Dacă lumina de verificare a motorului s-a aprins și codul este pentru un senzor O2 defect, este posibil să nu doriți să plătiți mii de euro pentru a-l repara. Iată cum puteți ocoli senzorii O2

Senzorii de oxigen sunt o parte vitală în măsurarea cantității de oxigen din gaz. Dacă există ceva în neregulă cu senzorul de oxigen, cu siguranță se va aprinde becul Check Engine, ceea ce poate fi enervant.

Acest lucru îi determină pe mulți șoferi să întrebe cum să ocolească senzorii de oxigen astfel încât Check Engine Light să se stingă. Dar poți și cum să ocolești un senzor de oxigen?

În acest articol, vă oferim instrucțiuni pas cu pas despre cum să ocoliți senzorii de oxigen. Explicăm, de asemenea, de ce s-ar putea să nu doriți să faceți acest lucru cu vehiculul dumneavoastră.

Cum se ocolesc senzorii de oxigen?

Deși puteți ocoli un senzor de oxigen cu ajutorul unui senzor O2 fals, nu este întotdeauna cea mai bună opțiune. În unele cazuri, ar putea fi ilegală, iar alteori poate da peste cap performanța vehiculului. Cu toate acestea, este ușor de făcut, necesitând să schimbați senzorul defect cu un senzor fals.

Iată câțiva pași detaliați despre cum să ocoliți un senzor de oxigen:

1. Pregătiți mașina

Nu vrei să lucrezi cu o mașină fierbinte. În schimb, lăsați-o să se răcească complet înainte de a începe. Ar putea dura câteva ore până când eșapamentul se va răci complet după ce ați condus.

Deconectați cablul negativ al bateriei de la bornă. Pur și simplu slăbiți piulița și glisați clema departe de terminal.

2. Ridicați vehiculul

Doriți să ridicați vehiculul în aer, astfel încât să aveți mai mult spațiu pentru a lucra. Utilizând punctul de ridicare din față al vehiculului, ridicați mașina cu cricul.

Puneți suporturile de cric sub cadru spre partea din față a vehiculului. Coborâți ușor vehiculul înapoi pe suporturi.

3. Deconectați senzorul O2

Găsiți senzorul O2 care trebuie să fie îndepărtat. Acesta ar trebui să facă parte din sistemul de evacuare și seamănă cu un dop. Îl puteți găsi în convertizorul catalitic sau înainte și după acesta, condus de doi senzori separați.

Deconectați cu grijă cablajul atașat la senzor. Trebuie să strângeți fila pentru a-l elibera înainte de a-l scoate din carcasa sa. În cele din urmă, rotiți-l în sens invers acelor de ceasornic cu ajutorul unui instrument special de îndepărtare a senzorului de oxigen.

CITEȘTE ȘI:
Fum alb de la eșapament

4. Introduceți senzorul fals de O2

Instalați noul senzor fictiv, cunoscut și sub numele de simulator de senzor O2. Îl introduceți prin rotirea senzorului în sensul acelor de ceasornic, ca și cum l-ați înlocui cu un senzor O2 nou.

Conectați cablajul la senzor și coborâți vehiculul la sol. Sunteți gata să porniți mașina și să vedeți dacă s-a stins lumina Check Engine Light. De asemenea, este posibil să fie nevoie să o conduceți pe o distanță scurtă pentru ca lumina să se stingă.

Ar trebui să ocoliți senzorii de oxigen?

Bypassarea senzorului de oxigen cu un manechin se poate face. Mulți oameni vor face acest lucru pentru a face ca lumina Check Engine Light să se stingă atunci când emisiile nu sunt corecte sau pentru a permite o mai mare flexibilitate la reglarea motorului.

Dacă doriți să eliminați primul senzor înainte de convertizorul catalitic, veți avea nevoie de un simulator de senzor O2, care poate fi găsit online. Dacă doriți să scoateți al doilea senzor din spatele convertizorului catalitic pentru a scăpa de codul P0420 sau P0421, puteți folosi adesea un adaptor ca acesta.

Cu toate acestea, nu este legal în toate părțile țării, așa că doriți să verificați legile locale înainte de a efectua acest hack. În plus, nu veți dori să vă jucați cu senzorul de oxigen care se găsește înainte de convertizorul catalitic decât dacă știți cum să reglați motorul. Acest senzor O2 este responsabil pentru controlul amestecului de combustibil și aer, așa că performanța motorului ar putea avea de suferit fără el.

Senzorul O2 care lucrează cu convertizorul catalitic este acolo strict pentru a monitoriza emisiile. Îndepărtarea acestuia nu schimbă modul de funcționare a mașinii, ci doar vă împiedică să știți când catalizatorul funcționează așa cum ar trebui.

Ce sunt senzorii de oxigen?

Senzorul de oxigen este altfel denumit senzor lambda. Acesta există încă din anii 1960 și a fost proiectat inițial pentru Bosch. Acest senzor electronic măsoară cât de mult oxigen se află în gaz. În timp ce designul original conținea platină și zirconiu acoperit cu ceramică, senzorii planari au devenit în curând norma pentru producția de masă.

CITEȘTE ȘI:
5 simptome ale unei bujii incandescente diesel defecte (și costul înlocuirii)

NTK a creat senzorul O2 modern în 1990, inițial pentru a fi utilizat la mai multe modele Honda. Acesta a fost creat din ceramică coafată la temperaturi înalte (HTCC), ceea ce îl face mai eficient. Acum, toate mașinile moderne sunt dotate cu senzori de oxigen.

Acest senzor poate fi găsit în sistemul de emisii. Este responsabil pentru trimiterea datelor despre nivelurile de oxigen către computerul motorului, unde se pot face ajustări. Acesta are un impact profund asupra performanței vehiculului și vă avertizează în cazul unor probleme cu emisiile. Dacă locuiți într-un stat care necesită testarea emisiilor, un senzor de oxigen defect vă poate da greș.

Cel puțin, există un senzor O2 înainte de convertizorul catalitic. Poate exista, de asemenea, un senzor în fiecare colector de evacuare, astfel încât este dificil de știut câte are fiecare mașină. La multe dintre vehiculele de astăzi, pot exista patru senzori de oxigen.

Cum se testează un senzor de oxigen

Dacă credeți că există un senzor de oxigen defect pe vehiculul dumneavoastră, îl puteți testa. Veți avea nevoie de o sondă spate și de un voltmetru digital.

Pentru a testa senzorul, trebuie mai întâi să găsiți firele care merg la acesta. Faceți o inspecție vizuală a acestor fire pentru a vă asigura că nu există nicio deteriorare și că totul arată bine. Dacă există uzură, doriți să înlocuiți senzorul.

Dacă totul arată bine, porniți motorul mașinii. Lăsați-l să funcționeze până când ajunge la cel puțin 90 de grade Celsius. Acest pas asigură faptul că citirea va fi precisă. Opriți temporar motorul în timp ce pregătiți conectorii.

Cu ajutorul voltmetrului și a sondei spate, măsurați senzorul de oxigen în câteva puncte diferite pentru a vedea dacă măsurătorile sunt defecte. Puteți conecta sonda din spate la firul de semnal și puteți conecta cablul pozitiv al voltmetrului la sonda din spate. În continuare, veți conecta cablul negativ al voltmetrului la o masă de pe șasiu.

Setați voltmetrul pe scara de 1 volt. Porniți vehiculul și verificați citirea voltmetrului. Aceasta ar trebui să se schimbe rapid. Dacă acesta indică doar 0,5 volți, este posibil ca vehiculul să nu fie încălzit suficient. Dacă nu se schimbă după ce motorul este încălzit, este ceva în neregulă cu senzorul.

CITEȘTE ȘI:
8 simptome ale unui filtru de aer murdar (și costul înlocuirii)

Puteți, de asemenea, să creați o scurgere de vid pentru a verifica modul în care senzorul reacționează la un amestec sărac. Există, de asemenea, opțiunea de a face un test de îmbogățire cu propan. Dacă nu sunteți familiarizat cu niciunul dintre acestea, ar fi mai bine să vizitați un mecanic pentru îndrumare profesională.

Întrebări frecvente

Cum dezactivez senzorul O2 spate?

Pentru a opri senzorul O2 spate, pur și simplu scoateți-l din mașină. Acesta va aprinde însă lumina de verificare de pe tabloul de bord și pentru a scăpa de el va trebui fie să instalați un simulator de senzor O2, fie să reprogramați ECM-ul. Aceste proceduri pot fi ilegale în funcție de locul în care locuiți, așa că verificați mai întâi legile și regulile.

Ce se întâmplă dacă vă tăiați senzorii O2?

Dacă vă tăiați senzorii O2, nu veți primi citiri de oxigen de la mașină și aceasta va funcționa pe valori simulate. Acest lucru înseamnă că mașina dvs. nu va putea ajusta amestecul aer/combustibil pentru a compensa orice schimbare de altitudine sau de condiții meteorologice și poate face ca mașina dvs. să funcționeze prost sau chiar să deterioreze motorul. De asemenea, veți vedea o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord.

Sunt necesari senzorii de oxigen?

Da – Senzorii de oxigen sunt necesari pentru a menține amestecul de aer și combustibil în cilindri. Dacă nu ar exista un senzor de oxigen, ECU nu ar ști când să ajusteze amestecul de combustibil-aer, iar mașina dumneavoastră ar funcționa fie prea bogat (mult combustibil nears), fie prea sărac (prea puțin combustibil). Acest lucru ar cauza scăderea performanțelor, creșterea emisiilor și, eventual, chiar deteriorarea motorului.

Cum se realizează un simulator O2?

Există câteva moduri diferite de a realiza un simulator O2. Cel mai comun mod este de a instala rezistențe în locul senzorilor O2. Rezistențele de care aveți nevoie depind de modelul de mașină pe care îl conduceți și de tipul de senzor instalat. Totuși, acest lucru este mai ușor de făcut cu senzorul O2 din spate decât cu cel din față, deoarece senzorul din amonte are nevoie de valori pentru a controla amestecul aer-combustibil.