Dacă aveți o mașină care tremură la ralanti, poate fi greu de diagnosticat problema. Iată câteva dintre cele mai frecvente cauze și remedii eficiente pentru această problemă enervantă.
Când pornești la drum, te aștepți la o călătorie lină, dar nu este cazul când ceva se defectează. Cu toate acestea, poate fi ciudat atunci când mașina tremură la ralanti, dar se netezește în timpul condusului. Această situație dificilă poate lăsa o mulțime de oameni să se scarpine în cap. S-ar putea, de asemenea, să începeți să vă întrebați dacă vehiculul este sigur de condus.
Analizăm fiecare dintre aceste probleme pentru a determina soluția potrivită. Ghidul nostru prezintă, de asemenea, costul mediu al fiecărei reparații.
Motive pentru care mașina tremură la ralanti, dar se liniștește în timpul condusului
Tremuratul în timpul mersului la ralanti care se netezește în timpul conducerii poate fi cauzat de ceva la fel de simplu ca niște suporturi de motor proaste. De asemenea, poate indica bujii de aprindere murdare, curele și furtunuri uzate sau un sistem de control al vitezei la ralanti defect. În cele din urmă, trebuie să examinați sistemul de admisie a combustibilului pentru a vedea dacă acesta este de vină.
1. Suporturi de motor proaste
Suporții motorului sunt responsabili pentru fixarea motorului dvs. pe vehicul. Atunci când suporturile se uzează sau se rup, devine imposibil ca motorul să rămână nemișcat în compartimentul motorului.
Această problemă creează vibrații, cel mai adesea observate în timpul mersului în gol sau în timpul opririi. Dacă trepidațiile încetează odată ce puneți vehiculul în poziția Neutru, este un semn clar că suporturile trebuie înlocuite. De asemenea, este posibil să o observați mai puțin atunci când vehiculul este în mișcare.
2. Bujii murdare
Este posibil să fie nevoie doar să înlocuiți bujiile. Atunci când aceste piese se murdăresc sau se murdăresc, aprinderea se produce incorect. Deoarece combustibilul nu se poate aprinde corect în cilindri, motorul ar putea începe să aibă rateuri de ardere sau să tremure.
Aceasta este o problemă care ar fi putut fi prevenită. Cel mai bine este să schimbați bujiile ca parte a sarcinilor de întreținere regulată, cu intervale adecvate cuprinse între 30.000 și 150.000 de mile, în funcție de tipul de bujii pe care le folosiți.
3. Curele / furtunuri uzate
Autovehiculul conține numeroase curele și furtunuri care trebuie să fie în perfectă ordine pentru o călătorie fără probleme. Nu numai că o curea sau un furtun defect poate provoca vibrații, dar poate duce și la zgomot excesiv.
Luați în considerare cât de valoroasă este cureaua serpentină. Dacă aceasta se uzează sau se slăbește, poate provoca mai multe vibrații și zgomote, în plus, o curea uzată poate duce la deteriorarea componentelor vitale dacă se rupe.
Dacă trepidațiile care se produc sunt violente, un furtun de vid ar putea fi de vină. De asemenea, acesta poate cauza supratensiuni sau ezitări ale motorului, ceea ce duce la reducerea performanțelor.
4. Controlul vitezei de ralanti sau corpul de accelerație defectuos
Majoritatea autoturismelor sunt proiectate să meargă la ralanti între 600 și 1.000 de rotații pe minut. În timp ce funcționează la acest ritm, motorul nu ar trebui să se blocheze. De asemenea, se asigură că există suficientă putere pentru a face să funcționeze aerul condiționat și alte accesorii.
Unele motoare se bazează pe o supapă de control al aerului la ralanti (IAC). Acest dispozitiv reglează viteza de rotație la ralanti a motorului. Cu toate acestea, poate fi contaminat cu depuneri de carbon, ceea ce îl face să acționeze neregulat.
Nu toate vehiculele conțin un IAC. De fapt, multe mașini moderne folosesc măsuri de control electronic pe corpul de accelerație, astfel încât această opțiune nu va fi o problemă pentru majoritatea oamenilor.
5. Funcționare defectuoasă a sistemului de admisie a combustibilului
Dacă mașina tremură sau vibrează brusc în timpul mersului în gol, problema ar putea fi sistemul de admisie a combustibilului. Pe măsură ce conduceți autovehiculul, sistemul de admisie a combustibilului este supus unor bătăi. Acesta devine murdar și contaminat. În cazuri extreme, supapele se înfundă din cauza tuturor acumulărilor.
Dacă supapele sunt obstrucționate, motorul nu poate primi o alimentare constantă și stabilă cu combustibil. În schimb, este furnizată o cantitate neuniformă de combustibil, ceea ce duce la vibrații în timpul mersului la ralanti.
Folosiți un scaner OBD2 pentru a verifica codurile de defecțiune dacă bănuiți că motorul funcționează prost la ralanti. Acest lucru vă va ajuta să găsiți problema mai repede și mai ieftin. Dacă există coduri de defecțiune de funcționare defectuoasă, ar trebui să verificați neapărat bujiile și bobinele de aprindere.
Cum se repară mașina care tremură la ralanti
1. Înlocuiți suporturile motorului
Dacă motorul se mișcă mult la ralanti, dar motorul funcționează bine, există o mare șansă ca unul sau două suporturi de motor să fie defecte. Puteți încerca să mișcați motorul împingându-l în direcții diferite pentru a vedea dacă se simte slăbit.
Pentru a opri trepidațiile cauzate de un suport de motor stricat, acesta trebuie înlocuit. Costul înlocuirii suporturilor de motor este de obicei între 200 și 700 de euro. Acest cost variază în funcție de dificultatea de a ajunge la montanți.
Montanții motorului ar trebui să coste între 50 și 150 de euro. Cea mai mare parte a cheltuielilor va fi pentru manoperă, care ar putea adăuga între 150 și 550 de euro la factura totală.
2. Curățați/schimbați bujiile
Dacă mașina ta are rateuri la ralanti, există o mare probabilitate ca bujiile să fie stricate. Dacă bujiile sunt murdare, le puteți curăța. Folosiți un spray de curățare destinat bujiilor și o perie de sârmă pentru a îndepărta resturile de pe electrod.
Cu toate acestea, pentru costuri, ar fi mai bine să înlocuiți bujiile contaminate. Pentru majoritatea vehiculelor, puteți găsi bujii la prețuri cuprinse între 5 și 25 de euro bucata. Cea mai scumpă parte a înlocuirii bujiilor este manopera, mai ales dacă acestea sunt greu accesibile.
3. Înlocuiți curelele/furtunurile uzate
Costul înlocuirii unei curele sau a unui furtun uzat variază în funcție de ce piesă este ruptă. De exemplu, înlocuirea unei curele serpentine ar putea costa între 100 și 300 de euro. Numai cureaua ar putea costa doar 25-75 de euro, în timp ce manopera reprezintă 75 până la 225 de euro.
În schimb, înlocuirea unui furtun de aspirare ar putea costa între 150 și 1.000 de euro. Prețul depinde de locul în care are loc scurgerea de vid și de cât de dificil este de accesat.
4. Remediați controlul vitezei de ralanti
Este posibil să curățați IAC, împreună cu corpul de accelerație. Acesta se găsește adesea pe colectorul de admisie, spre partea din spate a corpului de accelerație.
Dacă curățarea IAC nu funcționează, înlocuirea acestuia este singura opțiune. Costul total ar putea ajunge între 100 și 500 de euro. Cu toate acestea, piesele reprezintă de obicei între 50 și 300 de euro din preț.
5. Reparați sistemul de admisie a combustibilului
Inspectați sistemul de admisie a combustibilului pentru a determina ce servicii sunt necesare. De asemenea, este înțelept să verificați pompa de combustibil în timpul acestei examinări.
Serviciile pentru sistemul de admisie a combustibilului variază în funcție de nevoile vehiculului. Uneori, o curățare a sistemului de admisie a combustibilului este tot ceea ce este necesar. Alteori, este nevoie de service și pentru supapele de admisie, placa de accelerație și colectorul de admisie.
Un serviciu complet de inducție a combustibilului poate costa 150 de euro sau mai mult. Pentru a ocoli acest cost, unii oameni aleg să folosească un detergent pentru injecția de combustibil, dar acest lucru nu rezolvă întotdeauna problemele.