Dacă de sub capotă iese fum alb, trebuie să vă opriți pe marginea drumului și să verificați care este cauza. Iată câteva motive frecvente

Ați condus vreodată mașina și ați văzut fum alb ieșind de sub capotă? Această condiție este înfricoșătoare și alarmantă, mai ales dacă nu știi ce o provoacă. Fumul alb din motor nu este ceva ce ar trebui să apară în condiții normale.

Analizăm cauzele fumului alb din motor și discutăm despre posibilele soluții. De asemenea, putem estima cât ar putea ajunge să vă coste o reparație.

Ce cauzează fumul alb din motor?

Cea mai frecventă cauză a fumului alb care iese din motor este o scurgere externă de lichid de răcire sau de ulei. Scurgerea externă de lichid de răcire ar putea proveni, de asemenea, de la o supraîncălzire a motorului, care împinge lichidul de răcire din sistem în compartimentul motor.

Atunci când motorul dvs. cu combustie funcționează așa cum a fost conceput, acesta produce un amestec de dioxid de carbon și vapori de apă. Acesta este canalizat prin sistemul de evacuare și de cele mai multe ori trece neobservat. Cu toate acestea, atunci când există o problemă cu modul în care funcționează motorul, acesta poate începe să ardă altceva.

Fumul alb indică o anumită formă de contaminare. În loc să ardă aer și combustibil, motorul arde altceva.

Iată o listă mai detaliată a motivelor pentru care iese fum alb din motorul dumneavoastră:

1. Scurgere externă de lichid de răcire

Dacă fumul alb provine din compartimentul motor, cel mai probabil aveți o scurgere externă de lichid de răcire sau un motor supraîncălzit. Atunci când lichidul de răcire intră în contact cu partea fierbinte, acesta va provoca vapori care vor crea fum alb.

Scurgerile de lichid de răcire pot fi cauzate de o mulțime de lucruri diferite, cum ar fi furtunuri de lichid de răcire fisurate sau garnituri defecte. Dacă puteți vedea o scurgere de lichid de răcire, puteți consulta acest articol despre scurgerile de lichid de răcire pentru a afla mai multe.

CITEȘTE ȘI:
Ce este substanța albă și lăptoasă de sub capacul de ulei?

Fumul alb din compartimentul motor poate fi cauzat, de asemenea, de o supraîncălzire a motorului care provoacă scurgerea lichidului de răcire din sistemul de răcire. Dacă fumul provine de la eșapament și nu din compartimentul motor, să continuăm!

2. Garnitura de etanșare a capului suflată

Atunci când garnitura de cap se sparge, lichidul de răcire se scurge în compartimentul motorului sau în țeava de eșapament. Dacă este gravă, scurgerea ar putea fi vizibilă pe partea exterioară a colectorului de evacuare. Cu toate acestea, aceste probleme trec adesea neobservate.

Totuși, va crea fum alb care iese din motor. De asemenea, poate provoca o supraîncălzire a motorului, ceea ce duce la deteriorarea extinsă a acestuia. Aceasta este una dintre cele mai costisitoare reparații de efectuat, dar este necesară dacă doriți să vă salvați motorul.

3. Capul de cilindru spart

În plus, dacă un cap de cilindru se fisurează, lichidul de răcire se poate scurge în cilindru sau în camera de ardere. Pe măsură ce se amestecă cu combustibilul, acesta va crea același fum alb observat în cazul unei garnituri de cap sparte.

Deoarece lichidul de răcire se infiltrează în motor, acesta nu își poate face treaba, lăsând motorul în pericol de supraîncălzire. Puteți să vă uitați în rezervoarele de ulei sau de lichid de răcire pentru a vedea dacă există vreun semn că cele două se amestecă.

4. Injector de combustibil defect

Injectorul se asigură că există cantitatea potrivită de combustibil care să se amestece cu oxigenul pentru combustie. Majoritatea motoarelor moderne sunt foarte bine calibrate pentru a se asigura că nimic nu afectează acest amestec.

Cu toate acestea, dacă injectorul nu funcționează corect, amestecul ar putea primi prea mult combustibil. Deoarece acest combustibil nu va putea arde corect, veți observa că din eșapament iese fum alb sau gri.

CITEȘTE ȘI:
5 simptome ale unei bujii incandescente diesel defecte (și costul înlocuirii)

5. Sincronizare slabă a pompei injectorului diesel

De asemenea, poți avea probleme cu motorul tău diesel dacă amestecul nu este tocmai bun. Dacă sincronizarea pompei injectorului este greșită, aceasta va acționa la fel ca un injector de combustibil defect de la un motor pe benzină.

Sincronizarea proastă produce un amestec care conține prea mult combustibil. Pe măsură ce acesta nu se arde, se ajunge la un fum alb care se varsă din motor.

6. Scurgeri ale garniturilor/valvelor

Motorul este alcătuit din numeroase garnituri și supape care trebuie să își facă toate treaba pentru ca totul să funcționeze corect. Dacă una dintre garniturile de etanșare a supapei pistonului sau inelele începe să se strice, uleiul poate începe să se scurgă.

Cu toate acestea, uleiul ars tinde să aibă mai degrabă o culoare albastră, dar este ușor de confundat cu fumul alb. Acesta va părea mai alb când scurgerea este minimă, devenind în cele din urmă mai albăstrui.

3 tipuri de fum alb de la motor

Vapori subțiri

Mașina dumneavoastră produce de obicei niște vapori ca parte a eșapamentului. Dacă nu sunteți obișnuit să o vedeți sau dacă porniți autovehiculul într-o zi rece, s-ar putea să fiți mai alarmat.

Atunci când temperaturile scad, vaporii de eșapament pot părea mai intens, fiind uneori confundați cu fumul. Cu toate acestea, dacă acest fum dispare rapid, probabil că nu aveți de ce să vă faceți griji.

Fum cu miros dulceag

Atunci când fumul alb este gros și vine cu un miros dulceag, puteți paria pe o scurgere de lichid de răcire. Lichidul de răcire este foarte dulce, acesta fiind același motiv pentru care vi se spune să țineți antigelul departe de animale, deoarece acestea vor fi atrase de el și îl vor bea.

Cu toate acestea, atunci când lichidul de răcire se amestecă cu combustibilul, acesta arde în motor, creând fum alb din motor. De asemenea, va produce un miros dulce distinct, care nu seamănă cu niciun alt lichid auto. Așa cum am discutat mai sus, o garnitură de cap spartă sau un cilindru fisurat ar putea cauza această situație, ambele fiind reparații costisitoare.

CITEȘTE ȘI:
Lumina de verificare a motorului (Check Engine Light) după schimbarea uleiului - Cauze posibile și cum se repară

Fum alb normal

Dacă observați că din motor iese fum alb, dar nu simțiți niciun miros deosebit, acesta ar putea fi cauzat de condensul din eșapament. La fel ca vaporii de apă obișnuiți, condensul se poate acumula în eșapament, mai ales dacă abia porniți vehiculul dimineața.

Imaginați-vă roua care se formează pe iarbă. Aceasta este aceeași situație, dar în eșapamentul mașinii dumneavoastră. Dacă aceasta este situația, se va arde rapid. Dacă fumul persistă, există ceva în neregulă cu motorul dumneavoastră care ar trebui verificat.

Costuri de reparare a fumului din motor

Costul de reparare a situației de fum alb variază în funcție de ceea ce o provoacă. După cum am ilustrat, există mai multe condiții care pot apărea. Dacă este vorba de ceva simplu, cum ar fi o garnitură stricată, o înlocuire ar trebui să vă coste mai puțin de 150 de euro, cu manopera inclusă.

Toate celelalte reparații tind să fie costisitoare. De exemplu, o supapă sau o garnitură care prezintă scurgeri ar putea costa între 50 și 1.000 de euro. Un injector sau o pompă de combustibil defectă ar putea ajunge la 2.000 de euro. Ceea ce este cel mai grav este o garnitură de cap spartă sau un cilindru fisurat, care nu este doar costisitor, ci și dificil de reparat. În funcție de tipul de mașină pe care o conduceți, ați putea cheltui până la 2.500 de europentru a repara aceste probleme.

Cu toate acestea, ori de câte ori vedeți fum alb ieșind din motor, doriți să reparați problema. În caz contrar, veți permite deteriorarea extinsă a motorului, care va necesita o înlocuire completă.