Când mașina este nouă, volanul ar trebui să fie drept atunci când mașina este condusă drept. Dar, odată cu vârsta, acest lucru se poate schimba. Iată care sunt motivele pentru care volanul dvs. nu este drept
Atunci când conduceți pe șosea, vă așteptați ca volanul să fie perfect aliniat și îndreptat. Cu toate acestea, există anumite circumstanțe care duc la descentrarea volanului. Care sunt cauzele pentru care volanul nu este drept în timpul condusului?
Ce este o aliniere a volanului și de ce are nevoie mașina ta de una? Analizăm acest serviciu vital și determinăm celelalte simptome pe care le-ai putea observa.
De ce volanul meu nu este drept?
Dacă volanul nu este drept, înseamnă că mașina dumneavoastră are nevoie de o aliniere a roților. Alinierea ar fi putut să fie dată peste cap de lovirea unei borduri sau de un accident, dar este o problemă ușor de corectat. Cu roțile aliniate, volanul se va putea centra din nou în mâinile dumneavoastră.
Dar o aliniere proastă a roților poate fi cauzată și de piese rupte, așa că asigurați-vă că citiți toate informațiile înainte de a vă decide să faceți o aliniere a roților pentru a vă repara volanul.
Ce este alinierea roților?
Atunci când mașina este vândută nouă de la reprezentanță, roțile sunt aliniate conform specificațiilor producătorului. Cu roțile aliniate, autovehiculul poate vira corect și poate menține controlul cu un efort minim.
În timp, roțile devin nealiniate din cauza loviturilor. Pe măsură ce roțile se dezaliniază, uzura sistemului de direcție și de suspensie al vehiculului dumneavoastră devine mai mare. Durata de viață a anvelopelor poate fi, de asemenea, scurtată în această perioadă.
Serviciul de aliniere a roților readuce totul la specificațiile din fabrică. Acest serviciu regulat asigură că roțile se deplasează în direcția în care a fost prevăzută, mărind astfel durata de viață a celorlalte componente vitale ale mașinii și îmbunătățind calitatea de rulare.
Motive pentru care mașina ta are nevoie de o aliniere a roților
Ați lovit o bordură sau o denivelare
Orice impact puternic în timpul condusului poate provoca o nealiniere a roților. Dacă ați lovit o groapă, o bordură sau un alt obiect în timp ce conduceți, este timpul să faceți alinierea roților.
În plus, dacă mașina a fost implicată recent într-un accident, alinierea roților ar trebui verificată după efectuarea celorlalte reparații. Este posibil ca și sistemul de suspensie să fi primit o lovitură în acest proces.
Piese uzate
Suspensia mașinii tale este alcătuită din multe piese care se vor defecta în timp. Pe măsură ce piesele încep să se uzeze, este posibil să observați o diferență în manevrabilitate și aliniere.
Dacă autovehiculul trage într-o parte și volanul este descentrat, știți că unele piese ar putea ceda, ceea ce face ca alinierea să fie necorespunzătoare. Odată cu serviciul regulat de aliniere, doriți, de asemenea, să fie inspectată suspensia și să fie înlocuite toate piesele uzate.
Înălțime ajustată
Dacă ați ajustat recent înălțimea vehiculului dumneavoastră, este posibil ca roțile să nu mai fie drepte. Adăugarea unui kit de ridicare este o modalitate sigură de a schimba alinierea.
Suspensia din fabrică este proiectată să funcționeze la o anumită înălțime. Atunci când ridicați sau coborâți vehiculul, probabil că trebuie să schimbați și aceste piese, ceea ce poate duce la o aliniere greșită.
Eșecul tehnicianului
Dacă ați dus mașina pentru o aliniere, dar volanul tot nu este drept, este posibil să aveți de-a face cu o eroare a tehnicianului. Majoritatea atelierelor de reparații vor efectua alinierea roților și vor îndrepta volanul deodată.
Cu toate acestea, tehnicienii pot fi ocupați și adesea uită acest pas vital. Dacă volanul este în continuare descentrat, duceți-l înapoi la atelier pentru ca acesta să îl termine.
Semne suplimentare că este necesară alinierea roților
Uzura neuniformă a anvelopelor
Privind banda de rulare a anvelopelor, puteți spune multe despre alinierea vehiculului. Dacă anumite zone ale anvelopei par a fi mai uzate decât altele, este probabil ca vehiculul să aibă nevoie de o aliniere a roților. În condiții normale de conducere, anvelopele se uzează uniform, deoarece intră în contact cu drumul la presiuni egale.
Cu toate acestea, o aliniere proastă a roților și utilizarea unor presiuni greșite pentru anvelope pot duce la o uzură neuniformă. De fapt, șanțurile și pană ar putea fi indicii că reglarea convergenței este greșită.
Mașina trage într-o parte
Atunci când mașina este aliniată, este ușor să conduci vehiculul în linie dreaptă, chiar dacă iei mâinile de pe volan. Dacă autovehiculul are senzația că trage într-o parte sau alta, ar fi bine să faceți alinierea roților.
Desigur, trebuie să fiți atenți atunci când determinați necesitatea unei alinieri a roților pe baza unui singur drum. Unele drumuri sunt proiectate să tragă mașinile într-o parte sau alta. Dar, dacă observați un tipar în ceea ce privește tragerea vehiculului, un tehnician ar trebui să arunce o privire.
Manevrarea ciudată
Atunci când alinierea este greșită, manevrabilitatea vehiculului poate deveni neîndemânatică. Dacă trageți de volan într-o parte sau alta fără a obține un răspuns, este timpul să faceți o verificare a vehiculului.
Atunci când mașina nu răspunde, poate duce la multă anxietate. Această teamă este valabilă, deoarece nu veți putea reacționa suficient de repede într-o situație de urgență.
Cât costă repararea volanului care nu este drept?
O aliniere a roții din față costă între 50 și 150 de euro. Dacă aveți nevoie de o aliniere la patru roți, veți cheltui între 150 și 250 de euro, în medie. Cu toate acestea, dacă nealinierea cauzează o uzură excesivă a anvelopelor, s-ar putea să fie nevoie să le înlocuiți și pe acestea pentru o conducere sigură.
Nu ar trebui să conduceți niciodată cu roțile nealiniate. Această condiție nu numai că poate cauza uzura prematură a pieselor de suspensie și a anvelopelor, dar poate afecta dramatic manevrabilitatea vehiculului, punându-vă astfel în pericol pe șosea.