Dacă mașina dvs. nu mai accelerează brusc, nu este doar enervant, ci poate fi și periculos. Iată care sunt cele mai frecvente motive pentru care se întâmplă acest lucru
Problemele de accelerație ale mașinii tale nu sunt niciodată un semn bun, deoarece ne indică faptul că ceva este în neregulă fie cu amestecul aer-combustibil, fie cu aprinderea.
Dar de unde ar trebui să încep să localizez problema dacă mașina mea nu accelerează? S-ar putea să vă întrebați. În acest articol, vom trece în revistă cele mai frecvente motive pentru care mașina ta nu accelerează. Să începem cu o scurtă trecere în revistă a posibilelor cauze.
De ce nu-mi accelerează mașina?
Cel mai frecvent motiv pentru care o mașină nu accelerează se datorează unui corp de accelerație defect sau unui amestec aer-combustibil defectuos. Un amestec aer-combustibil defectuos poate fi cauzat de un senzor MAF defect, un filtru de combustibil înfundat, un filtru de aer înfundat sau o pompă de combustibil defectă. Problemele de aprindere pot fi, de asemenea, cauza.
Deși acestea sunt departe de a fi toate motivele posibile, este un bun început. Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente 8 cauze pentru care mașina ta nu accelerează:
1. Senzorul de debit masic de aer murdar sau deteriorat
Cea mai frecventă cauză pentru care o mașină care nu accelerează este un amestec aer-combustibil sărac. Senzorul de debit masic de aer măsoară aerul care intră în motor, iar unitatea de control a motorului calculează apoi cât de mult combustibil trebuie injectat în motor.
În mod obișnuit, acest senzor se murdărește dacă aveți un filtru de aer deschis sau dacă nu ați schimbat filtrul de aer de ceva timp.
Dacă acest senzor MAF se murdărește sau se deteriorează, va măsura prea puțin aer care intră în motor și, prin urmare, este posibil să aveți probleme cu un amestec sărac.
Adesea puteți curăța senzorul MAF pentru a-l face din nou funcțional. Scoateți senzorul și curățați-l cu grijă cu un aparat de curățare electrică.
2. Filtru de combustibil înfundat
Filtrul de combustibil este instalat după pompa de combustibil, asigurându-se că nicio murdărie nu va intra în sistemul de alimentare și nu va distruge piese precum injectoarele de combustibil.
Dacă nu ați înlocuit filtrul de combustibil de ceva timp, este posibil ca acesta să restricționeze fluxul de combustibil și să creeze o presiune scăzută a combustibilului. Presiunea scăzută a combustibilului va provoca apoi un amestec sărac în motor, ceea ce cauzează probleme de accelerație.
Filtrul de combustibil este adesea ușor și ieftin de înlocuit, așa că, dacă nu ați făcut acest lucru de ceva timp, este cu siguranță momentul să îl înlocuiți.
3. Filtrul de aer înfundat
Filtrul de aer se asigură că nu intră în motor murdărie sau alte particule care să distrugă piesele sensibile și senzorii. Filtrul de aer trebuie înlocuit după un program, care depinde de modelul și motorul mașinii dumneavoastră.
Motorul are nevoie de aer pentru a respira, iar dacă filtrul de aer este prea înfundat, astfel încât va restricționa fluxul de aer, acesta poate sufoca motorul, astfel încât nu va putea accelera peste o anumită viteză.
4. Supapa corpului de accelerație defectă
Atunci când apăsați pedala de accelerație, o clapetă se deschide pentru a lăsa mai mult aer să intre în motor. Aceasta se numește corp de accelerație.
Dacă există probleme cu supapa corpului de accelerație, s-ar putea să aveți o putere limitată, deoarece este posibil ca supapa să nu se deschidă complet.
Dacă există probleme cu corpul de accelerație, se va aprinde adesea lumina de verificare a motorului.
5. Probleme de aprindere
Nu doar amestecul aer-combustibil poate da peste cap accelerația. Pentru a avea un motor puternic, avem nevoie și de o scânteie bună. Dacă există probleme cu piesele din sistemul de aprindere, cum ar fi bujiile sau bobinele de aprindere, ar putea exista o problemă cu accelerația.
Atunci când aveți probleme cu aprinderea, este posibil să o observați sub forma unei rate de aprindere. Dacă experimentați că mașina dumneavoastră sună ușor diferit și are o accelerație foarte dură, este posibil să fie cauzată de rateuri de aprindere.
Defecțiunile de aprindere sunt atunci când aprinderea nu funcționează, iar combustibilul iese nears din sistemul de evacuare. Deflagrațiile sunt adesea cauzate de bujii sau bobine de aprindere defecte.
Puteți verifica, de asemenea, sincronizarea aprinderii, dacă aceasta este reglabilă manual pe modelul dumneavoastră de mașină. O temporizare întârziată a aprinderii poate face ca mașina dumneavoastră să devină foarte lipsită de putere.
6. Pompă de combustibil defectă
Pompa de combustibil livrează combustibil către motor. Pompa de combustibil acumulează presiune în șina de combustibil atunci când motorul funcționează pentru a se asigura că există întotdeauna combustibil acolo dacă motorul are nevoie de el.
Dacă pompa de combustibil se defectează, aceasta poate cauza o presiune scăzută a combustibilului, ceea ce va cauza, prin urmare, o pierdere de accelerație. Dacă aveți coduri de defecțiune stocate în unitatea de control a motorului cu privire la presiunea scăzută a combustibilului, este posibil să fie vorba de o pompă de combustibil defectă.
7. Sincronizare defectuoasă a arborelui cu came
A înlocuit cineva recent cureaua sau lanțul de distribuție la mașina dumneavoastră, iar mașina a devenit lentă după aceea? Dacă cineva instalează incorect cureaua sau lanțul de distribuție sau dacă se întâmplă din greșeală, mașina dumneavoastră va deveni adesea foarte lentă și fără putere.
Dacă cureaua de distribuție a sărit fără motiv, trebuie să investigați problema cât mai repede posibil, deoarece o curea sau un lanț de distribuție defect poate provoca distrugerea întregului motor.
8. Modul Limp
Modul Limp apare atunci când unitatea de control a motorului recunoaște un parametru foarte greșit de la orice senzor. Acest lucru poate fi adesea cauzat de supraalimentarea turbo sau similar.
Modul Limp restricționează adesea turația și puterea motorului. Dacă aveți o transmisie automată, poate, de asemenea, să provoace ca transmisia să nu mai treacă peste treapta a treia de viteză.
Limp mode este o cauză foarte frecventă a motivelor pentru care mașina dvs. nu accelerează, iar dacă observați acest simptom împreună cu o lumină de verificare a motorului, este cu siguranță momentul să verificați codurile de defecțiune.
Cum se diagnostichează o mașină care nu accelerează?
Diagnosticarea unei mașini care nu accelerează este destul de ușoară dacă aveți instrumentele și experiența necesare. Iată cum ar diagnostica un profesionist această problemă. S-ar putea să aveți nevoie de niște unelte speciale pentru a urma acest ghid, totuși.
Conectați un scaner OBD2 și verificați dacă există coduri de defecțiune și coduri de defecțiune conexe. Continuați depanarea cu ajutorul codurilor de defecțiune pe care le veți găsi. Avem o mulțime de articole referitoare la o diagnoză a unor coduri de defecțiune specifice pe site-ul nostru. Dacă nu ați găsit niciun cod de defecțiune, puteți continua:
- Verificați datele live din instrumentul de diagnosticare în timp ce altcineva accelerează mașina.
- Căutați presiunea turbo și debitul de aer atunci când accelerați.
- Verificați toate celelalte valori și continuați depanarea senzorului defect dacă găsiți valori ciudate.
- Verificați senzorul de debit de aer MAF și curățați-l cu un aparat de curățare electrică.
- Verificați filtrul de aer și înlocuiți-l dacă este murdar.
- Verificați presiunea combustibilului cu un aparat de măsurare a presiunii combustibilului.
- Verificați și înlocuiți filtrul de combustibil sau pompa de combustibil dacă presiunea este prea mică.
- Verificați dacă există scurgeri cu o mașină de fum EVAP.
- Verificați funcționarea supapei PCV. Reparați eventualele scurgeri și încercați din nou.
- Verificați starea bujiilor și a bobinelor de aprindere. Înlocuiți-le dacă sunt defecte sau în stare proastă.
- Verificați sincronizarea arborelui cu came. Înlocuiți sau corectați sincronizarea dacă este defectuoasă.