Dacă demarorul se învârte fără să se cupleze cu volanta, cu siguranță aveți o problemă. Iată cum să o remediați și să diagnosticați demarorul

Imaginați-vă… Aveți o prezentare de dimineață devreme cu investitorii de semințe. Este o întâlnire care vă va schimba viața.

Apari în garaj în grabă, dar mașina nu pornește atunci când pui cheia de contact.

Auziți cum se învârte demarorul, dar nu se cuplează cu volanta. Ce ar putea fi în neregulă? Ce ar putea face ca demarorul meu să nu se cupleze cu volanta?

5 cauze pentru care demarorul nu se cuplează

Cel mai frecvent motiv pentru care un demaror nu se cuplează este tensiunea scăzută a bateriei sau un solenoid de pornire defect. De asemenea, poate fi cauzat de piese interne defecte ale motorului de pornire, cum ar fi pistonul sau angrenajul pinionului.

Ar putea exista multe alte motive pentru care demarorul nu se cuplează corect, dar în principal este vorba de o problemă internă a motorului de pornire. Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente 5 cauze pentru care demarorul dvs. nu se cuplează.

1. Tensiunea scăzută a bateriei

Atunci când aveți probleme cu bateria, primul vinovat este tensiunea bateriei, așa că ar trebui să verificați mai întâi acest lucru. Bateria alimentează demarorul, iar dacă nu funcționează, demarorul nu va reuși să se cupleze complet.

Încărcați complet bateria mașinii și puteți încerca chiar să înlocuiți bateria mașinii dacă aveți o alta despre care știți că funcționează. De asemenea, puteți încerca să vă porniți mașina de la bateria unei alte mașini, dacă aveți cunoștințele necesare.

În continuare, verificați dacă bornele bateriei dvs. sunt corodate. Pentru aceasta, veți observa o substanță albicioasă sau verzuie pe terminale.

CITEȘTE ȘI:
Simptome ale unui regulator de presiune a combustibilului defect

Dacă observați coroziune pe bornele bateriei, ar trebui să îndepărtați clemele cablurilor bateriei și să scoateți cu grijă bornele.

2. Solenoidul starterului

Solenoidul demarorului este situat în partea superioară a demarorului. Atunci când rotiți cheia, solenoidul de pornire este cel care împinge un piston în interiorul motorului de pornire, împingând pinionul spre volantă.

Folosiți un fir de legătură pentru a împământa solenoidul la un șurub. Porniți contactul și ascultați sunetele care provin de la solenoid. Dacă clicul este puternic și solid, atunci solenoidul funcționează bine, dar dacă auziți un clic slab, atunci verificați din nou cablajul dintre solenoid și demaror. Firele electrice pot, cu timpul, să se murdărească, să se slăbească și să se rupă.

3. Pistonul sau pinionul motorului de pornire

Dacă solenoidul de pornire pare să fie în regulă, ar putea exista o altă problemă în interiorul motorului de pornire. Piesele care pot realiza acest lucru sunt pistonul demarorului sau pinionul demarorului.

Este timpul să demontați demontezi demarorul și să verifici în interior angrenajele pinionului. Acestea sunt adesea plasate în partea din față a demarorului. Angrenajele pinionului angrenează volanta în pornirea motorului dumneavoastră.

Cu timpul, aceste angrenaje se uzează și cauzează probleme cu angajarea demarorului. Este timpul să achiziționați un angrenaj de pinion nou dacă se mișcă în ambele direcții atunci când încercați să îl rotiți.

4. Cablare defectuoasă la demaror

Poate exista, de asemenea, o situație în care starterul obține electricitate pentru a scoate un sunet, dar nu suficient pentru a porni efectiv starterul. Acest lucru se poate întâmpla dacă există un cablu de pornire defect între bateria mașinii și demaror sau dacă există coroziune la orice conexiune.

CITEȘTE ȘI:
8 cauze ale compresiei scăzute la un motor de mașină (și cum se remediază)

Curățați toate conexiunile, atât la demaror, cât și la baterie, pentru a vă asigura că nu există nicio conexiune defectuoasă. Adesea puteți localiza conexiunile defecte prin pipăirea conexiunii cablului; acesta va crea multă căldură dacă există o conexiune defectuoasă.

5. Deteriorări ale volantei

Puteți identifica volanta ca fiind roata mare care se află între motor și transmisie. Angrenajele pinionului de demaraj o angrenează pentru a porni motorul. Ceea ce ar trebui să căutați la o volantă defectă sunt angrenajele uzate sau deteriorate.

În timp ce mașina este pe punctul mort, rotiți arborele cotit cu ajutorul unui clichet. Pe măsură ce îl mișcați, urmăriți comportamentul volantei. Va trebui să o înlocuiți dacă observați că angrenajele sunt deteriorate.

Rareori s-ar întâmpla brusc; este mai frecventă instalarea unei volante greșit pe mașină.

Întrebări frecvente despre demaror

De ce se învârte demarorul meu, dar nu se cuplează cu volanta?

Dacă motorul de pornire se învârte, dar nu se cuplează cu volanta, acest lucru se poate datora unui solenoid de pornire defect sau unei baterii auto defecte. De asemenea, se poate datora și altor piese interne defecte ale motorului de pornire, cum ar fi angrenajul pinionului.

Cum se cuplează manual un demaror?

Pentru a angaja manual un motor de pornire, trebuie să alimentați solenoidul de pornire și conexiunile motorului de pornire. Cel mai simplu mod de a face acest lucru este de a realiza o punte de legătură între cablul de alimentare și solenoidul starterului. Totuși, acest lucru va învârti motorul, așa că aveți grijă!

Unde să lovești un starter pentru a-l face să funcționeze?

Dacă bănuiți că motorul de pornire este defect, puteți da mai întâi o mică lovitură pe solenoidul de pornire pentru a vedea dacă pornește motorul de pornire. Dacă nu funcționează, puteți lovi și motorul de pornire propriu-zis. Aveți grijă în timp ce faceți acest lucru, deoarece motorul poate porni brusc.