În cazul în care cureaua de distribuție alunecă sau nu funcționează, aceasta poate duce la îndoirea supapei motorului. Iată cum vă puteți da seama că supapele motorului sunt îndoite

Problemele motorului sunt ultimul lucru cu care cineva vrea să se confrunte, dar se întâmplă. O problemă supărătoare care poate provoca dureri de cap este o supapă de motor îndoită. Care sunt simptomele supapelor îndoite ale motorului și cât de grav este defectul?

Având în vedere că supapele motorului sunt o parte esențială a motorului, este important ca aceste probleme să fie rezolvate rapid. Ne uităm la funcția supapelor motorului și abordăm simptomele atunci când una este îndoită. Ghidul nostru vă arată, de asemenea, cum să testați dacă supapele motorului sunt îndoite. Să începem cu o privire rapidă asupra semnelor:

Cel mai frecvent simptom al unei supape de motor îndoite este reprezentat de rateuri de aprindere a cilindrilor, împreună cu o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord. De asemenea, este posibil să observați și alte probleme de performanță a motorului. Dacă observați o compresie scăzută cu un test de compresie, este, de asemenea, un semn excelent.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente simptome ale unei supape de motor îndoite:

6 simptome ale supapelor îndoite ale motorului

1. Lumina de verificare a motorului

Mașinile moderne monitorizează în timp real toți senzorii din motorul mașinii dumneavoastră pentru a se asigura că performanța sa este optimă. Dacă ceva nu este în regulă cu oricare dintre senzori sau dacă vreun parametru este în afara intervalului, se va aprinde lumina de verificare a motorului pe tabloul de bord.

Dacă vreuna dintre supapele motorului dumneavoastră este îndoită, aceasta va duce cu siguranță la aprinderea unei lumini de verificare a motorului. Puteți verifica codurile de defecțiune cu un scaner OBD2 pentru a căuta orice cod de defecțiune legat de amestecul aer-combustibil.

Supapele motorului nu sunt electronice și, prin urmare, codurile de defecțiune nu vor spune în mod direct că o supapă a motorului este îndoită, dar pot spune ceva despre rateuri de aprindere sau amestec aer-combustibil greșit.

CITEȘTE ȘI:
Simptomele filtrului de combustibil înfundat (și costul înlocuirii)

2. Motorul are o aprindere înapoi

Dacă o supapă de eșapament este îndoită, aceasta afectează modul în care gazele ies din cilindru. Supapele de eșapament trebuie să se deschidă și să se închidă la momente precise pentru a se asigura că este prezentă în permanență cantitatea potrivită de presiune.

O supapă de evacuare îndoită poate ajunge în poziția greșită. De asemenea, aceasta poate să nu se etanșeze corespunzător atunci când este închisă. Acest defect cauzează o scurgere a gazelor de eșapament care afectează modul în care este ars combustibilul.

Atunci când ECU observă problema, ar putea supracompensa prin modificarea cantității de combustibil care ajunge în cilindru. Atunci când cilindrul funcționează bogat, combustibilul nears se scurge în sistemul de evacuare, creând un sunet de contracurent sau de pocnitură.

3. Compresie scăzută

Atunci când motorul funcționează, în interiorul cilindrului se acumulează presiune, cunoscută sub numele de compresie. Supapele îndoite ale motorului duc de obicei la un dezechilibru al compresiei. Atunci când această presiune este prea scăzută, procesul de combustie este afectat, iar combustibilul nu poate arde corect.

Supapa îndoită a motorului creează o compresie scăzută deoarece nu se mai închide bine, lăsând astfel garnitura de etanșare defectuoasă cu capul cilindrului. Pe măsură ce aerul sau gazele de eșapament scapă, compresia este dereglate, provocând o lipsă de putere și alte plângeri legate de performanță.

Dacă observați o compresie scăzută în timp ce faceți un test de compresie, este cu siguranță momentul să verificați supapele motorului pentru a vă asigura că nu prezintă scurgeri.

4. Motorul tremură

Supapele de motor îndoite sunt cunoscute pentru că schimbă modul în care funcționează motorul. Dacă o supapă este deteriorată din cauza unui lucru, cum ar fi o curea de distribuție ruptă, motorul ar putea începe să tremure din cauza unor rateuri de aprindere. S-ar putea să observați acest lucru mai des atunci când mergeți la ralanti sau conduceți la viteze mai mici.

CITEȘTE ȘI:
Simptome ale unui convertor catalitic defect sau înfundat

În funcție de cât de grav este deteriorată supapa, ați putea fi capabil să conduceți pentru o perioadă scurtă de timp. Cu toate acestea, supapele grav avariate pot face ca motorul să se oprească complet.

5. Lipsa de putere

Supapele îndoite ale motorului duc aproape întotdeauna la o lipsă de putere. În multe cazuri, aceste probleme de putere provin de la o reducere a presiunii în cilindru cauzată de supapa deteriorată. Atunci când supapa nu se închide corect sau nu se așează unde ar trebui, amestecul de combustie va fi aruncat în aer.

În plus, problemele de putere pot proveni din faptul că motorul funcționează bogat pentru a compensa problemele cauzate de supapa îndoită. Oricum ar fi, trebuie reparată, deoarece problema se va agrava în timp.

6. Consumul excesiv de ulei

Supapele motorului trebuie să fie lubrifiate pentru a funcționa corect. Cu ajutorul garniturii supapei, tija supapei este lubrifiată cu ulei atunci când se mișcă. Cu toate acestea, uleiul este oprit să se deplaseze în cilindru cu ajutorul garniturii supapei.

O garnitură uzată sau deteriorată poate apărea atunci când supapa se îndoaie. Aceste garnituri rupte permit uleiului să se infiltreze în camera de combustie. Acest defect determină arderea unei cantități excesive de ulei de motor. De asemenea, poate afecta modul în care funcționează motorul și poate deteriora convertizorul catalitic dacă nu este reparat rapid.

Dacă vedeți fum albastru pe țeava de eșapament, acesta poate fi cauzat de o supapă îndoită a motorului, ceea ce face ca garnitura supapei să curgă.

Ce sunt supapele motorului?

Supapele sunt piesele care ajută la controlul mișcării aerului prin motor. În timpul cursei de admisie, supapele de admisie se deschid pentru a permite aerului să intre în camera de ardere. În timpul cursei de eșapament, supapele de eșapament se deschid pentru a permite ca arderea arsă să iasă din cameră.

Atunci când are loc cursa de compresie, atât supapele de admisie, cât și cele de evacuare trebuie să rămână închise pentru a acumula presiune înainte ca amestecul de ardere să poată fi aprins. Această forță de combustie conferă putere mașinii dumneavoastră.

CITEȘTE ȘI:
4 tipuri de bujii: Cupru vs. Iridiu vs. Platină

În interiorul capului cilindrului se află supapele de admisie și de evacuare. Majoritatea vehiculelor au câte două din fiecare pe cilindru. Prin urmare, un motor cu patru cilindri conține în total 16 supape. Cu toate acestea, unele motoare LS V8 utilizate de GM conțin doar o singură supapă de evacuare și de admisie pe cilindru, ceea ce vă oferă un total de 16 supape.

Cum se testează supapele îndoite ale motorului

Pentru a testa dacă o supapă de motor este îndoită, verificarea ideală ar presupune să scoateți capul cilindrului și să aruncați o privire fizică asupra supapei. Cu toate acestea, acest lucru reprezintă mai multă muncă decât doresc majoritatea oamenilor să se ocupe, motiv pentru care testele de compresie și testele de scurgere sunt la îndemână.

Cu un test de compresie, puteți vedea rapid câtă compresie produce fiecare cilindru. Este o modalitate simplă de a vedea cum funcționează motorul.

Dacă constatați că un cilindru este scăzut, veți trece la testul de scurgere. Cu această diagnoză, vă puteți da seama când se scurge aerul din motor. Testul de scurgere în jos se conectează la gaura bujiei de aprindere. Odată ce acest lucru este realizat, arborele cotit se rotește până când cilindrul se află la cursa de compresie. Acesta este momentul în care se aude unde se scurge aerul din motor.

Dacă aerul vine din admisie, este probabil să aveți de-a face cu o supapă de admisie îndoită. Pe de altă parte, aerul care vine de la evacuare indică o supapă de evacuare îndoită. Cu toate acestea, aerul care iese din aceste locații ar putea însemna, de asemenea, că există doar o acumulare de carbon pe supape care duce la o etanșare slabă. Ar putea fi nevoie de o diagnosticare suplimentară din partea unui mecanic calificat dacă nu sunteți sigur.