Ce înseamnă becul de avertizare EPC și ar trebui să vă faceți griji? Citiți mai departe pentru a afla tot ce trebuie să știți despre indicatorul luminos EPC

Dacă sunteți proprietarul unui Volkswagen sau Audi, există o mare probabilitate să fi văzut martorul EPC apărând pe tabloul de bord al mașinii dumneavoastră. Aceasta poate fi o priveliște puțin alarmantă, dar ce înseamnă și ce trebuie să faceți?

Există multe întrebări cu privire la martorul EPC, deoarece este un motiv comun de îngrijorare, deoarece adesea înseamnă că există o problemă serioasă cu mașina dumneavoastră.

În această postare pe blog, vă vom spune ce este martorul EPC, de ce s-ar putea aprinde și cum să o reparați. Până când veți termina de citit acest articol, veți ști exact ce trebuie să faceți dacă vi se aprinde becul EPC. Continuați să citiți pentru a afla mai multe!

Ce înseamnă lumina EPC?

Martorul EPC este o lumină de avertizare care indică o problemă cu sistemul de control electronic al puterii (EPC) al vehiculului dumneavoastră. Când această lumină se aprinde, înseamnă de obicei că există o problemă cu sistemul de accelerație al mașinii.

Martorul EPC apare deseori împreună cu martorul Motor, ABS sau ESP, în funcție de locul unde este problema. Sistemul de control electronic al puterii este monitorizat de unitatea de comandă a motorului, unitatea de comandă a frânelor, unitatea de comandă a transmisiei și unitatea de comandă a direcției.

Sistemul EPC este sistemul de control al tracțiunii al Grupului Volkswagen și, prin urmare, veți găsi sistemul EPC și la modelele de automobile Audi, Skoda și Seat.

Ce cauzează aprinderea martorului EPC?

Cele mai frecvente cauze ale unui martor EPC sunt un corp de accelerație defect, un senzor ABS defect, un inel ABS fisurat, un senzor de presiune de frână defect sau un comutator de pedală de frână defect. De asemenea, poate fi cauzată de probleme de cablare sau de alte probleme electrice.

Iată câteva dintre problemele care ar putea declanșa martorul EPC:

Defecțiune a corpului de accelerație

Corpul de accelerație controlează cantitatea de aer care trebuie să intre în motor atunci când apăsați pedala de accelerație. Sistemul EPC utilizează corpul de accelerație pentru a controla puterea motorului, iar dacă există o problemă cu corpul de accelerație, sistemul EPC nu va putea funcționa corect.

Majoritatea corpurilor de accelerație din prezent sunt electrice, iar dacă există o problemă cu acesta, se va aprinde o lumină de verificare a motorului și o lumină EPC pe tabloul de bord.

Întrerupător de pedală de frână defect

Întrerupătorul pedalei de frână sau întrerupătorul luminilor de frână este folosit pentru a ști când apăsați pedala de frână, astfel încât mașina ar trebui să activeze luminile de frână. Comutatorul este utilizat și pentru alte funcții, cum ar fi sistemul de control al vitezei de croazieră sau sistemul EPC.

Dacă există o problemă cu comutatorul pedalei de frână, sistemul EPC nu va putea recunoaște când apăsați sau nu pedala de frână și, prin urmare, va aprinde martorul EPC și va stoca un cod de defecțiune.

Senzor ABS defect

Senzorii ABS măsoară viteza fiecărei roți de pe mașina dumneavoastră. Folosește aceste informații în principal pentru sistemul ABS, dar există și alte sisteme care folosesc aceste informații, iar sistemul EPC este unul dintre ele.

CITEȘTE ȘI:
Simptomele filtrului de combustibil înfundat (și costul înlocuirii)

Senzorii ABS sunt situați pe butucii roților și sunt foarte expuși la murdărie, rugină și apă – și, prin urmare, sunt predispuși la defecțiuni. Poate fi, de asemenea, o problemă cu inelul reluctor ABS, de la care senzorul ABS măsoară viteza.

Senzor de presiune a frânelor defect

Dacă aveți un autoturism Volkswagen și aveți un martor EPC pe tabloul de bord, există un risc ridicat ca senzorul de presiune a frânelor să fi cedat. Senzorul de presiune a frânelor funcționează ca întrerupătorul de lumini de frână, dar nu măsoară doar ON/OFF, ci măsoară de fapt presiunea pe care o aplicați prin intermediul pedalei de frână.

Din păcate, senzorul de presiune a frânei de pe multe modele VW este situat în interiorul modulului de control ABS, ceea ce îl face destul de dificil de înlocuit. Adesea, trebuie să înlocuiți întregul modul de control ABS dacă există o problemă cu senzorul, ceea ce poate fi foarte costisitor.

Un senzor de unghi de direcție defect

Senzorul unghiului de bracare se află în spatele volanului și este folosit pentru a măsura în ce poziție se află volanul. Sistemul EPC va utiliza aceste informații pentru a determina în ce direcție întoarceți volanul și va corecta forța de frânare cu ajutorul acestor informații.

Pentru a putea roti volanul, există, de asemenea, un arc de ceas în care merg firele către senzorul de unghi al volanului și butoanele volanului. Se știe că acest arc de ceas se defectează, iar dacă se defectează, poate părea o problemă la senzorul de unghi al direcției.

Un senzor de motor defect

Sistemul EPC utilizează o mulțime de senzori de motor diferiți pentru a funcționa corect, iar dacă există o problemă cu unul dintre senzorii de motor, aceasta ar putea duce la apariția unei lumini EPC pe tabloul de bord. Prin urmare, este important să citiți codurile de defecțiune atunci când vedeți lumina EPC pentru a putea localiza cu exactitate unde este problema.

Unii dintre senzorii motorului care pot declanșa lumina EPC sunt senzorul MAF, senzorul IAT, senzorul ECT sau senzorul O2. Continuați să citiți pentru a afla cum să determinați care dintre acești senzori cauzează aprinderea becului EPC.

Probleme de cablare

Din cauza tuturor cablajelor electronice din mașinile moderne, există un risc ridicat să existe o problemă de cablare care să cauzeze lumina EPC. Din nefericire, problemele de cablare pot fi destul de greu de găsit dacă nu știți exact ce căutați.

Cele mai frecvente probleme de cablare sunt firele rupte, contactele electrice corodate sau contactele arse. Dacă ați încercat orice altceva de pe această listă și nu aveți cunoștințele necesare pentru a diagnostica cablajul, este posibil să fie nevoie să angajați un profesionist.

Cum să reparați defecțiunea ce aprinde martorul EPC?

Pentru a repara martorul EPC VW, trebuie să citiți codurile de defecțiune cu un scaner OBD2. Odată ce știți ce vă spun codurile de defecțiune, trebuie să continuați să depanați aceste coduri. Doar ghicitul problemei nu va face decât să vă irosească banii.

Iată mai multe informații despre pașii pe care ar trebui să îi urmați pentru a remedia martorul EPC:

Verificați codurile de defecțiune

Primul lucru pe care ar trebui să îl faceți atunci când aveți o lumină EPC pe tabloul de bord este să citiți codurile de defecțiune de la modulul de control al motorului și de la modulul de control ABS cu un scaner OBD2. Atunci când lumina de avertizare EPC este aprinsă, înseamnă că există unul sau mai multe coduri de defecțiune stocate în una dintre aceste unități de control.

CITEȘTE ȘI:
6 Simptome ale unei supape EGR defecte (și costul înlocuirii)

Modelele moderne de automobile au sisteme avansate de diagnosticare la bord, iar dacă există o lumină de avertizare pe tabloul de bord, înseamnă că există un cod de defecțiune stocat în unul dintre modulele de control. În loc să ghiciți și să înlocuiți piesele greșite, puteți economisi timp și bani citind aceste coduri de eroare.

Trebuie să scanați unitatea de control a motorului, unitatea de control ABS, unitatea de control a direcției și unitatea de control a transmisiei pentru a detecta orice cod de defecțiune stocat. Puteți fie să vă duceți mașina la un mecanic pentru a-l lăsa să citească codurile de defecțiune, fie puteți face acest lucru acasă cu propriul scaner OBD2.

Cu toate acestea, cele mai ieftine scanere de diagnosticare pot citi doar modulul de control al motorului și, deoarece această problemă ar putea apărea și în alte module de control, este recomandat fie să vă procurați un scaner de diagnosticare mai avansat, fie să lăsați un atelier să citească codurile celorlalte unități de control.

Verificați comutatorul de lumini de frână

Întrerupătorul luminilor de frână este un motiv comun pentru care se aprinde lumina EPC și este adesea destul de ușor de verificat. Puneți doar pe cineva să apese pedala de frână în timp ce verificați luminile de frână ale mașinii dvs. Dacă nu există lumini de frână, există un risc ridicat ca întrerupătorul de lumini de frână să fie defect.

Dar, la multe modele de mașini, există doi curenți diferiți în comutatorul de lumini de frână, astfel încât, chiar dacă luminile de frână funcționează, există o șansă ca întrerupătorul să fie în continuare defect. Prin urmare, este mai bine să îl diagnosticați cu un instrument de scanare.

Verificați datele senzorilor

Dacă aveți un scaner de diagnosticare, dar nu găsiți niciun cod de defecțiune bun de la care să continuați depanarea, trebuie să verificați datele senzorilor. Verificați valorile de la senzorul de presiune a frânelor pentru a vă asigura că acestea par realiste.

De asemenea, veți dori să verificați datele senzorilor de la toți ceilalți senzori ai motorului și de la senzorii legați de sistemul de frânare și EPC.

Discutați cu un profesionist

Sistemele EPC pot fi destul de dificil de diagnosticat corect fără cunoștințele și instrumentele potrivite. Prin urmare, dacă ați făcut lucrurile de bază, dar tot nu reușiți să vă dați seama ce este în neregulă, ar putea fi momentul să contactați un mecanic profesionist care s-a mai confruntat cu această problemă.

Deși lăsarea în grija unui mecanic poate fi costisitoare, puteți economisi niște bani în loc să ghiciți și să înlocuiți piesele greșite. Dacă doriți să remediați becul EPC, trebuie neapărat să contactați un atelier Volkswagen sau Audi care s-a mai ocupat de aceste probleme.

CITEȘTE ȘI:
7 simptome ale unui distribuitor defect și costul de înlocuire

De asemenea, doriți să verificați dacă există vreo rechemare sau campanie pentru modelul dumneavoastră VW sau Audi.

Este periculos să conduci cu martorul EPC aprins?

Da, poate fi riscant să conduceți cu becul EPC aprins fără să știți care este cauza aprinderii acestuia. Rezolvați întotdeauna problema EPC cât mai curând posibil. Atunci când lumina este aprinsă, înseamnă că pot exista mai multe funcții restricționate în mașina dumneavoastră.

Deoarece sistemul EPC este integrat cu motorul, direcția și sistemul de frânare, ar putea cauza deteriorarea motorului sau chiar un accident grav din cauza limitării funcțiilor de frânare sau de direcție. Prin urmare, atunci când pe tabloul de bord apare lumina EPC, conduceți cât mai curând posibil la cel mai apropiat atelier mecanic de reparații.

De obicei, problema sistemului EPC nu va provoca daune mașinii dumneavoastră dacă conduceți cu atenție – dar problema ar putea fi mai gravă în unele cazuri și, prin urmare, este mai bine să o verificați cât mai curând posibil.

Întrebări frecvente

Ce înseamnă martorul EPC pe un Volkswagen sau Audi?

Lumina de avertizare EPC de pe Volkswagen sau Audi înseamnă că există o problemă cu sistemul EPC (Electric Power Control). Sistemul EPC controlează controlul accelerației, inclusiv corpul de accelerație, pedala de accelerație, controlul vitezei de croazieră sau controlul tracțiunii.

Poate o defecțiune de aprindere să provoace aprinderea martorului EPC?

Da, un rateu de ardere poate provoca indirect aprinderea becului EPC. Dacă motorul are rateuri de aprindere, acestea vor interfera cu performanța motorului și, în majoritatea cazurilor, se va aprinde și becul de verificare a motorului. Dacă există o problemă cu sistemul motorului, aceasta poate declanșa, de asemenea, lumina EPC.

Lumina de avertizare EPC poate cauza o pierdere de putere?

Da, lumina de avertizare EPC controlează sistemul de accelerație și poate provoca o pierdere bruscă de putere. Uneori, nu puteți accelera deloc motorul atunci când apare lumina EPC.

Aprinderea martorului EPC este gravă?

Da, datorită varietății de probleme care pot cauza aprinderea becului EPC, ar putea fi o problemă gravă care a cauzat aprinderea becului EPC. Prin urmare, este important să diagnosticați ce cauzează aprinderea luminii înainte de a continua să conduceți.

Concluzie: Martorul EPC

Martorul EPC indică faptul că există o defecțiune în sistemul electronic de control al puterii. Sistemul de control electronic al puterii (EPC) este controlat de modulul de control al motorului și veți găsi acest sistem la Volkswagen, Audi și alte modele VAG.

Deși sistemul EPC pare destul de simplu, este un sistem avansat care este integrat cu mai multe sisteme diferite și, prin urmare, poate fi destul de dificil de identificat unde este problema.

Cele mai frecvente cauze ale unei lumini EPC includ:

  • Defecțiunea corpului de accelerație
  • Întrerupător defectuos al pedalei de frână
  • Senzor ABS defect
  • Senzor de presiune de frână defect
  • Senzor de unghi de direcție defect
  • Senzor motor defect
  • Probleme de cablare

Din fericire, cu ajutorul informațiilor din acest articol, ar trebui să puteți începe în mod corespunzător un diagnostic real al motivelor pentru care există o lumină EPC pe tabloul de bord și să scăpați de ea fără să vă irosiți banii. Sper ca aceste informații să vă ajute.