul aer-combustibil mult prea bogat

Principala cauză pentru care gazul ajunge în uleiul de motor este că amestecul de combustibil este prea bogat.

CITEȘTE ȘI:
Indicatorul de temperatură rămâne la rece

Dacă amestecul de combustibil este prea bogat, camera de combustie nu va aprinde tot combustibilul, iar acest lucru va face ca acesta să curgă prin segmenții pistonului până în carterul de ulei.

Ar putea exista mai mulți senzori sau alte probleme care cauzează amestecul de combustibil să devină prea bogat. Citiți codurile de defecțiune cu un scaner OBD2 pentru a vedea dacă vreun cod de defecțiune stocat ar putea indica de unde ar trebui să începeți soluționarea problemelor.

Conduci doar pe distanțe scurte

La majoritatea motoarelor de mașină, benzina se scurge mereu în carterul de ulei, mai mult sau mai puțin. Atunci când temperatura uleiului devine ridicată, gazul va ieși sub formă de vapori din uleiul motorului.

Dacă conduceți doar pe distanțe scurte, uleiul de motor nu va ajunge la o temperatură suficient de ridicată pentru a vaporiza benzina, iar pentru o perioadă de timp vă veți umple cu benzină în carterul de ulei.

Dacă se întâmplă acest lucru, înlocuiți uleiul de motor și filtrul. Dacă știți că deseori conduceți doar pe distanțe scurte, este recomandat să schimbați uleiul de motor la intervale mai scurte decât cele normale.

Rateuri de aprindere

Un rateu de aprindere apare atunci când amestecul aer-combustibil nu se aprinde corect, iar ciclul de combustie este perturbat. Deoarece amestecul aer-combustibil nu se aprinde, gazul poate spăla pereții cilindrilor, ceea ce va duce la scăderea compresiei și se va produce mai multă suflare prin inelele pistonului.

Acest lucru poate face ca gazul să se toarne prin inelele pistonului și să vă umple cu combustibil tigaia de ulei.

CITEȘTE ȘI:
6 Simptome ale unei pompe de apă defecte (Funcție și locație)

Un injector de combustibil defect (mașini mai noi)

Vehiculele cu injecție de combustibil au dispozitive de injecție mici care furnizează motorului combustibilul de care are nevoie. Aceste injectoare sunt acționate de un solenoid, controlat în continuare cu precizie de un computer care lasă să pătrundă în cilindri exact cantitatea potrivită de combustibil.

Deoarece solenoizii sunt mecanici, aceștia se pot defecta adesea. Dacă solenoidul se blochează în poziția deschis, benzina își va găsi drumul în interior, deoarece substanța este apoasă și se amestecă cu uleiul.

În cantitatea excesivă care curge afară, benzina se va infiltra în cele din urmă în carterul de ulei și se va amesteca cu uleiul în timp ce mașina dumneavoastră funcționează.

Carburator sau setări defecte (mașini mai vechi)

Mașinile cu carburator sunt diferite. Mecanismul de alimentare cu combustibil este gestionat de o diafragmă și controlat în principal de pedala de accelerație. Deoarece acesta este prea mecanic, se poate bloca supapa fluture care controlează fluxul de aer, care va lăsa să intre combustibilul în funcție de raportul de amestec

Asta va permite, de asemenea, ca gazul să intre în ulei și să provoace această problemă. La fel ca la mașinile cu injecție de combustibil, benzina în exces va coborî în carterul de ulei și se va amesteca cu uleiul.

Inele de piston proaste

Dacă inelele de piston sunt proaste, mai mult combustibil va trece prin camera de combustie în carterul de ulei. Totuși, aceasta nu este o problemă foarte frecventă și este greu de reparat, deoarece trebuie să demontezi întregul motor, așa că îți recomand să verifici înainte celelalte lucruri de pe această listă.

CITEȘTE ȘI:
Puteți folosi apă în loc de antigel? De ce nu ar trebui să o folosiți

O modalitate de a verifica inelele pistonului este de a face un test de compresie sau un test de scurgere. Puteți găsi mai multe informații despre acest lucru în celălalt articol al nostru, simptome ale inelelor de piston defecte.

Nu se schimbă uleiul de ceva timp

S-ar putea să nu fie nimic în neregulă cu vehiculul tău, decât că nu ai schimbat uleiul de motor de ceva vreme.

Uleiul de motor foarte vechi, cu multă lâncezeală în interiorul său, poate mirosi foarte mult a benzină. Dacă știți că nu ați schimbat uleiul de motor de ceva vreme, este timpul să o faceți.

Dacă nu aveți nicio idee, dacă uleiul de motor a fost schimbat recent, verificați manualul raportului de service sau sunați dealerul autorizat.