Uleiul din camera de ardere nu este niciodată un semn bun. Iată care sunt cauzele pentru care este posibil să găsiți ulei pe bujiile de aprindere
Uleiul este esențial în motor pentru lubrifiere. Acesta ajută la protejarea pieselor în mișcare de fricțiune și căldură excesivă.
Uleiul, apa și combustibilul sunt trei componente vitale ale motorului care nu ar trebui să se amestece. În momentul în care acest lucru se întâmplă, puteți începe să vă confruntați cu rateuri de aprindere și deteriorări suplimentare ale motorului.
Se întâmplă ca uleiul să se scurgă în camera de combustie și, prin urmare, uleiul se blochează pe bujiile de aprindere, dar de ce se întâmplă acest lucru? Să aruncăm o privire la cele mai frecvente cauze ale uleiului pe bujii.
Cauzele uleiului pe bujii de aprindere
Cel mai frecvent motiv pentru ulei pe bujii este o scurgere a garniturii capacului de supapă. Dacă găsiți ulei pe electrodul bujiei de aprindere, acesta poate fi cauzat de o ventilație înfundată a carterului, de un turbocompresor defect, de garnituri de supapă de admisie defecte sau de inele de piston defecte.
Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente cauze ale uleiului pe bujiile de aprindere.
1. Scurgere a garniturii capacului supapei
Atunci când există ulei pe filetele bujiei, acesta nu vine din interiorul motorului; de fapt, vine din exterior, de la capacul supapei, umplând găurile.
În jurul găurilor bujiilor bujiei, există garnituri O-ring, care pot fi externe sau integrate în garnitura capacului de supapă. Atunci când acestea se strică din cauza căldurii, vor începe să curgă, iar uleiul se va vărsa în găurile bujiilor.
Acest lucru este rău atât pentru bobinele de aprindere, cât și pentru bujiile de aprindere, deoarece poate cauza rateuri de aprindere și poate provoca, de asemenea, defectarea acestor piese.
Dacă întreaga bujie este acoperită de ulei, ar trebui să înlocuiți cu siguranță garnitura capacului de supapă și garniturile O-ring din jurul bujiilor.
2. Ventilație înfundată a carterului motor
Dacă aveți ulei pe vârful bujiilor ca mai sus, înseamnă că acesta provine din camera de combustie, iar acum este momentul să fiți puțin mai îngrijorat. Uleiul din camera de combustie nu este niciodată un semn bun.
Cea mai frecventă cauză a uleiului pe bujii este că ventilația carterului este înfundată sau defectuoasă. Acest lucru creează o suprapresiune în interiorul carterului, care forțează uleiul să fie presat în camera de combustie de la ventilația carterului, garniturile de etanșare a supapelor, turbocompresorul sau inelele pistonului.
Verificați ventilația de respirație a carterului pentru a vă asigura că nimic nu este înfundat, iar supapele de respirație unidirecționale funcționează bine – dacă sunt echipate pe modelul dumneavoastră de mașină.
3. Turbocompresor defect
Un turbocompresor defect este, de asemenea, destul de frecvent atunci când vine vorba de ulei pe bujii. Atunci când uleiul se scurge din garniturile de etanșare ale compresorului de admisie al turbocompresorului, acesta trece prin camera de combustie și rămâne blocat pe bujie.
Acest lucru poate fi cauzat, de asemenea, de o ventilație proastă a carterului, așa că asigurați-vă că o verificați mai întâi.
Verificați intercoolerul din mașină, iar dacă intercoolerul și țevile de admisie sunt pline de ulei, este o mare șansă ca turbocompresorul să fi cedat.
4. Garnituri de etanșare a supapei de admisie uzate
Supapele joacă un rol vital în camera de combustie prin reglarea afluxului de aer și combustibil, controlând în același timp ieșirea gazelor de eșapament. Combustibilul, uleiul și lichidul de răcire nu trebuie să se amestece în niciun moment în motor. Dacă garniturile supapei se uzează, uleiul poate ajunge în camera de combustie a carterului.
Primele simptome ale acestui lucru sunt faptul că mașina dumneavoastră emite fum albastru. Ar trebui să reparați supapele cât mai curând posibil pentru a preveni alte probleme ale motorului.
5. Inele de piston defecte
O observare mai atentă a inelelor de piston va dezvălui inele de compresie în partea superioară și inferioară. Pe măsură ce pistonul se deplasează în sus și în jos de-a lungul peretelui, aceste inele vor colecta ulei.
Inelele împiedică uleiul de sub pistoane să ajungă în camerele de combustie. Cu toate acestea, inelele se uzează, iar uleiul ajunge până la bujii. Acest lucru poate face ca uleiul să nu ajungă la piesele în mișcare.
6. Pistoane defecte
Uleiul se poate scurge, de asemenea, către bujii printr-un piston defect. Pistoanele funcționează la viteze mari și sunt supuse la uzură.
La fel ca inelele pistonului, dacă există o fisură, o deteriorare sau un piston topit, uleiul își poate găsi acolo drumul spre bujie.
Cel mai bun mod de a găsi inelele și segmenții de piston defecte este de a face un test de scurgere sau un test de compresie. Un test de etanșeitate este foarte recomandat, deoarece veți găsi aceste probleme foarte ușor cu acest echipament.
Întrebări frecvente privind uleiul pe bujii de aprindere
Este rău un pic de ulei pe bujii?
Dacă un pic de ulei pe bujii este rău sau nu depinde de locul unde ați găsit uleiul. Dacă găsiți ulei în locașurile bujiilor, probabil că este vorba de o garnitură de capac de supapă defectă, care este destul de ușor de reparat. Dacă găsești ulei pe electrozii bujiilor, ar putea fi vorba de o combustie internă a uleiului, care ar putea fi cauzată de o problemă mult mai gravă.
Pot să conduc cu ulei pe bujii?
Nu este recomandat să conduceți mașina cu ulei pe bujiile de aprindere, indiferent dacă uleiul se află deasupra bujiilor sau în camera de combustie. Dacă uleiul se află în găuri, poate provoca deteriorarea bobinei de aprindere. Dacă aveți ulei în camera de combustie, trebuie rezolvat imediat pentru a preveni alte daune.
O defecțiune de aprindere poate cauza ulei pe bujii?
Nu, un rateu de aprindere nu va cauza ulei pe bujiile de aprindere. Cu toate acestea, un rateu de aprindere poate provoca deteriorarea convertizorului dumneavoastră catalitic sau a altor piese, așa că este important să remediați cât mai curând posibil rateurile de aprindere.
Cum se repară uleiul pe bujii?
Dacă observați ulei în locașurile bujiilor, trebuie să înlocuiți garnitura capacului de supapă sau garniturile O-ring din jurul locașurilor. Dacă observați ulei pe electrodul bujiei, o problemă mai gravă, cum ar fi un turbocompresor defect sau inele de piston defecte, ar putea fi cauza.