Mersul la relanti ar trebui să fie lin la turații mici, dar, din păcate, cea mai mică problemă a motorului mașinii dvs. va apărea mai întâi la relanti. Iată de ce mașina dumneavoastră suferă de ralanti instabil

Atunci când motorul mașinii tale funcționează așa cum ar trebui, totul ar trebui să fie lin, fără niciun zgomot. Atunci când ceva lucru nu merge bine, motorul poate începe să funcționeze greu, mai ales la ralanti.

Înțelegând cauzele unui motor de mașină care are un ralanti neregulat, puteți rezolva problema cu ușurință. Iată zece dintre cele mai frecvente cauze pentru un motor cu ralanti neregulat.

În acest articol, vom trece în revistă toate cauzele posibile ale ralantiului neregulat, împreună cu o explicație a modului în care le puteți testa. Să începem cu o privire rapidă asupra motivelor.

Ce cauzează ralantiul neregulat?

Cea mai frecventă cauză a ralantiului neregulat este o scurgere de vid sau o supapă PCV defectă. Poate fi cauzată și de alte probleme legate de amestecul aer-combustibil, cum ar fi injectoare de combustibil defecte, supape EGR sau compresie scăzută. În cazuri rare, este cauzată de rateuri de aprindere de la o bujie sau o bobină defectă.

Deși acestea nu sunt toate semnele, este un bun început. Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente cauze ale ralantiului neregulat:

Supapa PCV defectă

Sistemul de ventilație pozitivă a carterului motorului mașinii dumneavoastră preia gazele nearse care scapă din cilindri și le mută din carter, permițându-le să se întoarcă în motor pentru o ardere completă. Deoarece supapa PCV lucrează în motor, aceasta suportă mult stres și este adesea plină de contaminanți, cum ar fi murdărie sau nămol.

În timp, supapa se poate bloca, făcându-o inutilă. Acest blocaj poate crea, de asemenea, o scurgere care forțează amestecul aer/combustibil să devină sărac, ceea ce duce la un ralanti dur.

Pentru a preveni acest lucru, puteți să efectuați periodic întreținerea supapei PCV. Odată ce aceasta este înfundată, s-ar putea să o puteți curăța. În caz contrar, trebuie să fie înlocuită.

Scurgere de vid

Compartimentul motorului este plin de furtunuri de vid, toate acestea se pot uza în orice moment. În timp, aceste furtunuri devin fragile și se fisurează. Dacă unul dintre ele are o scurgere, provoacă un amestec aer/combustibil sărac, ceea ce duce la un ralanti neregulat. Se poate transforma, de asemenea, într-o defecțiune a motorului din cauza defectului de combustie din interiorul unuia sau mai multor cilindri.

CITEȘTE ȘI:
Cum se resetează un senzor de poziție a accelerației (7 metode)

Scurgerile de vid pot apărea, de asemenea, din cauza scurgerilor de la rezervoarele de alimentare cu vid, de la pompele de frână cu vid și de la garniturile colectorului de admisie. Atunci când conduceți o mașină cu o scurgere de vid, veți observa că totul pare în regulă atunci când turația sau viteza sau în sus, dar mersul la ralanti face ca aceasta să funcționeze greu.

Verificarea codurilor computerului ar trebui să indice o scurgere de vid. Amestecul aer/combustibil va fi sărac și motorul nu va putea să îl corecteze.

Injectoare de combustibil murdare

Atunci când injectoarele de combustibil se murdăresc, un ralanti dur este doar una dintre problemele pe care le veți întâmpina. Veți observa, de asemenea, o scădere bruscă a economiei de combustibil.

Atunci când injectoarele se restrâng, există o lipsă semnificativă de performanță, în special în timpul accelerării. Injectoarele murdare de combustibil pot fi diagnosticate prin intermediul unui analizor de gaze de eșapament, deoarece injectoarele restricționate creează citiri mai mari de hidrocarburi și monoxid de carbon.

Prin utilizarea regulată a unui aditiv de curățare a injectoarelor, preveniți această situație. Odată ce injectoarele sunt înfundate sau restricționate, va trebui să se introducă în sistem o soluție injectabilă.

Injectoarele de combustibil conțin adesea un mic filtru care este ușor de înlocuit în cazul în care injectoarele s-au înfundat, ceea ce este mult mai ieftin decât înlocuirea lor.

Probleme cu carburatorul

Vehiculele mai vechi, cu un număr mare de kilometri, sunt singurele de pe șosea care au carburator. Cu toate acestea, există încă destule pentru ca acest lucru să reprezinte o problemă.

Problemele legate de carburator produc un fum negru de semnătură din eșapament. În mod normal, acest fum apare doar după ce vehiculul a fost încălzit.

Primul lucru care trebuie verificat este starterul. Acesta ar trebui să fie complet deschis odată ce mașina este caldă. Dacă starterul este deschis, este probabil să existe o problemă internă a carburatorului care necesită o reconstrucție. Uneori, doar etanolul din benzină provoacă defectarea carburatorului.

Cu toate acestea, este posibil să aveți, de asemenea, o problemă cu arborele de accelerație de la baza carburatorului. Acesta se poate uza în timp, ducând la o scurgere de vid.

CITEȘTE ȘI:
5 simptome ale unui capac de supapă defect

Supapă EGR defectă

Supapa de recirculare a gazelor de eșapament este un dispozitiv vital de control al emisiilor. Aceasta permite gazelor de eșapament să intre în colectorul de admisie, cu unicul scop de a reduce emisiile de la motor.

Cu toate acestea, această supapă EGR nu ar trebui să funcționeze în timpul mersului în gol, la accelerație deschisă la maxim sau înainte ca motorul să fie încălzit. Dacă funcționează în oricare dintre aceste momente, performanța motorului este afectată.

Atunci când supapa EGR funcționează defectuos, aceasta nu respectă regulile. În schimb, rămâne deschisă și duce la un ralanti neregulat sau, chiar mai rău, la blocarea motorului.

Computerul mașinii ar trebui să seteze un cod care să indice că această componentă s-a defectat. Puteți încerca, de asemenea, să o bateți pentru a vedea dacă puteți elibera poziția blocată. Curățarea supapei EGR murdare ar putea fi suficientă pentru a rezolva situația. În caz contrar, o înlocuire ieftină este tot ce este necesar.

Bobină de aprindere defectă

Bobina de aprindere este esențială pentru menținerea unei performanțe corespunzătoare a motorului. Ea funcționează împreună cu bujiile pentru a aprinde amestecul de combustibil/aer.

Atunci când mașina are o bobină defectă, aceasta va avea un ralanti dur, rateuri de aprindere, pierdere de putere, probleme de accelerare și economie de combustibil scăzută. Pe măsură ce situația se înrăutățește, poate provoca, de asemenea, blocarea vehiculului.

Bujii/fișe bujii defecte

Bujiile și fișele sunt, de asemenea, esențiale pentru sistemul de aprindere. În timp, aceste piese se vor uza, mai ales dacă în cilindri pătrund impurități.

Cu toate acestea, puteți preveni acest lucru prin schimbarea regulată a bujiilor și a fișelor. Deoarece aceasta este considerată o sarcină de întreținere, puteți găsi intervalul de service recomandat în manualul de utilizare.

Compresie scăzută

Compresia scăzută în motorul mașinii dvs. este cel mai vizibil la ralanti și, prin urmare, locul în care o veți observa prima dată. Adesea, puteți observa compresia scăzută ca o „ratare” sau un rateu de ardere la ralanti.

Cele mai frecvente mașini care prezintă o ratare cauzată de o compresie scăzută sunt cele care au mai mult de 200.000 de km. În mod obișnuit, ratarea apare atunci când compresia este scăzută într-unul dintre cilindri. Pentru a determina dacă aceasta este cauza, trebuie să se efectueze un test de compresie.

CITEȘTE ȘI:
Mașina tremură când este oprită sau la ralanti (iată cum să o reparați)

Pentru a rezolva problema, motorul va trebui să fie dezasamblat pentru a fi reparat. S-ar putea să fie necesară înlocuirea supapelor pentru o compresie adecvată sau lobii arborelui cu came ar putea fi uzați. Oricum ar fi, nu este o reparație ieftină.

Din fericire, compresia scăzută nu se întâmplă la fel de des ca în cazul mașinilor mai vechi și începe să devină destul de rară la modelele de mașini mai noi.

Filtru de aer înfundat

Filtrul de aer al motorului este esențial pentru buna funcționare. Acesta are rolul de a împiedica praful, murdăria și alți contaminanți să pătrundă în motor. Elementul de hârtie se poate înfundă cu ușurință, restricționând astfel fluxul de aer în motor.

Cu toate acestea, aceasta este o altă sarcină de întreținere care trebuie efectuată în mod regulat pentru ca motorul să funcționeze așa cum trebuie. În mod ideal, doriți să alegeți un filtru de aer de înaltă calitate, care nu se înfundă ușor. Pentru cheltuiala mică, merită să vă protejați motorul.

Senzori de oxigen defecți

Senzorii de oxigen sunt esențiali pentru sistemul de emisii al mașinii tale. Aceștia sunt localizați în sistemul de evacuare, monitorizând în mod constant conținutul de oxigen al gazelor. Informațiile sunt trimise la computerul motorului, unde sunt folosite pentru a menține un amestec aer/combustibil adecvat.

Cu toate acestea, senzorii de oxigen se strică din cauza temperaturii ridicate la care sunt supuși. În timp, aceștia se uzează sau suferă de contaminarea cu depuneri de carbon. Când se întâmplă acest lucru, informațiile greșite sunt trimise la computer, ceea ce duce la un raport aer/combustibil necorespunzător. Dacă raportul devine prea sărac, apare un ralanti dur.

Această defecțiune va crea un cod de defecțiune care poate fi citit cu ajutorul scanerului dumneavoastră. Un multimetru digital vă poate ajuta, de asemenea, să identificați cu exactitate care senzor de oxigen a cedat.

Oricare ar fi cauza pentru care motorul dumneavoastră are un ralanti neregulat, este important să diagnosticați rapid problema și să o reparați. Ignorarea problemelor de performanță slabă a motorului duce doar la reparații mai extinse și mai costisitoare pe parcurs.