Poate fi supărător atunci când călătoria nu este deloc ușoară și plăcută. Tremuratul mașinii este o plângere care cu siguranță va distruge chiar și cea mai scurtă călătorie. Este și mai alarmant dacă mașina se smucește atunci când încetinește, dar s-ar putea să nu fie dificil să vă dați seama ce este în neregulă.

În acest ghid, analizăm principalele cauze ale sacadării atunci când încetinești mașina. De asemenea, analizăm cum să reparăm senzația de sacadare și vă oferim răspunsuri la întrebările populare.

Transmisie cu scurgeri sau defectă

Pe măsură ce vehiculul încetinește, sacadarea ar putea proveni de la probleme cu transmisia. Dacă aveți o transmisie automată, prima posibilitate este ca lichidul să fie scăzut sau murdar. În timp ce mașina retrogradează, este posibil să observați că nu este la fel de lină ca în mod normal, fără cantitatea sau calitatea potrivită de lichid.

Multe scurgeri ale transmisiei provin de la garnitura carterului, care se uzează în mod natural în timp. Dacă nu există o scurgere, există și posibilitatea ca transmisia să aibă ceva în neregulă la nivel intern. Este posibil ca angrenajele și piesele interioare să fie uzate din cauza vechimii.

Ambreiaj uzat

Ambreiajul este responsabil pentru cuplarea și decuplarea motorului în timpul schimbării treptelor de viteză. Ambreiajul este, de asemenea, necesar pentru a transfera cuplul către motor de la transmisie. Pe măsură ce ambreiajul începe să se uzeze, este posibil să observați mai multe probleme la schimbarea treptelor de viteză, cunoscute sub numele de ambreiaj care alunecă, și să aveți o senzație de trepidație.

Dacă aveți un vehicul cu transmisie manuală, puteți observa și alte simptome ale unui ambreiaj defect. Pedala poate începe să se simtă moale atunci când călcați pe ea. De asemenea, ar putea exista sunete de măcinare atunci când ambreiajul este aplicat.

Corp de accelerație defect

Corpul clapetei de accelerație ajută la reglarea cantității de aer care intră în motor. Majoritatea vehiculelor de astăzi au un singur corp de accelerație, dar există unele care conțin mai multe. Pe măsură ce trece timpul, în corpul de accelerație se acumulează carbon. Dacă acesta devine prea contaminat, nu va mai putea să regleze fluxul de aer în mod normal, ceea ce duce la o senzație de trepidație.

Este posibil să o observați mai mult atunci când încetiniți sau accelerați. În același timp, unul dintre principalele simptome ale corpului de accelerație deteriorat include o scădere a economiei de combustibil, deoarece motorul nu are un raport aer-combustibil adecvat.

Suport de motor uzat

Suportul motorului susține și fixează motorul mașinii la locul său. Aceste suporți sunt necesari pentru a absorbi vibrațiile și șocurile resimțite în urma mișcării motorului. Pe măsură ce un suport se strică, vor exista mai multe mișcări ciudate care ar putea crea o senzație de trepidație.

Este posibil să simțiți această mișcare neobișnuită mai mult atunci când încetiniți sau accelerați, deoarece motorul se mișcă brusc în poziție. În același timp, este posibil să auziți sunete de pocnituri provenind din compartimentul motor.

CITEȘTE ȘI:
Top 15 cele mai frecvente probleme auto pe care noi, ca mecanici, le vedem

Bobine de aprindere defecte

Bobinele de aprindere preiau energia de la bateria mașinii și o trimit la cilindrii motorului. Bobinele au înlocuit vechiul sistem de distribuție în anii 1990. În prezent, mașinile pot avea unul sau mai multe pachete de bobine, sau sunt echipate cu bobine de aprindere, dar niciuna dintre acestea nu este concepută să dureze la nesfârșit. În cele mai multe cazuri, pachetele de bobine pot dura aproximativ cinci ani, deoarece sunt expuse la căldură constantă.

Atunci când aceste bobine se deteriorează sau încep să cedeze, veți observa ralanti neregulat și rateuri de aprindere. Aceste probleme pot fi resimțite mai pregnant atunci când motorul începe să se oprească, cum ar fi atunci când vă opriți.

Plăcuțe sau rotoare de frână defecte

Dacă observați sacadarea doar atunci când încercați să opriți, este posibil să existe o problemă la sistemul de frânare. Plăcuțele de frână sau rotoarele defecte pot duce la o senzație de sacadare în timp ce încetiniți vehiculul. Atunci când plăcuțele sunt uzate, este posibil să auziți și un scârțâit atunci când călcați pe pedală, în timp ce rotoarele defecte tind să scoată un zgomot mai mic, de tip mormăit.

Nu numai că frânele se vor înrăutăți și pot apărea mai multe daune dacă veți continua să conduceți în acest mod, dar capacitatea de a opri va fi în cele din urmă îngreunată. De aceea, ar trebui să reparați întotdeauna problemele de frânare la primul semn de probleme.

Sistemul antiblocare a frânelor (ABS) care nu funcționează

Sistemul de frânare anti-blocare a ajutat la obținerea unei tracțiuni mai bune și împiedică blocarea roților. Cu toate acestea, atunci când ABS-ul cedează, poate duce la alte probleme, chiar și la sacadări și vibrații în timpul încetinirii.

Dacă vedeți lumina de avertizare ABS pe tabloul de bord și observați sacadări, știți că există o problemă cu acest sistem. Pentru că doriți ca ABS-ul să funcționeze, mai ales când drumurile sunt alunecoase, este important să reparați această problemă cât mai curând posibil.

Rulmenți de roți defecți

Rulmenții roților sunt necesari pentru a se asigura că anvelopa, butucul și ansamblul roții funcționează împreună pentru a învârti roata. Atunci când un rulment de roată se strică, este normal să simțiți unele vibrații și sacadări, mai ales când încetiniți.

De asemenea, este posibil să auziți un sunet ciudat de șlefuire provenind de la roata respectivă. În același timp, apare o uzură excesivă a benzii de rulare, iar direcția se poate simți slăbită.

Cum se repară trepidațiile mașinii

Cel mai important pas este să vă păstrați calmul și să nu intrați în panică. Odată ce începe sacadarea, doriți să verificați lichidul de transmisie și să căutați scurgeri. De asemenea, ar trebui să inspectezi și să repari frânele dacă sacadarea se întâmplă doar la oprire. În caz contrar, este posibil să doriți să curățați corpul de accelerație sau să vizitați un mecanic local.

CITEȘTE ȘI:
De ce mașina mea nu are deloc energie electrică?

Nu intrați în panică

La primul semn de sacadare, doriți să luați măsuri, dar trebuie să o faceți cu mintea limpede. Intrarea în panică nu va face decât să înrăutățească situația.

Dacă vă aflați pe drum, trageți pe dreapta într-un loc sigur și decideți următorii pași. Dacă simțiți că este sigur să conduceți spre casă, faceți-o cu prudență. În caz contrar, ar fi mai bine să apelați la o companie de remorcare, mai ales dacă lumina Check Engine Light este aprinsă sau dacă există probleme serioase legate de capacitatea de conducere.

Verificați lichidul de transmisie

Următorul pas este să verificați lichidul de transmisie. Dacă este scăzut, mergeți mai departe și adăugați mai mult. Dacă lichidul pare contaminat, ar putea fi timpul pentru o schimbare. De asemenea, doriți să inspectați sistemul pentru a vedea dacă există scurgeri.

Din păcate, există multe transmisii moderne care sunt sigilate și nu sunt simplu de verificat. În acest caz, este posibil să aveți nevoie de ajutorul unui mecanic pentru a verifica lichidul.

Inspectați/reparați frânele

Dacă sacadarea se întâmplă doar în timp ce frânați, este timpul să inspectați plăcuțele și rotoarele. Dacă plăcuțele sunt uzate, este timpul să le înlocuiți înainte ca rotoarele să fie deteriorate.

Odată ce rotoarele sunt deformate sau deteriorate, aveți doar două opțiuni. Le puteți înlocui sau puteți reasfalta rotoarele. Cu toate acestea, reasfaltarea funcționează numai dacă a rămas suficientă grosime pe rotoare. În caz de îndoială, cel mai bine este să le înlocuiți.

Curățați corpul de accelerație

Dacă corpul de accelerație are o acumulare de carbon, îl puteți curăța acasă. Există produse speciale de curățare a corpului de accelerație pe care le puteți achiziționa, iar treaba este simplă.

Curățarea corpului de accelerație trebuie făcută la fiecare 75.000-90.000 de mile. Dacă aveți un vehicul mai vechi căruia nu i s-a curățat niciodată corpul de accelerație, ar putea fi momentul.

Înlocuiți bobinele de aprindere

Dacă mașina dvs. nu a mai fost reglată de ceva timp, ar putea exista o problemă cu o bobină de aprindere. Le puteți scoate și le puteți testa cu un multimetru pentru a vedea dacă există o defecțiune.

Deși puteți înlocui o singură bobină de aprindere care cauzează problema, ar putea fi mai bine să le înlocuiți pe toate. Aceasta este o practică bună dacă bobinele nu au fost schimbate de ceva timp și dacă mașina are mulți kilometri parcurși. În caz contrar, este posibil să vă confruntați cu aceeași problemă când o altă bobină se defectează.

Mergeți la un mecanic

Unele dintre sugestiile noastre nu sunt făcute pentru a fi diagnosticate sau reparate de o persoană fără experiență. Dacă nu aveți mai mult decât cunoștințe de bază de mecanică, nu vă recomandăm să lucrați la ambreiaj, ABS sau la rulmenții roților.

CITEȘTE ȘI:
Cum să găsiți și să reparați o scurgere de vid

Dacă soluțiile de bază nu ajută la reducerea trepidațiilor, este timpul să apelați la un mecanic local. După o diagnosticare rapidă, aceștia ar trebui să fie capabili să vă spună ce este în neregulă. În acel moment, puteți decide dacă reparația poate fi făcută acasă sau dacă trebuie să îi plătiți pentru reparație.

De ce mașina mea tresare când încetinește?

Ar putea exista probleme cu transmisia sau cu sistemul de frânare. De asemenea, este posibil să existe o defecțiune a ambreiajului, un corp de accelerație contaminat, bobine de aprindere defecte sau un rulment de roată defect. Dacă pe tabloul de bord este aprinsă lumina ABS, acest sistem ar putea fi defect, ceea ce ar putea duce la senzații de sacadare.

Este sacadarea mașinii o problemă de transmisie?

O mașină sacadată poate fi legată de transmisie. Este posibil ca lichidul de transmisie să fie scăzut sau contaminat. Există, de asemenea, posibilitatea să existe o deteriorare internă și angrenajele să alunece, cauzând probleme la cuplare. Ar putea fi și alte probleme mecanice de vină, cum ar fi frânele proaste, un rulment de roată defect, bobine de aprindere defecte sau un sistem ABS care funcționează defectuos.

De ce mașina mea se mișcă brusc înapoi când opresc?

Dacă tresărirea se produce numai atunci când apăsați pedala de frână, ar putea exista o problemă cu plăcuțele sau rotoarele. Verificați sistemul de frânare și remediați problema. Dacă plăcuțele și rotoarele nu sunt defecte, nu treceți cu vederea nivelul lichidului, ABS-ul și cablajul, toate acestea putând cauza simptome similare.

Un nivel scăzut al lichidului de transmisie va cauza o trepidație a mașinii?

Pe măsură ce lichidul de transmisie devine scăzut, vehiculul poate începe să tresară și să se comporte neregulat, în special în timpul retrogradării. Verificați nivelul lichidului de transmisie și completați dacă este necesar. Chiar dacă nivelul lichidului este corect, contaminarea poate provoca unele dintre aceleași simptome, așa că este posibil să doriți să îl schimbați.

Senzațiile de sacadare pot fi un lucru înfricoșător cu care să te confrunți în timpul condusului. Dacă acestea devin prea neregulate, este posibil să începeți să vă faceți griji cu privire la controlul vehiculului. De aceea, este important să luați măsuri la primul semn de condus agitat. În timp ce multe probleme pot duce la trepidații în timpul accelerării, există și unele care apar atunci când încetinești vehiculul.

O inspecție rapidă poate dezvălui problema și, sperăm, este ceva simplu de rezolvat, cum ar fi un nivel scăzut al lichidului de transmisie sau un corp de accelerație murdar. Există, de asemenea, posibilitatea ca frânele să fie de vină sau mașina are nevoie de o bobină de aprindere nouă. Cu toate acestea, există și probleme mai avansate pe care s-ar putea să nu le puteți rezolva de unul singur. Nu ezitați să solicitați ajutor profesionist atunci când este nevoie.