Injectoarele de combustibil asigură injectarea unei cantități perfecte de combustibil în cilindri. Iată cum vă puteți da seama dacă injectoarele de combustibil sunt defecte și cât costă înlocuirea unuia dintre ele
Un injector de combustibil este o componentă importantă a sistemului de injecție de combustibil care se găsește în aproape toate mașinile moderne.
Un injector de combustibil preia sarcina de a furniza combustibil către motorul mașinii și, de obicei, dacă mașina are un injector de combustibil defect, acesta poate cauza o mulțime de probleme.
În acest ghid, vom examina elementele de bază ale unui injector de combustibil și modul în care puteți face un diagnostic și puteți lua măsuri preventive pentru a prelungi durata de viață a injectorului. Mai întâi, să ne uităm la semne:
Cel mai frecvent simptom al unui injector de combustibil defect este un cilindru care nu funcționează corect, împreună cu o lumină de avertizare Check Engine pe tabloul de bord. De asemenea, este posibil să observați o vibrație a motorului sau un miros de combustibil rău la ralanti. Dacă motorul dvs. se blochează la ralanti poate fi, de asemenea, un semn.
Deoarece injectorul de combustibil este conectat direct la motor, orice problemă cu injectorul de combustibil va duce la o funcționare defectuoasă a performanței vehiculului.
Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente simptome pe care le puteți observa din cauza unui injector prost sau defect.
8 simptome ale unui injector de combustibil defect
1. Lumina de verificare a motorului
Unul dintre cele mai evidente simptome este faptul că lumina de verificare a motorului de pe tabloul de bord clipește. În cazul în care unul dintre injectoarele de combustibil este înfundat sau murdar și nu furnizează eficient combustibil motorului, se trimite un semnal electric pentru a avertiza șoferul.
Rețineți că lumina de verificare a motorului poate fi activată și din diverse alte motive. Prin urmare, este recomandat să vă duceți mașina la un garaj și să o scanați pentru a căuta coduri de eroare.
Dacă lumina de verificare a motorului clipește, verificați memoria codurilor de eroare cu un cititor de coduri OBD2. Acestea nu costă atât de mult și puteți citi memoria codurilor de eroare acasă.
2. Motorul vibrează
Dacă motorul nu primește suficient combustibil, acesta va începe să vibreze imediat ce a parcurs un ciclu complet. La motoarele turbocompresate, un injector de combustibil înfundat sau murdar poate avea efecte periculoase și poate duce la o detonare care poate deteriora motorul.
Atunci când motorul este în modul turbo la o turație mai mare, are nevoie de mult combustibil, iar dacă injectorul de combustibil nu poate face acest lucru, poate apărea o detonare care să provoace vibrația motorului.
3. Motorul nu funcționează corect
Motorul va avea rateuri de aprindere dacă injectorul de combustibil este murdar, înfundat sau nu se deschide corect. Un motor cu rateuri de aprindere va interfera cu accelerarea, va reduce eficiența combustibilului și va duce la pierderea de putere.
Acest lucru necesită o atenție imediată, deoarece motorul ar putea, de asemenea, să înceapă să bată și să provoace daune serioase motorului dumneavoastră.
4. Miros neplăcut de combustibil
Acest simptom apare atunci când injectorul de combustibil prezintă scurgeri sau când injectorul de combustibil nu se închide corect. Excesul de combustibil creează un miros neplăcut, care este vizibil în timpul conducerii.
Poate fi vorba fie de o scurgere în țeava de eșapament, fie de o scurgere externă în compartimentul motor, ambele fiind fatale, deoarece pot face ca mașina să ia foc.
5. Creșterea consumului de combustibil
Dacă monitorizați în mod regulat consumul de combustibil, veți observa o scădere sau o creștere a eficienței combustibilului din cauza unui injector defect. Un injector defect livrează motorului fie o cantitate de combustibil prea mare, fie prea mică decât cea necesară și reduce consumul de combustibil al vehiculului.
Dacă bănuiți că s-a modificat consumul de combustibil, este posibil ca acesta să se datoreze unui injector de combustibil defect.
6. Motorul merge greu la ralanti / se blochează
Dacă vă confruntați cu un ralanti dur sau dacă motorul se blochează la turații mici, este posibil să fie vorba de un injector de combustibil defect. Acest lucru se datorează faptului că injectorul de combustibil poate pulveriza prea mult sau prea puțin combustibil, ceea ce creează un amestec sărac sau bogat, ceea ce poate provoca rateuri de ardere și blocarea motorului.
7. Test de emisii eșuat
Dacă modelul de pulverizare al injectoarelor de combustibil s-a schimbat și injectează prea puțin sau prea mult combustibil în motor, cel mai probabil mașina ta nu va trece testul de emisii. Acest lucru se datorează faptului că prea mult sau prea puțin combustibil va fi suficient pentru a crește emisiile, iar convertorul catalitic nu își va putea face treaba în mod corespunzător.
8. Scurgeri de combustibil
Dacă vedeți o scurgere de combustibil în compartimentul motor, aceasta poate fi din cauza unui injector de combustibil defect. Injectoarele de combustibil sunt adesea fabricate din plastic și se pot fisura, ceea ce provoacă o scurgere externă pe injectorul de combustibil. Dacă observați o scurgere de combustibil în compartimentul motor, trebuie să îl înlocuiți imediat, deoarece, în caz contrar, poate provoca un incendiu la motor.
Înțelegerea sistemului de injecție a combustibilului
Motorul mașinii dumneavoastră folosește un proces de combustie internă pentru a funcționa și folosește două elemente cheie: oxigen și combustibil. Oxigenul este extras din aerul din motor, în timp ce combustibilul este luat din rezervorul de combustibil. Priza de aer preia sarcina de a furniza aer către motor. Deoarece alimentarea cu oxigen variază, sarcina sistemului de injecție a combustibilului este de a varia constant cantitatea de benzină care trebuie furnizată în funcție de alimentarea cu oxigen.
Injectoarele de combustibil face cu ajutorul presiunii înalte, creează un model de pulverizare foarte fin care va face ca motorul să funcționeze eficient.
Curățarea injectoarelor de combustibil
În unele cazuri, injectorul de combustibil este de fapt doar înfundat cu murdărie. Acest lucru poate fi cauzat de un filtru de combustibil prost, care lasă murdăria să treacă spre injectorul de combustibil. În acest caz, există adesea un filtru super mic în interiorul injectorului de combustibil, pe care îl puteți înlocui.
Un alt caz este acela că injectorul de combustibil are nevoie de lubrifiere, deoarece a stat nefolosit o perioadă de timp, mai ales dacă ați condus cu etanol.
Nu uitați că, dacă doriți să încercați o curățare a injectoarelor, cel mai bine este să o faceți la toate injectoarele deodată pentru a evita diferitele cantități de combustibil pulverizat după curățare.
Unele ateliere speciale pot face curățarea injectoarelor de combustibil pentru dumneavoastră. Totuși, vă recomand să înlocuiți injectorul de combustibil în schimb, deoarece, în majoritatea cazurilor, problema va apărea din nou în decurs de un an după o curățare a injectorului de combustibil.
Localizarea injectorului de combustibil
Injectoarele de combustibil sunt amplasate pe partea de admisie a motorului, sub șina de combustibil, care este adesea situată pe colectorul de admisie.
Dacă aveți o mașină diesel, injectorul de combustibil este probabil amplasat în capul cilindrului, dar injectoarele de combustibil pe benzină sunt instalate pe colectorul de admisie în aproape toate cazurile.
Există câteva cazuri rare în care mașina dumneavoastră are injecție directă și injectoarele sunt instalate în capul cilindrului.
Costul înlocuirii injectorului de combustibil
Costul mediu de înlocuire a injectorului de combustibil este cuprins între 100 și 500 de euro, în funcție de modelul de mașină și de costurile forței de muncă. Un injector de combustibil costă, de obicei, între 50 și 300 de euro. Manopera la un atelier costă de obicei între 50 și 200 euro.
Costul injectorului de combustibil poate diferi foarte mult în funcție de faptul că aveți un motor pe benzină sau diesel. Injectoarele diesel sunt adesea foarte scumpe, ceea ce poate duce la costuri ale pieselor de 400 euro sau mai mult.
De asemenea, înlocuirea injectoarelor diesel este adesea mai complexă decât înlocuirea injectoarelor pe benzină, chiar dacă poate fi dificilă și la unele motoare pe benzină.