Sistemul de alimentare cu combustibil al mașinii conține mai multe componente critice care trebuie să fie în stare optimă pentru ca vehiculul să funcționeze fără probleme. Una dintre aceste componente este filtrul de combustibil. Acesta are o misiune importantă și trebuie să rămână fără colmatare pentru a furniza combustibil motorului. De aceea, ar trebui să cunoști simptomele unui filtru de combustibil înfundat înainte ca mașina ta să nu mai meargă.
În acest ghid, acoperim principalele simptome ale filtrului de combustibil înfundat și explicăm ce face această piesă. Ne uităm unde este localizat, costul înlocuirii acestuia și vă arătăm cum să diagnosticați un filtru înfundat. În cele din urmă, veți primi câteva răspunsuri la întrebările care v-au frământat.
Simptomele unui filtru de combustibil defect sau înfundat
Atunci când filtrul de combustibil se înfundă, ar trebui să se aprindă Lumina Check Engine. Veți observa, de asemenea, performanțe slabe ale motorului, un motor care se blochează și este posibil să aveți probleme la pornirea mașinii. De asemenea, poate cauza o aprindere greșită a motorului sau o ralantie neregulată, ambele făcând dificilă deplasarea.
Aruncați o privire mai atentă la aceste șase simptome.
Lumina de verificare a motorului
Atunci când injectoarele nu pot primi suficient combustibil sub presiune, calculatorul recunoaște dezechilibrul. Sistemul setează un cod în sistem, în mod normal ceva similar cu P0171 – System Too Lean (Sistem prea sărac). Un motor cu funcționare săracă înseamnă că în camera de combustie este mai mult aer decât ar trebui să fie. De asemenea, ar putea exista coduri legate de un rateu de aprindere, în cazul în care acesta se produce.
Pentru a determina ce cod este afișat, aveți nevoie de un scaner compatibil. Puteți consulta informațiile din biblioteca noastră online de coduri de defecțiune pentru a vedea care este defecțiunea.
Performanță slabă a motorului
Filtrul de combustibil înfundat va crea o scădere a performanțelor motorului. Este posibil să observați unele ezitări, scuipări sau supratensiuni, în special atunci când vehiculul este supus unei sarcini grele.
La început, este posibil să nu observați niciunul dintre simptome în timpul conducerii normale. Ar putea deveni o problemă doar dacă încercați să urcați o pantă abruptă sau dacă tractați. Cu toate acestea, restricția de combustibil se va înrăutăți până când o veți observa tot timpul. Când se întâmplă acest lucru, va exista și o scădere a economiei de combustibil.
Performanța slabă poate să nu pară o situație periculoasă, dar se poate transforma rapid. Imaginați-vă că aveți probleme de accelerare în mijlocul încercării de a vă integra în traficul de pe autostradă. De aceea, este important să verificați filtrul de combustibil înainte ca situația să se înrăutățească atât de mult.
Motorul se blochează
Odată ce problemele de performanță se accentuează, motorul ar putea începe să se blocheze. Această stare de calare provine din cauza lipsei de combustibil în motor.
Cu cât filtrul se înfundă mai mult, cu atât mai des motorul se va bloca. Deși este posibil să puteți porni din nou motorul, această blocare vă pune într-o situație periculoasă, mai ales dacă vă aflați într-un trafic aglomerat.
Pornirea cu greu
Un filtru de combustibil defect nu ar trebui să împiedice pornirea motorului decât dacă este blocat. Cu toate acestea, poate face mai dificilă pornirea motorului.
Filtrul murdar duce la un debit neregulat, astfel încât este posibil să petreceți mai mult timp decât în mod normal pentru a porni motorul. În funcție de cât de gravă este înfundarea, mașina poate funcționa bine după ce o porniți. Este posibil să observați sau nu alte probleme de performanță în timpul condusului.
Motor cu rateuri de aprindere
Filtrele de combustibil înfundate împiedică gazul să ajungă la motor. Această situație de presiune scăzută va duce la o stare de funcționare defectuoasă.
Aprinderea incorectă se simte ca o ezitare severă din partea motorului. Continuarea conducerii în acest mod poate duce la probleme mai mari, cum ar fi bujii de aprindere murdare și un convertor catalitic deteriorat.
Rough Idle
Printre problemele de performanță, vă puteți baza și pe un ralanti dur. Mașina ta ar trebui să meargă la ralanti între 600 și 1.000 de rotații pe minut în majoritatea situațiilor. Dacă este mai mic sau mai mare decât atât, ar putea exista o problemă cu filtrul de combustibil.
Pentru a vă da seama dacă ralantiul mașinii dvs. este oprit, cel mai bine este să consultați manualul de service. Aici veți obține îndrumări cu privire la ceea ce este normal pentru vehiculul dumneavoastră particular.
Care este funcția unui filtru de combustibil?
Benzina conține în mod natural unele depozite, contaminanți și impurități. Aceste particule se pot depune în partea de jos a rezervorului de benzină până când sunt pompate în sistem. Cu toate acestea, un filtru de combustibil stă în calea resturilor care dăunează vehiculului.
Filtrul de combustibil funcționează ca o barieră pentru a reține contaminanții înainte ca aceștia să circule prin sistem. Cu toate acestea, filtrul reține aceste impurități până când îl schimbați. În timp, resturile pot duce la o înfundare care restricționează fluxul de combustibil.
Unde este amplasat filtrul de combustibil?
Filtrele de combustibil sunt amplasate oriunde între motor și rezervorul de benzină. De asemenea, acestea se găsesc atât pe modelele pe benzină, cât și pe cele diesel. Mașina dvs. poate avea un filtru de combustibil în linie, care este cel mai comun. Acest filtru se află între două conexiuni de furtun în sistemul de combustibil. De asemenea, acesta poate fi găsit în sau pe rezervor.
Filtrele de combustibil au mai multe tipuri de adaptoare. Mașina dvs. poate folosi un filtru de tip push-on cu tuburi care alunecă în furtunuri. Acestea sunt adesea fixate cu cleme. În caz contrar, se folosește un filtru de combustibil filetat cu tuburi de intrare și de ieșire care se înșurubează în locațiile lor respective.
Cât costă înlocuirea unui filtru de combustibil?
Vă puteți aștepta la un cost cuprins între 50 și 150 de euro pentru a înlocui filtrul de combustibil. Filtrul de combustibil în sine nu este o piesă scumpă, costând între 10 și 100 de euro pentru majoritatea vehiculelor.
În funcție de locația filtrului de combustibil, este posibil să îl puteți schimba singur în mai puțin de treizeci de minute. Unii oameni încearcă să curețe un filtru înfundat, ceea ce nu are întotdeauna sens având în vedere costul redus al înlocuirii.
Dacă filtrul de combustibil este dificil de accesat, este posibil să fie nevoie să vizitați un mecanic profesionist. Slujba poate necesita unelte speciale sau mai multă expertiză. În acest caz, ați putea cheltui o oră sau două pe costuri de manoperă pentru a-l înlocui.
Puteți testa dacă filtrul de combustibil este înfundat?
Puteți scoate filtrul de combustibil pentru a-l inspecta. Cei mai mulți oameni vor să facă acest lucru doar dacă este ușor de ajuns la el. Dacă filtrul are o fereastră pe el, ar trebui să puteți vedea interiorul acestuia. Dacă interiorul pare murdar, întunecat sau gumat, ar trebui să-l înlocuiți.
De asemenea, puteți efectua acest test simplu cu prudență dacă nu există o fereastră prin care să vă uitați.
Scurgeți gazul din filtrul de combustibil într-un recipient. Această benzină trebuie să fie eliminată în mod corespunzător la un centru de reciclare local. Curățați orificiul de intrare al filtrului cu cârpa de atelier. Așezați un prosop de atelier pe masa de lucru. În timp ce lucrați deasupra prosopului de atelier, suflați în orificiul de admisie.
Dacă filtrul nu este înfundat, ar trebui să puteți sufla prin el fără rezistență. Cu toate acestea, odată ce filtrul este înfundat, veți avea probleme în a sufla în interiorul acestuia. După ce ați terminat, nu uitați să faceți curățenie. Benzina este inflamabilă și periculoasă. Nu aruncați la gunoi cârpele umede.
Dacă nu doriți să testați filtrul de combustibil, puteți pur și simplu să îl înlocuiți. Dacă nu ați ținut pasul cu întreținerea regulată, aceasta ar putea fi cea mai bună opțiune. Este de obicei recomandarea noastră, mai ales dacă încercați să excludeți alte probleme legate de combustibil.
De asemenea, puteți testa presiunea combustibilului și, dacă este scăzută, este un semn puternic că filtrul de combustibil este înfundat. Cu toate acestea, presiunea scăzută a combustibilului poate fi cauzată și de alte probleme.
Cât de des trebuie schimbat filtrul de combustibil?
Schimbarea filtrului de combustibil este considerată parte a programului de întreținere periodică. Din acest motiv, recomandările sunt diferite în funcție de producător. În cazul majorității vehiculelor, recomandarea este la fiecare doi ani sau la 50.000 de kilometri, oricare dintre acestea survine mai întâi.
Cu toate acestea, există unele contradicții la aceste recomandări. De exemplu, dacă circulați pe drumuri neasfaltate sau mergeți des pe trasee, este posibil să fie nevoie să schimbați filtrul mai des și să aveți în vedere efectuarea altor sarcini de întreținere mai frecvent.
Există, de asemenea, unele mașini care au un filtru „pe viață” încorporat direct în pompa de combustibil. Acestea nu fac obiectul intervalelor de întreținere. Cel mai bine este să consultați manualul proprietarului și să contactați un mecanic profesionist dacă observați simptome ciudate.
Fiind noi înșine mecanici, credem în puterea prevenirii în detrimentul reparațiilor. Dacă urmați recomandările, puteți evita multe probleme.
Ce se întâmplă atunci când filtrul de combustibil este murdar?
Fluxul de combustibil către motor devine restricționat. Motorul începe să funcționeze slab, astfel încât este posibil să apară lumina Check Engine Light. De asemenea, puteți începe să vă confruntați cu mai multe probleme de performanță, de la blocarea motorului până la rateuri de ardere. De asemenea, este posibil ca motorul să meargă la ralanti în mod greoi sau să aveți probleme la pornirea motorului.
Puteți conduce cu un filtru de combustibil defect?
La început, poate părea în regulă să conduci cu un filtru de combustibil înfundat. Chiar dacă mașina încă funcționează, performanțele nu vor face decât să se înrăutățească. Dacă se blochează în timp ce vă aflați în trafic, ar putea duce la un accident. Din acest motiv, vă recomandăm să schimbați filtrul la primul semn de probleme.
Cum se desfundă un filtru de combustibil?
În funcție de tipul de filtru pe care îl aveți, este posibil să îl puteți curăța cu un detergent pentru piese. De asemenea, puteți bate ușor de-a lungul părților laterale ale filtrului pentru a vedea dacă ies resturi. În caz contrar, este posibil să preferați să înlocuiți filtrul cu unul nou, deoarece acestea nu sunt în general scumpe.
Un filtru de combustibil defect va afisa un cod?
Dacă filtrul împiedică combustibilul să circule liber către motor, ar trebui să seteze un cod și să aprindă lumina Check Engine Light. Cele mai multe coduri legate de această problemă vor dezvălui o stare de funcționare săracă, dar ar putea exista, de asemenea, coduri pentru rateuri de aprindere dacă motorul se chinuie să funcționeze.
Este dificilă înlocuirea unui filtru de combustibil?
Depinde de locul în care este amplasat filtrul de combustibil. Dacă aveți un filtru de combustibil în linie cu sistemul, ar trebui să puteți să-l scoateți și să-l înlocuiți rapid. Dacă filtrul este situat în rezervor, acestea sunt mai dificil de lucrat. Consultați manualul de service pentru procedurile adecvate.
Filtrul de combustibil poate părea o parte neimportantă a mașinii, dar are un rol masiv în menținerea funcționării vehiculului la cel mai bun nivel. Atunci când filtrul de combustibil se înfundă, fiecare plimbare va fi neplăcută și posibil periculoasă. Din fericire, în mod normal, nu este o mare problemă să schimbi filtrul de combustibil și să restabilești călătoria.
Dacă aveți ceva experiență în mecanică, puteți inspecta, testa sau înlocui singur filtrul la majoritatea modelelor de mașini. Cu toate acestea, există unele lucrări de înlocuire a filtrului de combustibil care sunt mai complicate, așa că nu vă fie teamă să cereți ajutor. Atelierul dumneavoastră local de reparații auto vă poate pune la punct un filtru nou, astfel încât să puteți porni din nou la drum.