O curea de alternator slăbită poate duce la multe probleme diferite. Iată cum îți dai seama că cureaua de alternator a mașinii tale este slăbită și cât costă înlocuirea ei

Nu contează dacă dețineți o mașină de câțiva ani sau de câteva decenii; probabil că ați mai auzit de o curea de alternator slăbită.

Dar cum știi când este momentul să o strângi sau să o înlocuiești? Este chiar posibil pe toate modelele de mașini?

În acest articol, vom vorbi despre simptomele unei curele de alternator slăbite sau defecte, locația și costul de înlocuire. Să începem cu o privire rapidă asupra semnelor pe care trebuie să le căutați.

Simptomele unei curele de alternator slăbite sau defecte

Principalele simptome ale unei curele de alternator slăbite sau defecte includ:

  • Lumina de avertizare a bateriei / alternatorului
  • Zgomot de scârțâit la rece
  • Direcție grea sau zdruncinată
  • Lumini pâlpâitoare sau cu atenuare
  • Blocaj brusc
  • Baterie moartă

Cureaua alternatorului alimentează nu numai alternatorul, ci și multe alte piese din compartimentul motor. Prin urmare, pot ceda și o mulțime de alte lucruri atunci când aceasta se slăbește.

Iată o listă mai detaliată a semnelor pe care trebuie să le căutați în cazul unei curele de alternator slăbite sau defecte:

Lumina de avertizare a bateriei / alternatorului

Deoarece curea de alternator sau curea serpentină alimentează alternatorul, aceasta va face, desigur, ca alternatorul să se lupte atunci când cureaua este slăbită. Pe tabloul de bord al majorității modelelor de autoturisme există o lampă de avertizare a bateriei, care se va aprinde atunci când există o problemă cu sistemul de încărcare.

Atunci când cureaua alternatorului este slăbită, alternatorul nu se va roti la viteza optimă, iar acest lucru poate cauza scăderea tensiunii de încărcare și, prin urmare, se va aprinde lumina de avertizare.

Zgomot de scârțâit la rece

Probabil că ați auzit că multe modele de mașini mai vechi au un zgomot foarte ascuțit la pornirea lor la rece, care va dispărea încet pe măsură ce motorul se încălzește.

CITEȘTE ȘI:
5 simptome ale unei bujii incandescente diesel defecte (și costul înlocuirii)

Acest lucru se datorează, în principal, unei curele de alternator slăbite, care va deveni mai alunecoasă și mai umedă când este rece și va crea un zgomot cu tonalitate mare atunci când alunecă pe alternator.

Dacă aveți un zgomot ascuțit atunci când porniți mașina timp de câteva secunde, este cu siguranță timpul să verificați cureaua alternatorului. De asemenea, puteți avea un zgomot constant cu ton ridicat dacă cureaua este mereu slăbită.

Direcție greoaie sau zdruncinată

Așa cum am vorbit mai devreme, alternatorul sau cureaua serpentină alimentează alternatorul și alte lucruri, cum ar fi pompa de servodirecție. Unele modele de mașini au o curea separată pentru alternator și pentru pompa de servodirecție, dar majoritatea folosesc aceeași curea.

Acest lucru înseamnă că atunci când cureaua alternatorului poate provoca, de asemenea, ca pompa de servodirecție să nu funcționeze corect și veți recunoaște acest lucru ca un jigodie sau o direcție grea constantă.

Luminile pâlpâie sau se întunecă

Atunci când alternatorul încarcă bateria mașinii, o va încărca cu aproximativ 14,5 volți. Când bateria mașinii este în gol, aceasta are în general în jur de 12-12,5 volți. Atunci când alternatorul nu funcționează corect din cauza unei curele de alternator care alunecă sau este slăbită, tensiunea va provoca, de asemenea, vârfuri și scăderi.

Veți recunoaște aceste schimbări de tensiune mai ales uitându-vă la faruri sau la alte componente electronice. Puteți vedea cum lumina devine mai întunecată sau mai strălucitoare și, în unele cazuri, puteți vedea și o lumină pulsatorie.

Blocaj brusc

Dacă ați condus foarte mult cu o curea de alternator slăbită sau alunecoasă, aceasta poate deveni de fapt atât de gravă încât componentele electronice vor consuma mai multă energie decât poate produce alternatorul.

CITEȘTE ȘI:
Martor EPC pe Volkswagen și Audi: semnificație, cauze și remedieri

Acest lucru va face ca mașina să se blocheze complet, iar tu vei rămâne blocat după drum, deoarece nu există nicio șansă să o poți porni din nou atunci când bateria mașinii este complet descărcată.

Baterie moartă

Dacă cureaua alternatorului este puțin slăbită, aceasta poate încărca bateria mașinii, dar nu suficient de bine. Acest lucru este cel mai vizibil atunci când încercați să porniți mașina. Dacă sună epuizat la demaror, poate fi un semn al unei curele de alternator slăbite.

Dacă devine suficient de gravă, poate chiar să provoace o defecțiune completă a bateriei auto data viitoare când încercați să porniți mașina.

O strângeți sau o înlocuiți?

Pentru a determina dacă ar trebui să înlocuiți sau să strângeți cureaua alternatorului, trebuie să vă uitați la curea. Dacă are fisuri sau pare foarte uscată, este cu siguranță timpul să înlocuiți cureaua de alternator.

Atunci când cumpărați o curea nouă, trebuie să vă asigurați și să o comparați cu vechea curea pentru a vă asigura că aveți aceeași lungime, deoarece multe modele de mașini pot avea mai multe lungimi diferite ale curelei în funcție de utilități precum servodirecția, aerul condiționat etc.

Când strângeți noua curea de alternator, trebuie să vă asigurați că nu o strângeți prea tare. Acest lucru va cauza o durată de viață mult mai scurtă și poate chiar deteriora rulmenții din piese precum alternatorul sau pompa de servodirecție.

Majoritatea modelelor de mașini mai noi folosesc, de asemenea, un întinzător automat al curelei, așa că este destul de rar ca aceasta să se slăbească. Cu toate acestea, se poate întâmpla, iar dacă aveți o curea slăbită la o mașină cu un întinzător automat, trebuie să vă asigurați că înlocuiți întinzătorul în timp ce înlocuiți cureaua alternatorului.

CITEȘTE ȘI:
Demarorul nu se învârte la contact? Iată cum să îl reparați

Poziția curelei de alternator

Cureaua de alternator este amplasată în partea din față a motorului. Acest lucru nu este același lucru cu partea din față a mașinii, deoarece motorul poate fi instalat lateral în multe modele de mașini.

Totuși, găsirea curelei alternatorului este destul de ușoară la majoritatea modelelor de autoturisme, căutați o curea care merge în jurul diferitelor roți și cel mai probabil o veți găsi.

La unele modele de autoturisme, cureaua poate fi amplasată destul de jos în compartimentul motor și aproape de caroseria mașinii, ceea ce o face greu de văzut de sus. În acest caz, este posibil să trebuiască să ridicați mașina și să verificați dedesubt.

Costul înlocuirii curelei de alternator

Costul mediu de înlocuire a curelei de alternator este cuprins între 50 și 300 de euro, în funcție de modelul de mașină. O curea de alternator costă între 20 și 100 de euro, iar manopera costă între 30 și 200 de euro pentru a o înlocui.

Cureaua de alternator este adesea destul de ieftină, așa că, dacă știți să o înlocuiți și să o strângeți singur, puteți economisi cu siguranță niște bani.

După cum am mai vorbit, majoritatea modelelor de mașini moderne folosesc un întinzător automat de curea, iar dacă aveți o curea slăbită la unul dintre aceste modele de mașini, trebuie să înlocuiți întinzătorul. Aceste întinzătoare sunt adesea puțin mai scumpe și vă puteți aștepta să plătiți între 30 și 150 de euro pentru una nouă.

Alternatorul poate fi instalat foarte aproape de caroseria mașinii, ceea ce face foarte dificil să ajungeți la el. La unele modele de mașini, trebuie chiar să ridicați sau să coborâți motorul pentru a ajunge la el în mod corespunzător.