Senzorul de poziție a arborelui cu came asigură sincronizarea corectă. Iată cum vă puteți da seama dacă senzorul de poziție a arborelui cu came este defect

Deoarece motorul utilizează citirile atât de la senzorul arborelui cotit cât și de la cel al arborelui cu came, o defecțiune a oricăruia dintre senzori ar putea afecta citirile și performanțele motorului dumneavoastră.

Senzorul arborelui cu came este întotdeauna operațional atunci când conduceți mașina sau când motorul este în funcțiune. Din acest motiv, senzorul arborelui cu came poate deveni slab în timp. Uneori, acesta este, de asemenea, deteriorat de scurgeri de ulei și fisuri. Angrenajul inelar se poate, de asemenea, uza și poate interfera cu citirile.

În acest articol, vom analiza semnele unui senzor de poziție a arborelui cu came prost și costul de înlocuire în cazul în care trebuie să îl înlocuiți pe al dumneavoastră. Să începem cu o privire asupra semnelor.

Care sunt simptomele unui senzor de poziție a arborelui cu came defect?

Principalele simptome ale unui senzor de poziție a arborelui cu came defect includ:

  • Motorul nu pornește
  • Lumina de verificare a motorului
  • Performanță slabă a motorului
  • Rateuri de ardere și vibrații ale motorului
  • Consumul de combustibil prost
  • Probleme cu schimbarea treptelor de viteză

Deși acestea nu sunt toate semnele, cu siguranță sunt cele mai frecvente. Iată o listă mai detaliată a semnelor pe care trebuie să le căutați în cazul unui senzor de poziție a arborelui cu came defect sau defect:

1. Motorul nu pornește

Cel mai comun semn al tuturor simptomelor unui senzor de poziție a arborelui cu came defect este că mașina va fi mai greu de pornit sau nu va porni deloc. Pe măsură ce senzorul arborelui cu came devine mai slab, acesta nu mai trimite semnalul către computerul de bord și, ca urmare, sistemul de aprindere nu poate produce corect o scânteie.

Lipsa scânteii înseamnă că motorul nu va porni deloc, ceea ce indică faptul că senzorul arborelui cu came a cedat. Mașinile mai noi vor detecta faptul că senzorul de poziție al arborelui cu came nu funcționează corect, atunci vor folosi în schimb senzorul de poziție al arborelui cotit.

CITEȘTE ȘI:
4 tipuri de bujii: Cupru vs. Iridiu vs. Platină

2. Lumina de verificare a motorului se aprinde

Lumina de verificare a motorului se aprinde din mai multe motive, inclusiv atunci când senzorul de poziție al arborelui cu came nu funcționează. În multe cazuri, singurul simptom pe care îl veți avea de la un senzor de poziție al arborelui cu came defect este o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord.

În cazul în care se aprinde lumina de verificare a motorului de pe mașina dumneavoastră, este recomandat să vizitați un specialist auto și să vă scanați mașina pentru a verifica codurile de defecțiune. De asemenea, puteți face acest lucru cu un scaner OBD acasă. De obicei, oamenii ignoră lumina „check engine” fără să știe că aceasta ar putea fi un semn de ceva serios, inclusiv de deteriorare a motorului.

3. Performanță slabă a motorului

Una dintre cele mai frecvente probleme care apar din cauza unui senzor de poziție a arborelui cu came slab este că puterea motorului scade dramatic. Veți remarca blocarea frecventă, mersul la ralanti și o scădere a turației motorului. Eficiența combustibilului scade, de asemenea,.

Toate aceste probleme ar trebui abordate imediat și, de obicei, apar din cauza unui senzor de poziție a arborelui cu came deteriorat. Acest lucru se întâmplă cel mai adesea pentru că motorul poate intra în modul Limp atunci când aveți un senzor de poziție a arborelui cu came stricat.

4. Rateuri de ardere și vibrații ale motorului

Pe lângă vibrațiile motorului și blocarea motorului, un senzor de arbore cu came defect duce, de asemenea, la rateuri de aprindere a motorului, care pot provoca vibrații în timpul accelerării. Dacă simțiți că performanțele motorului mașinii dvs. s-au redus, împreună cu o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord, este cu siguranță momentul să verificați codurile de defecțiune ale mașinii dvs.

CITEȘTE ȘI:
De ce mașina mea pornește greu când motorul este cald?

5. Probleme cu schimbarea treptelor de viteză

Unele mașini cu transmisie automată nu vor schimba vitezele în mod corespunzător dacă aveți un senzor de poziție al arborelui cu came defect. Acest lucru se poate întâmpla pentru că motorul va fi în modul „limp” din cauza codului de defecțiune de la senzorul de poziție al arborelui cu came.

6. Consumul de combustibil prost

Puterea scăzută din cauza senzorului de poziție a arborelui cu came poate cauza, de asemenea, un consum mai mare de combustibil. Acest lucru este destul de rar când vine vorba de un senzor de poziție a arborelui cu came defect, dar nu este imposibil. Dacă vă confruntați cu un consum ridicat de combustibil, trebuie neapărat să verificați codurile de defecțiune pentru a găsi orice cod legat de senzorul de poziție al arborelui cu came.

Ce este un senzor de poziție a arborelui cu came?

Funcționalitatea de bază a senzorului de poziție a arborelui cu came este de a lucra în combinație cu senzorul arborelui cotit al vehiculului dumneavoastră. Scopul său este de a determina foarte precis poziția de acționare a arborelui cu came. Ca urmare, acesta generează semnale în același mod ca și senzorul de poziție a arborelui cotit. Acesta ajută motorul să determine momentul exact în care primul cilindru se află în poziția de punct mort superior.

Sistemul motorului utilizează informațiile generate de arborele cu came în diverse scopuri. În esență, informațiile ajută la demararea procesului de injecție în timpul injecției secvențiale. De asemenea, sprijină semnalul de acționare pentru sistemul de injecție cu duză de pompă și calibrează controlul loviturii.

Principiul Hall este conceptul de funcționare de bază al unui senzor pentru arborele cu came. Un angrenaj inelar de pe arborele cu came este scanat, iar rotația angrenajului inelar determină o modificare a tensiunii circuitului integrat Hall situat în capul senzorului. Acest lucru induce o schimbare în transmiterea tensiunii unității de control.

Informația rezultată în urma modificării este citită electronic și evaluată de sistemul computerizat pentru a o înregistra. Cu alte cuvinte, un arbore cu came prost poate interfera și cu funcționalitatea senzorului de poziție al arborelui cotit, iar în cele din urmă va cauza diverse probleme pentru experiența generală pe care o aveți cu vehiculul dumneavoastră în ceea ce privește performanța motorului.

CITEȘTE ȘI:
Martor EPC pe Volkswagen și Audi: semnificație, cauze și remedieri

Amplasarea senzorului de poziție a arborelui cu came

Senzorul de poziție al arborelui cu came este întotdeauna amplasat în apropierea arborelui cu came, adesea în partea superioară a capacului de supape, dar poate fi instalat și din partea laterală a capului cilindrului.

Verificați în jurul capului sau al capacului supapelor și urmăriți firele electrice și veți găsi cu siguranță senzorul de poziție al arborelui cu came.

Costul înlocuirii senzorului de poziție a arborelui cu came

Costul mediu de înlocuire a senzorului de poziție a arborelui cu came este cuprins între 100 și 250 de euro. Piesa în sine costă între 75 și 120 de euro, în timp ce costurile forței de muncă variază între 30 și 130 de euro.

Un mic studiu de piață vă va ajuta să obțineți cel mai bun preț pentru piesă și costurile de manoperă asociate.

În medie, această piesă nu este foarte scumpă, iar costul de înlocuire a unui senzor de poziție a arborelui cu came este cuprins între 75 și 120 de euro pentru majoritatea vehiculelor. Aceste prețuri pot varia în funcție de furnizorul de la care o cumpărați, de locul în care locuiți și de compania care o produce. Costul de înlocuire la o mașină de lux poate fi relativ mult mai mare. Dacă nu înlocuiți singur senzorul de poziție al arborelui cu came, costul manoperei de înlocuire ar fi de 30 până la 130 de euro în plus, în funcție de dealerul auto la care îl reparați. Dacă l-ați înlocui singur, costul de înlocuire ar fi aproape înjumătățit. Acesta poate fi înlocuit cu ușurință folosind uneltele pe care cel mai probabil le aveți deja.