Bateria auto joacă un rol important în funcționarea componentelor electrice din mașină.

Este necesară pentru a porni mașina, pentru a porni aerul condiționat, pentru a asculta muzică, pentru a spăla parbrizul și pentru a aprinde farurile pe timp de noapte. Dacă bateria dumneavoastră are o tensiune scăzută, veți avea probleme la pornire dimineața sau farurile vor fi extrem de slabe noaptea.

Durata de viață tipică a bateriei este de 4 până la 5 ani, în funcție de utilizare.

Cu toate acestea, va trebui să vă testați bateria auto în mod regulat pentru a vă asigura că funcționează bine.

Cum să verificați starea de sănătate a bateriei auto

Există câteva moduri diferite pe care le puteți folosi pentru a testa sănătatea bateriei auto. Iată 8 dintre cele mai bune metode pentru a obține un diagnostic corect al bateriei mașinii tale:

1. Verifică tensiunea

Voltmetrul este dispozitivul folosit pentru a măsura tensiunea în dispozitive. Voltmetrele pot fi fie analogice, fie digitale; alegerea unuia dintre ele depinde de preferințele personale și de buget. Primul lucru pe care trebuie să îl faceți atunci când folosiți voltmetrul este să opriți toate accesoriile auto care ar putea consuma energie de la baterie. Acest lucru include oprirea contactului, a radioului auto și a farurilor.

Apoi, îndepărtați capacele de pe bornele bateriei. Conectați punctul pozitiv al voltmetrului la borna roșie a bateriei, în timp ce punctul negativ trebuie conectat la borna neagră a bateriei. Verificați valorile citite; o baterie bună ar trebui să indice o tensiune între 12,4 V și 12,7 V.

O citire de peste 12,5 V indică o baterie bună, în timp ce o încărcare de 12,3 V înseamnă că bateria este încărcată în proporție de 75%. Orice valoare mai mică de 11,8 volți înseamnă că bateria dvs. este slab încărcată și funcționează la 25%. Folosirea unui voltmetru nu este totuși cea mai bună metodă pentru a obține un rezultat precis, trebuie să testați bateria sub sarcină.

CITEȘTE ȘI:
6 Simptome ale unui butuc de contact defect (și costul de înlocuire)

2. Testul farurilor

Dacă nu aveți un voltmetru, puteți verifica cum reacționează farurile mașinii atunci când porniți mașina. Dacă aprindeți farurile și constatați că acestea sunt mai întunecate decât de obicei, este posibil ca bateria mașinii dumneavoastră să fie descărcată. Dacă porniți mașina și farurile devin mai luminoase, înseamnă că alternatorul dumneavoastră funcționează, dar nu furnizează suficient curent pentru a încărca complet bateria.

Dacă nu observați nicio schimbare în luminozitatea farurilor atunci când dați drumul la mașină, înseamnă că bateria funcționează corect.

3. Indicatorul de sănătate a bateriei

Aceasta este o componentă nouă care a fost adăugată la mașinile moderne. Indicatorul este un capac atașat la baterie, iar atunci când porniți contactul, o săgeată se deplasează fie pe roșu, fie pe verde. Când tensiunea bateriei este scăzută, acesta devine roșu, iar când este în stare bună, devine verde. Atunci când bateria este descărcată și nu mai este folosită, veți vedea o culoare neagră.

4. Testul de sarcină

Pentru acest test aveți nevoie de un tester de baterie auto. Testează-ți bateria cu o valoare CCA de unu și jumătate și observă dacă bateria ține 9,6 volți timp de 15 secunde. Când efectuați testul, asigurați-vă că bateria este complet încărcată.

5. Sonda de putere

Dacă nu aveți un voltmetru, puteți verifica o baterie auto cu un certificat de performanță. Sonda de măsurare a puterii are un vârf, pe care îl atingeți la polul pozitiv al bateriei și la polul negativ la polul -ve al sondei de măsurare a puterii. O baterie bună ar trebui să aibă o citire între 12,2 și 12,9 volți.

Asigurați-vă că ați oprit contactul și că toate accesoriile care utilizează bateria sunt oprite. Acesta nu este cel mai bun mod de măsurare, deoarece este mult mai bine să testați sub sarcină.

CITEȘTE ȘI:
5 Simptome ale unui demaror defect (și costul înlocuirii)

6. Ampermetrul

Ampermetrul este utilizat pentru a verifica încărcarea de intrare și de ieșire a bateriei. Ampermetrul vă spune dacă bateria este încărcată complet de către alternator. Dacă încărcătura de intrare este completă, bateria dumneavoastră este în regulă.

7. Verificarea hidrometrului

Hidrometrul este utilizat pentru a verifica gradul de aciditate din plăcile bateriei. Dacă acidul este slab, bateria funcționează corect. Pentru cele mai bune rezultate, cumpărați un hidrometru cu termometru. Veți găsi unele modele care se reglează singure, în timp ce altele vin cu un tabel de conversie.

Acidul din baterie este periculos și trebuie să purtați mănuși atunci când lucrați cu acid. De asemenea, nu folosiți un termometru metalic pentru temperatura electrolitului din cauza reacțiilor cu acidul.

Pentru a începe, deschideți capacele plăcilor de pe partea superioară a bateriei. Aruncați hidrometrul în prima celulă și apăsați capacul hidrometrului împreună. De îndată ce eliberați capacul, electrolitul curge în hidrometru.

Notați valoarea măsurată pentru densitatea specifică a electrolitului. Repetați testul cu celelalte celule.

O baterie funcțională indică o citire între 1,265 și 1,299, în timp ce o citire sub această valoare indică o baterie insuficient încărcată. Discrepanțele mai mari între valorile măsurate indică faptul că bateria este sulfatată.

8. Inspecția fizică a bateriei

O examinare fizică a bateriei auto este esențială pentru a detecta eventualele fisuri. Pentru a face acest lucru, trebuie mai întâi să deconectați bornele bateriei și apoi să scoateți bateria din mașină. Așezați bateria pe o suprafață plană și verificați dacă nu s-a format nicio umflătură pe suprafața bateriei. Umflarea bateriei este rezultatul supraîncărcării. În continuare, inspectați bornele bateriei și uitați-vă la izolație. Dacă bateria are fisuri, trebuie să o înlocuiți.

CITEȘTE ȘI:
5 Simptome ale unui demaror defect (și costul înlocuirii)

Înainte de a pune bateria înapoi în suportul pentru baterii, trebuie să o curățați. Curățarea bateriei este ușoară. Aveți nevoie doar de niște bicarbonat de sodiu, apă și o perie moale. Turnați ingredientele într-un recipient și spălați partea superioară și laterală a bateriei cu ajutorul periei moi. Ștergeți excesul de lichid cu o cârpă uscată. Repetați procedura cu conectorii.

Verificați dacă suportul bateriei prezintă semne de coroziune și asigurați-vă că nu există șuruburi de amestec. Așezați bateria curățată pe suportul bateriei și înșurubați-o în poziție. Asigurați-vă că bateria nu se balansează în lateral. Înlocuiți bornele, începând cu bornele pozitive. Aplicați puțină vaselină sau unsoare pe poli înainte de a închide capacul pentru a preveni coroziunea.

Concluzie

Este important să verificați din când în când tensiunea bateriei. O baterie descărcată vă poate face să rămâneți blocat în locuri periculoase. Puteți începe prin a verifica dacă bateria nu prezintă fisuri sau laturi umflate. Dacă totul este în regulă, folosiți un voltmetru pentru a verifica tensiunea bateriei. O baterie bună ar trebui să aibă o tensiune de 12,5 volți. Dacă observați o citire mai mică de 11,8 volți, bateria este slabă și trebuie reîncărcată sau înlocuită.