Ați observat vreodată vârfurile albe ale bujiilor atunci când înlocuiți bujiile? Aflați ce înseamnă, care sunt cauzele și cum să le remediați cu ajutorul acestui ghid.

Bujiile mașinii dvs. sunt responsabile pentru aprinderea amestecului de combustibil și aer din cilindri. Atunci când bujiile nu mai funcționează așa cum ar trebui, performanța mașinii scade. O problemă pe care trebuie să o urmăriți este atunci când vârfurile bujiilor devin albe. Ce înseamnă vârfurile albe ale bujiilor și ce se poate face în acest sens?

În acest ghid, vă răspundem la toate întrebările legate de bujiile de aprindere, inclusiv la cauzele care le fac să fie albe. De asemenea, vă arătăm cum să remediați problema, astfel încât să vă puteți bucura din nou de drumul deschis.

Ce înseamnă capete de bujie albe?

Atunci când vârful bujiei devine alb, indică faptul că motorul funcționează prea cald și slab. Vârful bujiei de aprindere a fost ars. Pe măsură ce oxigenul se întâlnește cu bujia, impuritățile din combustibil și oxidul de fier reacționează pentru a provoca reziduul alb.

Atunci când bujia devine albă, știți că aveți probleme mai mari pe mână. Nu este suficient să schimbați bujiile, trebuie să găsiți și cauza înainte ca aceasta să se repete.

Cauze ale bujiilor albe

Cel mai adesea, cauza vârfului alb al bujiilor este un amestec aer-combustibil sărac. Acest lucru poate fi cauzat de o presiune scăzută a combustibilului, un senzor de motor defect o pompă de combustibil defectă. De asemenea, este posibil ca bujiile să fie pur și simplu vechi sau să fi cumpărat combustibil de calitate inferioară.

Să analizăm aceste posibilități în profunzime.

Amestec aer-combustibil sărac (motivul principal)

Motorul trebuie să aibă un echilibru perfect între aer și combustibil pentru a funcționa corect. Atunci când motorul funcționează cu prea mult aer în amestec, se definește ca funcționare săracă.

Problema cu această problemă este că multiple defecțiuni o pot cauza. Să ne uităm la câteva dintre cele mai frecvente probleme.

Presiune scăzută a combustibilului (amestec aer-combustibil sărac)

Atunci când o mașină are o presiune scăzută a combustibilului, motorul funcționează slab. Există prea mult aer care se amestecă cu combustibilul în camera de ardere. Presiunea scăzută a combustibilului poate supraîncălzi bujiile, cauzând reziduurile albe.

Presiunea scăzută a combustibilului duce, de asemenea, la probleme de performanță și la aprinderea luminii Check Engine Light. Dacă presiunea este prea mică, mașina nu va porni deloc.

Senzor de motor defect (amestec aer-combustibil sărac)

Mai mulți senzori de motor mențin funcționarea echilibrată și optimizată a motorului. Acești senzori măsoară în mod constant fluxul de aer și combustibil, efectuând în același timp ajustările necesare.

CITEȘTE ȘI:
Simptome ale unui convertor catalitic defect sau înfundat

Dacă unul dintre senzori nu reușește să citească în mod corespunzător, poate dezechilibra amestecul. Unii dintre cei mai defectuoși senzori includ senzorii de oxigen sau senzorii de debit de aer masic.

Pompă de combustibil defectă (amestec aer-combustibil sărac)

Dacă pompa de combustibil nu reușește să furnizeze cantitatea potrivită de debit și presiune la nivelul rampei sau deasupra regulatorului, poate apărea o stare de funcționare săracă. Acest lucru va declanșa Lumina de verificare a motorului și va introduce un cod în sistem, dar poate fi generic.

În plus, un filtru de combustibil murdar ar putea fi de vină. Această problemă cauzează multe dintre aceleași simptome ca și o pompă de combustibil defectă.

Bujii de aprindere vechi

Pe măsură ce bujiile se învechesc și se corodează, ele nu mai pot aprinde normal amestecul aer-combustibil. Combustia nu se va produce corect, provocând o întârziere a aprinderii. Această problemă creează o explozie de căldură.

De asemenea, este posibil să fi ales bujii de calitate inferioară. Dacă intervalul termic nu este potrivit pentru motorul dumneavoastră, pe vârf pot începe să se acumuleze substanțe albe.

Combustibil de calitate scăzută

Dacă nu folosești combustibil de top, nu știi care este calitatea a ceea ce ai pus în rezervor.

Dacă alegeți un combustibil care are aditivi inadecvați sau care a stat mult timp în repaus, se pot forma depuneri albe pe bujii. De asemenea, poate contribui la uzura sistemului de alimentare, a senzorilor de oxigen și a convertorului catalitic.

Cum se repară bujiile albe

În calitate de profesioniști, știm ce trebuie să facem la primul semn de vârfuri albe ale bujiilor. Cheia este să vă dați seama ce să faceți ca mecanic casnic, astfel încât să vă puteți proteja și dumneavoastră motorul de uzură. Iată câteva sfaturi de urmat.

Înlocuiți bujiile de aprindere

Nu există niciun motiv pentru a continua să folosiți bujia contaminată. În acest moment, doriți să le înlocuiți și să puneți un set nou, chiar dacă nu este încă timpul. În funcție de tipul de bujii pe care le folosiți, timpul de înlocuire poate fi între 30.000 și 150.000 de kilometri.

Poți să schimbi singur bujiile? Depinde de modul în care este configurat motorul. Unele vehicule au bujiile în partea din față, unde sunt ușor de atins, în timp ce altele sunt în locații ciudate. Ultimul lucru cu care doriți să aveți de-a face este o bujie spartă, așa că treceți la pasul numărul cinci dacă nu sunteți sigur cum să le scoateți.

Citiți codurile de defecțiune

Dacă lumina Check Engine Light s-a aprins, înseamnă că a fost setat un cod în motor. Acest cod poate oferi o mulțime de informații despre starea motorului. Cu ajutorul scanerului de coduri compatibil, citiți DTC-urile pentru a vedea ce se întâmplă.

CITEȘTE ȘI:
Mașina tremură când este oprită sau la ralanti (iată cum să o reparați)

Avem o bibliotecă online de coduri de defecțiune la îndemână care descifrează cele mai frecvente defecțiuni. Sunt șanse ca acest cod să vă conducă la determinarea faptului că amestecul este slab, ceea ce ne duce la următorul pas.

Diagnosticarea și remedierea amestecului aer-combustibil sărac

Am discutat despre diferitele părți care pot duce la un amestec aer-combustibil dezechilibrat. Acum este de datoria dumneavoastră să vă dați seama care este cauza. Codurile de defecțiune ar putea să vă ajute să vă dați seama. Prin citirea codurilor de defecțiune, ar trebui să aveți un indiciu cu privire la ceea ce cauzează amestecul aer-combustibil sărac.

Dacă nu, vă recomandăm să obțineți un manual de service din fabrică pentru vehiculul dumneavoastră. Acesta vă va conduce prin toți pașii necesari pentru diagnosticare și include, de asemenea, diagrame utile.

Folosiți un combustibil mai bun

Dacă problema este combustibilul pe care îl folosiți, este timpul să schimbați furnizorul. Am văzut beneficiile utilizării unui combustibil de top și îl recomandăm tuturor celor cu care intrăm în contact. Acesta are cei mai buni detergenți incluși, cu siguranță pentru a menține motorul în cea mai bună stare de funcționare.

Multe dintre benzinăriile de top oferă acum combustibil de top-tier. Este suficient să căutați autocolantul de pe pompă, care arată promisiunea pe care locația a făcut-o de a oferi doar cel mai bun combustibil.

Ultimul lucru pe care doriți să îl faceți este să înrăutățiți situația. Dacă vă uitați la acest ghid și vă simțiți neștiutor, opriți-vă acum și apelați la un profesionist.

Sunt prea multe lucruri care pot merge prost atunci când lucrați cu bujiile și cu motorul. Nu merită să economisiți câțiva dolari dacă vă creați o problemă mai mare.

Ce culoare ar trebui să aibă vârful unei bujii de aprindere?

O culoare maro deschis este, de obicei, un semn al unui amestec aer-combustibil bun.

Bujia trebuie să aibă un capăt de aprindere gri deschis sau maro. Dacă asta este ceea ce vedeți, totul este în regulă și bujia funcționează conform destinației.

În caz contrar, există condiții care ar trebui să vă alarmeze. Iată câteva pe care trebuie să le luați în considerare.

Depozite de cenușă: de la utilizarea aditivilor pentru combustibil sau atunci când inelele pistonului sunt uzate

Carbon (umed sau uscat): rezistența de izolație între înveliș și electrodul central ajunge la mai mult de 10 ohmi.

CITEȘTE ȘI:
Lumina de presiune scăzută a uleiului se aprinde. Iată cum să o reparați

Lucioasă/glazată: bujia s-a supraîncălzit și are depuneri topite pe vârf.

Verde: s-a produs oxidarea.

Uleioasă: în camera de combustie se infiltrează ulei din cauza inelelor sau garniturilor de supapă uzate

Roșu: decolorat din cauza aditivilor din combustibilul fără plumb

Galben-maroniu: s-a produs o murdărire cu plumb

Bujiile pot spune multe despre starea unei mașini. Din acest motiv, nu strică să le inspectați din când în când, mai ales dacă motorul nu pare să funcționeze bine.

Întrebări frecvente

Ce este ceramica albă de pe bujiile de aprindere?

Materialul ceramic este izolatorul bujiei de aprindere. Este un corp alb care se înfășoară în jurul terminalului principal, care este realizat dintr-o compoziție de oxid de aluminiu. Acest izolator este menit să reziste la presiunea și căldura create de tensiunea care trece prin bujie.

Sunt bune vârfurile bujiilor albe?

Nu, vârfurile albe arată că bujiile se încălzesc prea tare. În cele mai multe cazuri, problema este cauzată de un amestec aer-combustibil sărac. Este posibil ca mașina să aibă un senzor de motor defect, o pompă de combustibil defectă sau presiune scăzută. De asemenea, se poate datora unor bujii vechi sau faptului că ați folosit un combustibil de proastă calitate.

Cum arată bujiile cu amestec bogat?

Atunci când amestecul aer-combustibil este prea bogat, vârful bujiei devine mai negru. De asemenea, poate avea un finisaj lucios, ceea ce indică faptul că există prea mult combustibil în camera de combustie. Ceea ce doriți să vedeți este un capăt de ardere gri deschis sau maro, ceea ce conține o bujie bună.

Ce vă spune culoarea bujiei de aprindere?

Deoarece bujia de aprindere are totul de-a face cu aprinderea amestecului aer-combustibil din cilindru, vă puteți da seama cum funcționează motorul uitându-vă la vârf. Dacă totul funcționează așa cum ar trebui, vârful bujiei va fi gri deschis sau maro la capătul de aprindere. În caz contrar, există o problemă mecanică.

Concluzie

Nu trebuie să fiți un șoptitor al motoarelor pentru a ști când ceva nu este în regulă. Capătul vârfului bujiei va indica o problemă, poate chiar înainte de a observa orice alte simptome. Efectuând o întreținere regulată și acordând atenție la modul în care funcționează motorul, puteți evita problemele majore înainte ca reparațiile să devină prea costisitoare.

La primul semn de probleme, inspectați vârful bujiei de aprindere. Dacă acestea sunt albe, încercați să vă dați seama ce cauzează funcționarea slabă a motorului. Dacă aveți nevoie de mai mult ajutor, mergeți mai departe și apelați la mecanicul local, deoarece mașina dvs. merită.