Un ghid despre cum să diagnosticați și să reparați problemele care cauzează codul de defecțiune P0110.
Codul P0110 apare în memoria de coduri de defecțiune a unităților de control al motorului atunci când detectează o problemă la senzorul de temperatură a aerului de admisie al circuitului.
Pot exista câteva motive pentru acest lucru, iar în acest articol vă vom învăța tot ce trebuie să știți despre codul de defecțiune P0110.
Definiția codului P0110
Senzor de temperatură a aerului de admisie – Defecțiune de circuit
Ce înseamnă codul P0110?
Codul P010 înseamnă că unitatea de control a motorului recunoaște un circuit defect către senzorul de temperatură a aerului de admisie.
Poate fi vorba fie de un senzor defect în sine, fie de o problemă de cablare în drumul spre acesta. Codul de defecțiune se referă la o problemă de circuit electric și nu la o problemă de temperatură a aerului.
Senzorul de temperatură a aerului de admisie este adesea integrat în senzorul MAF.
Simptomele codului de defecțiune P0110
Singurul simptom pe care îl puteți experimenta în legătură cu codul P0110 este o listă de verificare a motorului în majoritatea cazurilor. În unele cazuri rare, puteți întâmpina probleme de performanță, cum ar fi ralantiul neregulat sau performanțe slabe ale motorului.
Este posibil să observați oricare dintre următoarele simptome cu codul P0110:
- Lumina de verificare a motorului
- Regim de ralanti dur
- Performanță slabă
- Consum ridicat sau scăzut de combustibil
Cauzele codului P0110
Deoarece codul P0110 ne spune că există o problemă cu circuitul către senzor, nu sunt de fapt multe lucruri care îl pot cauza.
Iată care sunt cele mai frecvente cauze ale codului P0110:
- Senzor de temperatură de admisie a aerului defect
- Senzor de temperatură de admisie a aerului defect (coroziune)
- Cabluri rupte sau scurtcircuitate la senzorul de temperatură a admiterii aerului
- O unitate de control a motorului defectă
Cât de grav este codul P0110?
Scăzut – Când apare codul P0110, motorul nu va mai citi temperatura de admisie a aerului și va folosi în schimb valori estimate. Corecția de combustibil a temperaturii aerului este destul de scăzută.
Codul P0110 nu va face ca mașina dumneavoastră să se oprească după drum și nu va provoca alte daune motorului – dacă nu vorbim de termen foarte lung. Este totuși recomandat să reparați codul P0110 cât mai repede posibil.
Cum pot repara codul P0110?
- Înlocuiți senzorul de temperatură de admisie a aerului
- Repararea cablajelor senzorului de temperatură de admisie a aerului
- Curățați fișa de conectare a senzorului de temperatură de admisie a aerului
- Înlocuiți senzorul MAF (atunci când senzorul IAT este integrat în acesta)
- Înlocuiți unitatea de control a motorului
Greșeli comune de diagnosticare P0110
O greșeală frecventă pentru diagnosticarea P0110 este înlocuirea senzorului de temperatură a aerului fără a verifica fișa de conectare și cablajele.
O altă greșeală este să începem să căutăm lucruri care cauzează o temperatură de admisie ridicată, fără să realizăm că acesta este un cod de defecțiune complet electric, care ne spune că există ceva în neregulă în circuit.
Cum se diagnostichează codul de defecțiune P0110
Există câteva modalități destul de simple prin care puteți diagnostica codul P0110. Iată cum l-ar diagnostica un profesionist. Este posibil să aveți nevoie de unele instrumente speciale pentru a urma ghidul.
- Instrument de diagnosticare OBD Scan Tool
- Multimetru digital
- Unelte de mână de bază
- Manual de reparații auto
- Curățător de contacte electrice
Conectați un scaner OBD2 și verificați dacă există coduri de defecțiune aferente.
Scoateți fișa de conectare a senzorilor IAT și verificați dacă există coroziune.
Inspectați vizual firele și verificați dacă există scurtcircuite între ele cu un multimetru.
Măsurați ohm-ul dintre cei doi pini ai senzorului de temperatură a aerului de admisie. Dacă senzorul IAT este integrat în senzorul MAF, aveți nevoie de o schemă electrică pentru a ști care sunt acestea. Este posibil să fie nevoie să verificați în manualul de reparații pentru a afla rezistența exactă pe care ar trebui să o obțineți pentru modelul dvs. de mașină. De obicei, la 68 F (20 C), ar trebui să obțineți în jur de 37K ohmi.
Înlocuiți senzorul dacă este defect și resetați codurile.
Scoateți fișa de conectare a unității de control al motorului și măsurați senzorul de acolo. Dacă obțineți valori diferite față de măsurarea direct de la senzor, reparați cablurile și resetați codul.
Înlocuiți senzorul de temperatură de admisie chiar dacă ați obținut valorile corecte – resetați codurile.
Înlocuiți unitatea de control a motorului dacă ați încercat toate celelalte variante și asigurați-vă că senzorul și cablajele sunt corecte.
Costul estimativ al reparației
Iată câteva costuri comune de reparații asociate cu codul de defecțiune P0110. Prețurile includ costurile manoperei și ale pieselor, dar nu includ costurile de diagnosticare.
Costul de înlocuire a senzorului de temperatură de admisie a aerului – 20 euro până la 60 euro.
Costul de înlocuire a senzorului MAF (dacă senzorul IAT este integrat) – 200 euro până la 400 euro.
Repararea cablajelor de temperatură de admisie a aerului – 30 euro până la 80 euro.