Presiunea combustibilului asigură faptul că injectoarele de combustibil pulverizează un model fin de injecție aer-combustibil. Acestea sunt semnele pe care le puteți observa dacă mașina dumneavoastră suferă de presiune scăzută a combustibilului.

Un autovehicul are nevoie de o livrare corectă a combustibilului către motorul său pentru a funcționa corect. Cel puțin 4 componente alcătuiesc sistemul de alimentare al unui vehicul, inclusiv pompa de combustibil, senzorul de presiune a combustibilului, șina de alimentare și ECU, care monitorizează totul.

În mod natural, dacă presiunea nu este conformă cu recomandările producătorului, veți avea un răspuns redus sau deloc din partea motorului mașinii. Așadar, care sunt simptomele unei presiuni scăzute a combustibilului?

Cel mai frecvent simptom al presiunii scăzute a combustibilului este o accelerație care nu răspunde sau un motor care se blochează. De asemenea, este posibil să observați semne cum ar fi dificultatea de a porni mașina, o lumină de verificare a motorului pe tabloul de bord, rateuri de aprindere sau performanțe scăzute.

În acest articol, vom discuta diferitele simptome care apar din cauza presiunii scăzute a combustibilului și cauzele acesteia. Haideți să aruncăm o privire rapidă asupra semnelor comune pe care le puteți observa dacă presiunea combustibilului este scăzută.

Care sunt simptomele presiunii scăzute a combustibilului?

Principalele simptome ale presiunii scăzute a combustibilului includ:

  • Accelerație care nu răspunde corect
  • Dificultate la pornirea mașinii
  • Motorul se blochează
  • Lumina de verificare a motorului se aprinde
  • Decalaj turbo
  • Rateuri de aprindere
  • Performanță scăzută

După cum puteți vedea, multe probleme pot apărea din cauza presiunii scăzute a combustibilului, datorită importanței presiunii corecte a combustibilului în motor pentru un amestec corect de aer și combustibil. Iată o listă mai detaliată a semnelor de presiune scăzută a combustibilului pe care trebuie să le căutați:

Clapeta de accelerație care nu răspunde

Toate mașinile au nevoie de o livrare corectă a combustibilului către cilindri pentru ca acestea să funcționeze corect. Dacă simțiți întârzieri în preluarea mașinii dumneavoastră, există o mare probabilitate ca ceva să fie în neregulă cu presiunea de combustibil a motorului mașinii dumneavoastră.

Dificultate la pornirea mașinii

O presiune scăzută a combustibilului va face, de asemenea, ca să vă fie greu să aprindeți motorul mașinii dumneavoastră. În momentul pornirii, mașina are nevoie de mult combustibil, iar dacă nu primește cantitatea potrivită de combustibil, probabil că nu va porni.

CITEȘTE ȘI:
6 Simptome ale unei supape EGR defecte (și costul înlocuirii)

S-ar putea să simțiți că vă ia mai mult timp să porniți mașina sau poate că este nevoie de mai multe încercări pentru o aprindere reușită. De asemenea, s-ar putea să auziți niște scâncete în timp ce încercați să porniți mașina.

Motorul se blochează

Dacă motorul mașinii dumneavoastră se blochează în timpul mersului sau la ralanti, este un semn clar că aveți unele probleme cu presiunea combustibilului. Acest lucru se poate datora fluctuațiilor și scăderilor bruște ale presiunii combustibilului.

Lumina de verificare a motorului se aprinde

Mașinile electronice de astăzi au un senzor de presiune a combustibilului care calculează inteligent dacă ceva nu merge bine cu presiunea combustibilului.

În general, cu o astfel de problemă, veți obține un cod P0190 care însoțește problema dumneavoastră. Dacă apare lumina de verificare a motorului, ar trebui să citiți codurile de defecțiune cu un scaner de diagnosticare pentru a determina problema.

Decalajul turbo

Este posibil ca mulți oameni să nu aibă turbocompresoare în mașinile lor, dar cei care au au o altă modalitate de a ști dacă este ceva în neregulă cu presiunea combustibilului.

Sistemul turbo folosește aerul și îl presurizează pentru a crea un efect asemănător unei turbine asupra motorului, permițându-i acestuia să creeze mai multă putere.

Cu toate acestea, dacă simțiți că turbocompresorului dvs. îi ia prea mult timp să se pornească, s-ar putea să fie ceva în neregulă cu presiunea combustibilului.

Rateuri de aprindere

O presiune scăzută a combustibilului în sistemul de alimentare va cauza un amestec aer-combustibil defectuos și apoi, în schimb, va cauza o ardere slabă. Acest lucru poate fi resimțit sub forma unor rateuri de aprindere la accelerare sau chiar la ralanti.

Din fericire, sistemul de alimentare cu combustibil al unui automobil necesită doar mici modificări. Uneori, problema este minoră, iar alteori, poate fi uriașă.

Performanță scăzută

Cel mai frecvent simptom al presiunii scăzute a combustibilului este un amestec aer-combustibil greșit, ceea ce va face ca performanța mașinii tale să scadă drastic.

CITEȘTE ȘI:
Demarorul nu se învârte la contact? Iată cum să îl reparați

Dacă simțiți că performanțele mașinii dumneavoastră sunt mult mai slabe decât de obicei, este timpul să verificați presiunea combustibilului.

6 cauze ale presiunii scăzute a combustibilului

Cele mai frecvente cauze ale presiunii scăzute a combustibilului sunt un filtru de ulei înfundat sau o pompă de combustibil defectă. De asemenea, poate fi cauzată de un regulator de presiune a combustibilului defect, un injector de combustibil blocat, un senzor de presiune a combustibilului sau o conductă de presiune a combustibilului spartă.

Iată o listă mai detaliată a celor mai frecvente cauze ale presiunii scăzute a combustibilului:

Filtrul de combustibil înfundat

Filtrul de combustibil curăță combustibilul care intră în motor. Filtrul de combustibil trebuie înlocuit la intervale speciale, iar dacă nu l-ați schimbat de mult timp – este posibil ca un filtru de combustibil înfundat să fie cauza presiunii scăzute a combustibilului.

Pompă de combustibil defectă

O pompă de combustibil proastă este probabil cea mai frecventă cauză a presiunii scăzute a combustibilului. Se întâmplă ca pompa de combustibil să devină mai lentă sau să fie deteriorată în interior, ceea ce face ca aceasta să nu poată împinge suficient combustibil către motor. Acest lucru cauzează o presiune scăzută a combustibilului.

Regulator de presiune a combustibilului defect

Regulatorul de presiune a combustibilului controlează presiunea combustibilului în conducta de alimentare. Dacă există o problemă cu regulatorul de presiune a combustibilului, acesta poate crea o presiune prea mică sau prea mare a combustibilului în șină. Nu este foarte frecvent ca această piesă să se defecteze, dar se poate întâmpla.

Injector de combustibil blocat

Dacă unul dintre injectoarele de combustibil este deteriorat și blocat deschis, acest lucru poate cauza o presiune scăzută a combustibilului în șină. Veți observa adesea acest lucru prin coduri de rateu de funcționare pe un anumit cilindru în același timp.

Țeavă de combustibil defectă

Dacă ați condus o perioadă de timp pe un drum accidentat sau offroad, există riscul să vă loviți de o piatră sau ceva similar.

Conductele de combustibil de sub mașină sunt adesea fabricate din oțel sau aluminiu, iar dacă ați lovit o piatră, există riscul ca acestea să se comprime – ceea ce va duce, în schimb, la o presiune scăzută a combustibilului.

CITEȘTE ȘI:
Cum să mărești puterea și cuplul motorului mașinii tale? (8 pași)

Senzorul de presiune a combustibilului

Senzorul de presiune a combustibilului simte presiunea din șina de alimentare. Unele autoturisme au regulatoare electrice de presiune a combustibilului, care sunt controlate de senzorul de presiune a combustibilului.

Dacă senzorul de presiune a combustibilului citește o presiune greșită, ar putea păcăli regulatorul de presiune a combustibilului să elibereze presiunea combustibilului.

Testarea presiunii combustibilului

Pentru a testa presiunea combustibilului în șina de alimentare, aveți nevoie de un manometru de presiune a combustibilului și de alte câteva piese pentru a-l atașa la șină. Apoi, trebuie să găsiți specificațiile corecte ale presiunii combustibilului pentru modelul de mașină pentru a verifica dacă este aceeași cu cea care ar trebui să fie.

Întrebări frecvente despre presiunea scăzută a combustibilului

Puteți conduce cu presiune scăzută a combustibilului?

Nu, nu este recomandabil să conduceți cu o presiune scăzută a combustibilului, deoarece aceasta poate provoca deteriorarea motorului. Dacă presiunea combustibilului devine prea scăzută, motorul va rămâne fără combustibil și va intra în pană. Dacă motorul nu primește suficient combustibil, se va produce căldură în pistoane, ceea ce poate deteriora grav motorul.

Cum se mărește presiunea combustibilului?

În afară de repararea problemei care cauzează presiunea scăzută a combustibilului, nu există multe modalități de a crește presiunea combustibilului la mașinile moderne fără a înlocui unele piese. Dacă doriți să măriți presiunea combustibilului, va trebui să instalați un regulator de presiune a combustibilului reglabil de pe piața secundară.

Cum pot verifica dacă filtrul de combustibil este înfundat?

Nu există o modalitate bună de a verifica dacă filtrul de combustibil este înfundat, în afară de o inspecție vizuală și de a verifica dacă combustibilul din interior este murdar. Cu toate acestea, filtrele de combustibil sunt ieftine și, dacă bănuiți că filtrul de combustibil este înfundat, înlocuiți-l!

Presiunea scăzută a combustibilului va cauza probleme la pornire?

Da, presiunea scăzută a combustibilului poate face ca mașina dumneavoastră să nu pornească. În timpul momentului de pornire, motorul are nevoie de mult combustibil, iar dacă nu îl poate furniza din cauza presiunii scăzute a combustibilului, motorul dvs. nu va porni.