Problemele cu mașina sunt un lucru pe care, evident, doriți să îl evitați. Din păcate, acest lucru afectează toți proprietarii de mașini, fie că vor sau nu. Iată care sunt cele mai frecvente 10 probleme

Deținerea unei mașini vine cu o mulțime de responsabilități. Trebuie să o verificați și să faceți întreținerea necesară în mod regulat.

Mulți oameni nu se preocupă de acest lucru, însă, și vând mașina doar când încep să apară aceste probleme. Acesta este motivul pentru care ar trebui să verificați această listă înainte de a cumpăra o mașină nouă pentru a găsi oricare dintre aceste probleme înainte de a o cumpăra.

Top 15 cele mai frecvente probleme ale mașinilor

Cele mai frecvente probleme auto sunt problemele cu frânele sau senzorii defecți ai motorului auto. Piesele electrice defecte sunt adesea marcate cu un indicator de avertizare pe tabloul de bord. Acest lucru duce adesea la un consum mai mare de combustibil, care este, de asemenea, o problemă comună.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente 15 probleme și probleme auto pe care le puteți observa atunci când dețineți o mașină.

Motorul zgomotos

Un motor normal ar trebui să fie silențios. Cu toate acestea, dacă observați că motorul dumneavoastră produce un sunet de stropire, ciocănitură sau zăngănit, ar putea fi un semnal de probleme.

Un motor de mașină are o presiune ridicată a uleiului, asigurându-se că nu există piese de metal contra metal una împotriva celeilalte în motor. O mașină uzată sau care nu a urmat întreținerea necesară poate începe să scoată multe zgomote din motor atunci când funcționează. Aceasta nu este absolut deloc o mașină pe care doriți să o cumpărați, deoarece poate duce la costuri de reparații foarte mari.

Absolut poate fi și o piesă ieftină care să cauzeze zgomotul motorului, dar nu merită riscul!

Luminile de avertizare din tabloul de bord

Pe tabloul de bord se află un set de lumini care vă informează imediat în cazul în care apar probleme la motor. Dacă motorul dumneavoastră se supraîncălzește, are un nivel scăzut de combustibil sau se confruntă cu probleme la baterie, pe tabloul de bord se va aprinde o lumină roșie.

Majoritatea motoarelor moderne sunt acum dotate cu o unitate de control al motorului (ECU) cu senzori atașați la diverse componente ale motorului.

CITEȘTE ȘI:
Cum să deschideți un portbagaj fără cheie (6 metode)

Atunci când există o problemă cu mașina, veți primi un cod de eroare, care va aprinde o lumină de avertizare.

Verificarea luminilor de avertizare este destul de ușoară și este un lucru pe care ar trebui să îl faceți dacă cumpărați o mașină de ocazie.

Rulmenți de roți defecți

Rulmenții de roată proști sunt o problemă comună la mașinile moderne. Puteți auzi un rulment de roată atunci când conduceți la viteze mari.

Veți identifica un rulment de roată defect ascultând sunetul drumului în timp ce virați încet la stânga sau la dreapta. Dacă zgomotul se schimbă, este sigur că aveți un rulment de roată defect.

Fumul de la eșapament

O mașină care funcționează produce ceva fum în ceea ce privește gazele de eșapament. Acesta este adesea incolor, cu excepția cazului în care porniți mașina în timpul iernii.

Cu toate acestea, fumul excesiv este un semnal de probleme grave ale motorului. Culoarea și mirosul fumului vor oferi indicii cu privire la ceea ce este în neregulă.

Dacă fumul este de culoare albă, atunci este posibil ca lichidul de răcire să aibă scurgeri, în timp ce dacă aveți un fum gros de culoare albastră, ar putea fi vorba de ulei care pătrunde în camerele de ardere. Dacă este negru, poate însemna că motorul funcționează prea bogat în combustibil.

Eficiența slabă a combustibilului

Motoarele prost întreținute consumă mai mult combustibil. Senzorii de debit masic de aer, filtrele de combustibil, filtrele de aer și senzorii O2 contribuie la utilizarea eficientă a combustibilului.

Cu toate acestea, cu timpul, aceste componente se înfundă cu murdărie, obligându-le să producă mai mult combustibil. Întreținerea de rutină a acestor componente va readuce motorul mașinii dumneavoastră la o stare bună de funcționare.

Înțeparea anvelopelor

Este obișnuit să vă confruntați ocazional cu înțepături de anvelope. Anvelopele se uzează, iar când se întâmplă acest lucru, sunt mai predispuse la înțepături. Se recomandă să evitați să conduceți mașina dincolo de uzura recomandată a benzii de rulare.

Este recomandat să vă schimbați toate anvelopele după fiecare 80.000 km. De asemenea, le puteți roti după fiecare 20.000 de km, în cel mai rău caz.

CITEȘTE ȘI:
Xenon, LED sau faruri cu halogen?

Baterie auto proastă

Bateria alimentează motorul mașinii împreună cu alternatorul. Cu toate acestea, cu timpul, bornele se contaminează cu acid, iar bateria nu mai alimentează componentele electrice din mașină. La fel ca în cazul anvelopelor, trebuie să schimbați bateria după fiecare cinci ani sau la fiecare 80.000 de kilometri, în funcție de ce se întâmplă mai întâi.

Poate fi stresant să conduci cu o baterie descărcată, deoarece mașina se poate bloca în orice moment. Unele dintre semnele unei baterii descărcate includ faruri slabe, incapacitatea de a alimenta sistemul stereo sau AC și probleme la pornirea mașinii dimineața. Dacă bateria funcționează bine, atunci problema ar putea fi la alternator.

Plăcuțe de frână uzate

Este periculos să conduci o mașină cu plăcuțe de frână uzate. Plăcuțele de frână se uzează din cauza frecării constante. Atunci când se uzează, veți observa adesea un sunet de scârțâit.

În plus, va trebui să apăsați puternic frânele pentru ca acestea să fie eficiente. Acest lucru poate fi dezastruos în timpul unei frânări de urgență. Solicitați mecanicului dumneavoastră să vă inspecteze plăcuțele de frână dacă bănuiți că este ceva în neregulă cu ele.

Demaror defect

Demarorul și bateria lucrează împreună pentru a porni motorul. Cu toate acestea, anumite componente ale demarorului pot înceta să mai funcționeze din cauza uzurii. Acestea includ releul de pornire, solenoidul și demarorul. Când se întâmplă acest lucru, veți auzi un sunet de zăngănit ori de câte ori porniți contactul și porniți mașina.

Motoarele de demaror sunt destul de scumpe și, din păcate, ceva ce trebuie înlocuit uneori. Totuși, un demaror rezistă adesea în jur de 10 ani, în funcție de modelul de mașină și de cât de des porniți mașina.

Înțepenirea motorului

Acest lucru poate provoca alarmarea noilor automobiliști. Conduceți fără probleme, apoi, dintr-o dată, mașina se oprește complet în mijlocul drumului.

Dacă acest lucru se întâmplă pe o autostradă, vă puteți trezi provocând accidente grave. Motivul principal al blocării mașinii include filtrele defecte, conductele de combustibil, sau senzorul de poziție al arborelui cotit defect.

Supraîncălzirea

Atunci când mașina dumneavoastră se supraîncălzește, poate fi un semnal pentru probleme grave ale motorului. Sistemul de combustie internă produce multă căldură. Lichidul de răcire joacă rolul vital de a răci blocul motor prin disiparea excesului de căldură către radiator.

CITEȘTE ȘI:
Ce se întâmplă dacă puneți benzină într-un motor diesel?

Cu toate acestea, scurgerile de lichid de răcire ar putea însemna că mai puțin lichid de răcire ajunge la blocul motor. Acest lucru poate cauza supraîncălzirea, care, atunci când nu este stăpânită, poate duce la alte probleme ale motorului.

Tremuratul volanului

Volanul pentru o mașină bine întreținută ar trebui să fie stabil și să fie ușor de întors. Cu toate acestea, dacă rulmenții roților sau suspensiile sunt uzate, volanul va tremura chiar și pe drumuri netede. La viteze mai mari, acest lucru poate fi periculos la volan și poate provoca accidente grave.

Solicitați mecanicului dumneavoastră să inspecteze roțile și suspensiile. De asemenea, ar trebui să aveți anvelopele aliniate în mod regulat și toate roțile să fie umflate cu aceeași presiune.

Probleme de presiune a uleiului

Uleiul joacă un rol vital în lubrifierea tuturor pieselor mobile din mașină. Atunci când uleiul este vechi, se va forma un nămol care face dificilă funcționarea eficientă. Acest lucru va cauza o fricțiune inutilă între piesele mobile, ceea ce va duce la supraîncălzire și uzură.

Problemele de presiune a uleiului sunt ceva ce nu vă doriți niciodată, deoarece pot duce la costuri de reparații costisitoare, cum ar fi înlocuirea motorului.

De asemenea, identificați tipul corect de ulei care are oferă o vâscozitate bună. În zilele noastre, mulți automobiliști preferă să folosească uleiuri sintetice.

Frânele scârțâie

Scârțâitul frânelor poate fi adesea cauzat de plăcuțele de frână uzate sau de discurile de frână uzate. Se poate întâmpla, de asemenea, dacă o piatră rămâne blocată între rotorul de frână și plăcuțele de frână.

Frânele uzate sunt foarte frecvente în cazul mașinilor care nu sunt îngrijite suficient.

Încărcare scăzută de la alternator

Atunci când mașina ta începe să îmbătrânească, efectul de la alternator va fi din ce în ce mai rău. Acest lucru se datorează faptului că periile din interiorul acestuia se uzează. În unele cazuri, puteți înlocui periile, dar uneori trebuie să înlocuiți întregul alternator.

Verificarea alternatorului cu un multimetru este ușoară. Ar trebui să aveți în jur de 13,5-14,5 volți la ralanti dacă funcționează corect.