Dacă mașina dvs. vibrează când este oprită sau la ralanti, există câteva cauze. Iată care sunt cele mai frecvente motive pentru care se întâmplă acest lucru.

Atunci când porniți mașina, vă așteptați ca totul să funcționeze fără probleme. Dar ce faci când pornești mașina și aceasta începe să vibreze și să tremure?

Există puține probleme mai iritante decât un ralanti neregulat. Dar cu puțin know-how și expertiză, puteți diagnostica cauza ralantiului neregulat și puteți face ca totul să funcționeze din nou fără probleme în cel mai scurt timp.

În acest articol, analizăm unele dintre cele mai frecvente motive pentru un ralanti bruște – și ce puteți face pentru a le rezolva.

7 cauze pentru care mașina vibrează sau tremură la ralanti

Cel mai frecvent motiv pentru care mașina dvs. tremură la oprire sau la ralanti se datorează bujiilor uzate sau scurgerilor de vid. De asemenea, poate fi cauzat de suporturi de motor slăbite sau deteriorate, o curea serpentină uzată, o pompă de combustibil defectă sau orice alte probleme legate de combustibil.

Primul lucru pe care trebuie să îl verificați atunci când mașina dvs. vibrează sau tremură la ralanti sunt codurile de defecțiune cu un scanner OBD-II. Dacă nu găsiți niciun cod de defecțiune sau pur și simplu nu vă puteți da seama ce înseamnă acestea, avem câteva cauze posibile aici, mai jos:

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente șapte motive pentru care o mașină vibrează la oprire sau la ralanti.

1. Bujii de aprindere uzate

Unul dintre cele mai frecvente motive pentru un ralanti dur este reprezentat de bujiile de aprindere uzate sau deteriorate. Dacă aveți bujii uzate, motorul dumneavoastră ar putea să nu mai pornească bine, ceea ce provoacă scuturări sau vibrații. Dacă aveți o bujie defectă, ar trebui să aveți o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord, dar acest lucru nu se întâmplă întotdeauna.

CITEȘTE ȘI:
Simptome ale unei garnituri de chiulasă defectă

Vestea bună este că bujiile sunt ieftine, dar ar trebui să le înlocuiți pe toate dacă una se strică. De acolo, ar trebui să vă schimbați bujiile la fiecare 80.000-100.000 de kilometri pentru a preveni apariția din nou a acestei probleme!

2. Furtunuri de aspirație slăbite sau deconectate

Fie că știți sau nu, vehiculul dvs. folosește probabil furtunuri de vid pentru a alimenta sistemele de aer și de combustibil. Dacă aceste furtunuri sunt rupte sau deconectate, sistemele nu vor funcționa așa cum ar trebui, iar performanța motorului poate avea de suferit ca urmare.

Nu este neobișnuit ca, atunci când o problemă de vid devine suficient de gravă, motorul să nu mai pornească. Această defecțiune este cea pe care o observați prin vibrații sau tremurături.

3. Suporți de motor rupți sau slăbiți

Suporții motorului țin motorul în poziție, așa că este logic că suporturile motorului ar putea fi problema dacă aveți un motor care tremură sau vibrează. Inspectarea suporturilor de motor ale vehiculului dumneavoastră poate fi dificilă, în funcție de ceea ce conduceți.

O modalitate ușoară de a verifica montanții motorului este să deschideți compartimentul motorului și să cereți cuiva să tureze motorul în timp ce îl priviți. Dacă motorul „sare”, atunci aveți montanți de motor defecți.

Suporții motorului în sine sunt relativ ieftini, dar înlocuirea lor poate fi un proces de muncă extins.

4. Curele uzate

Pot exista mai multe curele pe motorul dumneavoastră, dar cele două pe care le are fiecare motor sunt cureaua serpentină și cureaua de distribuție. Dacă oricare dintre aceste curele este uzată sau deteriorată, un ralanti neregulat este un rezultat tipic.

Curelele serpentine sunt mai ușor de diagnosticat și mai ușor de înlocuit. Este suficient să deschideți capota și să identificați cea mai mare curea de cauciuc din jurul părții din față a motorului dumneavoastră. Trageți ușor de ea; dacă se simte slăbită, este o problemă.

CITEȘTE ȘI:
Simptome ale unui convertor catalitic defect sau înfundat

De acolo, verificați dacă există fisuri sau rupturi de-a lungul curelei. Dacă vedeți semne de deteriorare, înlocuiți cureaua.

În cazul curelelor de distribuție, veți avea nevoie de o reparație mai cuprinzătoare, dar de multe ori veți avea o lumină de verificare a motorului care vă va anunța despre problemă.

5. Admisia de combustibil/ pompa de combustibil/ injectoarele de combustibil/filtrul deteriorat sau înfundat

Dacă se întâmplă ceva cu sistemul de combustibil, probabil că veți avea un motor care vibrează sau tremură. Acest lucru se datorează faptului că, dacă unul dintre cilindrii motorului nu primește suficient combustibil, va dezechilibra întregul echilibru al motorului.

Dar chiar dacă ați identificat că este vorba de o problemă cu sistemul de alimentare cu combustibil, există câțiva potențiali vinovați diferiți. Primul loc pe care trebuie să-l verificați ar trebui să fie filtrul de combustibil. Dacă filtrul de combustibil este înfundat, nimic nu va funcționa așa cum ar trebui și poate ajunge chiar să deterioreze alte componente.

De acolo, ar trebui să vă uitați la injectoarele de combustibil, la admisia de combustibil sau la pompa de combustibil. Multe dintre aceste probleme vor cauza o lumină de verificare a motorului, ceea ce vă poate ajuta să restrângeți problema.

6. Filtru de aer înfundat

La fel cum combustibilul este esențial pentru buna funcționare a motorului dumneavoastră, aerul este o componentă esențială. Din fericire pentru dumneavoastră, dacă sistemul de admisie este problema care cauzează ralantiul greu, problema provine de obicei de la filtrul de aer.

Pur și simplu scoateți vechiul filtru de aer și verificați dacă este extrem de murdar. Dacă este, aceasta ar putea fi problema dumneavoastră. Înlocuiți filtrul de aer, resetați codul și vedeți dacă problema dispare! Filtrele de aer costă de obicei între 15 și 40 de dolari, iar majoritatea magazinelor de piese le vor înlocui gratuit.

7. Sincronizare defectuoasă a arborelui cu came

Vibrațiile și trepidațiile motorului înseamnă, de obicei, că motorul dvs. are o aprindere greșită dintr-un motiv sau altul. Un motiv potențial pentru o defecțiune a motorului este o sincronizare defectuoasă. Dacă tocmai ați finalizat lucrări semnificative la motorul dumneavoastră, acest lucru este mai frecvent, dar nu este neobișnuit să aveți probleme de sincronizare dacă cureaua sau lanțul este uzat sau deteriorat.

CITEȘTE ȘI:
Presiunea scăzută a combustibilului - Simptome, cauze și cum să o remediezi

Dacă trebuie să înlocuiți cureaua de distribuție, este relativ scump din cauza manoperei implicate.

Defalcarea mecanică de bază

Există două motive principale pentru care motorul dvs. ar putea vibra sau tremura în timp ce mergeți la ralanti, dar cauzele acestor probleme variază.

Prima problemă este o defecțiune a motorului. Aceasta apare atunci când bujia motorului dumneavoastră se aprinde la momentul nepotrivit sau nu există suficient combustibil sau aer în camera de combustie pentru a se potrivi cu restul performanțelor motorului. Dacă lăsați această problemă în pace, riscați să vă deteriorați blocul motor, ceea ce vă va duce la înlocuirea motorului.

A doua problemă este o problemă de montare. Motorul dvs. creează multă forță, motiv pentru care producătorul îl montează pe cadrul autovehiculului dvs. pentru a nu se deplasa. Dar dacă aceste suporturi nu-și fac treaba, motorul dumneavoastră se va deplasa.

În momentul în care simțiți acest lucru atunci când mergeți la ralanti, problema este suficient de gravă pentru a nu conduce autovehiculul nicăieri înainte de a fi reparat.

Concluzie

Deși poate fi tentant să ignorați un ralanti neregulat pentru o perioadă de timp, deoarece vehiculul dvs. este încă în funcțiune, acesta este ultimul lucru pe care doriți să îl faceți. Cu cât lăsați problema să treacă mai mult timp, cu atât este mai probabil să se transforme în ceva mai grav.

Înainte de a da motorului dumneavoastră șansa de a se strica, remediați problema! În caz contrar, o problemă pe care ai fi putut să o rezolvi cu câteva sute de dolari te-ar putea costa câteva mii de dolari.